Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderfeestje thuis organiseren

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 25 Jun 2014 19:18

Re: Kinderfeestje thuis organiseren

Susan schreef:Ik vind het misschien ook wel leuk om als Yrsa jarig is ergens naartoe te gaan met de kinderen met wie ze het allermeeste omgaat, maar ik krijg hier een beetje de indruk dat dat fout is of zo. Ik vind feestjes thuis ook leuk, maar waarom is dat per se beter dan ergens naartoe gaan?



Nee ik vind het niet fout om ergens naar toe te gaan hoor. Maar ligt er wel aan waar naar toe. Sommige feestjes wat ik hoor zijn al zo groot, een pretpark ofzo en dan nog uiteten en dat al op jonge leeftijd moet iedereen voor zich weten maar voor mij komt het wat too much over zeg maar.

Kan me ook wel voorstellen dat buitenshuis ook wel lekker is met de troep in je huis bijv.
:heart: :heart: 2011
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:20

Bericht 25 Jun 2014 19:45

Re: Kinderfeestje thuis organiseren

Wij hebben juwelendoosjes/ spidermandoosjes gemaakt. Ik had van die houten triplex doosjes gekocht bij de Action. Die heb ik met spuitverf zilver gespoten en tijdens het feestje hebben de meiden deze versierd met glitters, stickertjes en van die plakdiamanten. Voor de jongens had ik spiderman/sponge Bob en dino stickers. Dit was een groot succes!

Daarnaast nog speeltjes gedaan in de tuin en springen op de trampoline!
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Anoniem272

Bericht 26 Jun 2014 10:27

Re: Kinderfeestje thuis organiseren

T. is inmiddels naar een stuk of 12 kinderfeesjes geweest, waarvan er minstens tien een grote speeltuin of indoor speeltuin waren. Voor ons is zoiets niet echt een optie omdat T. in november jarig is en een indoorspeeltuin niet handig is als je geen auto hebt. Gelukkig vonden alle kinderen zijn feestje heel leuk, maar ik ben benieuwd hoe dat over een paar jaar is. Dan gaan ze volgens mij wat meer opbieden tegen elkaar. Dan zou ik het fijn vinden als ik niet de enige ben die de feestjes thuis organiseert.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 26 Jun 2014 10:37

Re: Kinderfeestje thuis organiseren

Ik zou me best kunnen voorstellen dat als ik bijvoorbeeld bij Julianatoren in de buurt zou wonen, ik zou proberen daar met korting kaartjes voor te krijgen, bijvoorbeeld via Vakantieveiligen.nl, en dan op een rustige dag, bijvoorbeeld als ze roostervrij hebben en niet alle scholen vrij zijn, met een paar kinderen zou gaan. Gewoon omdat ik weet dat zij dat geweldig zou vinden. Ik vind dat je gewoon van jezelf en van je eigen kind uit moet gaan. Als je het zo spectaculair mogelijk maakt om tegen anderen op te bieden dan ben je in mijn ogen teveel met anderen bezig, maar als je het simpel houdt omdat je anders bang bent dat anderen je een uitslover vinden óók.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem 52

Bericht 26 Jun 2014 10:43

Re: Kinderfeestje thuis organiseren

Als ik terugkijk op alle kinderfeestjes waar ik voor ben uitgenodigd vroeger, vond ik de feestjes thuis eigenlijk het leukst! De verkleedpartijen, zelf een film maken (met 'echte' scripts!) de speurtochten, vossenjachten, schat-zoeken, oud Hollandse spelletjes... Geweldig! Vond 't veel leuker dan bowlen of speeltuinen.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 26 Jun 2014 10:45

Re: Kinderfeestje thuis organiseren

Bazinga schreef:Als ik terugkijk op alle kinderfeestjes waar ik voor ben uitgenodigd vroeger, vond ik de feestjes thuis eigenlijk het leukst! De verkleedpartijen, zelf een film maken (met 'echte' scripts!) de speurtochten, vossenjachten, schat-zoeken, oud Hollandse spelletjes... Geweldig! Vond 't veel leuker dan bowlen of speeltuinen.


Ik ook.
En op een gegeven moment was je te oud voor spelletjes en ging je dood saai een film kijken op de woensdagmiddag!

Ik heb wel zin in de kinderfeestjes hier thuis! Lijkt me heel gezellig!
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jun 2014 10:50

Re: Kinderfeestje thuis organiseren

Feestjes met uitjes zijn ook wel vaak hetzelfde denk ik. Tenminste, wij gingen vroeger altijd naar de McDonalds of bowlingscentrum met feestjes, als het buiten de deur was. Serieus, dat hamburger maken en 'even de vriezer in' had ik op een gegeven moment ook wel gezien.

Misschien is er nu wel meer variatie, maar meestal wil je toch ook niet teveel geld uitgeven. Denk dat je al gauw uitkomt op een binnenspeeltuin waar de meeste kinderen ook al een paar keer geweest zijn. Het is dan heus nog wel leuk, maar bijzonder? Ik vond feestjes thuis altijd veel leuker.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 26 Jun 2014 10:51

Re: Kinderfeestje thuis organiseren

Ik eerlijk gezegd niet, maar de kinderfeestjes thuis die ik me herinner waren vooral met spelletjes als snoephappen en spijkerpoepen en daar was ik niet zo dol op. Ik vond de feestjes het leukst waarbij we gingen zwemmen - maar dat vind ik op de kleuterleeftijd nog veel te eng, dus dat zou ik zelf ook niet doen. Later, vanaf groep 6, vond ik disco's het leukst.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 26 Jun 2014 10:54

Re: Kinderfeestje thuis organiseren

Een kinderfeestje in een indoorspeeltuin zou ik trouwens niet zo gauw doen, om de simpele reden dat ik de meeste indoorspeeltuinen echt sfeerloos en vreselijk vind. Picknicken in de gewone grote speeltuin lijkt me wel erg leuk, dat zie ik ook vaak gebeuren, je kunt bij ons in het weekend ook het gebouwtje huren dat bij die speeltuin hoort. Op de kinderboerderij waar wij in het weekend vaak komen, kun je ook een feestje geven, dan huur je ook een tafel in de stal en dan ga je daar lekker picknicken en daarna kunnen ze spelen of naar de dieren. Een feestje ergens anders is niet per se bowlen of een indoorspeeltuin en ook niet per se altijd duur.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 26 Jun 2014 10:56

Re: Kinderfeestje thuis organiseren

Oh ik herinner me ineens mijn leukste feestje op dat waterfeestje na: Mijn Halloweenfeestje! Haha. Ik vierde toen mijn partijtje een paar maanden na mijn verjaardag omdat met mijn verjaardag iedereen op vakantie was. Toen moest iedereen verkleed komen in een 'eng' kostuum (ik mocht zelf iets huren bij de feestwinkel, dat vond ik toen ook echt te gek!), en gingen we allemaal enge spelletjes ofzo doen. Pompoenen uithollen, hapjes proeven bloed met oogballen (tomatensoep met gehaktballen), afgehakte vingers (knakworstjes met ketchup), spinnenwebben (dropveters). Zoiets. Was echt heel erg leuk!

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 26 Jun 2014 11:00

Re: Kinderfeestje thuis organiseren

Een halloweenfeestje heb ik ook wel eens gehad, dat was tegelijk ook een disco, dus een soort thema-disco. Dat hadden die ouders wel heel leuk gedaan.

Wij hadden ook een meisje in de klas met een kelder die was omgebouwd tot feestruimte, dat vond ik ook heel gaaf.

Een leuke tip trouwens: het boek 'De feestjes van Saartje en Tommie' van Francine Oomen en Dagmar Stam, daar staan heel veel leuke ideeën in voor (thema)feestjes. Het is alleen helaas niet meer nieuw te krijgen, maar misschien nog wel in de bibliotheek.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jun 2014 11:06

Re: Kinderfeestje thuis organiseren

Susan schreef:Een kinderfeestje in een indoorspeeltuin zou ik trouwens niet zo gauw doen, om de simpele reden dat ik de meeste indoorspeeltuinen echt sfeerloos en vreselijk vind. Picknicken in de gewone grote speeltuin lijkt me wel erg leuk, dat zie ik ook vaak gebeuren, je kunt bij ons in het weekend ook het gebouwtje huren dat bij die speeltuin hoort. Op de kinderboerderij waar wij in het weekend vaak komen, kun je ook een feestje geven, dan huur je ook een tafel in de stal en dan ga je daar lekker picknicken en daarna kunnen ze spelen of naar de dieren. Een feestje ergens anders is niet per se bowlen of een indoorspeeltuin en ook niet per se altijd duur.


Dat snap ik wel, maar hier in de buurt heb je weinig anders (en vroeger dus nog minder alleen Mac, zwembad, bowling, maar dat is nu niet meer zo hip geloof ik). Er is hier geen kinderboerderij, of gewone grote speeltuin of een 'klein' pretpark of weet ik veel wat anders. Dan kom je toch al snel uit op een indoorspeeltuin, wat hier ook best vaak genoemd wordt.

En ik denk dat een feestje thuis (of iets anders buitenhuis, niet zo standaard) veel leuker is. Zo zijn wij eens naar de boer geweest (dat was wel een stukje rijden in mijn herinnering) en hebben we daar een speurtocht gedaan. Dat was echt super leuk! Maarja, dat was een oom van dat meisje.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 26 Jun 2014 11:10

Re: Kinderfeestje thuis organiseren

Wij gingen vroeger wel eens disco-zwemmen in het zwembad in de woonplaats waar ik nu woon. Dat was echt super cool ;) (dit was wel pas in groep 7-8 geloof ik).

Verder bedacht mijn moeder vaak originele spellen en hadden we feestjes altijd thuis. Ik vond het altijd leuk!!
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 26 Jun 2014 11:29

Re: Kinderfeestje thuis organiseren

Leuke dingen allemaal!!

Ik denk dat wij thuis pannekoeken gaan eten. Kadootjes verstoppen en zoeken door de jarige. En dan naar een speel/ijsboederij en dan spelen een uurtje of anderhalf en ijsje eten en dan weer thuis brengen
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 26 Jun 2014 11:39

Re: Kinderfeestje thuis organiseren

Volgens mij hadden wij pas kinderfeestjes vanaf een jaar of 6, maar bij jullie is het dus vaak ook al voor kleuters?
<<

Anoniem193

Bericht 26 Jun 2014 11:41

Re: Kinderfeestje thuis organiseren

Net het kinderfeestje voor dochter besproken.
Vorig jaar hadden we het thuis, nu gaan we op pad. Ze wilde naar de speeltuin hier en dan de hele klas uitnodigen. Dat vond ik prima, die speeltuin is dan alleen voor ons, afgesloten en heel overzichtelijk. Maar wel saaiig, want dat zou het 5e feestje dit jaar worden in die speeltuin:P
Ik heb 8x naar de speeltuin gebeld zonder reactie, dus dat ging over.

Nu gaan we met een select groepje, de 6 meisjes waar ze het meeste mee speelt naar een boerderij in de buurt. Pannenkoeken eten, speurtocht door de stal, trekker rijden, cakejes versieren en spelen in de speeltuin. Uit haar klas is nog niemand hier geweest dus dat vind ik dan wel leuk.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 26 Jun 2014 11:51

Re: Kinderfeestje thuis organiseren

Cotton schreef:En ik denk dat een feestje thuis (of iets anders buitenhuis, niet zo standaard) veel leuker is. Zo zijn wij eens naar de boer geweest (dat was wel een stukje rijden in mijn herinnering) en hebben we daar een speurtocht gedaan. Dat was echt super leuk! Maarja, dat was een oom van dat meisje.


Dat versta ik ook onder een feestje buitenshuis, ook al is het haar oom.
Ik zou Yrsa's feestje wel op de camping willen geven, daar hebben mijn ouders een huisje met een enorme tuin, we kunnen dan een speurtocht in het bos doen, picknicken, naar de speeltuin, van alles. Maar ik vind dat wel ook een feestje buitenshuis, al is dat huisje van mijn ouders. Een feestje thuis vind ik een feestje op het adres waar je woont. En ik vind dat dus niet per se leuker.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Koekoek

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 428

Geregistreerd: 04 Sep 2013 18:12

Bericht 01 Jul 2014 12:37

Re: Kinderfeestje thuis organiseren

Dank jullie voor de leuke tips!
Het feestje staat voor aankomende zaterdag gepland. Ik denk dat we eerst de kadootjes doen met wat lekkers. Het idee van de kadootjes verstoppen vind ik ook een leuk idee! Ik wil bij de action wat canvas doeken halen zodat ze een mooi schilderije kunnen maken met verf, glitters en stickers. En wat snoepdingetjes halen om een cakeje te versieren. En met mooi weer kunnen ze nog lekker buiten spelen en anders vermaken ze zich binnen ook wel. Het scheelt dat ze elkaar allemaal kennen en ook wel vaker met elkaar spelen.
Love me or leave me.. hey! Where is everybody going?
<<

Anoniem64

Bericht 01 Jul 2014 12:45

Re: Kinderfeestje thuis organiseren

Wij houden het ook zaterdag, gaan bloempotjes met klavertje vier bolletjes erin beschilderen en beplakken met glittersteentjes. Ook van de action :) Ik moest voor school de verfschorten uitwassen dus die mocht ik meteen lenen voor het feestje. Makkelijk :)
<<

Koekoek

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 428

Geregistreerd: 04 Sep 2013 18:12

Bericht 01 Jul 2014 12:59

Re: Kinderfeestje thuis organiseren

Sterrin_ schreef:Wij houden het ook zaterdag, gaan bloempotjes met klavertje vier bolletjes erin beschilderen en beplakken met glittersteentjes. Ook van de action :) Ik moest voor school de verfschorten uitwassen dus die mocht ik meteen lenen voor het feestje. Makkelijk :)


Dat is ook een erg leuk idee!
Love me or leave me.. hey! Where is everybody going?
<<

Anoniem123

Bericht 01 Jul 2014 13:10

Re: Kinderfeestje thuis organiseren

Sterrin_ schreef:Wij houden het ook zaterdag, gaan bloempotjes met klavertje vier bolletjes erin beschilderen en beplakken met glittersteentjes. Ook van de action :) Ik moest voor school de verfschorten uitwassen dus die mocht ik meteen lenen voor het feestje. Makkelijk :)


En mocht je niet zoveel schortjes hebben, in het blote bassie laten schilderen. Naja ligt aan de leeftijd dan, maar hoe ouder ze worden hoe netter ze omgaan met verf.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 01 Jul 2014 14:23

Re: Kinderfeestje thuis organiseren

Green_Pepper schreef:Volgens mij hadden wij pas kinderfeestjes vanaf een jaar of 6, maar bij jullie is het dus vaak ook al voor kleuters?


Hier net zo.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Koekoek

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 428

Geregistreerd: 04 Sep 2013 18:12

Bericht 01 Jul 2014 14:51

Re: Kinderfeestje thuis organiseren

mida4you schreef:
Green_Pepper schreef:Volgens mij hadden wij pas kinderfeestjes vanaf een jaar of 6, maar bij jullie is het dus vaak ook al voor kleuters?


Hier net zo.


Tja wat is een kinderfeestje? De kindertjes die nu zaterdag komen komen ook wel eens op een gewone dag spelen. En toevallig konden deze kindertjes niet op dochters verjaardag komen omdat we het op de dag zelf hebben gevierd en dat was op een doordeweekse dag. En voor zaterdag haal ik even wat lekkers en iets om te maken.
Love me or leave me.. hey! Where is everybody going?
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 01 Jul 2014 14:52

Re: Kinderfeestje thuis organiseren

mida4you schreef:
Green_Pepper schreef:Volgens mij hadden wij pas kinderfeestjes vanaf een jaar of 6, maar bij jullie is het dus vaak ook al voor kleuters?


Hier net zo.


+1
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 01 Jul 2014 18:10

Re: Kinderfeestje thuis organiseren

Hier is het heel normaal om een kinderfeestje te geven vanaf 5 jaar.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ster