Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heerst er iets?

<<

ChiQ

Bericht 22 Jun 2014 08:24

Heerst er iets?

Julian is al 3 dagen niet lekker. Het begon met overgeven (doet hij sowieso nooit, eigenlijk) en toen kreeg hij hoge koorts en inmiddels is het dag 3 en is hij nog steeds behoorlijk ziek. Ik haalde hem met 40 graden uit bed vandaag. Julian heeft nog nooit langer dan 1 dag koorts gehad in zijn leven en mééstal is hij dan ook erg verkouden. Nu heeft hij helemaal niets zichtbaars. Gistermiddag ging het beter naar mijn idee en vanacht hebben we maar 1,5u geslapen want hij werd continue wakker ondanks zijn paracetamol.

We zijn trouwens vrijdagavond naar de ha-post geweest maar de dokter dacht volgens mij alleen maar: wat komen jullie nou doen? Ik belde namelijk omdat hij ineens ziek werd, ging spugen en licht niet echt verdroeg (en daar had in zorgen over).

Ik bedacht me, misschien heerst er iets? Of herkennen jullie dit?
<<

Anoniem106

Bericht 22 Jun 2014 08:31

Re: Heerst er iets?

Er gaat inderdaad wat rond. Vorige week was mijn dochter ziek en nu mijn zoon. Zoon had vrijdag ook ineens 40.5 graden en wilde ook niet drinken. Bij dochter kon ik het vooral aan het spugen merken.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 22 Jun 2014 08:32

Re: Heerst er iets?

Ik heb mijn zoon woensdag van school gehaald nadat hij zich van top tot teen had ondergespuugd, donderdag toen ik mijn dochter bracht waren er al 3 docenten ziek en 3 kinderen uit hun klas, hun klas werd verdeeld over de andere klassen omdat er geen invaller was of ze mochten mee naar huis.
Toen ik haar om 15u ophaalde was zij ook ziek.
Beiden koorts, 1 keer gespuugd en mijn dochter was 1 dag knetter verkouden, waar nu niks meer van te merken is. En zoon is ook wat snotterig maar lijkt niet echt door te komen, ' s avonds en 's nachts heeft hij wat verhoging.

Denk dus wel dat er iets heerst.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

ChiQ

Bericht 22 Jun 2014 08:37

Re: Heerst er iets?

Wat vervelend voor jullie kindjes ook! Hopelijk waait het gauw over! Julian zit ook op t kdv natuurlijk en dan neemt hij 't allemaal over.
<<

Anoniem162

Bericht 22 Jun 2014 08:40

Re: Heerst er iets?

Mijn zoon is ook ziek. gisteren 39 graden koorts vanmorgen 40 graden. Spugen heeft hij nog niet gedaan maar ik dacht wel telkens dat hij het zou doen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Jun 2014 08:41

Re: Heerst er iets?

Ook hier een ziek kind. Geen koorts (wat verhoging), maar wel spugen en diarree..
Gister spuugde ze een meter ver, en kwam het zelfs uit haar neus :palm:
<<

ChiQ

Bericht 22 Jun 2014 08:41

Re: Heerst er iets?

Mirthe schreef:Mijn zoon is ook ziek. gisteren 39 graden koorts vanmorgen 40 graden. Spugen heeft hij nog niet gedaan maar ik dacht wel telkens dat hij het zou doen.


Kokhalzen zeker? Doet Julian ook! Heel vervelend ook, en zielig!
<<

ChiQ

Bericht 22 Jun 2014 08:44

Re: Heerst er iets?

Lejow schreef:Ook hier een ziek kind. Geen koorts (wat verhoging), maar wel spugen en diarree..
Gister spuugde ze een meter ver, en kwam het zelfs uit haar neus :palm:


Och jee! Julian spuugde mijn man van top tot teen onder en toen wilde hij graag bij mij, spuugt hij nog wat, in mijn haar en zelf zat hij ook onder. Zij gingen in bad en ik douch, hadden er in onze haast handdoeken vergeten.. zo niet grappig!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 22 Jun 2014 08:45

Re: Heerst er iets?

R had vorige week een aantal dagen 41 graden maar hij had ook prikjes gehad.
R. 2013
D. 2016
<<

ChiQ

Bericht 22 Jun 2014 08:47

Re: Heerst er iets?

Carool schreef:R had vorige week een aantal dagen 41 graden maar hij had ook prikjes gehad.


Julian was ook altijd beroerd van prikjes. Hopelijk is R weer helemaal beter!

Wat ik me afvraag, als jullie kindjes ziek zijn huilen ze dan ook de hele dag? Julian huilt en piept eigenlijk de hele tijd.
<<

Anoniem162

Bericht 22 Jun 2014 08:49

Re: Heerst er iets?

ja kokhalzen, ik dacht telkens Nu begint ie maar toch kwam er niks. Hij heeft ook niks op de hele dag dus veel kan hij niet spugen.
Huilen doet hij niet, hij is heel lamlendig, ligt alleen maar op de bank of bij mij. maar zodra mijn man wat zegt (of het nu tegen hem is of in het algemeen) dan begint hij wel te jammeren en zeuren en piepen. Bij mij blijft hij vrij rustig.
<<

ChiQ

Bericht 22 Jun 2014 09:07

Re: Heerst er iets?

Mirthe schreef:ja kokhalzen, ik dacht telkens Nu begint ie maar toch kwam er niks. Hij heeft ook niks op de hele dag dus veel kan hij niet spugen.
Huilen doet hij niet, hij is heel lamlendig, ligt alleen maar op de bank of bij mij. maar zodra mijn man wat zegt (of het nu tegen hem is of in het algemeen) dan begint hij wel te jammeren en zeuren en piepen. Bij mij blijft hij vrij rustig.


Drinkt hij wel?

Zo zielig he? Julian is ook rustiger bij mijn man, denk dat hij t enigzins aanvoelt dat ik me zorgen maak(te).

Ik wéét dat hij ziek is, ik vind t heel erg zielig voor hem maar ik ben t gehuil en niet slapen best beu.
<<

Anoniem162

Bericht 22 Jun 2014 09:09

Re: Heerst er iets?

dat is lastig he, dat niet slapen. Ik zit hier ook gaar aan tafel, halve nacht op gezeten, in de woonkamer met crackers en drinken in de hoop dat hij wat at/dronk en weer zou gaan slapen. Drinken doet hij minimaal maar in elk geval nog wel wat.
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 22 Jun 2014 09:13

Re: Heerst er iets?

Mijn jongste is ook ziek. Gisteravond wilde ze amper wat eten en rond een uur of 11 begon ze keihard te huilen.
Gloeiend heet en met koorts van 40.1 een ellendige nacht later wordt ze nu ook wakker met 39.8. Ik ben benieuwd wat de dag ons gaat brengen.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 22 Jun 2014 09:34

Re: Heerst er iets?

Mijn dochtertje werd vorige week zaterdag ineens heel erg ziek. Ze begon met spugen terwijl we haar aan het verschonen waren, waardoor het dus terug haar keel inliep en ze bijna stikte. Gelukkig zette ik haar snel recht op en toen kwam er nog een flinke golf uit. Ook had ze tegen de 40 graden koorts. Zondag was de koorts wel iets gezakt, maar eind van de middag begon ze weer te spugen.

Waarschijnlijk heeft ze door het flinke spugen en het vermoedelijk terugvloeien van het braaksel een keelontsteking opgelopen. Maandagnacht heeft ze de halve nacht liggen brullen van de pijn en zijn we de afgelopen week 3x bij een huisarts geweest. Sinds donderdag is ze weer redelijk de oude en kan ze weer eten en drinken zonder pijn.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem162

Bericht 22 Jun 2014 10:06

Re: Heerst er iets?

Wat sneu pinkel dat ze dan ook keelontsteking kreeg.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 22 Jun 2014 11:22

Re: Heerst er iets?

Wat zielig, al die zieke kindjes!! L heeft een paar weken geleden heel erg hoge koorts gehad en overgeven. Was met een dag of 4 over.
Nu alleen 2 heel verkouden mannetjes. M heeft er ook iets verhoging bij en is gewoon niet zo in z'n hum, zo zielig nog zo klein :(
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem168

Bericht 22 Jun 2014 12:31

Re: Heerst er iets?

Mijn dochter is ook verkouden al een aantal dagen. En maar niezen en snotteren pff. Ze was gisteravond ook zwaar chagrijnig daardoor, terwijl het normaal een vrolijk meisje is. Ze slaapt nu ook weer wat meer en is sneller vermoeid.
Ze eet ook wat minder, maar drinken gaat er wel gewoon in. Moet ook wel zeggen dat ze deze week voor de tweede en derde keer naar de gastouder is geweest dus andere omgeving en ook met andere kindjes.
<<

Anoniem124

Bericht 22 Jun 2014 13:36

Re: Heerst er iets?

Hier precies t zelfde met dochter.
<<

Anoniem74

Bericht 22 Jun 2014 19:52

Re: Heerst er iets?

De jongste heeft afgelopen nacht ook ineens overgegeven. Vandaag was hij meer moe dan normaal, en heeft weinig gegeten. Ben benieuwd of het hierbij blijft....
<<

Anoniem168

Bericht 22 Jun 2014 20:37

Re: Heerst er iets?

Brooke schreef:Mijn dochter is ook verkouden al een aantal dagen. En maar niezen en snotteren pff. Ze was gisteravond ook zwaar chagrijnig daardoor, terwijl het normaal een vrolijk meisje is. Ze slaapt nu ook weer wat meer en is sneller vermoeid.
Ze eet ook wat minder, maar drinken gaat er wel gewoon in. Moet ook wel zeggen dat ze deze week voor de tweede en derde keer naar de gastouder is geweest dus andere omgeving en ook met andere kindjes.


Nu is ze er ook ziek bij sinds vanmiddag en soms daardoor zwaar overstuur. Nu ligt ze uitgeput in bedje. Straks nog eventjes kijken en misschien nog wat drinken geven, want ze zweet behoorlijk.
<<

Anoniem162

Bericht 22 Jun 2014 22:41

Re: Heerst er iets?

Wat sneu brooke.
Wij zijn vanmiddag bij de Hap geweest. Hij viel telkens weg, zijn ogen draaide weg, we kregen geen contact meer. Nu ligt hij met paracetamol in bed, hopelijk hebben we zo een redelijke nacht.
<<

Anoniem168

Bericht 23 Jun 2014 08:21

Re: Heerst er iets?

Mirthe, hoe is de nacht gegaan? Dat is wel eng dat jullie kleine telkens weg viel. Hopelijk gaat het snel beter.

Mijn meisje heeft wel goed doorgeslapen met een ui naast haar bedje. Nu nog wel snipverkouden, maar ze lacht nu wel. Denk wel dat de kans erin zit dat ze vanmiddag en vanavond ze zich weer heel beroerd gaat voelen.
<<

Anoniem162

Bericht 23 Jun 2014 08:38

Re: Heerst er iets?

Hij zit nu weer 'wakker' op de bank. Hij is nog niet actief oid maar hij geeft wel weer antwoord als ik wat vraag. Hij heeft gelukkig goed geslapen dus ik ook.
Fijn dat je meisje goed sliep met een ui erbij.
<<

ChiQ

Bericht 23 Jun 2014 08:52

Re: Heerst er iets?

Julian is nog steeds heel erg ziek. Mijn arme mannetje hoest nu alsof hij een zeehond is, en heeft nog steeds hoge koorts en ziet er ook niet goed uit. Ik maak me zorgen. Straks weer naar de dokter.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers