Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vriendin viert 10-jarig single bestaan

<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 25 Jun 2014 19:32

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Zure Mat schreef:Een vriendin van me is al jaren vrijgezel. In de tussentijd zijn wij - haar vrienden en vriendinnen - doorgegaan met ons leven, zijn we relaties aangegaan, hebben we huizen gekocht, kinderen gekregen, etcetera. Zij is al die tijd vrijgezel geweest en woont nog op haar studentenkamer. So far so good. Zou je denken.

Maar (en nu komt de grote Maar), nu krijg ik net een uitnodiging waarin zij ons allemaal uitnodigt om haar 10- jarig single bestaan te vieren. In de uitnodiging schrijft ze op een nogal lacherig toontje dat het nu háár beurt is om cadeautjes te incasseren. En dat ze zo blij is al 10 jaar zo goed te kunnen opschieten met zichzelf en van niemand anders afhankelijk te zijn. Bij de uitnodiging heeft ze een collage gemaakt van foto's die zijn genomen in de laatste tien jaar. Denk: zij op een olifant in Nepal, zij in haar eentje met een cocktail in haar hand, en zo verder.

Ik krijg hier nogal een zure smaak van in mijn mond, wat zouden jullie denken van een dergelijke uitnodiging?

En haar leven is stil blijven staan omdat ze toevallig geen partner heeft. Really? Zie jij het echt zo dat je je alleen ontwikkelt als je een relatie hebt?
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 25 Jun 2014 19:38

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Carrie schreef:Oh en hoe zijn jullie verder gegaan met jullie leven? Zij is toch ook gewoon verder gegaan met haar leven? Alsof verder gaan met je leven alleen bestaat uit trouwen en kinderen krijgen, bah zeg.

Pfff inderdaad.

Ik vind het een leuke actie van haar! Ik moest ook meteen aan satc denken.
<<

Anoniem125

Bericht 25 Jun 2014 19:53

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Nogmaals:

Zure Mat schreef:Ja hoor, die ontwikkelen zich ook als persoon, net als de meeste andere mensen zowel in als buiten een relatie. Alleen ik kan me best voorstellen dat het zo rond de 30 moeilijk is als je al 10 jaar geen vaste relatie hebt gehad en dit wél heel graag wil. Ze heeft bijvoorbeeld ook een sterke kinderwens en had het er laatst over dat ze eraan denkt, misschien in de toekomst - als ze dan nog steeds geen leuke man is tegengekomen - alleen een kind te willen krijgen van een zaaddonor. Ik vind dat wel heftige keuzes die ze dan in haar eentje misschien moet gaan maken en dan merk ik toch dat het anders is dan met een partner. En zo met veel meer dingen.
<<

Anoniem125

Bericht 25 Jun 2014 20:00

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Ik heb haar trouwens net gebeld, als iemand daar nog geïnteresseerd in is, tussen alle verwijten en beschuldigingen door. Ze zei dat ze het als grapje bedoeld had, maar snapte mijn reactie wel. Eerst deed ze er nog wel luchtig over, maar op een bepaald moment brak ze...

Ze zei dat ze ineens bedacht dat het volgende week precies 10 jaar geleden is dat haar laatste relatie (van anderhalf jaar) uit was gegaan. Toen voelde ze zich heel verdrietig en depressief worden. En toen heeft ze als een soort tegenreactie deze uitnodigingen gestuurd, in een vlaag van eenzaamheid dus eigenlijk, maar ze wilde er een positieve draai aan geven.

Precies wat ik al dacht dus eigenlijk. Ik vind het wel dapper van haar dat ze er nu deze draai aangeeft, maar wordt er ook wel een beetje treurig van. Hoop dat ze snel een leuke man/vrouw tegenkomt, zodat ook zij kan gaan bouwen aan het leven dat ze voor zichzelf wenst.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 25 Jun 2014 20:04

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Heb niet alles gelezen... maar ik zou het geniaal vinden als mijn vriendin zo'n feestje geeft, super leuk! En dat van die cadeaus incasseren zou ik ontzettend met een korrel zout nemen maar ik zou haar wel een leuk of grappig of ludiek cadeautje geven.

Wij hebben hier wel eens geroepen dat wij een "10 jaar niet getrouwd" feest gaan geven.. gewoon omdat we het leuk vinden omdat te doen, omdat we niet getrouwd zijn kunnen we ook niet een 12,5 jarig getrouwd feest geven :)

Weet nu al wat jij daar van zult vinden ZM
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem125

Bericht 25 Jun 2014 20:05

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

@Studiebol: lees eerst eens alle berichten voor je een oordeel velt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Jun 2014 20:06

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Maar nogmaals, dat je met haar begaan bent is toch totaal iets anders dan dat je er een zure smaak van in je mond krijgt? Of dat jij het als een steek onder water ervaart? Ik heb het idee dat je er nu snel een andere draai aan geeft.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem130

Bericht 25 Jun 2014 20:07

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Zure Mat schreef:@Studiebol: lees eerst eens alle berichten voor je een oordeel velt.


Dat doe je zelf toch ook nooit?
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 25 Jun 2014 20:07

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Wat doe jij neerbuigend over je vriendin.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 25 Jun 2014 20:11

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Whatever schreef:
Zure Mat schreef:@Studiebol: lees eerst eens alle berichten voor je een oordeel velt.


Dat doe je zelf toch ook nooit?


Heb ik ondertussen gedaan hoor... staat niet iets in waardoor ik mijn tekst ga aanpassen.

Jij hebt een oordeel over je vriendin, je weet zeker dat ze niet blij is dat ze vrijgezel is en je gaat haar bellen.. en tadaaa natuurlijk heb jij 100% gelijk gehad, allemaal heel goed. Dan nog vind ik dat jij oordelend bent geweest, jij krijgt er een zure smaak van, en dan nog?? Jouw vriendin heeft zin in een feestje, voelt zich ongelukkig en ze probeert daar een draai aan te geven. Ze heeft groot gelijk! Beetje jammer dat zo'n goede vriendin als jij er dan zo oordelend over bent en er een zure smaak van krijgt. Ik zou er pas een zure smaak van krijgen als ze verslaafd raakt aan alcohol ofzo... dan heb je in mijn ogen reden om je zorgen te maken en niet omdat je vriendin een feestje geeft om van iets minder leuks iets leuks te maken.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem51

Bericht 25 Jun 2014 20:11

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Ik zou geen vriendin van jou kunnen zijn, ZM. Dat over-geanalyseer... Ik geloof eigenlijk niet zo dat je haar gebeld hebt en áls het al waar was brak ze misschien omdat je zo zag te trekken. Ik vind het namelijk nogal een behoorlijk kant-en-klare eindconclusie die je gepresenteerd krijgt.
<<

Anoniem130

Bericht 25 Jun 2014 20:13

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Dundas schreef:Ik zou geen vriendin van jou kunnen zijn, ZM. Dat over-geanalyseer... Ik geloof eigenlijk niet zo dat je haar gebeld hebt en áls het al waar was brak ze misschien omdat je zo zag te trekken. Ik vind het namelijk nogal een behoorlijk kant-en-klare eindconclusie die je gepresenteerd krijgt.


Haha, ik wilde een paar uur geleden al een scenario plaatsen van het telefoongesprek wat ze vanavond zou posten wat zou hebben plaatsgevonden. Had ik natuurlijk even moeten doen.. Ze is ZO ongelooflijk voorspelbaar.. :12:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Jun 2014 20:16

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Inderdaad.

Ik kan me trouwens ook zo voorstellen dat lang niet iedereen erop zit te wachten dat iemand belt om zoiets te overanalyseren en om net zo lang op je in te praten tot je breekt. Niet iedereen wil iedere emotie meteen bespreken, niet iedereen wil graag een open boek zijn. Misschien voelde zij zich er wel goed bij om het op deze manier te doen en al was het dan voor sommige mensen duidelijk dat er ook verdriet achter zat, sommige mensen willen niet continu binnenstebuiten gekeerd worden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 25 Jun 2014 20:18

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Goed om te lezen dat je weer gelijk had ZM past weer precies in je perfecte bestaan!
<<

Anoniem51

Bericht 25 Jun 2014 20:21

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Het verbaast mij eigenlijk ook niets, Whatever...

Weet je, ZM, ik lees niks van vriendschap, je hébt het misschien over vriendschap, maar je beschrijft het alsof het een zakelijke relatie is waar je onze visie over wilt. Vriendschap is gevoel en ik lees nergens gevoel in je reacties terug. Alles beschrijf je zakelijk en hypothetisch. Vriendschappen, maar ook kwesties over je huwelijk, je dochtertje, je reizen en je werk. Ik lees nergens passie, terwijl je toch zo vol bent van je leven en je daarom in mijn ogen toch vol passie zou moeten zitten en er vol passie over zou moeten kunnen vertellen. Nergens liefde, terwijl je toch gek moet zijn op je man en kind, en je vrienden. Maar nee, je verhalen, ál je verhalen zijn kil, doods. En in dit geval wat je beschrijft, proef ik zeker geen vriendschapsrelatie. Alleen een hypothetische stelling.
<<

Anoniem125

Bericht 25 Jun 2014 20:24

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Haha, het is één van mijn beste vriendinnen, dus ja, wij praten wél heel veel en ja, we zijn ook allebei nogal geneigd om situaties te analyseren, vinden we heerlijk. Ze dacht ook al dat ik haar zou bellen en we hebben er hartelijk om gelachen. De oordelen die ik volgens jullie geef, zijn niet zozeer oordelen, maar eerder uitspraken op basis van de dingen die ze mij zelf verteld. De laatste jaren zit het haar steeds meer dwars dat ze 'achter loopt', zo noemt ze het zelf. Kijk in je twintiger jaren is het natuurlijk allemaal nog heel leuk, maar op een bepaald moment ga je toch nadenken over je toekomst. Ik vind het eigenlijk wel logisch dat zij hierover nadenkt. Ze heeft zichzelf bijvoorbeeld nu een soort van deadline gegeven. Als ze over 3 jaar nog geen leuke man/vrouw is tegengekomen, dan gaat ze serieus voor een zaaddonor. Ik vind dat nogal wat. Ik gun haar natuurlijk een leuke partner!
<<

Anoniem66

Bericht 25 Jun 2014 20:31

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Dikke bullshit weer :yes:
<<

Anoniem125

Bericht 25 Jun 2014 20:45

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Gelukkig kén ik mijn vriendin en weet ik dus dat zij - juist zij- het wel op prijs stelt als ik haar even bel en vraag wat er aan de hand is na zon uitnodiging. Gek hè, dat ik mijn vriendin ken na vijftien jaar vriendschap.
<<

Anoniem185

Bericht 25 Jun 2014 20:54

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Zullen we deze discussie maar gelijk skippen en doorgaan naar een nieuw ZM topic over het hebben van kinderen van een zaaddonor en hoe onverantwoord dat is?
<<

Anoniem51

Bericht 25 Jun 2014 20:55

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Lampenkapje schreef:Zullen we deze discussie maar gelijk skippen en doorgaan naar een nieuw ZM topic over het hebben van kinderen van een zaaddonor en hoe onverantwoord dat is?

Volgens mij hebben we die al eens gehad...
<<

Anoniem185

Bericht 25 Jun 2014 20:56

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Dundas schreef:
Lampenkapje schreef:Zullen we deze discussie maar gelijk skippen en doorgaan naar een nieuw ZM topic over het hebben van kinderen van een zaaddonor en hoe onverantwoord dat is?

Volgens mij hebben we die al eens gehad...
Oh dat zou goed kunnen, vond het zo'n perfect ZM topic namelijk. :laughcry:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 25 Jun 2014 20:57

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Studiebol schreef:

Wij hebben hier wel eens geroepen dat wij een "10 jaar niet getrouwd" feest gaan geven.. gewoon omdat we het leuk vinden omdat te doen, omdat we niet getrouwd zijn kunnen we ook niet een 12,5 jarig getrouwd feest geven :)

Weet nu al wat jij daar van zult vinden ZM


Die wil ik ook gaan geven en dan net zo uitpakken als met een bruiloft, willen het feest wel niet de handtekening.
2015 💙
<<

Anoniem125

Bericht 25 Jun 2014 20:58

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Als ze voor een zaaddonor wil gaan heeft ze natuurlijk mijn zege en zal ik haar ook steunen, maar ideaal is het niet. Nogmaals: ze wil zelf graag een speciaal persoon in haar leven, waarmee ze iets moois kan gaan opbouwen. Voor mij hoeft het helemaal niet hoor. Voor je vriendinnen wil je toch vooral dat ze heel gelukkig zijn.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 25 Jun 2014 21:11

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Fijn dat je haar even gebeld hebt en dat zij haar ei bij je kwijt kon.

Ik snap je vriendin echt heel goed. Ik ben ruim acht jaar single geweest en ondanks dat ik een fantastische tijd heb gehad, was ik soms echt wel bang voor de toekomst. Ik vond dertig worden dan ook best wel een issue. Ik had een bepaald huisje boompje beestje beeld van mijn leven wanneer ik dertig zou worden en behalve een eigen koophuis kwam ik verder niet in de buurt. Toen ik 29 was en een relatie met mijn vriend kreeg, voelde dat dertig worden ineens toch anders, minder erg.

Ik heb mijn eigen gevoelens rondom het missen van een partner zo vaak overstemd door te zeggen hoe goed het wel niet met me ging, door vriendinnen op te zoeken of de kroeg in te duiken. Ik snap de gedachtengang van je vriendin dan ook erg goed en ik snap jouw (terechte) bezorgdheid ook. In feite zit ik momenteel in eenzelfde soort situatie met een vriendin en wij praten daar ook openlijk over. Zij heeft precies dezelfde gedachtengang als jouw vriendin: lucratieve reden voor een feestje maar daarachter schuilt wel verdriet en onzekerheid over het gemis van een vriend.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 25 Jun 2014 21:23

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Oh Lady die topics over het kopen van jouw huis toen weet ik nog zo goed! Heb je dat huis eigenlijk nog of is die al verkocht? :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers