Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mijn huis in puin

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Jun 2014 22:05

Mijn huis in puin

Ik moet toch echt even mijn hart luchten over dit programma. Elke week staat er een slachtoffer van verzamelwoede centraal, oftewel iemand heeft heel zijn huis vol rotzooi staan en kan hier niet meer in leven.Ik heb het nu 2x gezien en ik vind het zo frustrerend dat heel veel mensen moeite doen om het huis weer op orde te krijgen, en het na twee weken (dan komt Peter van de Vorst weer checken of het nog netjes is) alweer een rommeltje, of beginnend rommeltje is.

Ik snap dat het een ziekte is en dat dat natuurlijk niet in een week over is. Maar ik vind het programma dan zo zinloos, je weet zeker dat het over een jaar weer net zo'n grote bende is.

Oké frustratie. Wat vinden jullie?
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 20 Jun 2014 11:28

Re: Mijn huis in puin

Het is voor de deelnemers ineens een grote schok en verandering. Peter staat daar met camera en een filmpje van een dierbare. De deelnemers weten dat ze een probleem hebben en doen mee aan dit programma. Het is vervolgens naar mijn idee niet haalbaar om iets wat al jaren speelt dat dat meteen opgelost is. Van het huis is weer schoon en netjes dus daarmee is het klaar. Dat is een langdurig proces wat beetje bij beetje beter wordt. Daarom krijgen de deelnemers ook na het programma nog begeleiding.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 20 Jun 2014 11:34

Re: Mijn huis in puin

Maar deze mensen hebben een psychiatrisch ziektebeeld.
Als iemand depressief is en diegene gaat een week op vakantie en heeft het daar naar zijn zin, is zijn depressie ook niet ineens weg.

Niets is zo ingewikkeld als de psyche van de mens.
Afbeelding
<<

Anoniem51

Bericht 20 Jun 2014 12:27

Re: Mijn huis in puin

Ik kijk zulke programma's eigenlijk zelden. Ik voel me er niet prettig bij dat ik voor m'n vermaak een programma zit te kijken waar iemand te zien is die psychisch een probleem heeft en waarvan dan een zogenaamd goede vriend(in), dochter, zus of buurvrouw ze heeft aangeschreven voor het programma. Ik heb dan altijd medelijden met de personen om wie het gaat, tuurlijk stemmen ze ermee in dat het op tv komt, maar misschien willen ze hun probleem wel helemaal niet delen met de rest van het land.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Jun 2014 12:37

Re: Mijn huis in puin

Ze staan ook altijd helemaal te flippen als het huis wordt ontruimd, de hele tijd proberen dingen te redden uit de vuilniswagen, want dat hebben ze echt, echt, echt nog nodig. Ik denk ook dat het een illusie is dat het probleem is opgelost na de uitzending. Het is een kans voor een mooie nieuwe start en deelnemers kunnen eindelijk weer eens voelen hoe het is om een opgeruimd huis te hebben, maar zonder gerichte therapie denk ik dat het er toch wel weer insluipt. Het is eigenlijk veel te serieuze, gecompliceerde problematiek om als voer voor zo'n entertainmentprogramma te dienen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 20 Jun 2014 19:41

Re: Mijn huis in puin

Ik vind het eigenlijk wel een goed programma... Die mensen zitten al zo lang in de troep en beseffen vaak toch niet hoe erg het is.. en ze hebben vaak zoveel spullen dat het bijna onmogelijk is om zelf / met behulp van vrienden op te ruimen. Als je ziet hoeveel vrachtwagens vol er soms uit een woning wordt gehaald. Als je dat zelf moet doen kost dat superveel geld wat die mensen vaak ook niet hebben. Nu wordt er in ieder geval een eerste stap gemaakt. Dat is zeker niet voldoende voor de meeste mensen maar anders zou er misschien nooit wat gebeuren. Nu wordt er in ieder geval een poging gedaan.

Nu geef ik ook wel toe dat het voor mij wel een stukje entertainment is maar eigenlijk vind ik het vooral heel sneu voor de deelnemers dat ze zo leven..
-Jeg har det som plommen i egget-

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers