Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Klaar met kinderen krijgen

<<

Anoniem171

Bericht 23 Jun 2014 21:38

Re: Klaar met kinderen krijgen

Ik zou willen dat ik dat gevoel over mij kreeg, nu drie kindjes maar ... nooit meer zwanger, nooit meer bevallen, geen kraamtijd meer, nooit meer mijlpalen als kruipen etc. *rammel rammel*.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5688

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 23 Jun 2014 21:44

Re: Klaar met kinderen krijgen

Ik ben er nog niet helemaal aan uit.
De kriebels worden wel steeds minder en ik geniet volop van de meiden. Ook vind ik het heerlijk dat ze steeds wat zelfstandiger worden.

Maar toch..... als ik een zwangere zie, een (pasgeboren) baby zie.........
Dan kan ik toch nog (flink) jaloers zijn.
Ook alleen al het zwanger zijn vond ik super.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem136

Bericht 23 Jun 2014 22:26

Re: Klaar met kinderen krijgen

.
Laatst gewijzigd door Anoniem136 op 23 Jun 2015 20:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 23 Jun 2014 22:32

Re: Klaar met kinderen krijgen

Wij zijn nog niet compleet. Momenteel wint het praktische aspect van een tweede het ook nog van ons gevoel. Eerst afstuderen, verhuizen en weer een contractverlenging in februari. Daarna zien we weer vedrder.
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 23 Jun 2014 22:38

Re: Klaar met kinderen krijgen

weg
Laatst gewijzigd door Toos op 21 Jul 2014 00:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 25 Jun 2014 11:34

Re: Klaar met kinderen krijgen

Het lijkt me zo fijn als je dat gevoel hebt. Mijn man heeft dat wel, ik niet. Helemaal niet zelfs. Helaas heeft mijn man zich vlak na de bevalling laten steriliseren, ondanks dat ik heb aangegeven het niet te willen. Hij heeft zijn zin doorgeduwd en ik was 5 weken na de bevalling niet krachtig genoeg om hier bonje om te maken. Wilde ook niet ondankbaar zijn want heb wel twee prachtige kindjes. Maar nu zijn we zover dat ik echt verscheurd wordt door het gevoel niet compleet te zijn. Nog niet. Ik wil nog zo graag 1 kindje. Na veel praten en huilen en zelfs relatietherapie heeft mijn man besloten een hersteloperatie te ondergaan volgens jaar. Ik hoop zo op nog 1 kindje. Al zal altijd wel het gevoel blijven van jammer dat ik het nooit meer mee ga maken.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 25 Jun 2014 11:35

Re: Klaar met kinderen krijgen

Toos, mag ik vragen waarom jullie het ziekenhuistraject in moeten? Is jouw man ook gesteriliseerd?
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 25 Jun 2014 14:30

Re: Klaar met kinderen krijgen

Voor degenen die nog rammelen, jullie mogen wel een avondje hier langs komen... als je dan het huiluurtje weer meemaakt ben je accuut genezen :wink: Pfff 2 uur lang ontroostbaar gekrijs aan je hoofd zorgt er wel voor dat ik echt echt niet meer wil hierna :D

(maar ja, dat vergeet je ook net zo snel weer want ik kan het me van de eerste 2 echt niet meer herinneren, dat wanhoopsgevoel omdat je ze niet stil krijgt etc. Ik kan me van hun alleen de leuke dingen herinneren, lekker knuffelen, de eerste mijlpalen... en dat is dan weer ZO leuk...).
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Emerald

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 211

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:35

Bericht 25 Jun 2014 17:13

Re: Klaar met kinderen krijgen

Ik heb dat gevoel absoluut nog niet, maar wel het gevoel : ik zou graag nog één keer zwanger zijn, nog één keer een baby hebben enz. Wel voelt het voor mijn gevoel goed/klaar/compleet (op dit moment dan) als wij eenmaal een derde kindje krijgen.
<<

Anoniem125

Bericht 25 Jun 2014 17:34

Re: Klaar met kinderen krijgen

Chipa schreef:Het lijkt me zo fijn als je dat gevoel hebt. Mijn man heeft dat wel, ik niet. Helemaal niet zelfs. Helaas heeft mijn man zich vlak na de bevalling laten steriliseren, ondanks dat ik heb aangegeven het niet te willen. Hij heeft zijn zin doorgeduwd en ik was 5 weken na de bevalling niet krachtig genoeg om hier bonje om te maken. Wilde ook niet ondankbaar zijn want heb wel twee prachtige kindjes. Maar nu zijn we zover dat ik echt verscheurd wordt door het gevoel niet compleet te zijn. Nog niet. Ik wil nog zo graag 1 kindje. Na veel praten en huilen en zelfs relatietherapie heeft mijn man besloten een hersteloperatie te ondergaan volgens jaar. Ik hoop zo op nog 1 kindje. Al zal altijd wel het gevoel blijven van jammer dat ik het nooit meer mee ga maken.

Voor ons zou een nee dan toch zwaarder wegen dan een ja. Je moet het allebei écht willen nog een kind, want je zal er toch ook samen voor gaan zorgen en verantwoordelijk voor zijn. Ik vind dit persoonlijk vrij ver gaan, als ik je verhaal goed begrijp loop je je man dus enorm te pushen? Gaat hij nu een hersteloperatie doen, alleen omdat jij het zo graag wilt? Sorry, vind dit geen gezonde situatie. :eyes:
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 25 Jun 2014 18:12

Re: Klaar met kinderen krijgen

Zure Mat schreef:
Chipa schreef:Het lijkt me zo fijn als je dat gevoel hebt. Mijn man heeft dat wel, ik niet. Helemaal niet zelfs. Helaas heeft mijn man zich vlak na de bevalling laten steriliseren, ondanks dat ik heb aangegeven het niet te willen. Hij heeft zijn zin doorgeduwd en ik was 5 weken na de bevalling niet krachtig genoeg om hier bonje om te maken. Wilde ook niet ondankbaar zijn want heb wel twee prachtige kindjes. Maar nu zijn we zover dat ik echt verscheurd wordt door het gevoel niet compleet te zijn. Nog niet. Ik wil nog zo graag 1 kindje. Na veel praten en huilen en zelfs relatietherapie heeft mijn man besloten een hersteloperatie te ondergaan volgens jaar. Ik hoop zo op nog 1 kindje. Al zal altijd wel het gevoel blijven van jammer dat ik het nooit meer mee ga maken.

Voor ons zou een nee dan toch zwaarder wegen dan een ja. Je moet het allebei écht willen nog een kind, want je zal er toch ook samen voor gaan zorgen en verantwoordelijk voor zijn. Ik vind dit persoonlijk vrij ver gaan, als ik je verhaal goed begrijp loop je je man dus enorm te pushen? Gaat hij nu een hersteloperatie doen, alleen omdat jij het zo graag wilt? Sorry, vind dit geen gezonde situatie. :eyes:


Haar man heeft zich toch ook laten steriliseren zonder dat ze er samen achter stonden? :palm:
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 25 Jun 2014 18:41

Re: Klaar met kinderen krijgen

Het is zíjn lichaam. Waarom tegen heug en meug in een kind willen van een man die absoluut geen kind meer wil. Dat kun je echt niet maken. Niet tegen je man, niet tegen het (nog ongeboren) kind dat dan dus deels ongewild is.

We hebben het niet over een kast van IKEA, het gaat om een ménsenleven. Och wat naar dit.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Jun 2014 18:47

Re: Klaar met kinderen krijgen

Ik ben het hier wel een beetje met Zure Mat eens, een nee weegt zwaarder dan een ja en ik vind het nogal wat om alles aan te grijpen om iemand toch over te halen. Soms moet je je er ook gewoon bij neerleggen dat je het niet helemaal krijgt zoals je het wil.

Ik vind het ook absoluut niet 'je zin doorduwen' als er geen derde komt omdat je geen derde meer wil. Andersom vind ik dat wel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 25 Jun 2014 19:18

Re: Klaar met kinderen krijgen

Nee, zure mat hij laat het niet herstellen omdat ik zo loop te pushen, maar omdat we erover hebben gepraat samen, erom hebben gehuild samen enz. Het wel of niet proberen een kindje te krijgen is een beslissing die je samen moet maken. Zo ook de beslissing tot sterilisatie. We hebben gepraat over het waarom ik wel graag wil en waarom hij niet zou willen. Ik heb uiteindelijk gezegd dat ik hem niet wilde dwingen tot iets wat hij niet wil en dat een kindje inderdaad nooit ongewenst mag zijn door een van de ouders. Uiteindelijk kwam hij er zelf op terug en heeft aangegeven dat hij te snel is geweest met steriliseren.

Graag niet quoten
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 25 Jun 2014 23:15

Re: Klaar met kinderen krijgen

weg
Laatst gewijzigd door Toos op 21 Jul 2014 00:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Anoniem125

Bericht 25 Jun 2014 23:17

Re: Klaar met kinderen krijgen

Heftig Chipa, lijkt me heel wat voor je man om nu toch weer een hersteloperatie te ondergaan en alles weer om te gooien. Sterkte!
<<

Anoniem91

Bericht 25 Jun 2014 23:29

Re: Klaar met kinderen krijgen

Ik weet dat het goed is zo, maar toch heb ik mijn momenten dat het rammelt er worden op dit moment echt veel kinderen geboren of er zijn zwangere in de omgeving. En ik vind het heerlijk om flesjes te geven, luiers verschonen, geen probleem, oppassen ook niet. Ik heb vorige week met de mini van drie weken van mijn buurvrouw de hele ochtend gezeten, ze lag heerlijk op mijn arm te slapen en kon daar ook echt van genieten. Maar aan de andere kant, ik heb de ruimte in huis hoor, daar niet van, maar ik zou wel alles om moeten gooien, ik heb echt geen babyspul meer in huis, alles is weg! Ik zit niet meer in de luiers, ik hoef geen lijst meer te maken voor mezelf als we weer een keer weg zouden moeten, nog vier maanden en ze zitten alle drie op de basisschool. Ik krijg weer ruimte voor mezelf.
We hebben wel besloten dat ik over 1,5 jaar wel gewoon weer een spiraal laat plaatsen ipv wat we daarvoor hadden bedacht, hij zou zich laten steriliseren, mocht het gebeuren dan is het zo en is het welkom, maar het zou in ons geval geen bewuste keuze meer zijn, maar goed, bij ons loopt het toch nooit normaal :P
<<

Anoniem97

Bericht 26 Jun 2014 09:14

Re: Klaar met kinderen krijgen

Chipa schreef:hersteloperatie te ondergaan volgens jaar. Ik hoop zo op nog 1 kindje. Al zal altijd wel het gevoel blijven van jammer dat ik het nooit meer mee ga maken.


Even een deel gequote, als ik dat ook weg moet halen dan moet je het maar zeggen.

Mijn vader heeft ook een hersteloperatie gehad en daarna nog 2 kindjes gekregen. Ik hoop dat het jullie ook gegund is!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 26 Jun 2014 15:23

Re: Klaar met kinderen krijgen

ooh wat zou ik blij zijn als dat bij ons ook zo gaat voelen na een 2de kindje.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 26 Jun 2014 15:58

Re: Klaar met kinderen krijgen

Gaia schreef:
Chipa schreef:hersteloperatie te ondergaan volgens jaar. Ik hoop zo op nog 1 kindje. Al zal altijd wel het gevoel blijven van jammer dat ik het nooit meer mee ga maken.


Even een deel gequote, als ik dat ook weg moet halen dan moet je het maar zeggen.

Mijn vader heeft ook een hersteloperatie gehad en daarna nog 2 kindjes gekregen. Ik hoop dat het jullie ook gegund is!


Die van mij ook!!
<<

Anoniem66

Bericht 26 Jun 2014 17:13

Re: Klaar met kinderen krijgen

Ik moet er echt niet meer aan denken. Absoluut geen kinderen meer voor mij. Al is het alleen al dat je in de zwangerschap zo afhankelijk bent van je vent. Daar ben ik wel van afgekickt.
<<

Anoniem125

Bericht 26 Jun 2014 18:18

Re: Klaar met kinderen krijgen

Wat bedoel je met 'afhankelijk' in deze context, Luce?
<<

Anoniem51

Bericht 26 Jun 2014 18:23

Re: Klaar met kinderen krijgen

Tillen, ramen lappen, andere klusjes waar je buik in de weg zit of wat echt gewoon te zwaar is etc.
<<

Anoniem125

Bericht 26 Jun 2014 18:24

Re: Klaar met kinderen krijgen

Ach ja, voor dat soort klusjes vind ik het dan weer totaal niet erg om afhankelijk te zijn van een ander, whaha!
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 26 Jun 2014 19:11

Re: Klaar met kinderen krijgen

Toos, wat er zeg! Ik hoop dat het jullie gegund is om een kindje van jullie samen te krijgen.

Positieve berichten dus na een hersteloperatie. Ik hoop dat het bij ons ook goed uitpakt. Is het nog wel te herstellen? Wil mijn cyclus weer op orde komen ( bij de eerste clomid geslikt ivm Pcos) , is de zaadkwaliteit wel voldoende als het lukt enz enz. Mijn man ziet het nu al helemaal zitten een derde kindje dus het is echt zo zonde dat hij die beslissing zo snel heeft genomen. ( en daar was ik ook best even boos en verdrietig om). Gelukkig hebben we wel al 2 prachtige gezonde kids maar een derde zou het echt compleet maken voor mijn gevoel.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers