Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe snel weer fit na bevalling

<<

Anoniem113

Bericht 21 Jun 2014 19:32

Hoe snel weer fit na bevalling

Hoe snel waren jullie weer fit na de bevalling?

Het is morgen twee weken geleden dat ik ben bevallen van S. maar ik voel me al sinds deze week weer helemaal fit. Alsof ik nooit zwanger ben geweest en al helemaal niet dat ik twee weken geleden ben bevallen. We zijn al lekker op stap geweest hier in de buurt en gister gezellig naar Artis. Morgen op familiebezoek die niet op kraamvisite kunnen komen.

Bij T. had ik hier echt niet aan moeten denken. Toen lag ik nog helemaal in de kreukels.

Is dit herkenbaar of kan ik binnenkort de man met de hamer verwachten?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 21 Jun 2014 19:40

Re: Hoe snel weer fit na bevalling

Bij Louise heeft het toch wel een dikke 2 maand geduurd. Bij Julie was ik gelijk weer op de been.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem198

Bericht 21 Jun 2014 19:43

Re: Hoe snel weer fit na bevalling

Ik was eigenlijk ook meteen weer op de been.
Misschien omdat ik ook wel moest gezien onze situatie.
De dag na mijn bevalling leek het al alsof ik nooit zwanger en bevallen was.
2 dagen na mijn bevalling moest ik ook naar een ander ziekenhuis voor verschillende onderzoeken.
Achteraf echt idioot. Mijn moeder was mee die dag en die was zelfs doodmoe aan het eind van die dag.
<<

Anoniem261

Bericht 21 Jun 2014 19:46

Re: Hoe snel weer fit na bevalling

Ik zou zeggen lekker van genieten :wink: . Maar zou wel goed op de signalen van je lichaam letten, en die ook meteen serieus nemen mocht je je 'iets' minder goed gaan voelen.

Hier was ik na een week of 3/4 weer redelijk mezelf geloof ik (grappig hoe snel je dat eigenlijk vergeet...). Maar moet zeggen dat we in die tijd geen echte (grote) uitstapjes hebben gedaan hoor.
<<

Anoniem113

Bericht 21 Jun 2014 19:49

Re: Hoe snel weer fit na bevalling

Ik geniet er ook van maar zit niet te wachten op een terugval. Vandaar de vraag of meerdere dit herkennen. Bij T had ik dit totaal niet.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 21 Jun 2014 19:53

Re: Hoe snel weer fit na bevalling

Ik voelde me een paar uur na de bevalling ook al alsof ik nooit bevallen was. Na een week of 6 kreeg ik psychisch wel een flinke dip. Maar dat had denk ik niet daarmee te maken maar met hoe de zwangerschap en eerste periode is verleden.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 21 Jun 2014 19:59

Re: Hoe snel weer fit na bevalling

Hier meteen na de bevalling, op wat spierpijn na ging alles prima. Nergens last van gehad ook verder.
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 21 Jun 2014 20:20

Re: Hoe snel weer fit na bevalling

Ik was na de bevalling ook vrij snel weer fit. Na 2 weken deed ik ook eigenlijk alles weer. Ben benieuwd hoe dat straks na de tweede bevalling is.
Maart 2012 September 2014
<<

Anoniem234

Bericht 21 Jun 2014 20:21

Re: Hoe snel weer fit na bevalling

Ik was na 3 dagen weer fit en voelde me prima. Ben toen ook alweer de gewone dingen gaan doen. Ik heb geen terugval gehad of iets.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 21 Jun 2014 20:22

Re: Hoe snel weer fit na bevalling

Ik was bij de tweede ook super snel weer op de been. Na de eerste bevalling heeft het wel bijna 2 maanden geduurd maar de tweede keer was ik eigenlijk na een week ofzo alweer fit.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 21 Jun 2014 20:23

Re: Hoe snel weer fit na bevalling

Bii de 2e was ik ook heel snel weer op de been, eigenlijk direct.
Terwijl bij de 1e dat niet zo was, was echt een fijn verschil.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 21 Jun 2014 20:27

Re: Hoe snel weer fit na bevalling

Bij de 1e heeft het zeker 2 maanden geduurd. En bij de 2e was ik na een paar dagen alweer op de been, en leek het net alsof ik nooit bevallen was haha
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 21 Jun 2014 20:42

Re: Hoe snel weer fit na bevalling

Bij de oudste na een week weer op de been. Bij de jongste na 6 weken dat ik me weer redelijk voelde.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem75

Bericht 21 Jun 2014 20:51

Re: Hoe snel weer fit na bevalling

Na een week of 5. Alleen merkte ik toch wel op het werk (ben vorige week begonnen) dat ik lichamelijk toch wel weer moet wennen om heel de dag door te lopen, te tillen en te bukken. Ook voel ik na een dag werken m'n buikwond ook goed trekken en m'n bekken lichtjes. Dus nog helemaal 100% ben ik toch nog niet hersteld.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 21 Jun 2014 21:04

Re: Hoe snel weer fit na bevalling

Zo goed als gelijk. Heb bij beide wel 's middags gerust in de kraamweek, maar was gelijk op de been.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 21 Jun 2014 21:22

Re: Hoe snel weer fit na bevalling

Ik was eigenlijk direct wel weer fit. Heb direct na de bevalling zelf gedoucht. Op aanraden van de kraamverzorgster ben ik wel elke middag even een uurtje gaan rusten. Maar na 5 dagen liep ik al naar de brievenbus om nog wat geboortekaartjes te posten. Na 9 dagen ben ik samen met m'n man boodschappen gaan doen en de volgende dag eventjes op verjaardag bij m'n moeder.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 21 Jun 2014 21:56

Re: Hoe snel weer fit na bevalling

Bij de tweede voelde ik me ook gelijk weer fit. Hier geen terugval gehad.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem57

Bericht 21 Jun 2014 22:05

Re: Hoe snel weer fit na bevalling

Oh, dat lijkt me zo fijn! Dat wil ik ook!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 21 Jun 2014 22:16

Re: Hoe snel weer fit na bevalling

Parel schreef:Oh, dat lijkt me zo fijn! Dat wil ik ook!



+1
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 21 Jun 2014 22:59

Re: Hoe snel weer fit na bevalling

Jeetje wat fijn zeg. Toen mijn verlof voorbij was voelde ik ne nog steeds niet fit en sinds de bevalling heb ik nu nog regelmatig rugpijn.
R. 2013
D. 2016
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 22 Jun 2014 00:34

Re: Hoe snel weer fit na bevalling

Eigenlijk bij alle 3 heel erg snel weer. Bij de oudste (keizersnede) deed ik na 2 weken alles weer (voor zover dat mocht, heb wel voorzichtig gedaan). Bij de middelste voelde ik me een paar uur na de bevalling alweer prima (normale bevalling) en was ik een paar dagen na de bevalling alweer op pad om een cadeautje voor de kraamverzorgster te kopen. Nu (wederom keizersnede) herstel ik ook heel snel en heb ik eigenlijk nergens last meer van. Doe ook bijna alles weer.

Heb trouwens ook nooit een terugval gehad en hoop dat dat deze keer ook niet gaat gebeuren!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 22 Jun 2014 00:55

Re: Hoe snel weer fit na bevalling

Na een week of 6 kon ik traplopen zonder pijn. De eerste weken is er ruim 16 liter vocht uit mijn lichaam gehaald d.m.v dialyse. Tijdens de dialyse krijg je standaard een flinke dosis EPO gespoten, en op die dagen voelde ik me topfit! In het begin was ik op de andere dagen echt een wrak.

Nu speel ik natuurlijk wel een beetje vals, maar als ik mijn revalidatie meereken dan duurde het 9 maanden, toen kon ik weer net zo veel als voor de zwangerschap. Inmiddels heb ik nu een betere conditie dan voordat ik zwanger werd! :wink:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 22 Jun 2014 08:44

Re: Hoe snel weer fit na bevalling

Ik ben op dinsdagavond om 11 uur bevallen, toen ik donderdagochtend wakker werd voelde ik me net zo als voor de zwangerschap. Vanaf toen heb ik wel mijn rust gepakt voor zover dat kon, omdat dat moest van de mensen om mij heen, maar voelde me verder prima. Ik merk de laatste weken wel dat mijn lichaam toe is aan rust, maar ik weet niet zeker of dat nu nog van de bevalling en de zwangerschap komt.
<<

Anoniem112

Bericht 22 Jun 2014 09:06

Re: Hoe snel weer fit na bevalling

Bij de eerste al in de kraamweek en daarna alles weer zo opgepakt.
Bij de tweede pas na 14 maanden, ik had in de kraamweek veel pijn in handen en polsen en na de kraamweek kreeg ik een borstontsteking, de maanden erna keer op keer spruw en was ook best heel snel geïrriteerd en geprikkeld steeds, pas toen ze ging doorslapen met bijna 15 maanden ben ik me steeds beter gaan voelen.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 22 Jun 2014 09:07

Re: Hoe snel weer fit na bevalling

Voor de meiden die aangeven heel snel weer fit te zijn na de bevalling, en weer op de been, bedoelen jullie dan ook dat je je lichamelijk weer net zo fit voelde? Dus ook van onder, niet beurs of geen pijnlijke beddenbodemspieren? Kan het me haast niet voorstellen!

Ik was na 1 dag weer op de been, maar dat kwam ook omdat ik naar de couveuseafdeling moest om mijn baby te zien en ik anders telkens iemand moest vragen om me te brengen met rolstoel. Fit voelde ik me na ongeveer 3 weken hoewel mijn bekkenbodemspieren na 6 weken nog steeds pijnlijk waren.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jefi