Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Van babykamer naar peuterkamer

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 25 Jun 2014 13:37

Van babykamer naar peuterkamer

Hoe oud was je kind toen je de kamer veranderde?
En wat hield dat in? Alleen een ander bed? Of ook ander verfje/aankleding?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 25 Jun 2014 13:45

Re: Van babykamer naar peuterkamer

Onze zoon kreeg andere kamer met zijn verjaardag.
Hij werd toen 3 jaar.
<<

Anoniem57

Bericht 25 Jun 2014 13:56

Re: Van babykamer naar peuterkamer

Onze dochter krijgt een andere kamer om en nabij haar 3e verjaardag (waarschijnlijk deze zomer, ze is in november jarig), dat was altijd de planning en nu gebeurd het iets eerder omdat er een baby komt.
<<

Anoniem162

Bericht 25 Jun 2014 13:58

Re: Van babykamer naar peuterkamer

Hij heeft alleen een peuterbed gekregen. de commode is hierdoor verplaatst en toen hebben we boven de commode een poster opgehangen (in een lijst) van mickey mouse. De muur er achter zit gewoon het vlindertjes behang wat hij al had.
het plankje wat boven de commode hing hangt boven is blijven hangen maar daar staat zijn bed onder.
Owja hij kreeg ook een nachtkastje voor zijn slaaptrainer/wekker/lamp.
<<

Anoniem186

Bericht 25 Jun 2014 13:59

Re: Van babykamer naar peuterkamer

Met 2 jaar. Toen kreeg ze een eenpersoonsbed.

Bij zoon zal dat later zijn, denk ik. Hij slaapt prima in z'n ledikant. Dochter niet, dus dat speelde een grote rol.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 25 Jun 2014 14:10

Re: Van babykamer naar peuterkamer

Maar is het alleen een ander bed? Of ook andere aankleding?
Ik weet nog niet precies waar ik nu ga wonen, en dochter zal wel in haar ledikant blijven liggen voorlopig. Maar voor de rest ben ik wel aan t denken. Krijgt ze dan de grote kamer alvast. En wat doe ik met de aankleding (muren enz)
Beetje onzin om nu een nieuwe kamer in te richten, en over ruim een jaar weer
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem162

Bericht 25 Jun 2014 14:11

Re: Van babykamer naar peuterkamer

Jans schreef:Met 2 jaar. Toen kreeg ze een eenpersoonsbed.

Bij zoon zal dat later zijn, denk ik. Hij slaapt prima in z'n ledikant. Dochter niet, dus dat speelde een grote rol.


Jans, jouw zoontje slaapt toch slecht? kan het niet zijn dat hij niet meer in zijn ledikant wil liggen. Dat werd hier echt een probleem, hij klom er niet uit of zo maar hij had er echt een hekel aan 'opgesloten' te liggen. Na echt een dramatische maand met meerdere keren in de nacht eruit hebben we hem een peuterbed gegeven en toen sliep hij door.
<<

Anoniem 82

Bericht 25 Jun 2014 14:14

Re: Van babykamer naar peuterkamer

Hier kreeg ze met ruim twee jaar een paar andere dingen in haar kamer, zoals een peuterbureautje met stoeltje en een bankje met opbergmogelijkheid. Toen ze ruim 2,5 was gingen we verhuizen en kreeg ze na een paar weken (eerst nog even vertrouwde ledikant) een groot bed.

Ik probeerde het behang of de verf zo uit te kiezen dat de muren wel een tijd mee kunnen en alleen meubels en of aankleding veranderd hoeven te worden. Bij zoon ook gedaan, dit behang kan voorlopig wel mee.
<<

Anoniem186

Bericht 25 Jun 2014 14:16

Re: Van babykamer naar peuterkamer

Nee, dat was bij m'n dochter wel zo. Zij had echt een hekel aan haar ledikant. Zij heeft zelfs een hele tijd op een matras op de grond geslapen. Ik was bang dat ze uit een bed zou vallen. Vanaf toen ze sliep ze al een stuk beter. Ik denk dat ze 1,5 jaar was, misschien zelfs wel eerder.

M'n zoon vindt het niet erg. Ik leg hem wakker in z'n bed en hij gaat gewoon slapen. Overdag gaat het ook echt goed. Het is meer het doorslapen 's nachts wat niet goed gaat.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 25 Jun 2014 15:05

Re: Van babykamer naar peuterkamer

Ik hoop dat het begin augustus klaar is. L houdt zn eigen Kramer maar krijgt een eenpersoonsbed, nieuwe kast, speelgoedwinkel, loungekussen, boekenplanken en nieuw vloerkleed. De kleuren blijven hetzelfde en de nieuwsticker ook. Beiden zijn niet heel baby achtig en Lars is erg op de stickers gesteld
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem162

Bericht 25 Jun 2014 15:06

Re: Van babykamer naar peuterkamer

Lastig Jans, het was maar een idee, ik vind het zo erg voor je dat jullie zo slecht slapen.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 25 Jun 2014 15:12

Re: Van babykamer naar peuterkamer

J was net een jaar toen ze een peuterbed kreeg en toen ze ruim 2,5 was gingen we verhuizen dus kreeg ze een andere kamer. Als we niet verhuisd waren had ze geen andere kamer gekregen denk ik, haar kamertje nu is ook niet zo heel anders als haar kamer in het vorige huis qua kleuren en aankleding.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 25 Jun 2014 15:17

Re: Van babykamer naar peuterkamer

Het enigste wat ik weet is dat ik haar kamer roze wil :angel: ik kan zo ook niks bedenken wat ik wil wat echt baby is.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem186

Bericht 25 Jun 2014 15:27

Re: Van babykamer naar peuterkamer

Mirthe schreef:Lastig Jans, het was maar een idee, ik vind het zo erg voor je dat jullie zo slecht slapen.


Het had anders wel een goed idee geweest! Bij m'n dochter hielp het ook.

Ja, klote is het. Vannacht een betere nacht gehad. Ik was om 20.00 gaan slapen met oordoppen in. De eerste helft van de nacht heeft m'n man het gedaan en heb ik heerlijk kunnen slapen. En zoon begon eindelijk weer eens een keer om 07.30 pas aan z'n dag ipv 05.30. Ik voel me gelijk een stuk beter na zo'n nacht.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 25 Jun 2014 16:38

Re: Van babykamer naar peuterkamer

Maar wie weet is het wel het proberen waar Jans? Ook al slaapt hij wel in in het ledikant, misschien doet verandering van de slaapomgeving hem wel doorslapen? Keer op een matras, of in het bed van dochter (als ze uit logeren gaat of zo?). Mijn ervaring is dat soms een verandering van omgeving veel verschil kan maken......
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 25 Jun 2014 17:21

Re: Van babykamer naar peuterkamer

De oudste was 1,5 toen zij van de baby kamer naar haar grote meiden kamer verhuisde. Ze sliep meteen in een-persoonsbed.
De jongste is net 1,5 geweest en ligt ook sinds enkele weken in een groter bed. Ze klom letterlijk uit het ledikantje en ging tot midden in de nacht zitten spelen. Nu ze in een groter bed ligt doet ze dit niet meer, alsof ze er aan toe was leek het wel.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 25 Jun 2014 17:29

Re: Van babykamer naar peuterkamer

2,5 jaar was D toen hij naar de andere kamer ging. In een nieuw bed met een nieuw behangetje op de muur.
De overgang van ledikant naar gewoon bed is nooit een probleem geweest.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem186

Bericht 25 Jun 2014 17:59

Re: Van babykamer naar peuterkamer

Jorja schreef:Maar wie weet is het wel het proberen waar Jans? Ook al slaapt hij wel in in het ledikant, misschien doet verandering van de slaapomgeving hem wel doorslapen? Keer op een matras, of in het bed van dochter (als ze uit logeren gaat of zo?). Mijn ervaring is dat soms een verandering van omgeving veel verschil kan maken......


Maar hij is echt nog heel klein hè. Bijna 15 maanden. Hij valt geheid uit bed dan. En een matras op de grond zie ik ook niet zitten.

We hebben hem wel eens een poosje in een campingbedje laten slapen. Dat had ik toen van Susan een keer gelezen. Dat hielp wel eventjes, maar daarna ook niet meer.
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 25 Jun 2014 18:48

Re: Van babykamer naar peuterkamer

Mijn dochter slaapt sinds een maand in een eenpersoonsbed, toen was ze 2 jaar en 2 maanden. Ze is gewoon in haar eigen kamer gebleven. Zodra de babykamer klaar is, gaan de kledingkast en commode naar die kamer en krijgt ze een nieuwe kast. Verder hebben we eigenlijk weinig veranderd. We hebben wel een kastje met vier vakken gekocht voor op haar kamer. Voor haar boeken en anders spul. Verder komt er misschien wat speelgoed, of haar poppenbedje.
Maart 2012 September 2014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: MissBitchy, Siesa