Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen over vliegreis met overstap

<<

Anoniem156

Bericht 20 Jun 2014 19:12

Stomme vragen over vliegreis met overstap

Ik zou afgelopen mei naar New York gaan met drie vriendinnen maar door allerlei stom gedoe ging dat niet door en ben ik in plaats daarvan naar Egypte geweest (ook niet vervelend).
Maar ik wil nog steeds heel graag terug naar New York, dus ik ben erover aan het denken om in de komende herfstvakantie alleen te gaan.
Nu twijfel ik enorm en ben ik bang dat ik het niks ga vinden in m'n eentje (al slaat dat denk ik nergens op want HALLO, New York!) en dan is zo'n duizend euro wel veel voor een mindere ervaring.
Maargoed, ik heb een redelijk betaalbare vlucht gevonden en daarbij moet ik overstappen.
Nu is dus mijn vraag: Als ik overstap, moet ik dan tussendoor nog m'n koffer ophalen en opnieuw inchecken of gaat die automatisch door naar de plaats van bestemming?
En moet ik nog opnieuw door de douane of kan ik meteen naar de gate, die ik moet hebben op de overstapplek, lopen?
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 680

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 20 Jun 2014 19:21

Re: Stomme vragen over vliegreis met overstap

Ja, je moet je koffer ophalen en opnieuw afgeven. Dit omdat je op het eerste vliegveld ook langs immigrations moet. Zorg dus voor voldoende overstaptijd. Als het druk is kan je zo 1,5 uur in de rij staan.

Ik ben trouwens afgelopen jaar ook alleen naar. New York geweest voor een week. Ik vond het een leuke stad en je vermaakt je gemakkelijk.
03/2019
11/2020
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 20 Jun 2014 19:24

Re: Stomme vragen over vliegreis met overstap

Het ligt allemaal aan waar je de overstap hebt. Als je 1 ticket (dus niet meerdere) hebt met overstap buiten amerika (europa) dan kun je er vanuit gaan dat je koffer wordt doorgelabeld naar New York. Douane is ook afhankelijk van waar de overstap is.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 20 Jun 2014 19:25

Re: Stomme vragen over vliegreis met overstap

Ligt er ook aan waar je overstapt. Alleen in de Vs heb ik meegemaakt dat ik mijn koffer zelf naar een andere band moest brengen (stelt niks voor trouwens, wijst zich vanzelf) in andere landen nog niet meegemaakt.
<<

Anoniem156

Bericht 20 Jun 2014 19:25

Re: Stomme vragen over vliegreis met overstap

Kaat schreef:Ja, je moet je koffer ophalen en opnieuw afgeven. Dit omdat je op het eerste vliegveld ook langs immigrations moet. Zorg dus voor voldoende overstaptijd. Als het druk is kan je zo 1,5 uur in de rij staan.

Ik ben trouwens afgelopen jaar ook alleen naar. New York geweest voor een week. Ik vond het een leuke stad en je vermaakt je gemakkelijk.


Oh dat is wel klote want bij de vlucht die ik heb gevonden heb ik 1 uur overstaptijd.. Hmm. De overstap is in Londen trouwens.
Ik ben al twee keer eerder in NY geweest, maar dat was altijd met een vriendin. Dus dat ik me ga vermaken weet ik wel zeker, het is het alleen-zijn waar ik over twijfel.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 20 Jun 2014 19:28

Re: Stomme vragen over vliegreis met overstap

Als je 1 ticket hebt naar Londen zal je koffer gewoon in 1x doorgaan naar New York. Een overstap in Amerika moet je altijd zelf de koffer ophalen en doorsturen.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 20 Jun 2014 19:31

Re: Stomme vragen over vliegreis met overstap

O ik vond mijn vlucht van londen naar new york heel fijn. Mooie toestel, leuke films. Met welke maatschappij vlieg je?
Terug uit vancouver vloog ik ook via londen, koffer werd in een keer door gestuurd. Ik moest toen wel weer langs douane. Vriend vloog via londern naar miami, kreeg alleen een check van zijn handbagage.
<<

Anoniem51

Bericht 20 Jun 2014 19:32

Re: Stomme vragen over vliegreis met overstap

Als je overstap in Europa is zul je je koffer doorgaans niet op hoeven te halen, die wordt gewoon doorgelabeld naar de volgende vlucht. Was met mijn overstap destijds naar Toronto ook zo. Hoe het zit met een overstap in de VS weet ik niet, maar dta is in jouw geval dus niet aan de orde :)
Je kunt het eventueel altijd vragen bij het inchecken (ik vraag het voor de zekerheid altijd even), maar ik zou er al vanuit gaan dat je koffer gewoon doorgelabeld wordt.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 20 Jun 2014 19:33

Re: Stomme vragen over vliegreis met overstap

Volges mij is het inderdaad zo hoe Monte het zegt. Je kunt voor de zekerheid het ook nog navragen bij het inchecken maar als overstap binnen Europa is wordt koffer gewoon doorgelabeld dacht ik.

Ik ben een keer via Chicago naar Seattle gevlogen, beide in de VS dus. Toen moest ik wel koffer opnieuw inchecken omdat bij binnenkomst in de VS alles gecontroleerd moet worden.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 20 Jun 2014 19:34

Re: Stomme vragen over vliegreis met overstap

Monte schreef:Als je 1 ticket hebt naar Londen zal je koffer gewoon in 1x doorgaan naar New York. Een overstap in Amerika moet je altijd zelf de koffer ophalen en doorsturen.


Niet altijd, mijn vriend vloog in januari via de vs en hoefde zijn koffer niet zelf over te zetten.
<<

Anoniem285

Bericht 20 Jun 2014 19:34

Re: Stomme vragen over vliegreis met overstap

Hangt van de luchthaven, het land en de route af. In de VS moet je altijd je koffer ophalen als je het land binnenkomt, ook als je daarna een domestic flight hebt. In Londen zal je koffer doorgelabeld worden, maar moet je zelf door de douane en Heathrow is erg groot - maar als de luchtvaartmaatschappij jouw vlucht boekt met een uurtje overstaptijd, dan zou ik me er niet te druk om maken. Gewoon zo snel mogelijk lopen en door de douane, en mocht je de vlucht missen dan regelen zij dat je kostenloos op de volgende vlucht komt. Ik heb met een uur overstaptijd meestal mijn vlucht gewoon gehaald - zeker als je in dezelfde terminal aankomt, is het geen probleem - maar ik heb ook wel eens mijn vlucht gemist en dan had ik gewoon een paar uur vertraging, en dat was het.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 20 Jun 2014 19:37

Re: Stomme vragen over vliegreis met overstap

Banana schreef:
Monte schreef:Als je 1 ticket hebt naar Londen zal je koffer gewoon in 1x doorgaan naar New York. Een overstap in Amerika moet je altijd zelf de koffer ophalen en doorsturen.


Niet altijd, mijn vriend vloog in januari via de vs en hoefde zijn koffer niet zelf over te zetten.

oh apart, naar welk land ging/kwam hij?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Jun 2014 19:38

Re: Stomme vragen over vliegreis met overstap

Toen ik via Londen vloog een paar haar terug hoefde ik niet zelf m'n koffer te halen, werd gewoon voor me gedaan.
#teammaple🍁
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 20 Jun 2014 19:40

Re: Stomme vragen over vliegreis met overstap

Monte schreef:
Banana schreef:
Monte schreef:Als je 1 ticket hebt naar Londen zal je koffer gewoon in 1x doorgaan naar New York. Een overstap in Amerika moet je altijd zelf de koffer ophalen en doorsturen.


Niet altijd, mijn vriend vloog in januari via de vs en hoefde zijn koffer niet zelf over te zetten.

oh apart, naar welk land ging/kwam hij?


Amsterdam-heathrow-miami-uruguay
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 680

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 20 Jun 2014 19:55

Re: Stomme vragen over vliegreis met overstap

Oh, ja als je overstap buiten de vs is, hoef je de koffer niet zelf over te zetten en in Londen hoef je ook niet door immigrations, dus dan zou een uur haalbaar moeten zijn als je geen vertraging hebt op je eerste vlucht. Door je vraag over de douane kreeg ik de indruk dat je overstap in USA was.
03/2019
11/2020
<<

Loes de Poes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 48

Geregistreerd: 28 Sep 2013 12:31

Bericht 22 Jun 2014 07:40

Re: Stomme vragen over vliegreis met overstap

Ik heb toevallig donderdag ook een ticket geboekt naar New York met een overstap op Londen.
Op de heen weg 2.05 min overstap en op de terug 3 uur.
Hoop echt dat we het redden.
Ticket was relatief wel goedkoop, 525, weet niet of jij al geboekt hebt Poubelle, maar op www.wtc.nl

Nadeel is alleen dat ik vertrek van Rotterdam en aankom op Amsterdam, maar voor dat geld maakt dat me nier uit
<<

Anoniem318

Bericht 27 Jun 2014 13:25

Re: Stomme vragen over vliegreis met overstap

Kaat schreef:Oh, ja als je overstap buiten de vs is, hoef je de koffer niet zelf over te zetten en in Londen hoef je ook niet door immigrations, dus dan zou een uur haalbaar moeten zijn als je geen vertraging hebt op je eerste vlucht. Door je vraag over de douane kreeg ik de indruk dat je overstap in USA was.


Ze moet in London wel langs de douane he, VK is geen Schengenland. Heathrow is inderdaad erg groot, ik heb hierdoor een maand geleden een aansluitende vlucht gemist, want bij de douane ging het langzaam. Ik had wel maar 45 min overstaptijd, maar zou, als ik jou was, toch flink doorwandelen.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 27 Jun 2014 14:02

Re: Stomme vragen over vliegreis met overstap

Ik heb ooit bijna 2 uur overstap tijd gehad en alsnog op een haar na m'n vlucht gehaald gelukkig, maar 5 minuten later of hij was weg. Is er geen mogelijkheid een eerdere vlucht naar Londen te pakken, zodat je wat meer de tijd hebt? Zo zonde als je je vlucht mist en daardoor veel later in NY aankomt!
<<

Anoniem122

Bericht 28 Jun 2014 17:53

Re: Stomme vragen over vliegreis met overstap

Madame Butterfly schreef:
Kaat schreef:Oh, ja als je overstap buiten de vs is, hoef je de koffer niet zelf over te zetten en in Londen hoef je ook niet door immigrations, dus dan zou een uur haalbaar moeten zijn als je geen vertraging hebt op je eerste vlucht. Door je vraag over de douane kreeg ik de indruk dat je overstap in USA was.


[b]Ze moet in London wel langs de douane he, VK is geen Schengenland[/b]. Heathrow is inderdaad erg groot, ik heb hierdoor een maand geleden een aansluitende vlucht gemist, want bij de douane ging het langzaam. Ik had wel maar 45 min overstaptijd, maar zou, als ik jou was, toch flink doorwandelen.


Dat maakt niks uit toch, zolang ja maar "binnen" blijft, en gelijk door gaat naar de gate. Pas als je van de luchthaven afgaat moet je door de douane/
Ik heb een overstap in Abu Dhabi gehad (Ams-Abu Dhabi - Bangkok) en ik hoefde ook niet door de douane. Werden met busje van vliegtuig naar de terminal gebracht en konden zo doorlopen naar de gate.
<<

Anoniem125

Bericht 28 Jun 2014 18:03

Re: Stomme vragen over vliegreis met overstap

Ik heb al heel wat vluchten gehad met overstap, maar heb nooit mijn eigen spullen hoeven zoeken en opnieuw inchecken hoor. Ging allemaal vanzelf. Ik ben er ook de eerste keren heel zenuwachtig door geweest, want het waren krappe overstappen en ik reisde alleen, maar uiteindelijk ging het iedere keer heel soepel en waren er zelfs mensen die met me meeliepen van het vliegveld (zonder dat ik daarom had gevraagd), ik was ook met andere mensen uit hetzelfde vliegtuig die dezelfde overstap maakte. Nu zal het niet altijd zo goed geregeld zijn, maar ik zou je er niet te druk om maken. Er zijn altijd wel mensen aanwezig aan wie je van alles kan vragen.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 28 Jun 2014 18:38

Re: Stomme vragen over vliegreis met overstap

Ik heb ook nog nooit mn bagage hoeven oppikken tussendoor. De truc is om bij incheck in Nederland te zeggen dat je je bagage wil doorchecken tot eindbestemming. Dan doen ze dat voor je.

In Londen moet ik wel altijd door de douane bij overstap naar NYC, maar stelt niks voor. Ik heb meerdere malen 1 uur de tijd gehad en makkelijk gered.

Veel plezier!
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 28 Jun 2014 18:42

Re: Stomme vragen over vliegreis met overstap

Oh ja mocht je eerste vlucht vertraagd zijn en je krap komen te zitten met je overstap, ga dan niet in de rij staan. Loop naar een poppetje van de luchthaven en zij leiden je dan langs alle rijen zodat je alsnog op tijd bent.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers