Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voeten opgezwollen / vol met vocht, tips?

<<

Anoniem122

Bericht 24 Jun 2014 15:39

Voeten opgezwollen / vol met vocht, tips?

Sinds een paar dagen zijn mijn voeten net opgeblazen ballonnen.. Vol met vocht, iemand misschien een goede tip wat ik er tegen kan doen?
Heb geen idee hoe het komt.. Kwam er van de week achter, nadat ik een voetmassage gehad had. Maar had die dag er voor ook bijna de hele dag in de bus gezeten dus dat dat het misschien daardoor kwam, en ben enorm veel gestoken door muggen op mijn voeten dus het kan daar ook nog een reactie op zijn.
Maar inmiddels zijn we 2 dagen verder, heb heel veel gelopen en het wordt maar niet minder en het ziet er niet uit :P
Steunkousen dragen wordt een beetje moeilijk op het moment, dus hoopte dat er iets anders zou helpen misschien.
<<

Anoniem253

Bericht 24 Jun 2014 15:40

Re: Voeten opgezwollen / vol met vocht, tips?

Met een kussen onder je voeten liggen zodat je voeten hoger liggen. Verder geen tips helaas, hopelijk ben je er snel vanaf!
<<

Anoniem97

Bericht 24 Jun 2014 18:38

Re: Voeten opgezwollen / vol met vocht, tips?

Voeten hoger leggen dan je heup, koelen en rust met beweging goed afwisselen.
<<

Anoniem113

Bericht 24 Jun 2014 19:29

Re: Voeten opgezwollen / vol met vocht, tips?

Saliethee drinken. Werkt vochtafdrijvend.
<<

Anoniem253

Bericht 24 Jun 2014 19:41

Re: Voeten opgezwollen / vol met vocht, tips?

Clapperdie schreef:Saliethee drinken. Werkt vochtafdrijvend.

Venkelthee volgens mij ook.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 24 Jun 2014 19:44

Re: Voeten opgezwollen / vol met vocht, tips?

Koemis koetjing thee kopen. Dat werkt heel goed.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 24 Jun 2014 20:57

Re: Voeten opgezwollen / vol met vocht, tips?

Heb je een verstelbaar bed? Dan met je voeteneind een stuk hoger gaan liggen. Anders inderdaad een kussen onder je voeten leggen.

Af en toe met je voeten in een verfrissend koud badje gaan zitten.

Verder regelmatig rusten en als het kan je voeten hierbij omhoog leggen.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 24 Jun 2014 21:09

Re: Voeten opgezwollen / vol met vocht, tips?

Veel drinken en inderdaad benen omhoog. Ik wil ook wel eens brandnetel thee drinken als ik vocht vast houd, schijnt ook te helpen. En kennen ze daar bleekselderij? Werkt ook vochtafdrijvend.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 24 Jun 2014 21:13

Re: Voeten opgezwollen / vol met vocht, tips?

Drink je wel voldoende? Of is het daar ineens warmer dan voorheen?

Het kan namelijk ook door een te kort aan vochtinname komen. Doordat er minder vocht binnenkomt door te drinken, gaat je lichaam dit zelf aan maken, waardoor de nieren harder gaan werken. Omdat je nieren dit allemaal niet snel genoeg kunnen verwerken, zakt het vocht naar het laagste punt en dat zijn je voeten/benen.

En idd wat hierboven ook al als tips genoemd zijn zoals je benen hoog leggen als je zit/ligt. Afwisselen tussen rust en beweging, maar wel goed blijven bewegen. Dit werkt ook vochtafdrijvend, al weet ik uit eigen ervaring dat lopen met veel vocht in je voeten erg moeilijk gaat en pijnlijk is.

Sterkte.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 24 Jun 2014 22:13

Re: Voeten opgezwollen / vol met vocht, tips?

Je benen omhoog doen zoals de rest al zegt. Ik had het na mijn reis naar new york, veel gelopen bij warmte. Na het vliegen was het nog erger, we hebben toen even contact gehad met de huisarts omdat ik het nog nooit had gehad. Deze zei toen wel dat ik moest oppassen voor trombose.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem148

Bericht 24 Jun 2014 22:44

Re: Voeten opgezwollen / vol met vocht, tips?

Je zou kunnen zwachtelen als je er echt last van hebt. Verder alle tips van hierboven. Waarschijnlijk komt het van de voetenmassage, dan wordt alles gestimuleerd.
<<

Anoniem122

Bericht 25 Jun 2014 02:47

Re: Voeten opgezwollen / vol met vocht, tips?

Ilovethe90s schreef:Heb je een verstelbaar bed? Dan met je voeteneind een stuk hoger gaan liggen. Anders inderdaad een kussen onder je voeten leggen.

Af en toe met je voeten in een verfrissend koud badje gaan zitten.

Verder regelmatig rusten en als het kan je voeten hierbij omhoog leggen.


Euhm nee ben aan het rondreizen dus ben allang blij als ik een redelijk comfortabel ben vind zo nu en dan :P
Regelmatig rusten zit er helaas ook niet in.. Heb gister ook hele tijd in koud water gezeten met mijn voeten, bij de watevallen maar helaas. Echt irritant, want omdat mijn voeten nu dikker zijn, druk ik constant op het gedeelte waar het bandje van mijn slipper begint dus dat is ook helemaal beurs en pijnlijk nu.

Ik zal eens kijken of ik wat van die thee kan vinden die hier aangeraden wordt.
<<

Anoniem122

Bericht 25 Jun 2014 02:50

Re: Voeten opgezwollen / vol met vocht, tips?

Siep schreef:Je benen omhoog doen zoals de rest al zegt. Ik had het na mijn reis naar new york, veel gelopen bij warmte. Na het vliegen was het nog erger, we hebben toen even contact gehad met de huisarts omdat ik het nog nooit had gehad. Deze zei toen wel dat ik moest oppassen voor trombose.


Ja het gekke is dat ik al maanden rondloop in warmte en het nu dus ineens komt opzetten, heel raar. Hou het wel even in de gaten, als het niet overgaat ga ik hier wel even langs een dokter eventueel.
<<

Anoniem122

Bericht 25 Jun 2014 02:55

Re: Voeten opgezwollen / vol met vocht, tips?

Pinkel schreef:Drink je wel voldoende? Of is het daar ineens warmer dan voorheen?

Het kan namelijk ook door een te kort aan vochtinname komen. Doordat er minder vocht binnenkomt door te drinken, gaat je lichaam dit zelf aan maken, waardoor de nieren harder gaan werken. Omdat je nieren dit allemaal niet snel genoeg kunnen verwerken, zakt het vocht naar het laagste punt en dat zijn je voeten/benen.

En idd wat hierboven ook al als tips genoemd zijn zoals je benen hoog leggen als je zit/ligt. Afwisselen tussen rust en beweging, maar wel goed blijven bewegen. Dit werkt ook vochtafdrijvend, al weet ik uit eigen ervaring dat lopen met veel vocht in je voeten erg moeilijk gaat en pijnlijk is.

Sterkte.


Ja volgens mij drink ik wel voldoende, maar moet wel zeggen dat ik tijdens het reizen in de bus etc minder probeer te drinken omdat het niet altijd duidelijk is of er wordt gestopt voor een plaspauze :P
Over de nieren had ik idd ook gelezen, las ook dat je moest minderen met zout dan.. Is erg lastig als overal hier sojasauce en vissauce inzit :P
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 25 Jun 2014 10:37

Re: Voeten opgezwollen / vol met vocht, tips?

TukTuk schreef:
Siep schreef:Je benen omhoog doen zoals de rest al zegt. Ik had het na mijn reis naar new york, veel gelopen bij warmte. Na het vliegen was het nog erger, we hebben toen even contact gehad met de huisarts omdat ik het nog nooit had gehad. Deze zei toen wel dat ik moest oppassen voor trombose.


Ja het gekke is dat ik al maanden rondloop in warmte en het nu dus ineens komt opzetten, heel raar. Hou het wel even in de gaten, als het niet overgaat ga ik hier wel even langs een dokter eventueel.


Maar misschien dat je ondanks je actieve werk nu meer loopt en belast? Ik had het ook op het einde van onze vakantie pas. Wij liepen elke dag zo'n 30-40 km (5 nachten, 7 dagen) maar pas de laatste dagen kreeg ik er last van. Sterkte!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers