Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Volg jij het nieuws?

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3407

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 24 Jun 2014 23:11

Volg jij het nieuws?

Volg jij echt uitgebreid het internationale, landelijke of lokale nieuws? Wat voor dingen volg jij wel en waar haak jij snel bij af?

Ik moest vandaag toch even aan mezelf bekennen dat ik geen idee had wat ISIS nou precies was. Ik zag die term de afgelopen dagen wel vaak in koppen voorbijkomen maar dacht dat dit iets oppervlakkigs was waar ik me niet druk over hoefde te maken. Ik zat eerlijk gezegd meer aan DJ Isis te denken dan aan Militanten van de Islamitische Staat van Irak en al-Sham (ISIS).

Lees jij nog papieren kranten? welke kranten lees je op papier/online? Lees je het lokale krantje? Kijk je nog wel eens op teletekst (ik wel). En wat voor dingen volg je/lees je?

Politiek, algemeen nieuws, wetenschap? showbizz en sport?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem125

Bericht 24 Jun 2014 23:18

Re: Volg jij het nieuws?

Ik lees elke ochtend de Volkskrant, het interesseert me echt niet allemaal, maar ik vind het wel belangrijk om mijn algemene kennis op peil te houden. De meeste onderwerpen volg ik dus oppervlakkig, zoiets als ISIS interesseert me weinig, maar ik vind het wel belangrijk om te weten wat het is. Ik hou het meest van artikelen die wat meer aansluiten bij mijn eigen belevingswereld, van opinie stukken en artikelen die gaan over sociaal/maatschappelijke thema's.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 24 Jun 2014 23:28

Re: Volg jij het nieuws?

Ja, ik volg het nieuws vrij goed. Ik kijk elke dag journaal en lees veel artikelen op Nos, Nu.nl en Bbc. Met name Bbc hheeft veel interessante achtergrond artikelen. Ik kijk ook echt veel op teletekst of de teletekst app. Ik volg niet altijd alles even gedetailleerd maar over het algemeen ben ik wel op de hoogte. Kranten lees ik trouwens nooit, heel soms online een artikel.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 25 Jun 2014 07:15

Re: Volg jij het nieuws?

Ik kijk bij het ontbijt het (verkorte) journaal en lees de NRC next. Savonds soms het 8u journaal. Ik lees alles, de headlines, achtergronden, politiek, internationale thema's. Sociaal maatschappelijke en Health thema's hebben verder mijn interesse. Oh en sochends 2x en savonds 2x het nieuws op de radio. En overdag soms nu.nl (incl achterklap :D)
Laatst gewijzigd door Lavendel op 25 Jun 2014 07:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
Smile, it's free!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 25 Jun 2014 07:17

Re: Volg jij het nieuws?

Ik kijk vaak het journaal 's ochtends, soms 's avonds en lees vaak bij op nu.nl/nos.nl/teletekst. Als ik over iets hoor wat ik niet ken zoek ik het op. O ja ik hoor ook geregeld het journaal op de radio als ik in de auto zit.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Jun 2014 07:59

Re: Volg jij het nieuws?

Niet goed genoeg, maar de grote lijnen krijg ik mee met meerdere keren per dag nieuws op de radio en op m'n werk het Jeugdjournaal :P Ook check ik af en toe nu.nl.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem148

Bericht 25 Jun 2014 08:01

Re: Volg jij het nieuws?

In de ochtend kijk ik vaak het journaal en in de auto op de radio.
Ik lees telegraaf op internet, plaatselijk dagblad op mijn werk of bij mijn ouders.
Huis aan huis kranten lees ik ook.
Nu.nl trouwens ook op internet en plaatselijk nieuws.

Alleen datgene wat mij interesseert, geen achterklap of sport. regionaal en van binnen en buitenland.
Politiek amper en oorlogen ook bijna niet.
Als ik iets niet weet, zoek ik het op als ik interesse heb.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Jun 2014 08:32

Re: Volg jij het nieuws?

Ik volg het nieuws amper. Ik luister altijd alleen naar het nieuws op de radio en ik kijk de homepage van nu.nl (en daarna klik ik door naar opmerkelijk en achterklap :palm: ) Mijn vriend volgt alles, die houdt me meestal wel op de hoogte.

Ohh ik klink echt dom na deze post, haha!

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Jun 2014 08:33

Re: Volg jij het nieuws?

Ik lees trouwens wel altijd de plaatselijke krant, dat vind ik wel heel leuk. Al moet ik dan ook toegeven dat ik eerst de rouwadvertenties en die 'Hoera oma is 50'-dingetjes lees..

♥♥
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 25 Jun 2014 09:28

Re: Volg jij het nieuws?

Ik scan online door de Telegraaf voor Nederlands nieuws en een Noorse krant voor het Noorse en internationale nieuws. Als ik het artikel van de Telegraaf dan niet goed genoeg vind, zoek ik via een andere krant naar meer informatie. En ik kijk minstens 1 keer per dag naar het journaal, soms de korte 5 minuten versie en soms het 8 uur journaal.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 25 Jun 2014 10:02

Re: Volg jij het nieuws?

Papieren kranten lees ik niet meer, al zou ik het nu misschien wel weer doen nu de kinderen naar school gaan. Heb pas nog 6 weken proefabbo van het AD gehad en maar twee keer gelezen, maar toen gingen de kinderen nog niet naar school en die laten mij dan toch niet met rust.
Nu ze naar school gaan kijk ik ook weer vaker het nieuws.
Ik lees wel meerdere keren per dag de apps van kranten en ik lees online regelmatig het Marokkaanse nieuws.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem321

Bericht 25 Jun 2014 11:44

Re: Volg jij het nieuws?

Nee, ik kijk wel iedere dag editie.nl, maar dat is toch meer amusement dan nieuws. Ik lees ook geen papieren krant. Voornamelijk omdat ik dat te duur vind.

Ik surf wel dagelijks naar nieuwssites zoals nos, rtl nieuws en nu.nl, dus ik krijg het nieuws in grote lijnen wel mee, maar het zou nog beter kunnen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Jun 2014 11:50

Re: Volg jij het nieuws?

ik kijk elke dag editie.nl en soms daarvoor het 6 uur nieuws. Verder kijk ik meerdere keren op de nu.nl app en de telegraaf app.
Lees geen echte krant
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 25 Jun 2014 11:55

Re: Volg jij het nieuws?

Ik check Nu.nl de hele dag door.
<<

Ziva

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:42

Bericht 25 Jun 2014 13:29

Re: Volg jij het nieuws?

Ik volg het nieuws op msn.nl, dat is mijn startpagina.

Op zaterdag lees ik de krant.

Verder is er geen medium dat ik continue volg, maar ik kijk regelmatig naar Hart van Nederland en het journaal.
<<

Anoniem185

Bericht 25 Jun 2014 14:00

Re: Volg jij het nieuws?

Ik lees iedere ochtend de krant, wereld nieuws, landelijk nieuws en lokaal nieuws. Sport interesseert me niet zo, dat sla ik eigenlijk altijd over tenzij EK/WK...

Op het werk met mijn demente bejaarden heb ik het wel regelmatig over het nieuws en wat er in de wereld speelt op het moment. Daar lees ik ook wel eens een deel van de krant voor.

Op TV kijk ik niet regelmatig naar het nieuws, maar als ik er voorbij zap laat ik hem wel altijd even staan.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 26 Jun 2014 22:06

Re: Volg jij het nieuws?

Ik volg het nieuws wel, maar minder actief dan eerst. Ik lees elke dag nos teletekst, nu.nl, bij nu.nl blader ik er meer door. Achterklap lees ik ook, altijd grappig. Ik kijk soms het nieuws op tv en 2 x per week de krant (Limburger, digitaal). Met name voor het regionieuws. Het landelijke nieuws is meestal alweer achterhaalt.

Ik kijk graag documentaires/achtergrond bij het nieuws op ned 1, 2 of 3.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 26 Jun 2014 22:11

Re: Volg jij het nieuws?

Ik volg elke dag het nieuws van 19u en af en toe de krant. En de Flair, maar dat is niet nieuws zeker? :-P
AfbeeldingAfbeelding
<<

Sundae

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:46

Bericht 26 Jun 2014 22:14

Re: Volg jij het nieuws?

Ik volg het nieuws via nu.nl of ad.nl. En af en toe de site van de lokale krant. Ik kijk geen nieuws op tv (meer). Ook hoor ik nieuws via de radio.
<<

anoniem213

Bericht 26 Jun 2014 22:35

Re: Volg jij het nieuws?

's Ochtends luister ik vaak eerst naar het nieuws op de radio en daarna hoor ik het soms nog op de televisie. Door de dag heen kijk ik regelmatig op de NOS-app (vind ik echt een verademing in vergelijking met de Nu-app trouwens). Daarnaast zie ik op Facebook van de NRC en de Correspondent nieuws voorbij komen en dat lees ik ook vaak. Vooral de achtergrondartikelen van de Correspondent lees ik echt met veel plezier, maar dan moet ik wel even tien/vifjtien minuten tijd maken, dus dat is ook vaak 's ochtends of 's avonds. Daarnaast kijk ik tegenwoordig vaak op Blendle om te kijken wat er aan de hand is in de wereld en daar koop ik dan ook regelmatig een artikel. 's Avonds zie ik meestal om 20.00, 22.00 en/of 00.00uur het NOS-journaal.

Ik dacht echt dat ik weinig bijhield, maar zo alles bij elkaar is het toch best wat, haha. Oh en op stage zit ik veel op Twitter, dus via Twitter lees ik ook regelmatig nieuwsberichten.
<<

Anoniem315

Bericht 28 Jun 2014 22:57

Re: Volg jij het nieuws?

Ik kijk regelmatig het 8 uur journaal mee met mijn man. Daarnaast lees ik NU.nl voor de meest actuele nieuwtjes. Ook ben ik erg geïnteresseerd in wetenschappelijk nieuws, daar zoom ik echt op in. Ik bekijk regelmatig de site http://www.ninefornews.nl/ waarin ik mijn fascinatie voor buitenaards leven en complottheorieën kwijt kan.
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:06

Bericht 29 Jun 2014 16:52

Re: Volg jij het nieuws?

Niet heel veel. Ik kijk iedere dag even op Nu.nl Telegraaf en op de website van de provincie omroep. Maar ik lees daar alleen wat me interesseert. Verder luister ik iedere ochtend in de auto op weg naar mijn werk naar het nieuws op de radio en af en toe kijk ik het nieuws op tv als het zo uit komt. Ik kan me soms ergeren aan nieuws of vind het zo heftig dat het in mijn hoofd blijft hangen, dus ik ontwijk het nog wel eens. Ik vind de krant lezen trouwens wel heel leuk, en lees dan ook altijd alles. Maar ik vind een krant abo te duur en heb ook geen tijd/zin om iedere dag de krant te lezen, dus die lees ik eigenlijk maar heel weinig.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 29 Jun 2014 16:54

Re: Volg jij het nieuws?

Ik probeer het wel te vilgen. Thuis kijk ik regelmatig nieuws op tv en op nieuwssites.
Als ik aan boord ben is het wat lastiger, kijk dan wel cnn of bbc maar nederlands nieuws volgen is dan lastiger.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers