Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wachtlijst basisschool

<<

Anoniem186

Bericht 26 Jun 2014 10:35

Wachtlijst basisschool

Onze dochter staat op de wachtlijst voor de basisschool waar we onze voorkeur voor hebben. Bij plaatsen stond ze op de 5e plaats. Net even contact gehad met de school en ze staat nu 2e. Aaahh, zo spannend!! Ik hoop echt heel hard dat ze daar terecht kan. Het is zo'n leuke school!

Iemand ervaring met wachtlijsten op een basisschool?
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 26 Jun 2014 10:44

Re: Wachtlijst basisschool

Nee, geen ervaring mee. Onze dochter wordt volgende maand 4 en is nu al aan het proefdraaien. Na de vakantie kan ze gewoon starten in groep 1.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jun 2014 10:48

Re: Wachtlijst basisschool

Ik weet wel dat mijn nicht haar dochtertje wilde opgeven voor de basisschool waar wij vroeger als kind op hebben gezeten en dat daar echt een enorme wachtlijst was, dat je je kind al moest inschrijven tijdens de zwangerschap. Zij zit daar nu dus ook niet.

Op de katholieke school hier in de buurt is ook een wachtlijst.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem85

Bericht 26 Jun 2014 10:51

Re: Wachtlijst basisschool

Hier heeft maar 1 school een wachtlijst waar je je kind op moet zetten tijdens de zwangerschap. Verder geen wachtlijsten hier in de stad.

Maar is het nu wachten tot 2 kinderen vertrekken uit die klas, of worden er op andere manieren plekken gecreëerd?
<<

Anoniem186

Bericht 26 Jun 2014 10:51

Re: Wachtlijst basisschool

Ze staat hier ook ingeschreven op een andere school waar ze wel terecht kan. Beide jenaplan. Maar die andere heeft dus de voorkeur.
<<

Anoniem186

Bericht 26 Jun 2014 10:54

Re: Wachtlijst basisschool

Sun schreef:Hier heeft maar 1 school een wachtlijst waar je je kind op moet zetten tijdens de zwangerschap. Verder geen wachtlijsten hier in de stad.

Maar is het nu wachten tot 2 kinderen vertrekken uit die klas, of worden er op andere manieren plekken gecreëerd?


Nee, die kindjes zijn nog geen 4 en zitten nog niet op school. Het kan zijn dat mensen hun kind op meerdere scholen hebben ingeschreven en dan dus naar een andere school gaan.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 26 Jun 2014 11:43

Re: Wachtlijst basisschool

De school waar d heen gaat heeft geen wachtlijst, sterker nog je krijgt gewoon een uitnodiging om te komen lp de info avond en dan je kind in te schrijven.

Maar ik denk meer omdat dat komt dat onze kerk en de school samen werken. Weet niet hoe het op andere scholen hier inde stad gaat.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 26 Jun 2014 11:59

Re: Wachtlijst basisschool

Hier in de steden bij bijna elke school een wachtlijst. We hadden 3 voorkeurscholen in de stad voor Louise, maar bij elke school moest je op een bepaalde dag gaan inschrijven, wie eerst kwam had geluk. Dikke pech dus als je die dag onmogelijk aanwezig kon zijn, dan kon je je kind in geen enkele school in die stad inschrijven.

Ze is nu ingeschreven in de school hier in het dorp waar ze meteen open stonden voor inschrijving.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 26 Jun 2014 12:02

Re: Wachtlijst basisschool

Al op de wachtlijst tijdens je zwangerschap? Nou, dan ga ik ook maar eens hier in de buurt informeren denk ik.
<<

Anoniem103

Bericht 26 Jun 2014 12:24

Re: Wachtlijst basisschool

Hier in de buurt is volgens mij maar een school die een wachtlijst heeft. Die school sprak ons echt totaal niet aan dus dat was makkelijk. De andere scholen waar ik geweest ben kon je gewoon inschrijven en dan wordt je kindje geplaatst.

Spannend Jans, ik hoop voor jullie dat het gaat lukken!
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 26 Jun 2014 12:34

Re: Wachtlijst basisschool

Ik vind het sowieso wel moeilijk om te kiezen voor een basisschool. Wij wonen hier pas een jaar en hebben dus helemaal geen idee welke basisscholen hier allemaal zijn en of ze wachtlijsten hebben. Dus moet me daar binnenkort ook maar eens in gaan verdiepen.
<<

Anoniem193

Bericht 26 Jun 2014 12:43

Re: Wachtlijst basisschool

Hier zijn geen wachtlijsten. Gelukkig niet.

Spannend voor diegenen die er wel mee te maken hebben!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 26 Jun 2014 13:29

Re: Wachtlijst basisschool

Nav dit topic en omdat ik het al een poosje wilde weten maar gewoon nooit bel(echt te laks) heb ik net naar een school gebeld. Hij gaf aan als ik ze volgend voorjaar opgeef(ze worden volgend jaar oktober 4) is het prima. Ze hebben geen wachtlijst.
Dan ga ik me de komende tijd eens in lezen in eventuele andere scholen.
:heart: :heart: 2011
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Jun 2014 14:17

Re: Wachtlijst basisschool

Hier gelukkig geen wachtlijst. Ze zijn allang blij met een kind.
Als ons kind 4 is dan is er nog 1 school. De openbare en christelijke school gaan samen.
2014 2016
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 26 Jun 2014 14:56

Re: Wachtlijst basisschool

Hier ook geen wachtlijsten. Zelfs de jongste is al goed gekocht, moeten alleen nog 2,5 jaar wachten. :P
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 26 Jun 2014 20:51

Re: Wachtlijst basisschool

Ik heb haar ingeschreven toen ze ruim 3 jaar en 4 maand was..
Had al wel wat geïnformeerd of er wachtlijsten waren.
December 2009
juli 2012
<<

Fiene

Bericht 26 Jun 2014 21:02

Re: Wachtlijst basisschool

De school waar ik werk heeft ook een wachtlijst, al is het nu eigenlijk veranderd naar een aannamebeleid.

Overigens mogen mijn kinderen natuurlijk wel gewoon komen en ook broertjes/zusjes worden standaard geplaatst.
<<

Anoniem 82

Bericht 26 Jun 2014 21:05

Re: Wachtlijst basisschool

Op de school waar A naartoe zal gaan is op dit moment een wachtlijst. Ik heb haar echter al rond haar derde verjaardag aangemeld, en ze kan gewoon geplaatst worden. Hier wordt geadviseerd rond de derde verjaardag in te schrijven, dan ben je meestal op tijd. En qua wachtlijst schijnt het wisselend te zijn, het ene jaar is er een wachtlijst en het andere jaar niet. Maar het schijnt steeds vaker wel zo te zijn, dus ik ben blij dat ze op tijd is ingeschreven. Eigenlijk wil ik namelijk alleen die school, dus zou het erg jammer vinden als ik iets anders had moeten kiezen.
<<

Anoniem186

Bericht 26 Jun 2014 21:06

Re: Wachtlijst basisschool

Roze, hadden jullie nou voor de vrije school gekozen?
<<

Anoniem57

Bericht 26 Jun 2014 21:08

Re: Wachtlijst basisschool

L. staat ingeschreven sinds dat ze 1,5 jaar is. Er is geen wachtlijst, ze mogen geen kinderen weigeren, maar gaven wel aan dat haar leerjaar al bijna vol was. Er is in onze wijk maar een openbare school, daar gaat ze heen.
<<

Anoniem 82

Bericht 26 Jun 2014 21:14

Re: Wachtlijst basisschool

Jans schreef:Roze, hadden jullie nou voor de vrije school gekozen?

Ja, klopt!
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 26 Jun 2014 21:35

Re: Wachtlijst basisschool

Ik heb geen ervaring met een wachtlijst! Hopelijk hoor je snel iets.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Jun 2014 22:28

Re: Wachtlijst basisschool

Bij mij op school zijn er ook wachtlijsten, kinderen moeten volgens mij vóór hun tweede verjaardag aangemeld zijn. Broertjes en zusjes van kinderen die al op school zitten worden sowieso geplaatst.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem144

Bericht 27 Jun 2014 00:33

Re: Wachtlijst basisschool

De jenaplan basisschool waar wij onze dochter met 2.5 voor ingeschreven hebben, zou een wachtlijst hebben. We kregen 2 maanden later een brief dat ze geplaatst wordt in schooljaar 2015/2016! Wel fijn om dat al geregeld te hebben.
<<

Anoniem123

Bericht 27 Jun 2014 08:24

Re: Wachtlijst basisschool

Hier in het dorp zijn geen wachtlijsten. Ik hoorde dat de klassen al kleiner worden omdat er steeds minder kinderen komen. Wij hebben 2 scholen op het oog, is er toch opeens ergens een wachtlijst dan gaat S gewoon naar de andere school. Wij kunnen toch nog niet kiezen :P
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers