Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vriendin viert 10-jarig single bestaan

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 25 Jun 2014 21:26

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Nee, daar wonen wij nu al ruim anderhalf jaar samen. :)
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem125

Bericht 25 Jun 2014 21:40

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Lady schreef:Fijn dat je haar even gebeld hebt en dat zij haar ei bij je kwijt kon.

Ik snap je vriendin echt heel goed. Ik ben ruim acht jaar single geweest en ondanks dat ik een fantastische tijd heb gehad, was ik soms echt wel bang voor de toekomst. Ik vond dertig worden dan ook best wel een issue. Ik had een bepaald huisje boompje beestje beeld van mijn leven wanneer ik dertig zou worden en behalve een eigen koophuis kwam ik verder niet in de buurt. Toen ik 29 was en een relatie met mijn vriend kreeg, voelde dat dertig worden ineens toch anders, minder erg.

Ik heb mijn eigen gevoelens rondom het missen van een partner zo vaak overstemd door te zeggen hoe goed het wel niet met me ging, door vriendinnen op te zoeken of de kroeg in te duiken. Ik snap de gedachtengang van je vriendin dan ook erg goed en ik snap jouw (terechte) bezorgdheid ook. In feite zit ik momenteel in eenzelfde soort situatie met een vriendin en wij praten daar ook openlijk over. Zij heeft precies dezelfde gedachtengang als jouw vriendin: lucratieve reden voor een feestje maar daarachter schuilt wel verdriet en onzekerheid over het gemis van een vriend.

Bedankt Lady, voor je inhoudelijke bericht. Voor haar was 30 worden inderdaad ook een drempel waar ze maar moeilijk mee om kon gaan. Ik vind het wel lastig om te zien. Je gunt je beste vrienden de wereld en het is moeilijk om te zien als het op bepaalde fronten niet wil lukken en iemand daar zo mee te zien worstelen.

Ik had natuurlijk ook gewoon op de uitnodiging kunnen reageren met: 'Leuk, ik kom wel!' Maar dat zou voor mij meer passen bij een oppervlakkige vriendschap. Bij een echt goede vriendin vind ik dat je ook wel eerlijk mag zijn en ook je gevoelens moet kunnen uiten. Net als dat zij ook haar gevoelens naar mij uit.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17375

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 25 Jun 2014 21:42

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Lady schreef:Nee, daar wonen wij nu al ruim anderhalf jaar samen. :)


Ohhh zo! Haha op de een of andere manier dacht ik dat jij bij hen woonde, maar leuk zeg!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 25 Jun 2014 22:42

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Toen ik zelf nog single was, waren veel van mijn goede vriendinnen dit ook nog. Inmiddels hebben we bijna allemaal een relatie maar sommige vriendinnen zijn nog steeds of inmiddels weer vrijgezel. Het is een onderwerp wat regelmatig ter sprake komt en waarbij ook af en toe emoties aan te pas komen. Ik ben blij dat we het er met elkaar over hebben.

Zora nee, hij en zijn zoontje zijn uiteindelijk bij mij ingetrokken. Bevalt heel goed! We willen uiteindelijk wel een groter huis maar vooralsnog zitten we hier nog prima. :)
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem125

Bericht 25 Jun 2014 22:47

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

In onze vriendengroep zijn nu de meeste wel gesetteld, maar ik heb ook nog een aantal (losse) vriendinnen die nog single zijn. Ook bij hen zie ik heel wat pijn hierover en nee, dat uiten ze niet makkelijk in de buitenwereld, daar spelen ze de 'happy single', maar ik vind het wel waardevol dat we het hierover als vrienden onder elkaar wél kunnen hebben.

Vandaar dat zo'n uitnodiging me dan wel verbaasd. Het zegt iets over de manier waarop zij zich graag wil presenteren naar de buitenwereld. In haar geval is ze de enige van die specifieke vriendinnengroep die nog single is en dat maakt het voor haar nog eens extra pijnlijk. Gelukkig heeft ze haar vrienden. Merk wel dat wij voor haar extra belangrijk zijn.
Laatst gewijzigd door Anoniem125 op 25 Jun 2014 22:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 25 Jun 2014 22:52

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Het een sluit het ander natuurlijk niet uit hè. Ik speelde soms naar de buitenwereld ook wel de happy single maar vaker dan dat wás ik ook een happy single. Ik heb echt genoten van die jaren, zoveel feestjes, vakanties, etentjes, etc met mijn vriendinnen, ik had het niet willen missen. Maar op de minder gelukkige momenten hield ik me naar de buitenwereld inderdaad wel groot. En juist dan waren mijn vriendinnen er wel voor me en vond ik bij hun ook begrip en herkenning. Ik zei ook weleens: Als ik maar weet dat HIJ wel komt, dan zou ik het wel los kunnen laten.

Voor jouw vriendin zal het ongetwijfeld zo'n beetje hetzelfde werken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Rain

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 12 Mrt 2014 08:02

Bericht 25 Jun 2014 22:58

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Heel verhaal getypt, weg...

Anyhow, ik vind hier dus twee kanten aan zitten.

Ja, ik ben het eens dat vrienden af en toe even door de oppervlakte heen moeten prikken. Dat je naar elkaar je gevoelens moet kunnen uiten, vrienden begrip tonen voor de situaties die je dwars zitten en hier actief tijd voor genomen wordt.

Aan de andere kant zijn er ook situaties waarin mensen vrijgezel zijn, niet zozeer omdat er een 'probleem' achter zit maar gewoon omdat ze hun partner nog niet zijn tegengekomen. In deze situatie is het niet zozeer een probleem maar meer een verloop van tijd, wat neer is gekomen op een dame die nog steeds vrijgezel is. Is het op zulke momenten niet juist fijn níet continu een vinger op een zere plek te leggen (want immers is het geen actief probleem / ontwikkelpunt) maar de situatie, zoals hij is, af en toe met humor te bezien, het positieve ervan te benadrukken? Ik heb er respect voor dat je vriendin tijd voor zichzelf neemt, trouwerijen om zich heen ziet en het besluit kan nemen 'ik verdien, ondanks dat ik de relatie (nog) niet heb, de aandacht ook!', op deze manier een eigen feestje neerzet.

Feit is dat je misschien niet overal wat aan kan of wil doen, hoe je ermee omgaat zegt echter meer over hoe je je leven ziet en wat je ervan kan maken.
<<

Anoniem125

Bericht 25 Jun 2014 23:03

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Ja, dat vind ik ook heel sterk van haar, Rain. Ik gun haar ook een spetterende party natuurlijk en heb al aangeboden om haar wat te helpen met de organisatie, zodat ze dat niet alleen hoeft te doen.
<<

Anoniem108

Bericht 26 Jun 2014 00:01

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Plien schreef:
Izar schreef:
Plien schreef:Wat is iedereen veroordelend naar zure mat zeg. Ik kan me best voorstellen dat ze verrast is door de uitnodiging gezien de eerdere uitspraken die haar vriendin heeft gedaan. Daarbij vind ik de uitnodiging ook bijzonder geformuleerd. Niks mis mee toch als zure mat op een tactische manier informeert naar het ontstaan van dit idee?


Vind je dat echt? Het lijkt mij persoonlijk nogal omslachtig dat deze vriendin middels een tekst op een uitnodiging voor nota bene een feestje, haar vrienden even wil inwrijven (met dus een steek onder water) dat zij jarenlang mocht komen opdraven met presentjes i.p.v. dat ze gewoon zin heeft in een leuke avond en als je elkaar zo goed kent, weet je toch ook dat een goede vriendin geen steken wil uitdelen en al helemaal niet met de mensen die ze dus eigenlijk een steek zou willen uitdelen dan opeens wel gezellig gaan lopen doen met een feestje? Zie jij de logica? Ik niet.
'
Heb je mij iets horen zeggen over inwrijven en steken onder water geven? Ik vind alleen de tekst 'cadeaus incasseren best bijzonder en ik snap dat zure mat zich afvraagt waarom ze dit zo formuleert.


Lees jij wel? Ik reageerde op wat Zure Mat vertelde over het gevoel dat ze bij de uitnodiging kreeg.

@Zure Mat: oprechte vraag: als je toch al wist dat je haar wilde bellen, waarom dan dit topic? Ik ben het er overigens geheel niet mee eens dat je speelt happy single te zijn als je dat bent rondom je 30ste. Er zullen ook genoeg singles zijn die daar echt gelukkig mee zijn en het niet als gemis ervaren dat zij geen relatie hebben. Volgens mij zag ik dat Lady daar iets over zei, maar zo hoeft het natuurlijk niet voor iedereen te voelen op die leeftijd.
<<

Anoniem125

Bericht 26 Jun 2014 10:28

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Ik was benieuwd wat anderen van een dergelijke uitnodiging zouden denken. En natuurlijk geldt dit niet voor álle dertigers zonder relatie, maar dus wel voor mijn vriendin.
<<

Anoniem58

Bericht 26 Jun 2014 11:06

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Ik kan mij wel vinden in die vriendin van jou, ik ben ook al heel lang single en koop cadeautjes voor iedereen die gaat trouwen, jarig is, kinderen krijgt, kinderen die dan vervolgens jarig zijn. Dus ik zou zo'n feestje ook wel kunnen houden met een knipoog. Maar het echt doen is uiteindelijk niets voor mij en mijn vriendinnen nemen best geregeld iets leuks voor mij mee. Maar ik zou het wel oprecht heel erg vinden als mijn vrienden over mij denken zoals jij over jouw vriendin denkt. Ik zou ook best eens de prins op het witte paard willen tegenkomen maar ik voel mij absoluut niet eenzaam, verdrietig of depressief dat ik single ben. Ik ben gewoon gelukkig, en die foto's die zij plaatst vind ik juist super stoer, anderen doen zulke dingen samen maar zij (en ik ook) geniet daar gewoon alleen van, echt helemaal niks zieligs of raars aan.
<<

Anoniem125

Bericht 26 Jun 2014 18:22

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Ik begrijp die redenering niet zo goed, Bolletje. Ik heb zelf een relatie, maar ik koop me net zo goed scheel aan verjaardagscadeautjes voor alle gezinsleden van mijn vrienden/familie/schoonfamilie/stief familie, cadeautjes voor de babyshower/kraamvisite, trouwdagen, nieuwe woningen, etcetera. Dit is niet iets dat alleen voor singles geldt hoor!
<<

Anoniem51

Bericht 26 Jun 2014 18:24

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Zure Mat schreef:Ik begrijp die redenering niet zo goed, Bolletje. Ik heb zelf een relatie, maar ik koop me net zo goed scheel aan verjaardagscadeautjes voor alle gezinsleden van mijn vrienden/familie/schoonfamilie/stief familie, cadeautjes voor de babyshower/kraamvisite, trouwdagen, nieuwe woningen, etcetera. Dit is niet iets dat alleen voor singles geldt hoor!

Ja, maar wat kríjgt jouw vriendin?
<<

Anoniem125

Bericht 26 Jun 2014 18:27

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Ook gewoon verjaardagscadeautjes, cadeautjes toen ze wegging en weer terug kwam van een lange reis, toen ze een nieuwe, grotere kamer had gevonden zijn we op haar housewarming geweest, toen ze afstudeerde (2x), toen ze een nieuwe baan vond hebben we daar een drankje op gedronken, zo kan ik nog wel een aantal gelegenheden bedenken in de laatste jaren.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 26 Jun 2014 20:15

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Izar schreef:Vind je dat echt? Het lijkt mij persoonlijk nogal omslachtig dat deze vriendin middels een tekst op een uitnodiging voor nota bene een feestje, haar vrienden even wil inwrijven (met dus een steek onder water) dat zij jarenlang mocht komen opdraven met presentjes i.p.v. dat ze gewoon zin heeft in een leuke avond en als je elkaar zo goed kent, weet je toch ook dat een goede vriendin geen steken wil uitdelen en al helemaal niet met de mensen die ze dus eigenlijk een steek zou willen uitdelen dan opeens wel gezellig gaan lopen doen met een feestje? Zie jij de logica? Ik niet.
'
Heb je mij iets horen zeggen over inwrijven en steken onder water geven? Ik vind alleen de tekst 'cadeaus incasseren best bijzonder en ik snap dat zure mat zich afvraagt waarom ze dit zo formuleert.[/quote]

Lees jij wel? Ik reageerde op wat Zure Mat vertelde over het gevoel dat ze bij de uitnodiging kreeg.

@Zure Mat: oprechte vraag: als je toch al wist dat je haar wilde bellen, waarom dan dit topic? Ik ben het er overigens geheel niet mee eens dat je speelt happy single te zijn als je dat bent rondom je 30ste. Er zullen ook genoeg singles zijn die daar echt gelukkig mee zijn en het niet als gemis ervaren dat zij geen relatie hebben. Volgens mij zag ik dat Lady daar iets over zei, maar zo hoeft het natuurlijk niet voor iedereen te voelen op die leeftijd.[/quote]

Waarom quote je dan op mijn bericht?
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem108

Bericht 26 Jun 2014 22:11

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Plien: omdat jij aangaf dat je anderen veroordelend vond naar Zure Mat en jij, net als Zure Mat, de uitnodiging ook bijzonder vond geformuleerd. Ik herhaalde domweg wat Zure Mat zei en zag/zie daar niets veroordelende in.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 26 Jun 2014 22:43

Re: Vriendin viert 10-jarig single bestaan

Bolletje schreef:Ik kan mij wel vinden in die vriendin van jou, ik ben ook al heel lang single en koop cadeautjes voor iedereen die gaat trouwen, jarig is, kinderen krijgt, kinderen die dan vervolgens jarig zijn. Dus ik zou zo'n feestje ook wel kunnen houden met een knipoog. Maar het echt doen is uiteindelijk niets voor mij en mijn vriendinnen nemen best geregeld iets leuks voor mij mee. Maar ik zou het wel oprecht heel erg vinden als mijn vrienden over mij denken zoals jij over jouw vriendin denkt. Ik zou ook best eens de prins op het witte paard willen tegenkomen maar ik voel mij absoluut niet eenzaam, verdrietig of depressief dat ik single ben. Ik ben gewoon gelukkig, en die foto's die zij plaatst vind ik juist super stoer, anderen doen zulke dingen samen maar zij (en ik ook) geniet daar gewoon alleen van, echt helemaal niks zieligs of raars aan.


Dit is precies wat ik wilde typen. Heel herkenbaar.
ZM: natuurlijk geldt dat ook voor jou, die cadeaus en voor anderen. Maar uiteindelijk geven jullie ook een housewarming en een feestje na je diploma. Daar komt bij dat jullie wel zijn getrouwd, kinderen hebben gekregen wat nu eenmaal meer geld kost dan een verjaardag. Meestal kunnen jullie het bedrag door 2 delen, en betalen singles het bedrag alleen.
Verjaardagen heb je van jezelf, maar ook van je kinderen en wordt er wel verwacht dat je iets meeneemt.
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers