Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraag kinderfiets

<<

Anoniem166

Bericht 22 Jun 2014 13:48

Vraag kinderfiets

Wij gaan binnenkort op vakantie en nu willen we een fietsje kopen voor onze dochter. Op een driewieler kan ze prima fietsen, maar ze is erg lang en de driewieler die we thuis hebben is eigenlijk wat te klein en vooral onhandig. Een nieuwe driewieler kopen vind ik zonde, vandaar de fiets.

Ik merk alleen aan mijn dochter dat ze evenwicht bewaren nog lastig vindt. Ze is ook nog jong natuurlijk. Is het mogelijk om de zijwieltjes zo te verstellen dat ze zelf nog niet hoeft te denken om het evenwicht? Dat ze steeds de grond raken bedoel ik.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Jun 2014 13:53

Re: Vraag kinderfiets

Volgens mij kan dat wel, maar wij hebben een driewieler van de Hema gehad waarbij je meer naar beneden moest trappen dan naar voren en die volgens mij ook wel goed kon voor langere kinderen, die kostte destijds 20 euro in een aanbieding. Ze zijn er nu niet bij de Hema zelf maar wel op Marktplaats, eventueel ook een goede tussenoplossing?

Verder weet ik niet of ze al lang genoeg is voor een 12" fiets, anders hebben ze er bij Halfords eentje van 10" met zijwieltjes die de grond raken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem51

Bericht 22 Jun 2014 13:53

Re: Vraag kinderfiets

Is een loopfiets niks?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Jun 2014 14:00

Re: Vraag kinderfiets

Ja idd aan een loopfiets gedacht?
Hebben ze hier en dat is wel een succes, je kunt het stuur en zadel ook in hoogte verstellen dus ook wel even te gebruiken.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem166

Bericht 22 Jun 2014 14:07

Re: Vraag kinderfiets

Een loopfietsje heeft ze voor haar tweede verjaardag gekregen, maar daar durft ze niet op.
Ze snapt het idee erachter ook niet geloof ik, vandaar dat ik juist aan een fiets met zijwieljes dacht zodat ze juist niet haar evenwicht hoeft te bewaren.
<<

Anoniem57

Bericht 22 Jun 2014 14:33

Re: Vraag kinderfiets

Loïs heeft een fiets van popal, van 10 inch, daar zitten hele stevige zijwieltjes bij.

Dit is haar fiets ;
http://nl.images.search.yahoo.com/image ... fr2=sb-top

Er zit ook een duwstang bij, vinden wij erg handig!
<<

Anoniem103

Bericht 22 Jun 2014 14:53

Re: Vraag kinderfiets

Mijn dochter fietst op de oude fiets van mijn zoontje. Hij is eigenlijk nog net iets te groot dus ze komt niet echt fanatiek vooruit maar ze vindt zo'n echte fiets wel heel interessant. Ze kan er door de zijwieltjes gewoon op zitten zonder om te vallen. De driewieler staat ook nog wel in de tuin dus ze kan kiezen waar ze op wil.
<<

Anoniem 82

Bericht 22 Jun 2014 15:22

Re: Vraag kinderfiets

Wij hadden hier eerst een loopfiets met drie wielen en dat ging gelijk heel goed. Later omgebouwd naar twee wielen en daar loopt ze nog regelmatig mee rond. Afgelopen kerst ook een gewone fiets gekocht, een 12 inch. We hebben er eentje met zijwieltjes en ze kan hiermee goed fietsen, ook valt ze echt niet zomaar om (ook niet als ze stilstaat). Ik denk dat een beetje goede, stevige zijwieltjes wel voldoende werken om het evenwicht te bewaren. Al kwam ze in het begin amper vooruit en was ze daardoor zwaar gefrustreerd :laughcry: Maar even oefenen verder fietst ze nu al een tijd als een speer en ze vindt het prachtig!
<<

Anoniem166

Bericht 22 Jun 2014 20:00

Re: Vraag kinderfiets

Bedankt voor de reacties.

Parel, kan Loïs er ook al op fietsen?
<<

Anoniem57

Bericht 22 Jun 2014 20:35

Re: Vraag kinderfiets

Ja, op deze wel, steeds kleine stukjes en we moeten haar nog wel helpen soms, maar gaat goed.
Ze kan juist niet op haar driewieler fietsen, dan snapt ze de handeling niet, ze vindt het juist fijn om rechtop te zetten en soms te kunnen staan om kracht te zetten.
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 22 Jun 2014 21:01

Re: Vraag kinderfiets

Onze dochter is ook erg lang, en was al gauw te groot voor de driewieler, zij had toen ze bijna 2,5 was een 16 inch fietsje met zijwielen gekregen. De wieltjes waren goed stevig, ze heeft nooit angst gehad om te vallen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers