Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Klaar met kinderen krijgen

<<

Anoniem186

Bericht 23 Jun 2014 07:21

Klaar met kinderen krijgen

Ik raak er steeds meer van overtuigd: we zijn klaar met kinderen krijgen.
Wat een fijn gevoel is dat! Voorheen waren het alleen praktische redenen die de doorslag gaven, er bleef een gevoel aanwezig dat ik het ergens nog wel wilde. Maar de laatste tijd is dat gevoel verdwenen. En dat voelt goed.
Ik smolt eerst weg als ik een baby zag. Nu ben ik blij om te zien dat mijn kinderen steeds ouder worden.

Herkenbaar? Wanneer kwam dat gevoel bij jou? En wie heeft dat gevoel juist niet?
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 23 Jun 2014 07:29

Re: Klaar met kinderen krijgen

Hier ook geen babykriebels meer! Al vind ik het wel erg jammer dat de jongste voor mijn gevoel zo snel groot wordt en dat heerlijke babygeknuffel niet meer zo lang gaat duren. Maar ik vind het ook fijn om sommige dingen hierna definitief weg te kunnen doen en de zolder eens op te kunnen ruimen :-) En ik merk dat veel praktische zaken gemakkelijker worden naarmate ze groter en zelfstandiger worden. Hoe heerlijk ik het nu nog vind om met de jongste slapend op mijn buik op de bank te liggen :love: , hoe fijn toch ook het besef dat we beetje bij beetje onze vrijheid weer terug gaan krijgen. Na mijn vorige bevallingen wist ik echt zeker dat ik het nog een keer wou meemaken en dat gevoel heb ik nu helemaal niet.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem275

Bericht 23 Jun 2014 07:44

Re: Klaar met kinderen krijgen

Herkenbaar. Ik was ook 'bang' dat ik na de tweede kriebels zou krijgen, terwijl we het zeer waarschijnlijk bij 2 willen laten. Ik heb nu veel baby's om me heen en ik vind ze best schattig maar denk vooral 'gelukkig hebben wij dit gehad'. Ik vind het zo fijn dat alles weer makkelijker wordt :)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 23 Jun 2014 07:57

Re: Klaar met kinderen krijgen

Langzaamaan ben ik ook zover. Heel lang heeft er een wens voor een derde gezeten, en ergens heel diep nog wel, maar ben nu ook op een punt dat ik niet helemaal opnieuw wil beginnen. De jongste wordt alweer 5 en dan weer zo'n baby... da's toch wel weer ver terug stappen. Nee, het is goed zo, we hebben onze zorgen om de jongste die soms behoorlijk pittig en zwaar zijn.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 23 Jun 2014 08:07

Re: Klaar met kinderen krijgen

Herkenbaar. Na de 2e was het zo dat k zeker 3 jaar wilde wachten of helemaal geen kindjes meer wilde. Toen ik zwanger werd van de 3e onverwachts was het super welkom. Maar nu hij er is weet ik het zeker. Het is goed zo!!
Lichameljk en geestelijk kan ik een 4e zwangerschap niet aan.
Ik probeer nu zoveel mogelijk te genieten.
Maar het is goed zo!
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 23 Jun 2014 08:14

Re: Klaar met kinderen krijgen

Ook hier herkenbaar. Al tijdens de zwangerschap had ik een gevoel over me heen dat het de laatste keer was en dat het goed was zo. Na de bevalling helemaal en ik weet 100% zeker dat het bij 3 kinderen blijft. Het voelt gewoon goed en klaar zo! Ik probeer nu zoveel mogelijk te genieten van onze kleine man, maar vindt het straks ook fijn als hij wat groter is en alles weer makelijker wordt.

Kortom: het is goed zo!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem103

Bericht 23 Jun 2014 08:18

Re: Klaar met kinderen krijgen

Ik herken het ook. Tot een paar maanden terug wilde ik heel graag nog een derde maar man wilde echt niet meer. Inmiddels heb ik me er bij neergelegd en is het ook echt goed zo. Als ik nu de keus had zou ik het niet meer willen. Ik vind het soms wel jammer dar de babytijd voorbij is maar elke fase is ook weer nieuw en leuk op een andere manier.
<<

Anoniem57

Bericht 23 Jun 2014 08:28

Re: Klaar met kinderen krijgen

Ik heb dat eigenlijk nu al heel erg, ik beleef het ook echt alsof het de laatste keer is.
Hoop heel erg dat dit gevoel blijft!
<<

Anoniem123

Bericht 23 Jun 2014 08:31

Re: Klaar met kinderen krijgen

Parel schreef:Ik heb dat eigenlijk nu al heel erg, ik beleef het ook echt alsof het de laatste keer is.
Hoop heel erg dat dit gevoel blijft!


Ik heb dit gevoel nu ook al tijdens de zwangerschap. Nu heb ik ook niet de makkelijkste zwangerschappen en dat speelt ook wel mee. Ben er wel klaar mee.. Vind het zo straks wel goed met 2 kindjes.

Mijn man wil graag nog een derde. Dus op 1 lijn liggen we niet.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2825

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 23 Jun 2014 08:54

Re: Klaar met kinderen krijgen

SarahKey schreef:
Parel schreef:Ik heb dat eigenlijk nu al heel erg, ik beleef het ook echt alsof het de laatste keer is.
Hoop heel erg dat dit gevoel blijft!


Ik heb dit gevoel nu ook al tijdens de zwangerschap. Nu heb ik ook niet de makkelijkste zwangerschappen en dat speelt ook wel mee. Ben er wel klaar mee.. Vind het zo straks wel goed met 2 kindjes.

Mijn man wil graag nog een derde. Dus op 1 lijn liggen we niet.


Hier precies zo. Ben dan inderdaad nog zwanger. Maar wij hebben altijd gezegd na twee kindjes is het klaar voor ons en zijn wij compleet en dat voel ik nu nog zo.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Jun 2014 08:57

Re: Klaar met kinderen krijgen

Thunder schreef:Langzaamaan ben ik ook zover. Heel lang heeft er een wens voor een derde gezeten, en ergens heel diep nog wel, maar ben nu ook op een punt dat ik niet helemaal opnieuw wil beginnen. De jongste wordt alweer 5 en dan weer zo'n baby... da's toch wel weer ver terug stappen. Nee, het is goed zo, we hebben onze zorgen om de jongste die soms behoorlijk pittig en zwaar zijn.


Dit geldt in grote lijnen ook voor mij. Ik vind het ergens wel jammer dat die fase van mijn leven achter me ligt, dat ik nooit meer zwanger zal zijn, nooit meer zal bevallen, nooit meer een kleine baby, nooit meer een kindje erbij. Ik vind het soms ook wel moeilijk omdat heel veel ouders van kinderen bij Yrsa in de klas drie of vier kinderen hebben, soms nog zwanger zijn of net een baby erbij, zeker omdat ik ooit ook echt graag een gezin met drie of vier kinderen wilde, maar ik begin nu wel steeds meer op het punt te komen dat ik het niet meer wil. Daarbij wil ik ook echt niet het risico lopen dat het met een derde erbij echt te zwaar wordt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 23 Jun 2014 11:54

Re: Klaar met kinderen krijgen

Ik wou altijd 4/5 kinderen. Gezellig "groot" gezin maar het is beter dat we dat niet doen.
Als ik zwanger ben vind ik mijn man gewoon niet zo leuk.we leven z'n 9 maand als broer en zus, erger me aan hem etc. Dus voor ons huwelijk is het beter om het bij 3 te laten.
Al zou ik het vast lastig vinden omdat als wij 30 zijn is onze jongste 4! Dus dan zullen er vast nog heel veel mensen om ons heen kinderen krijgen.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem57

Bericht 23 Jun 2014 11:58

Re: Klaar met kinderen krijgen

Hahahaha Kwak! Ik herken je zo!

Ik vind mijn man ook vreselijk als ik zwanger ben, en op het moment dat dat kind geboren wordt heb ik hem nodig en mag hij niet bij me weg, mijn hand vasthouden, en als hij de baby dan beet heeft ben ik helemaal verliefd.

Maar wij zijn echt het meest a-romantische stel als ik zwanger ben, ik vind hem niet leuk, krijg de kriebels van een zoen of een knuffel van hem en hij vindt mij niet aantrekkelijk als ik zwanger ben, mede omdat ik dat uitstraal.

Ben zo blij dat deze zwangerschap nu goed gaat, en dat we als alles goed blijft gaan we compleet zijn en klaar met zwangeren!
<<

Anoniem74

Bericht 23 Jun 2014 12:31

Re: Klaar met kinderen krijgen

Ik ben nog niet klaar, man vooralsnog wel :)

Heel graag zou ik nog een derde kindje erbij 'krijgen', het voelt nu niet als compleet. Wanneer ik babydingen uitzoek, wat de jongste te klein is, dan houd ik ook stiekem in mijn achterhoofd, dat er nog 1 bij komt.
Daarna is het klaar. Een oneven aantal vind ik prettiger, of het moet een meerling zijn :palm:
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 23 Jun 2014 12:37

Re: Klaar met kinderen krijgen

Susan schreef:
Thunder schreef:Langzaamaan ben ik ook zover. Heel lang heeft er een wens voor een derde gezeten, en ergens heel diep nog wel, maar ben nu ook op een punt dat ik niet helemaal opnieuw wil beginnen. De jongste wordt alweer 5 en dan weer zo'n baby... da's toch wel weer ver terug stappen. Nee, het is goed zo, we hebben onze zorgen om de jongste die soms behoorlijk pittig en zwaar zijn.


Dit geldt in grote lijnen ook voor mij. Ik vind het ergens wel jammer dat die fase van mijn leven achter me ligt, dat ik nooit meer zwanger zal zijn, nooit meer zal bevallen, nooit meer een kleine baby, nooit meer een kindje erbij. Ik vind het soms ook wel moeilijk omdat heel veel ouders van kinderen bij Yrsa in de klas drie of vier kinderen hebben, soms nog zwanger zijn of net een baby erbij, zeker omdat ik ooit ook echt graag een gezin met drie of vier kinderen wilde, maar ik begin nu wel steeds meer op het punt te komen dat ik het niet meer wil. Daarbij wil ik ook echt niet het risico lopen dat het met een derde erbij echt te zwaar wordt.


Haha, volledig eens.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem193

Bericht 23 Jun 2014 12:42

Re: Klaar met kinderen krijgen

Voor mij voelt het vooral gek dat ik als ik 30 ben, 2 kinderen heb van 5 en 7!
Ik hou wel kriebels, maar toch moet ik niet aan denken weer van voor af aan te beginnen. Vorige week was ik over tijd en ik kneep hem behoorlijk, werd er echt niet vrolijk van. Dat was wel weer een bevestiging dat het goed is zo.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 23 Jun 2014 13:58

Re: Klaar met kinderen krijgen

Wauw Kwak en Parel, ik dacht echt dat ik de enige verschrikkelijke partner was!! Ik vind mijn vriend tijdens mijn zwangerschappen ook vrijwel alleen maar irritant. Helaas blijven de hormonen nu wat langer hangen en vind ik hem nog best vaak behoorlijk vervelend. Misschien ook omdat hij dit keer tijdens de bevalling geen tijd had om me te steunen en mijn hand vast te houden, is dat omslagpunt ook niet geweest... Hopelijk komt het snel goed :laughcry:

En OT; ik vind het soms echt nog wel heel lastig om te bedenken dat alles met M nu de laatste keer is en kan daar ook best verdrietig van worden. Maar ik probeer me dat tijdens het 'huiluurtje'(van 21.00-23.30) ook voor te houden en als hij 5x per nacht wakker wordt, en dan ben ik toch wel weer heel gelukkig dat dat er straks allemaal op zit
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 23 Jun 2014 14:27

Re: Klaar met kinderen krijgen

Ik heb meteen het gevoel gehad dat twee genoeg is en dat vind ik nog steeds. Ik heb daar de afgelopen 2,5 jaar ook nooit een andere gevoel over gehad.
:heart: :heart: 2011
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 23 Jun 2014 15:25

Re: Klaar met kinderen krijgen

Voor ons gevoel zijn we nog niet klaar. De jongste is nu 1,5 & de oudste 3,5 maar mocht er nog een 3e volgen pas als de jongste wat ouder is. Dan zou nr 3 de laatste zijn waar ik dan, mede als de andere 2 evt op school zitten, echt van kan genieten nog in de zin van dit is de laatste keer.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 23 Jun 2014 15:37

Re: Klaar met kinderen krijgen

Dat gevoel van klaar zijn lijkt mij heel fijn.

Ik weet het nog niet, ik wilde altijd 3 kids en dan 2,5 jr leeftijdsverschil.
Toen 1e 2,5 was kriebelde het bij mij al wel, maar bij mijn man nog niet (ivm afronden studie). Uiteindelijk was ze 3 jr en 10 mnd toen de 2e geboren werd. Zij is nu ruim 1,5 maar ik zie het nog niet zitten om in het najaar voor een 3e te gaan. Sowieso zwanger zijn vind ik echt niet leuk, dus daar moet ik dan ook nog is aan geloven. En wat nu als het een zorgenkindje is? Ik vind het nu al druk omdat de 2e zo'n sterke mening heeft en als ze haar zin niet krijgt, alles bij elkaar gilt.
Ik weet het nog niet. Wat dat betreft is het makkelijker als ik nog s ongepland zwanger raak. Niet eerst hele tijd hopen dat het raak is etc.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 23 Jun 2014 16:28

Re: Klaar met kinderen krijgen

Dat gevoel lijkt me heerlijk, maar ik heb dat totaal nog niet....
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 23 Jun 2014 16:44

Re: Klaar met kinderen krijgen

Vanaf de eerste seconden dat ik T. zag voelde mijn gezin gelijk compleet. En zo voelt het nog! Op het laatst was ik helemaal klaar met zwanger zijn en ik ben blij dat ik die brakke nachten zoals de eerste weken niet meer hoef mee te maken. Dus ja ik ben echt klaar en ik ben ook blij dat ik dat voel :)
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 23 Jun 2014 16:45

Re: Klaar met kinderen krijgen

Heb dat gevoel heel lang gehad, maar nu heb ik weer opeens kriebels. Zou het zo met N. ook gewoon fijn vinden, maar een broertje of zusje is toch ook wel heel leuk voor haar en ja eerlijk is eerlijk, ik zou het best nog een keer willen meemaken. Verder lijkt het me heerlijk als het zo goed en compleet voelt.
<<

Fiene

Bericht 23 Jun 2014 19:31

Re: Klaar met kinderen krijgen

Ik heb serieus nooit babykriebels gehad en na de geboorte van R toen wist ik het zeker. Baby's zijn echt niet mijn ding, leuk voor een ander maar ik heb ze liever wat groter. Nu was N al een vele makkelijkere baby maar ik vind het nu zoveel leuker en makkelijker allemaal. Geen gedoe meer rondom slaapjes, flesjes, gehuil..ideaal.

Ik heb wel twee heerlijke zwangerschappen gehad en zou best nog ooit eens een baby willen voelen in mijn buik maar alleen dat dan;) een baby nooit nooit meer.
<<

Anoniem 82

Bericht 23 Jun 2014 20:27

Re: Klaar met kinderen krijgen

Fiene, dealtje sluiten? Jij de zwangerschap en ik de baby? :wink:

Mijn vriend wilde ooit graag vier kinderen. Inmiddels is hij erachter dat dit met mij niet haalbaar is, en daarnaast heeft hij zijn wens ook bijgesteld nu hij ziet dat het met twee kinderen al best druk is. Maar dan nog zou hij er eigenlijk in de toekomst nog eentje bij willen als dat mogelijk zou zijn.

Ik vind het echter goed zoals het nu is. Ja, ik vind het wel heel erg jammer dat nu de laatste keer is. En ik vind de babytijd toch wel heel speciaal :heart: Maar wie weet zou ik dat na tig kinderen nog steeds hebben. En aangezien mijn lijf blijkbaar niet bepaald geschikt is om zwanger te zijn, vind ik dat we beter blij kunnen zijn met wat we hebben en lekker met z'n viertjes blijven. Naast het gevoelsaspect dat dit vooral voor de kinderen beter is, zie ik praktisch gezien ook veel voordelen aan het bij twee kindjes te houden.

Maar helemaal compleet qua gevoel, ik weet het niet. Aan de ene kant voelt het wel zo, aan de andere kant knaagt het toch een beetje dat mijn lijf roet in het eten gooit en dat er anders misschien wel meer mogelijk was geweest. Maar ik ben op dit moment toch vooral heel tevreden met de twee mooie kindjes die ik heb mogen krijgen :heart:
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Godsavethequeen