Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pijn achter oog?

<<

Anoniem148

Bericht 25 Jun 2014 13:46

Re: Pijn achter oog?

Sjaak Trekhaak schreef:Ze vermoeden een oogzenuwontsteking. En dat is neurologisch (en kan een voorbode zijn van ms). Word nu wel echt ongerust eigenlijk...
<<

Anoniem148

Bericht 25 Jun 2014 13:48

Re: Pijn achter oog?

Sjaak Trekhaak schreef:Ze vermoeden een oogzenuwontsteking. En dat is neurologisch (en kan een voorbode zijn van ms). Word nu wel echt ongerust eigenlijk...

Heb ik ook gehad, helaas te laat om te weten of het echt een voorbode is van ms. Vorig bericht had ik gewist ivm herkenbaarheid, dit dadelijk ook.
Hele lange nasleep. Let erop of je innhet donker nog genoeg ziet, heb ik nu veel last van. Gebruik je zonnebril veel want dat verlicht echt.
<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 25 Jun 2014 13:56

Re: Pijn achter oog?

Hoe is het bij jou verlopen dan Dandelion? (PM mag ook hoor als je dat fijner vindt)
<<

Anoniem148

Bericht 25 Jun 2014 15:24

Re: Pijn achter oog?

Weg
Laatst gewijzigd door Anoniem148 op 26 Jun 2014 11:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 25 Jun 2014 16:18

Re: Pijn achter oog?

Dat is inderdaad het (vreselijke) kenmerk.. De patient ziet niks, maar de dokter ook niet..

Sterkte en succes!!
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:43

Bericht 25 Jun 2014 17:31

Re: Pijn achter oog?

Sjaak, waar kwamen die tintelingen in je arm en vingers vandaan als het om je oog gaat?
Leven en laten leven
<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 25 Jun 2014 18:28

Re: Pijn achter oog?

Zoethout schreef:Sjaak, waar kwamen die tintelingen in je arm en vingers vandaan als het om je oog gaat?



Ik heb geen idee, ik voelde tintelingen in mijn voeten en handen en ik weet nog dat ik dat zo vreemd vond toen.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:43

Bericht 25 Jun 2014 18:38

Re: Pijn achter oog?

Sjaak Trekhaak schreef:
Zoethout schreef:Sjaak, waar kwamen die tintelingen in je arm en vingers vandaan als het om je oog gaat?



Ik heb geen idee, ik voelde tintelingen in mijn voeten en handen en ik weet nog dat ik dat zo vreemd vond toen.


Voelde je die tintelingen maar aan één kant?
Leven en laten leven
<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 25 Jun 2014 18:44

Re: Pijn achter oog?

Nee, 2 kanten, dat weet ik nog vrij zeker.
Waarom dan?
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:43

Bericht 25 Jun 2014 19:26

Re: Pijn achter oog?

Oké, ik herken je verhaal een beetje van mijn herseninfarct. Alleen is typisch voor een herseninfarct dat je verschijnselen aan 1 kant hebt. Vandaar.
Wil je niet bang maken, maar eerder alert. Met name omdat ik ook bekend ben met migraine en er bij mij ( want jong) niet gedacht werd aan een infarct.
Leven en laten leven
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 25 Jun 2014 19:33

Re: Pijn achter oog?

Je bent goed onderzocht nu, ik zou adviseren gewoon op de uitslag te wachten en hier net verder te gaan speculeren, daar zul je niet echt rustiger van slapen denk ik. Het kan zoveel zijn. Ook als het wel een herseninfarct is dan zal de neuroloog dit wel zien.

Veel sterkte!!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:43

Bericht 25 Jun 2014 20:02

Re: Pijn achter oog?

Dat snap ik Poppy, ik geef het alleen als aandachtspunt mee, aangezien ze jonge mensen met dit soort klachten niet altijd testen op een herseninfarct. Bij mij had erger voorkomen kunnen worden als ze er eerder bij geweest waren.
Leven en laten leven
<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 25 Jun 2014 21:04

Re: Pijn achter oog?

Goed dat je de ervaring deelt hoor Zoethout! Ik ben altijd bang geweest voor een herseninfarct om de reden dat het op migraine kan lijken. Als ik migraine heb is mijn halve gezicht en 1 arm en 1 been tintelend en 'doof'. Dat zorgt bij altijd voor een paniekerig gevoel als ik weer eens migraine heb.

Maar dit voelt echt anders. Het is ook niet zozeer een aanval maar het nare gevoel achter en rond mijn oog is constant en niet heftig pijnlijk maar zeurderig en vervelend. Mijn ene oog is ook echt kleiner nu.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 25 Jun 2014 21:19

Re: Pijn achter oog?

Jeetje wat naar! Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt en dat het meevalt.
<<

Anoniem315

Bericht 25 Jun 2014 21:28

Re: Pijn achter oog?

Herkenbaar. Ik heb dit eigenlijk best vaak. Duurt dan ook meerdere dagen achtereen en dan trekt het weer weg. Ik heb soms het idee dat mijn oog (vaak rechts) er uit wordt geduwd. Alles er om heen voelt heel zwaar. Dit, in combinatie met zeurderige hoofdpijn in het voorhoofd. Van jullie verhalen word ik niet heel blij :(

Sjaak, beterschap... Hopelijk trekt het gauw weg :hug:
<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 26 Jun 2014 06:18

Re: Pijn achter oog?

Whatever, mocht je dit lezen vraag ik me af of jij weet of dit typerend is of juist niet: ik heb naast de klachten van pijn achter mijn oog en verminderd zicht ook last van:

- 2 ongelijke pupillen ( rechteroog waar ik klachten aan heb heeft een kleinere pupil)
- het lijkt als mijn bovenste rechterooglid naar beneden wordt geduwd (ik heb ineens een hooded eye zeg maar)
- mijn hele rechter oog is zichtbaar kleiner
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 26 Jun 2014 08:44

Re: Pijn achter oog?

Die pupil klopt wel, de rest durf ik niet te zeggen
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 26 Jun 2014 09:10

Re: Pijn achter oog?

Jij hebt toch ook een schildklieraandoening of niet? Nu is de kans heel klein immers het is een ziekte die niet veel voorkomt maar er is 1 neurologische auto-immuunziekte waarbij je ooglid zakt als een hooded eye. Dat is myaesthenia graves al geloof ik niet dat daar pijn bij hoort..
<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 26 Jun 2014 09:27

Re: Pijn achter oog?

Ik krijg trouwens morgen om half vier mijn MRI, ben heel benieuwd.
<<

Anoniem148

Bericht 26 Jun 2014 11:40

Re: Pijn achter oog?

Sjaak Trekhaak schreef:Whatever, mocht je dit lezen vraag ik me af of jij weet of dit typerend is of juist niet: ik heb naast de klachten van pijn achter mijn oog en verminderd zicht ook last van:

- 2 ongelijke pupillen ( rechteroog waar ik klachten aan heb heeft een kleinere pupil)
- het lijkt als mijn bovenste rechterooglid naar beneden wordt geduwd (ik heb ineens een hooded eye zeg maar)
- mijn hele rechter oog is zichtbaar kleiner


Hier had ik ook last van. Als ik moe ben, zakt mijn boven ooglid ook weer zoals nu momenteel :s
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:43

Bericht 26 Jun 2014 13:01

Re: Pijn achter oog?

Sjaak Trekhaak schreef:Goed dat je de ervaring deelt hoor Zoethout! Ik ben altijd bang geweest voor een herseninfarct om de reden dat het op migraine kan lijken. Als ik migraine heb is mijn halve gezicht en 1 arm en 1 been tintelend en 'doof'. Dat zorgt bij altijd voor een paniekerig gevoel als ik weer eens migraine heb.

Maar dit voelt echt anders. Het is ook niet zozeer een aanval maar het nare gevoel achter en rond mijn oog is constant en niet heftig pijnlijk maar zeurderig en vervelend. Mijn ene oog is ook echt kleiner nu.

Goed dat je zo alert bent.
Ik wens je heel veel sterkte :hug:
Leven en laten leven
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 26 Jun 2014 13:26

Re: Pijn achter oog?

Siem schreef:Jij hebt toch ook een schildklieraandoening of niet? Nu is de kans heel klein immers het is een ziekte die niet veel voorkomt maar er is 1 neurologische auto-immuunziekte waarbij je ooglid zakt als een hooded eye. Dat is myaesthenia graves al geloof ik niet dat daar pijn bij hoort..



Ja heb jij graves of niet? ik wel en ben dus laatst bij de oogarts geweest om de oogziekte van graves uit te sluiten


Klinkt eng allemaal, sterkte
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 26 Jun 2014 13:47

Re: Pijn achter oog?

Maar dat zijn 2 dingen he?
- myasthenia gravis, waarbij je ooglid zakt

- ziekte van Graves, waarbij je ogen 'uitpuilen'
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Smeagol

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:20

Woonplaats: Waterpoort stad

Bericht 26 Jun 2014 21:15

Re: Pijn achter oog?

Toen ik je eerste post las, had ik al een beetje het vermoeden dat je wel eens een neuritis optica kon hebben.
Mijn vriend heeft dit 2.5 jaar geleden ook gehad.
Dezelfde symptomen die jij beschrijft had hij ook.
Hij werd ook acuut opgenomen, omdat er bij hem ook een vermoeden van ms was.
Hij heeft ook een prednison infuus gehad en een mri scan.
Ook heeft hij een ruggenprik gehad, om hersenvocht af te nemen, ook daaruit kunnen ze zien of er meerdere ontsteking bronnen zijn.
Gelukkig is er bij hem geen m.s. uitgekomen, en heeft het bij hem nog zeker een half jaar geduurd dat hij er weer volledig mee kon zien.
Hij heeft er af en toe nog weleens last van, en dat uit zich dan in een branderig gevoel in de ogen.

Heel veel sterkte ermee.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 27 Jun 2014 08:29

Re: Pijn achter oog?

Huppekee schreef:Maar dat zijn 2 dingen he?
- myasthenia gravis, waarbij je ooglid zakt

- ziekte van Graves, waarbij je ogen 'uitpuilen'


Klopt zijn 2 verschillende dingen en daarnaast hoeft myasthenia niet beperkt te blijven tot de ogen.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers