Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leeftijd opa & oma

<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 23 Jun 2014 13:03

Re: Leeftijd opa & oma

Nee, daar heb ik totaal geen rekening mee gehouden. Ik wilde er zelf klaar voor zijn zonder over leeftijden van anderen na te hoeven denken.

Mijn moeder is 63, mijn vader wordt dit jaar 60. Mijn schoonvader wordt dit jaar 59 en mijn schoonmoeder is 55.
Mijn schoonmoeder was degene die regelmatig over kleinkinderen begon, mijn ouders hebben er nooit over gepraat of er enige druk achter willen zetten.
<<

Anoniem162

Bericht 23 Jun 2014 13:19

Re: Leeftijd opa & oma

Susan schreef:Ik lees trouwens ook wel eens over ouders die zelf juist nog geen opa en oma willen worden omdat ze zichzelf daar nog te jong voor vinden, maar ook daar zou ik geen rekening mee houden.


Inderdaad. Mijn schoonmoeder heeft jong kinderen gekregen en klaagde dus al jaren dat ze echt nog geen oma wilde worden. Ja sorry maar ik ga geen rekening houden met dat jij je te jong vindt om oma te zijn.
<<

Anoniem123

Bericht 23 Jun 2014 13:21

Re: Leeftijd opa & oma

Le Chat Noir schreef:Mijn ouders zijn 68/62 en schoonouders 58/53. Vind het wel jammer dat mijn ouders al ouder zijn maarja het heeft bij ons ook aantal jaren geduurd... speelde verder overigens geen rol in onze beslissing om voor kinderen te gaan.

en ondanks de leeftijd zullen ze geheid blij zijn met hun kleindochters. :love:

Mijn moeder heeft toen ik zwanger raakte tegen iedereen geroepen: ook ik word EINDELIJK oma. Dat mensje heeft net zo goed al die jaren moeten wachten. Dat besefte ik mij toen pas.

Mijn vader had al 76 kunnen zijn als hij nog geleefd had.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 23 Jun 2014 13:40

Re: Leeftijd opa & oma

Mirthe schreef:
Susan schreef:Ik lees trouwens ook wel eens over ouders die zelf juist nog geen opa en oma willen worden omdat ze zichzelf daar nog te jong voor vinden, maar ook daar zou ik geen rekening mee houden.


Inderdaad. Mijn schoonmoeder heeft jong kinderen gekregen en klaagde dus al jaren dat ze echt nog geen oma wilde worden. Ja sorry maar ik ga geen rekening houden met dat jij je te jong vindt om oma te zijn.


Haha, mijn moeder had dat ook wel. Voor mijn 50e wil ik geen oma worden hoor. Voor haar gevoel klopte dat dan niet ofzo. Ze werd oma toen ze (net) 43 was en vanaf moment 1 was ze zo trots als een pauw. Gevoel en werkelijkheid strookten totaal niet.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 23 Jun 2014 13:52

Re: Leeftijd opa & oma

Nooit over nagedacht. Maar wat al eerder gezegd is, leeftijd zegt niets. De opa's en oma's hier waren net 50 toen de eerste kwam en ze zijn erg passief qua ondernemen. Heel soms slaapt de oudste daar een nachtje, ze ondernemen dan nog niets en kind vermaakt zich achter de pc/tv. Vindt zij niet erg natuurlijk (nog niet) maar ik baal daar wel eens van.

Bij mijn ouders heeft nog nooit een kleinkind gelogeerd, zelfs oppassen is nog nooit voor gekomen. Dus tja. Leeftijd van grootouders vinden wij niet belangrijk, achteraf gezien al helemaal niet.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem134

Bericht 23 Jun 2014 13:55

Re: Leeftijd opa & oma

Nooit bij stil gestaan. Beide oma's zijn 52 en de opa's 54. Partner van mijn schoonmoeder is 63.
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:41

Bericht 23 Jun 2014 14:01

Re: Leeftijd opa & oma

Zoals zovelen nooit bij stil gestaan. Sowieso waren wij de laatste die ons eerste kind kregen van alle broer en zussen. Toen mijn (schoon)ouders voor het eerst opa en oma werden waren ze alle rond de 50 jr. En nu is het zo dat mijn vader niet meer leeft, mijn moeder 59jr is, mijn schoonvader 68jr en schoonmoeder 67jr.
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

Anoniem168

Bericht 23 Jun 2014 14:07

Re: Leeftijd opa & oma

Ja ik heb daar wel stil bij gestaan. Ten eerste ben ik zelf een nakomertje en zijn mijn ouders niet de jongste meer. Ten tweede zien ze hun andere kleinkinderen bijna nooit door privéomstandigheden, dus het leek me ook heel erg leuk voor ze als ze dat wel bewust mee zouden kunnen maken toch en nog zouden kunnen genieten van het opa en oma zijn.
<<

Anoniem124

Bericht 23 Jun 2014 14:08

Re: Leeftijd opa & oma

Leeftijd zegt ook niet alles trouwens. Mijn schoonouders zijn nog geen 60 maar zien eruit en gedragen zich als van een totaal andere generatie. Mijn ouders zijn ietsje ouder en zijn veel vitaler en makkelijker met de twins.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 23 Jun 2014 14:24

Re: Leeftijd opa & oma

Geen rekening mee gehouden. Uiteindelijk wel fijn dat ze jonge opa's en oma's (bij geboorte 50/53 en 49/51) heeft. Hopelijk kunnen ze heel lang genieten van hun kleinkinderen nu ze nog zo jong zijn. Onze ouders zijn erg actief met haar, maar kan niet zeker zeggen dat dat ligt aan het feit dat ze jong zijn.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 23 Jun 2014 14:26

Re: Leeftijd opa & oma

Nee, daar hebben wij geen rekening mee gehouden.

Mijn vader gaat in oktober met pensioen omdat hij dan 65 wordt en mijn moeder stopt in december met werken, zij is dan 59. Zij willen nu 1 dag in de maand gaan oppassen en dat vind ik wel heel leuk, zeker omdat ze op ruim 1.5 uur reizen van ons vandaan wonen.

Mijn schoonvader is zo'n 9 jaar jonger dan mijn vader maar hij werkt echt ontzettend veel en zit bijna meer in het buitenland dan in Nederland voor zijn werk. Ik denk dat dus hij uiteindelijk minder tijd heeft voor zijn kleinkind dan mijn vader bijvoorbeeld. Mijn schoonmoeder werkt ook nog volop, zij scheelt qua leeftijd maar 2 jaar met mijn moeder.

Sowieso wonen onze beide ouders ver weg, dus echt een hele actieve rol zullen ze niet gaan krijgen in het leven van ons kindje, ik denk dat ze elkaar zo'n 2 keer per maand gaan zien gemiddeld.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Jun 2014 14:31

Re: Leeftijd opa & oma

Mijn tante is nu 70 maar in mijn ogen ook nog een heel jonge oma. Lichamelijk kan ze niet meer alles, maar toch is ze in mijn ogen nog jong in de omgang met haar kleinkinderen. Ik ken wel mensen die nog geen 60 zijn, die veel ouwelijker zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 23 Jun 2014 14:33

Re: Leeftijd opa & oma

nee geen rekening mee gehouden, vind dat je er zelf helemaal klaar voor moet zijn
mijn ouders zijn 67 en 72 maar gaan heel leuk met onze dochter om ze passen ook 1x per week op haar
en mijn schoonvader is 86 zelf niet in staat om op te passen maar wel een echte opa voor haar hij zorgt altijd dat er iets lekkers in huis is of we gaan naar het speeltuintje op de hoek hij is er wel echt mee bezig als we daar zijn.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 23 Jun 2014 14:52

Re: Leeftijd opa & oma

Ik was me er wel van bewust dat mijn ouders redelijk jong opa en oma zouden worden, aangezien ik zelf best een jonge moeder ben, Mijn moeder is inmiddels 53 en mijn vader 54. Mijn schoonmoeder is net zo oud als mijn vader, en mijn schoonvader 59.
Ze zijn allemaal gek op onze kindjes, maar allemaal op hun eigen manier en dat uit zich ook op een eigen manier. Zo is mijn schoonvader lichamelijk prima in orde, maar zit het gewoon niet in hem om bijvoorbeeld met L naar de speeltuin te gaan o.i.d. Heeft hij met zijn eigen kinderen ook niet gedaan. Dus doen ze andere, minder actieve, dingen samen.

Wat wel een soort van nadeel kan zijn dat ze allemaal nog vrij jong zijn, is dat ze allemaal nog werken en een druk sociaal leven hebben. Dus niet altijd tijd om even op te passen of leuke dingen te doen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 23 Jun 2014 15:29

Re: Leeftijd opa & oma

Nee daar hebben wij niet echt rekening mee gehouden, ook al zijn mijn ouders 68 en 65 en is mijn moeder ziekelijk. Wat ik wel jammer voor mijn moeder vind is dat ze dor haar reuma haar kleinzpon niet goed kan vasthouden, maar dat heeft niets met haar leeftijd te maken want dat had ze 10 jaar geleden ook niet gekund.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

anoniem213

Bericht 23 Jun 2014 15:34

Re: Leeftijd opa & oma

Ik heb het wel altijd jammer gevonden dat ik erg oude opa's en oma's had. Mijn ene opa heb ik nooit gekend, zijn vrouw overleed toen ik vijf was en mijn andere opa toen ik zeven was. Mijn laatste oma is in februari op 95-jarige leeftijd overleden. Zij was al zeventig toen ik geboren werd. We hebben daar nog weleens gelogeerd, maar ze was wel echt een oma-oma. Als ik dan nu de ouders van mijn vriend (58) zie met hun kleinkind vind ik het wel jammer dat ik nooit een dergelijke band heb gehad.

Ik zou pas kinderen willen als ik er zelf aan toe ben natuurlijk, maar ik zie echt wel voor je kinderen de meerwaarde in van een wat jongere opa en oma. En als ze bij de geboorte zestig zijn is dat nog steeds niet heel jong natuurlijk, maar goed, het scheelt wel weer tien jaar met mijn (jongste) oma toen ik geboren werd.
<<

Anoniem275

Bericht 23 Jun 2014 16:17

Re: Leeftijd opa & oma

Nooit bij stil gestaan, maar doordat ik zelf niet zo oud moeder wilde worden/ben geworden, hebben de jongens ook geen oude opa's en oma's.
Laatst gewijzigd door Anoniem275 op 23 Jun 2014 16:24, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem64

Bericht 23 Jun 2014 16:20

Re: Leeftijd opa & oma

Nee, ik had jonge ouders en schoonouders toen de oudste werd geboren, mijn moeder was net 2 weken 45, maar die week overleed ze...mijn vader was net 46. Schoonmoedrr ook 46 en schoonvader 49.
Zegt dus niks. En was voor mij niet relevant.
Laatst gewijzigd door Anoniem64 op 23 Jun 2014 16:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 23 Jun 2014 16:22

Re: Leeftijd opa & oma

Nee, nooit aan gedacht. Wij zijn vrij jong ouders geworden. De ouders van mijn man waren rond de 45 en mijn ouders rond de 50
<<

Kat

Noob

Berichten: 119

Geregistreerd: 12 Jun 2014 13:02

Bericht 23 Jun 2014 18:45

Re: Leeftijd opa & oma

Hier speelt het wel mee, mijn vriend wil heel graag zijn toekomstige kinderen nog voor kunnen stellen. Mijn ouders zijn nog jong. Vader is 51 moeder is 52. Zijn vader is 58 en zijn moeder 60. Dat laatste is natuurlijk nog niet stokoud alleen heeft mijn schoonmoeder al twee keer op sterven gelegen waar ze weer bovenop is gekomen. Dus ja dan gaat het wel een beetje mee spelen.
28-33-34-33- zwanger

Afbeelding
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 23 Jun 2014 18:55

Re: Leeftijd opa & oma

Uhm nee, daar zou ik echt geen rekening mee houden. Leeftijd zegt ook niet alles natuurlijk. Houding en gedrag zegt een stuk meer.
<<

Anoniem 63

Bericht 23 Jun 2014 20:07

Re: Leeftijd opa & oma

Nee, daar heb ik niet eens over nagedacht. Alleen onze eigen leeftijd vond ik belangrijk + dat je er aan toe moet zijn natuurlijk.
<<

Fiene

Bericht 23 Jun 2014 22:00

Re: Leeftijd opa & oma

Nee helemaal niet, al hoop ik dat mijn kinderen en wel rekening mee houden;) Ik wil geen oma zijn op mijn 50ste, en dan vooral omdat mijn kinderen dan nog te jong zijn om zelf kinderen te hebben.
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 23 Jun 2014 22:42

Re: Leeftijd opa & oma

Nee. Daarbij leeftijd zegt niets. Mijn ouders waren 48 toen ze opa en oma werden maar mijn moeder is al jaren ernstig ziek. Wel ben ik blij dat ze beide kinderen een groot gedeelte zal zien opgroeien.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 23 Jun 2014 23:32

Re: Leeftijd opa & oma

Nee daar heb ik niet over nagedacht. Vind dat je er zelf helemaal klaar voor moet zijn.
Trots op mijn stoere ventje!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers