Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vriendin viert 10-jarig single bestaan

<<

Anoniem125

Bericht 25 Jun 2014 15:13

Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Een vriendin van me is al jaren vrijgezel. In de tussentijd zijn wij - haar vrienden en vriendinnen - doorgegaan met ons leven, zijn we relaties aangegaan, hebben we huizen gekocht, kinderen gekregen, etcetera. Zij is al die tijd vrijgezel geweest en woont nog op haar studentenkamer. So far so good. Zou je denken.

Maar (en nu komt de grote Maar), nu krijg ik net een uitnodiging waarin zij ons allemaal uitnodigt om haar 10- jarig single bestaan te vieren. In de uitnodiging schrijft ze op een nogal lacherig toontje dat het nu háár beurt is om cadeautjes te incasseren. En dat ze zo blij is al 10 jaar zo goed te kunnen opschieten met zichzelf en van niemand anders afhankelijk te zijn. Bij de uitnodiging heeft ze een collage gemaakt van foto's die zijn genomen in de laatste tien jaar. Denk: zij op een olifant in Nepal, zij in haar eentje met een cocktail in haar hand, en zo verder.

Ik krijg hier nogal een zure smaak van in mijn mond, wat zouden jullie denken van een dergelijke uitnodiging?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 25 Jun 2014 15:14

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Feestje geven, prima, cadeautje geven ben ik iets minder van gecharmeerd.

Edit: ik kan me wel in onderstaande reacties vinden om een ludiek cadeautje te geven.
Laatst gewijzigd door Tom op 25 Jun 2014 15:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem66

Bericht 25 Jun 2014 15:15

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Cool :D. Ik zou gaan en cadeautje geven. Leuk toch?
<<

Anoniem130

Bericht 25 Jun 2014 15:16

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Ik vind het een ludieke actie en zou er wel om kunnen lachen. Wellicht heeft ze al heel wat housewarmings, bruiloften, babyshowers en kinderverjaardagen van jullie afgelopen en heeft ze nu SIMPELWEG ZIN OM EEN FEESTJE TE GEVEN en vind ze dit een grappig thema/aanleiding. Ik kan er wel om lachen en ik zou dus gewoon gaan, maar vast weet jij hier iets heeeeeel zwaars van te maken, dus brand los!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 25 Jun 2014 15:18

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Doet me denken aan Carrie uit Sex and the City. (Toch? Er is toch zo'n aflevering dat zij zich stoort aan het feit dat ze honderden euro's uitgeeft aan cadeau's voor vriendinnen die trouwen, kinderen krijgen, etc. Is volgens mij die aflevering met die gestolen dure schoenen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Jun 2014 15:19

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Ik zou denken dat ze die aflevering van Sex and the City heeft gezien waarin Carrie een dergelijk bericht inspreekt op het antwoordapparaat van een getrouwde vriendin.

Ik zou gewoon gaan, een cadeautje meenemen en er niet over zeuren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem130

Bericht 25 Jun 2014 15:20

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Oh is er een Sex and the City aflevering? Dan denk ik dat Zure Mat die net zelf gezien heeft en een mooie aanleiding zag voor een nieuw onderwerp en een nieuwe target om dit keer singles af te zeiken!
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 25 Jun 2014 15:21

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Ik vind het ook wel grappig. Leuk toch, een feestje van een vriendin :) Ik zou gaan en een leuk cadeautje uitzoeken wat bij de gelegenheid past, eventueel iets ludieks bij het thema.
<<

Anoniem108

Bericht 25 Jun 2014 15:22

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Als het een goede vriendin van mij is, zou ik weten dat ze het niet zuur bedoelt en er daarom ook om kunnen lachen. Leuk idee! En het 1 hoeft het ander voor mij ook niet uit te sluiten. Je gaat namelijk net zo goed verder met je leven als je vrijgezel bent, maar zij geeft er een andere invulling aan dan degenen met een relatie. Die zin begrijp ik dus niet goed.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Jun 2014 15:24

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Eens met Izar. Ik ken ook mensen van rond de zestig die al het grootste deel van hun leven vrijgezel zijn, maar het is niet dat zij ergens rond hun dertigste zijn opgehouden met leven.
Laatst gewijzigd door Susan op 25 Jun 2014 15:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem125

Bericht 25 Jun 2014 15:24

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Ik bedoel meer dat er in haar leven niet zoveel is veranderd ten opzichte van 10 jaar geleden als je het vergelijkt met anderen in onze groep. Ik vind het gewoon wat zuur overkomen, misschien ook omdat ik - als goede vriendin - weet dat ze regelmatig verdrietig is dat het haar maar niet lukt een leuke man/vrouw aan de haak te slaan. Ik weet niet zo goed hoe ik nu moet reageren. Die aflevering van Sex and the City ken ik trouwens niet.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Jun 2014 15:26

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Krijg je er nou een zure smaak van in je mond of vind je het naar voor haar omdat je weet dat ze eigenlijk helemaal niet zo gelukkig is? Dat vind ik nogal wat anders namelijk.

Ik zou gewoon naar dat feestje gaan en iets leuks voor haar meenemen, maar dat zei ik al.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem 52

Bericht 25 Jun 2014 15:29

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Tja éigenlijk denk ik dat je dit uit je duim zuigt.

Maar om er in mee te gaan; ik vind 't grappig en zou gewoon naar het feestje toegaan. Neem een lekker doe-'t-zelf-cocktail-pakketje mee voor d'r en wees blij voor je vriendin.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 25 Jun 2014 15:33

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Maar het maakt toch niet uit dat er niet veel veranderd is in haar leven?
Ik zeur ook wel eens over mijn vriend, ben hem ook wel eens helemaal zat en vertel dat dan tegen een vriendin. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet gelukkig ben. Dat heeft zij misschien ook; soms is ze het vrijgezel zijn misschien zat, maar ze is wel gelukkig blijkbaar en dat wil ze vieren.

Niet iedereen hoeft aan het huisje-boompje-beestje verhaal te voldoen en niet voor iedereen is dat het ideaal. Blijkbaar voor je vriendin ook niet, dus wat is er dan leuker dan met haar te vieren dat zij lekker in haar vel zit en gelukkig is met haar leven op dit moment?
Laatst gewijzigd door Jente op 25 Jun 2014 15:49, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 25 Jun 2014 15:33

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Ik heb ooit een feestje gegeven toen ik mijn propedeuse na 4 jaar eindelijk had gehaald. Het was behoorlijk kansloos om er zo lang over te doen (ging om 1 vak wat steeds mislukte). Eigenlijk was dat feestje een beetje in dezelfde trant als dit feestje van je vriendin. Ik had/heb gewoon een flinke dosis zelfspot en had toen zin in een feestje. Ik had 4 kratten bier, 4 flessen wijn en 4 soorten hapjes. Grappig toch?!
<<

Anoniem108

Bericht 25 Jun 2014 15:35

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Zure Mat schreef:Ik bedoel meer dat er in haar leven niet zoveel is veranderd ten opzichte van 10 jaar geleden als je het vergelijkt met anderen in onze groep. Ik vind het gewoon wat zuur overkomen, misschien ook omdat ik - als goede vriendin - weet dat ze regelmatig verdrietig is dat het haar maar niet lukt een leuke man/vrouw aan de haak te slaan. Ik weet niet zo goed hoe ik nu moet reageren. Die aflevering van Sex and the City ken ik trouwens niet.


Het lijkt me vrij menselijk dat ze niet altijd even gelukkig is met haar vrijgezelle leven. Mensen in een relatie zijn evengoed niet altijd even gelukkig met elkaar. Het komt op mij juist over dat ze zelf ook weet dat het geen nut heeft om te treuren over het feit dat ze geen relatie heeft en dat ze toch gewoon positief in het leven staat. Er is alleen vaak geen aanleiding tot een feestje als single zijnde, omdat er nou eenmaal geen huwelijk op komst is, een kind of een koophuis (i.p.v. huur wat toch in deze tijd makkelijker voor elkaar is te krijgen dan een hypotheek krijgen op basis van 1 inkomen in een onzekere periode op de arbeidsmarkt), dus ik zou het zo opvatten dat ze gewoon zin heeft in een leuke avond met haar vrienden. :)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Jun 2014 15:36

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

In Sex and the City geeft Samantha ook een ik-ben-niet-zwanger-feest naar aanleiding van een babyshower van een vriendin. Misschien een leuke inspiratie voor je vriendin.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 25 Jun 2014 15:40

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Ik vind het trouwens bijzonder zuur om op een forum te gaan zeuren over een feestje van een goede vriendin omdat de reden waarom ze een feestje geeft je niet aan staat. Ze geeft een feestje omdat ze blij is dat ze van niemand afhankelijk is en omdat ze het goed met zichzelf kan vinden. Dat van die cadeautjes is duidelijk een grapje. Als je hier dan een probleem mee hebt en je bent een goede vriendin, bel haar dan gewoon even op om om opheldering te vragen.
<<

Anoniem125

Bericht 25 Jun 2014 15:41

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Het voelt een beetje alsof ze het eigenlijk heel kut vindt om ons allemaal verder te zien gaan en alsof ze nu - op deze wijze - haar teleurstelling/jaloezie over de kop tilt en er een grapje van maakt. Ik maak me eerlijk gezegd een beetje zorgen om haar. Maar volgens jullie is dat dus niet terecht? Ook omdat de uitnodiging best venijnig geschreven is. Alsof ze het al die jaren niet leuk heeft gevonden om naar onze bruiloften/babyshowers/housewarmings te komen, want dat zit er toch een beetje achter, als je tussen de zinnen doorleest.
<<

Anoniem 52

Bericht 25 Jun 2014 15:42

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Dump d'r gewoon. Wat heb je aan zo'n vriendin?
<<

Anoniem130

Bericht 25 Jun 2014 15:43

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Ah jah, de juiste informatie heb jij natuurlijk alleen! Dus wat heeft onze mening dan voor zin! :)
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 25 Jun 2014 15:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 25 Jun 2014 15:43

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Zure Mat schreef:Het voelt een beetje alsof ze het eigenlijk heel kut vindt om ons allemaal verder te zien gaan en alsof ze nu - op deze wijze - haar teleurstelling/jaloezie over de kop tilt en er een grapje van maakt. Ik maak me eerlijk gezegd een beetje zorgen om haar. Maar volgens jullie is dat dus niet terecht? Ook omdat de uitnodiging best venijnig geschreven is. Alsof ze het al die jaren niet leuk heeft gevonden om naar onze bruiloften/babyshowers/housewarmings te komen, want dat zit er toch een beetje achter, als je tussen de zinnen doorleest.

Maar waarom lees je tussen de regels door? Pak je telefoon, bel haar op en vraag of alles ok is. Vraag naar de aanleiding van het feestje. Vraag of ze ok is met haar vrijgezellenbestaan. Zeg dat je je zorgen maakt om haar.
<<

Anoniem108

Bericht 25 Jun 2014 15:45

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Ik lees het geheel anders: ze wil haar geluk delen met haar vrienden, ook al heeft zij dat op een geheel andere wijze invulling gegeven dan jullie. Puur een kwestie van interpretatie dus. Waarom vraag je het niet aan d'r hoe ze het bedoelt? Zij is de enige die het antwoord weet waarom ze graag een feestje wil geven.
<<

Anoniem125

Bericht 25 Jun 2014 15:46

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Ik bel haar vanavond wel even, vind dit toch wel een beetje vreemd, maar het zal wel aan mij liggen.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 25 Jun 2014 15:46

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Als je je zorgen maakt om een vriendin komt dat niet door 1 mailtje/uitnodiging.
Deel je zorgen met haar en vier daarnaast ook de geneugten van het vrijgezellen leven met haar, want die zijn er zeker :)
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers