Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sparen voor de kinderen

<<

Anoniem74

Bericht 24 Jun 2014 20:06

Sparen voor de kinderen

Hebben jouw kinderen een kinderrekening? En wat stort je op die rekening (kinderbijslag, verjaardagsgeld etc.)?
Hoeveel rente ontvangen jullie hierop?
Sparen jullie zelf apart voor studie etc., of ook middels die kinderrekening?


Hier hebben de kinderen beide een regenboogrekening, maar daar storten we eigenlijk niets meer op, gezien de rente echt laag is. We sparen zelf via een deposito (2,5%), en hun verjaardagsgeld etc gaat ook eigenlijk op in onze rekening....dus niet die van de kinderen. We hebben een leeftijd gesteld dat ze een x bedrag krijgen, zodat ze beide op leeftijd x hetzelfde bedrag krijgen. Want de oudste kreeg bij zijn 1ste verjaardag (plus tussendoor) meer geld van opa's en oma's dan de jongste, en dat vind ik dan weer sneu.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 24 Jun 2014 20:16

Re: Sparen voor de kinderen

Wij hebben 2 spaarrekeningen voor onze zoon.
Eén gewone internetspaarrekening waar we elke maand de kinderbijslag op storten (90 euro per maand). Hiervan willen we later zijn studie, rijbewijs etc betalen.

De andere is een soort "beleggings"spaarrekening. Sowieso storten wij daar zelf maandelijks 50 euro op. Daarnaast hebben we er al het kraamgeld, verjaardagsgeld, etc op gestort. Dit is een soort rekening waarbij er elke keer een x bedrag in een belegging van x aantal jaar wordt vast gezet waardoor we hierop een hoge rente krijgen (nu staat er bijv. een bedrag vast voor 5% voor 10 jaar).

Deze laatste rekening komt pas vrij als hij 18 jaar is, al hebben wij dan nog wel de volmacht. Dit willen we hem geven als hij ooit een huis/bouwgrond o.i.d. koopt.

Mocht er in de toekomst nog een kindje erbij komen, dan willen we sowieso ook wel dat ze beiden hetzelfde bedrag krijgen als ze uit huis gaan of een huis kopen o.i.d.
2012 & 2016
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 24 Jun 2014 20:23

Re: Sparen voor de kinderen

Wij sparen € 50,00 pm voor Lars. De kinderbijslag zet ik ook apart omdat ik niet wil dat het op de grote hoop gaat, daar koop ik kleren en schoenen enzo van voor m
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 24 Jun 2014 20:31

Re: Sparen voor de kinderen

Wij hebben doelsparen voor de meiden. We sparen per maand 25 euro voor ze. We kunnen niks van die rekening halen tot ze 17 zijn maar dan nog hebben wij volmacht.
Ik spaar voor hun voor later, dat ze een leuk bedrag hebben als ze wat ouder zijn, als ze een leuk huis hebben om in te richten, om hun rijbewijs mee te halen. Ik heb er nog niet echt een concreet doel voor.

Mijn ouders hebben ook een rekening voor ze geopend die wil ik gebruiken voor hun studie.

Laatst zat ik te denken of ik ook een gewone spaarrekening voor ze moet openen voor als ze wat ouder zijn en hun zakgeld mogen besteden ofzo. Het geld wat ze nu krijgen, dat is eigenlijk niet zoveel nog, gaat gewoon in de spaarpot.
:heart: :heart: 2011
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 24 Jun 2014 20:48

Re: Sparen voor de kinderen

We hebben wel al eens een kinderrekening voor ze geopend. Twijfel of dat rabobank of abn is, maar ik geloof niet dat daar meer dan 100 euro op staat.
Er wordt nu maandelijks een bedrag voor de kinderen naar mijn internetspaarrekening (wordt alleen voor de kindrren gebruikt) overgemaakt en eens in het half jaar bekijk ik of we daar nog wat van nodig hebben en anders gaat het naar de kapitaal/vermogensspaarrekening, daar staat het nog minimaal 11 jaar vast tegen de maximaal mogelijke rente.

Verjaardagsgeld mogen ze gewoon in de speelgoedwinkel uitgeven en van de kinderbijslag ga ik tegenwoordig voor mezelf shoppen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Fiene

Bericht 24 Jun 2014 21:09

Re: Sparen voor de kinderen

Wij sparen iedere maand 25 euro per kind. Dit kunnen zij zelf pas aan wanneer ze 18? zijn geloof ik. Soms storten we wat extra, bijvoorbeeld wanneer ze centjes krijgen voor hun spaarpot. De ene keer mag hij zelfs iets kopen maar soms stort ik het door naar zijn rekening.

Wat ze ermee doen tzt is aan hun, maar geen sigaretten/drugs etc. Het moet wel iets '' nuttigs'' zijn.
<<

Anoniem275

Bericht 24 Jun 2014 21:22

Re: Sparen voor de kinderen

de jongens hebben beiden een spaarrekening waar we €1000 op hebben gestort.
geld uit de spaarpot gaat (nu) ook daarheen. misschien storten we er nog een keer een groter bedrag (met 4 en/of 12 jaar bijv.)
wij hebben zelf spaarrekeningen waar we een buffer hebben voor studie e.d.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 24 Jun 2014 22:07

Re: Sparen voor de kinderen

Ik heb een kinderspaarrekening bij de abn, waar ik iedere maand een bedrag op stort. If principe voor als ze ouder is, maar mocht ik t straks nodig hebben voor een groter bed oid dan zou dat ook kunnen. Ook al kan ik het geld zelf goed gebruiken, ik vind het een fijn idee toch wat te sparen voor haar, onder mom van je weet maar nooit
Verjaardagsgeld hou ik zelf apar, daar koop ik iets voor als de tijd dat uitwijst.
Kinderbijslag gaat wel gewoon op mijn rekening en dus bij de grote (nouja zo groot is het niet) hoop
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem286

Bericht 24 Jun 2014 22:16

Re: Sparen voor de kinderen

Wij hebben een zilvervloot bij de sns geopend, je mag max 600 euro per jaar er op sparen en dat haal ik weg van de kinderbijslag.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 24 Jun 2014 22:32

Re: Sparen voor de kinderen

Wij sparen 15 euro per maand per kind, plus extraatjes van opa's, oma's en andere gulle gevers. L heeft ook een best goed gevulde spaarpot.
De spaarrekeningen voor de jongens hebben we bij de ing. Tegen de tijd dat ze gaan studeren zullen we zien of het dan nog mogelijk is om studeren van onze eigen spaarrekening te betalen, of dat het dan zo duur is dat ee ook hun spaarrekeningen moeten gebruiken. Anders is het voor rijbewijzen, of eigen huizen, o.i.d.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem166

Bericht 25 Jun 2014 07:33

Re: Sparen voor de kinderen

Wij sparen op een Rabobank doelspaarrekening die op onze naam staat. Het staat vast tot de zeventiende verjaardag van dochter. T.z.t willen we haar studie, rijbewijs etc. ervan betalen. Mochten we tegen die tijd dat soort uitgaven uit onze lopende middelen kunnen betalen, dan is het gespaarde bedrag beschikbaar voor een schenking of start bij het kopen van een huis. We sparen momenteel € 100 per maand en af en toe wat extra.
<<

Anoniem186

Bericht 25 Jun 2014 08:13

Re: Sparen voor de kinderen

ING spaarrekening. Beide kindjes 25 euro per maand.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 25 Jun 2014 08:53

Re: Sparen voor de kinderen

Wij sparen de kinderbijslag voor onze dochter. Dit geld willen we straks gebruiken voor als ze gaat studeren. We sparen op een spaarrekening van de Rabobank.

Daarnaast sparen mijn ouders en schoonouders ook voor onze dochter. Dat geld krijgt ze als ze op zichzelf gaat.

Het geld wat nu in haar spaarpot zit (gekregen bij geboorte en van onze opa's en oma's krijgt ze regelmatig wat toegestopt) zetten we ook op haar spaarrekening.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 25 Jun 2014 11:08

Re: Sparen voor de kinderen

L. heeft een Regenboogrekening waar ze gekregen geld (verjaardag etc.) op kan storten. Dit is haar eigen rekening. Daarnaast hebben we een spaarrekening voor ''de kinderen''. We storten er voor L. iedere maand 50 euro op, voor ieder kindje dat er nog komt zat datzelfde bedrag erbij gestort worden. De rekening staat op onze naam en dat blijft het ook. Het is bedoeld voor het betalen van rijbewijs/studie/spullen eerste huis als ze later groot zijn.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 25 Jun 2014 11:15

Re: Sparen voor de kinderen

Onze zoon heeft een zilvervloot rekening.
Hier wordt jaarlijks 600 euro op gestort. Door ons maar 100 en door zijn overgroot opa 500.

Geen idee wat we met dit geld gaan doen.
Het ligt ook maar net aan hoe wij er financieel voor staan.
Als wij het dan nodig hebben om zijn studie te betalen dan gebruiken wij geld denk ik wel. Maar hij krijgt het maar niet zo maar, er moet wel een goede rede voor zijn. Eerst huis , samenwonen of trouwen enz..
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 25 Jun 2014 11:27

Re: Sparen voor de kinderen

Voor beide kids hebben wij een zilvervloot spaarrekening. Hierop sparen we voor beide 50,- per maand. Je mag max 600,- per jaar per kind storten dus dat max bedrag doen we ook zolang we het ons kunnen veroorloven.

We hopen dit geld aan de kids zelf te kunnen geven, maar mochten er ooit omstandigheden komen dat we het financieel zwaarder krijgen dan kan het ook voor een studie worden aangesproken.
<<

Anoniem 82

Bericht 25 Jun 2014 13:44

Re: Sparen voor de kinderen

Hier beiden een kinderspaarrekening van ING. Daar sparen we per kind 25 euro per maand op. Soms ook wat extra als we wat over hebben. Ook gekregen geld storten we meestal daarop, al mag de oudste er soms ook gewoon iets mee kopen. We zien later wel waar het op dat moment voor nodig is, we sparen in elk geval voor de belangrijke dingen zoals rijbewijs, huis, eventueel studie, etc.
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 25 Jun 2014 20:47

Re: Sparen voor de kinderen

Chipa schreef:Voor beide kids hebben wij een zilvervloot spaarrekening. Hierop sparen we voor beide 50,- per maand. Je mag max 600,- per jaar per kind storten dus dat max bedrag doen we ook zolang we het ons kunnen veroorloven.

We hopen dit geld aan de kids zelf te kunnen geven, maar mochten er ooit omstandigheden komen dat we het financieel zwaarder krijgen dan kan het ook voor een studie worden aangesproken.


Hier precies hetzelfde!
2014 2016 2019

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers