Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Per post solliciteren: hoe spring je eruit?

<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 24 Jun 2014 13:19

Per post solliciteren: hoe spring je eruit?

Ik ben aan het solliciteren en nu heb ik een brief geschreven voor een erg leuke functie. Normaal reageer ik altijd online maar dat kan hier niet, het moet dus per post.
Op zich prima, ik heb de brief en het CV al klaar en geprint maar zit nu nog een beetje te twijfelen: zo opsturen? Ik wil er wel een beetje uitspringen natuurlijk. Maar hoe doe je dat? Ik dacht er al aan om iets op de envelop te stempelen ofzo, maar ik wil natuurlijk wel dat ze me serieus nemen. Hebben jullie tips?
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jun 2014 13:22

Re: Per post solliciteren: hoe spring je eruit?

Ik zou zeker niet iets op de envelop stempelen, dat is naar mijn idee vrij kinderachtig. Wat voor type baan is het? Ik kan me voorstellen dat je in de creatieve industrie je meer kunt veroorloven dan in pak 'm beet het bankwezen. Maar goed, dan zou je ook makkelijker iets zelf kunnen bedenken natuurlijk.
<<

Anoniem321

Bericht 24 Jun 2014 13:22

Re: Per post solliciteren: hoe spring je eruit?

dat je een envelop in een kleurtje kunt gebruiken of een groter formaat envelop. Succes!
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 24 Jun 2014 13:25

Re: Per post solliciteren: hoe spring je eruit?

Je brief zelf bij het bedrijf gaan afgeven? Wat voor soort bedrijf is het? Ik vind het wel raar en ouderwets dat je per brief moet solliciteren.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 24 Jun 2014 13:32

Re: Per post solliciteren: hoe spring je eruit?

Functie is Receptioniste/secretaresse. Maar voor een bouwkundig bedrijf met allerlei tekenaars en mensen die creatieve oplossingen moeten verzinnen dus in die zin wel een beetje creatief (maar mijn functie is dus niet echt creatief).
Zelf afgeven is misschien wel een idee.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 24 Jun 2014 13:39

Re: Per post solliciteren: hoe spring je eruit?

Ik zou een enthousiaste, iets informele brief schrijven en die zelf binnen brengen. Dat heb ik bijvoorbeeld bij Ikea gedaan; gezegd dat ik Ikea zo'n superleuk bedrijf vind, dat ik de producten innovatief en origineel vind en dat ik daar graag wil werken. Ik ben daarna uitgenodigd voor een gesprek, dus t heeft blijkbaar geholpen.
Ik zou het dat afgeven bij de receptioniste en afhankelijk van wat zij voor persoon is, kun je nog even een gesprekje aanknopen over de baan. Niet te lang, maar gewoon een paar minuten.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 27 Jun 2014 20:37

Re: Per post solliciteren: hoe spring je eruit?

Ik ben gisteren even bij het bedrijf geweest om mijn brief te brengen en denk dat het wel een goede zet was. Heb kort een praatje gemaakt met degene die mijn brief in ontvangst nam, helaas was de baas er niet anders had ik ook wel even een gesprekje met hem kunnen hebben zei ze. Maar ze zou doorgeven dat ik ben geweest dus hopelijk hoor ik er nog iets van. Sluitingsdatum is 5 juli.
Ik ben trouwens blij dat ik niets kinderachtigs heb gedaan met stempeltjes oid want daar was dit bedrijf veel te formeel voor. Dat is dan ook een voordeel, je kunt meteen een inschatting maken van de bedrijfscultuur.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 27 Jun 2014 21:40

Re: Per post solliciteren: hoe spring je eruit?

Gezien het bedrijf zou ik dan een zelfontworpen (of gevonden :)) envelop met design kiezen, die past bij het bedrijf. En met die uitleg je brief openen. Dat springt er dan wel uit denk ik.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 27 Jun 2014 21:41

Re: Per post solliciteren: hoe spring je eruit?

Te laat, haha.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

anoniem213

Bericht 27 Jun 2014 21:42

Re: Per post solliciteren: hoe spring je eruit?

Een vriend van me heeft voor een marketingvacature een keer zijn cv gemaakt in de vorm van een advertentie die het bedrijf eerder al gebruikt had. Helemaal in kleur en dergelijke, dat zag er echt heel tof uit en hij mocht toen ook op gesprek komen. Bij een creatief bedrijf zou ik altijd iets creatiefs proberen te maken van je cv.
<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 15:29

Bericht 29 Jun 2014 14:58

Re: Per post solliciteren: hoe spring je eruit?

Ik heb een keer voor de functie van PR manager gesolliciteerd en heb geen brief, maar een persbericht geschreven. Compleet met logo etc. Ik ben toen gelijk uitgenodigd, nog ver voor de sluitingsdatum van die baan.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers