Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stelling; de schoolvakanties..

<<

Anoniem186

Bericht 26 Jun 2014 19:43

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Sanne, ze zijn wel met iets soortgelijks bezig. Dat las ik laatst. Even kijken of ik dat kan vinden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jun 2014 19:52

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Sanne schreef:Ik zou het eigenlijk wel fijn vinden als er wel continu lesaanbod is, maar dat je als leerling een x-aantal weken vakantie hebt en dat de ouders kunnen bepalen wanneer je die opneemt, zodat je ook niet steeds aan de dure periodes bent gebonden.

Al zal dat wel niet zo werken, want dan wordt het hele jaar natuurlijk als hoogseizoen aangemerkt door de reisorganisaties.


Dat lijkt mij niet heel haalbaar, zeker niet als je echt vier weken achter elkaar weg wil. Er is toch ook gewoon een klassikaal programma, kinderen werken niet alleen maar individueel. Ik denk dat het dan buiten het huidige vakantieseizoen ook gewoon duurder wordt om op vakantie te gaan, ik denk dat reisorganisaties en campingeigenaars het echt wel gaan compenseren als ze hierdoor inkomsten mislopen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem186

Bericht 26 Jun 2014 19:56

Re: Stelling; de schoolvakanties..

M'n zus vertelde me laatst zo iets. Het ging dan niet om de hele vakantie. Maar dat je de mogelijkheid hebt om 2 weken per jaar variabel op te nemen. Ik weet alleen niet waar ze dat vandaan had, zal het eens vragen.
Het leek me ideaal!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jun 2014 20:02

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Oké, ja, dat is misschien wel fijn. Het is ook wel fijn om eens vakantie te hebben als weinig andere scholen vakantie hebben. Wij hadden een paar weken terug Pinkstervakantie terwijl het grootste deel van Nederland gewoon school had en het was heerlijk rustig op de camping en met name in het zwembad. Plus dat je soms ook wel eens vrij wil nemen om een reden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem51

Bericht 26 Jun 2014 20:04

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Maar als het overal in het land erdoor komt dat je twee weken variabel kunt opnemen, dan is dat toch hooguit een verplaatsing van het probleem?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 26 Jun 2014 20:05

Re: Stelling; de schoolvakanties..

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jun 2014 20:08

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Dundas schreef:Maar als het overal in het land erdoor komt dat je twee weken variabel kunt opnemen, dan is dat toch hooguit een verplaatsing van het probleem?


Het lijkt mij niet dat dan iedereen dezelfde week gaat opnemen. Normaal gesproken in de meivakantie en een groot deel van de zomervakantie is dat wel zo, en anders ben je minimaal met 1/3 van Nederland samen vrij. Je zult zeker in het hoogseizoen altijd wel met meer mensen vrij zijn, maar niet meer met zoveel mensen als nu. Ik bedoel, wij waren ook niet écht het enige gezin van Nederland met Pinkstervakantie.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 26 Jun 2014 20:48

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Ik merk aan de kinderen in mijn eigen groep dat ze de verschillende vakanties echt nodig hebben om op te laden.
6 weken vind ik zelf ook wel wat lang tijdens de zomervakantie. ik ben benieuwd of S. zich gaat vervelen in die 6 weken, maar vind het wel heel fijn dat ze zich weer kan opladen.
💜💜💙💙
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 26 Jun 2014 20:55

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Ik vind het niet te lang, ik geniet als ze vakantie hebben, maar ik heb misschien makkelijk praten aangezien mijn man thuis is.
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 26 Jun 2014 21:10

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Ik weet nog niet hoe ik het ga vinden.. Wij hebben zelf 3 en een halve week vakantie.
De dagen na deze weken zijn ze gewoon bij de gastouder en gaan logeren bij oma.
Ik kijk in ieder geval al uit naar het niet in schema's leven en rustig aan kunnen doen :-)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jun 2014 21:12

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Ik zou trouwens één van die flexibele weken denk ik aan de Kerstvakantie plakken (mits de anderen dat ook doen). Wij zijn dan altijd op vakantie met de hele familie en ik vind dat zo'n fijne vakantie. De weken daarna vind ik weinig aan omdat januari zo'n saaie maand is, dan heb ik in die maand liever nog een weekje extra. Die andere week zou ik dan wel in het hoogseizoen willen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem186

Bericht 26 Jun 2014 21:13

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Dat zou ik ook doen, Susan. Mijn man heeft standaard altijd 3 weken vrij met de kerst. Dus dat zou perfect zijn.
<<

Fiene

Bericht 26 Jun 2014 21:14

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Ik hoop dat de vakanties niet gaan veranderen in flex vakanties. Dat is als juf ook geen doen meer, al zitten er volgens mij wel eisen aan de weken wanneer ouders deze kunnen opnemen.

Ik vind het heerlijk die schoolvakanties, ik heb dan natuurlijk zelf ook veel vrij van die 6 weken.
<<

Anoniem331

Bericht 26 Jun 2014 21:18

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Ze hebben de plannen hier een dorp verderop voor 1 brede school. Met 2 bassischolen, de peuterspeelzaal, en de MAVO. Streven is dan om 6 dagen per week 'open' te zijn, en dan van 8 tot 8. Je moet dan een bepaald aantal uren per dag aanwezig zijn, en je kunt dan zelf de tijd indelen (of je ouders natuurlijk)
Volgens mij kan dit niet werken. Hoe zou je dan nog fatsoenlijk les kunnen geven en les kunnen volgen? Ook de basisscholen zouden dan in dat systeem mee gaan.
<<

Fiene

Bericht 26 Jun 2014 21:24

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Tangerine, idd dat bedoel ik. Organisatorisch is dat vrijwel niet te doen. Ik meen ook gehoord te hebben dat er wel scholen zijn die bijv. 5-10 dagen verlof geven die ouders, in overleg, mogen invullen. Wanneer er toetsen oid zijn mag er dus gewoon geen vrij genomen worden. Zoiets kan wel werken denk ik maar helemaal vrij laten de vakanties werkt niet.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 26 Jun 2014 21:25

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Ik heb natuurlijk geen schoolgaande kinderen maar het lijkt mij niet te veel. Wat extra variabele dagen is wel handig, kan je ook eens een weekendje weg:) Wij kunnen niet in het hoogseizoen op vakantie dus R zou gewoon naar de bso gaan. Die hebben echt leuke weekthemas in de vakantie.
R. 2013
D. 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Jun 2014 21:26

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Bij ons in de buurt zit een school die al werkt met die flex vakanties,
http://www.casaschool.nl/

Ik merk aan mijn kleuters dat ze die vakanties ook echt wel nodig hebben, ze zijn gewoon opgebrand na een week of 5/6.
<<

Anoniem125

Bericht 26 Jun 2014 21:29

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Tja, als je het vervelend vindt om tijd door te brengen met je kinderen, moet je misschien gewoon niet voor kinderen kiezen. Ik denk dat kinderen die vakanties wel nodig hebben, ook belangrijk dat niet hun hele leven bestaat uit leren en presteren.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Jun 2014 21:31

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Zure Mat schreef:Tja, als je het vervelend vindt om tijd door te brengen met je kinderen, moet je misschien gewoon niet voor kinderen kiezen. Ik denk dat kinderen die vakanties wel nodig hebben, ook belangrijk dat niet hun hele leven bestaat uit leren en presteren.


Ja, want dat geeft iedereen hier gelukkig ook aan..
<<

Anoniem313

Bericht 26 Jun 2014 21:54

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Ach gut, wordt er nou ook in dit topic al getrold? Zijn de avonden zo eenzaam?

Met een oppas die hele dagen kan is het probleem inderdaad goed verholpen. Tangerine; jij hebt dus altijd oppas aan huis ipv BSO? Heb je dan meerdere kinderen of eentje?
<<

anoniem213

Bericht 26 Jun 2014 21:59

Re: Stelling; de schoolvakanties..

SarahKey schreef:Maar volgens mij zitten kinderen in sommige andere landen wel langer op school op een schooldag. Hier zijn de kinderen 14:00-15:00 uur al weer uit.

Ja, er zijn ook landen waar kinderen veertien uur per dag in een fabriek werken om een leuk jurkje voor je te maken, dat maakt niet dat het per se normaal of goed is voor een kind.
<<

Anoniem331

Bericht 26 Jun 2014 22:00

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Ik heb 2 kinderen. Al vanaf dat de oudste 3 maanden is past mijn schoonmoeder op. De ene week 1 dag en de andere week 2 dagen. Door de jaren heen is dat veel minder geworden, omdat de 1 naar school gaat, en de ander naar de peuterspeelzaal. Het zijn dus al lang geen hele dagen meer. In de vakanties zijn het dan wel hele dagen, en dat vinden ze eigenlijk alleen maar leuk, beide partijen.
Ik werk in de weken dat ik geen vakantie heb ook nog wel extra, omdat het gewoon erg lastig is om alle diensten op te vullen, dan past mijn moeder op.
<<

Anoniem313

Bericht 26 Jun 2014 22:03

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Ah zo, dat is ideaal ja. Misschien als ik er ooit 2 heb dat ik kies voor (betaalde) oppas aan huis in plaats van de BSO. Vooralsnog is dat niet aan de orde en dan weet ik echt niet zo goed hoe ik dat moet gaan fiksen in de vakantie. Ik maak lange dagen en mijn vriend ook. Nouja, dat zien we dan wel weer I guess.
<<

Anoniem331

Bericht 26 Jun 2014 22:08

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Ik ben wel heel blij dat ze bij ons thuis komt. Speelafspraakjes kunnen altijd door gaan, en ik hoef niet meer met de kinderen te slepen als ik vrij ben. En in de vakanties is het gewoon fijn ook voor de kinderen.

Ik doe trouwens wel eens als ze bijvoorbeeld een week vrij hebben, en mijn schoonmoeder zou alleen op woensdag komen, dat ik voor die dag mijn moeder vraag, zo heeft mijn schoonmoeder ook een weekje vakantie. Ze vraagt er nooit om, maar vind dat zo nu en dan wel heel fijn.

Maar wanneer we afhankelijk waren van bijvoorbeeld een BSO, had ik er misschien ook wel ander over gedacht. Ik zou de vakanties alleen niet recht willen trekken met die van volwassenen, want dat lijkt me gewoon geen doen.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 26 Jun 2014 22:23

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Ik denk dat 6 weken best lang zijn voor juist de kleinere kinderen die nog niet zelf op pad mogen, als je ook niet op vakantie gaat. Tenzij ze naar een bso gaan met een leuk programma natuurlijk. Wij gaan niet op vakantie maar ik ga wel 3 keer voor een dag of 4 naar mijn ouders/familie/vriendin aan de andere kant van het land in de zomer, omdat zij zich 6 weken thuis echt zullen vervelen en ik niet zwanger in mn eentje met hun hele dagen erop uit trek.

Maar als ze een leeftijd hebben waarop ze ook met vriendjes/vriendinnetjes wat mogen ondernemen, de buurt in mogen, op vakantie gaan dan vliegen de 6 weken denk ik ook best wel voorbij.

Ik denk dat ik de vakanties dus eigenlijk wel prima vind zoals ze zijn. Mijn kinderen zijn trouwens tot groep 4 ook extra dagen vrij na pinksteren en pasen doordat ze drie middagen school hebben ipv twee. Dat vind ik wel prettig omdat ze met die feestdagen toch ook vaak op pad zijn, later naar bed etc.
Afbeelding

I & N juni 2010
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers