Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hebben jullie kinderen taken in het huishouden?

<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 19 Jun 2014 21:32

Hebben jullie kinderen taken in het huishouden?

Hebben jullie kinderen bepaalde taken die ze dagelijks moeten doen thuis, huishoudelijke klusjes die ze moeten doen?

Hier is het tot nu toe eigenlijk alleen dat ik wil dat ze (helpen) opruimen en sinds kort hebben we ingevoerd dat ze hun eigen bord/beker/bestek naar de keuken brengen na het eten.
Ze doen verder regelmatig ook wel andere dingen zoals helpen met de afwas en helpen met poetsen en mijn dochter doet meestal haar eigen vieze kleren in de wasmand.

Ik ben benieuwd wat jullie van je kinderen verwachten?
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 19 Jun 2014 21:36

Re: Hebben jullie kinderen taken in het huishouden?

D laten we haar eigen spullen opruimen van de tafel na de lunch.
Ook moet ze haar speelgoed opruimen.

Met poetsen en haar slaapkamer opruimen helpt ze vrijwilleg mee, vind ze heel erg leuk.
Gister heeft ze samen met mijn zusje de hele badkamer gepoets en leuk dat ze het vond! Dat moeten we er in houden ;)

Ze krijgen straks wel allemaal een eigen taak na het eten als ze ouder zijn.
Dat kan zijn tafel afruimen, vaatwasser inpakken, stofzuigen oid.
Laatst gewijzigd door Kwak op 19 Jun 2014 21:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem113

Bericht 19 Jun 2014 21:37

Re: Hebben jullie kinderen taken in het huishouden?

T is nu 2 maar moet zelf zijn speelgoed opruimen als hij klaar is met spelen.

Voorbeeld. Als hij met zijn toettoet auto's speelt en hij wilt met zijn trein spelen dan gaan we eerst zijn toettoet auto's opruimen. 9 van de 10 keer doet hij dat netjes zelf en vaak help ik ook mee maar helpen moet hij altijd.
<<

Fiene

Bericht 19 Jun 2014 21:38

Re: Hebben jullie kinderen taken in het huishouden?

Beiden kids moeten meehelpen opruimen na het spelen, natuurlijk met andere 'eisen' maar ik wil ze al vanaf kleins af aan leren zelf mee op te ruimen. Verder is R's '' taakje'' met de kruimeldief onder de tafel poetsen na het avondeten.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Jun 2014 21:40

Re: Hebben jullie kinderen taken in het huishouden?

M'n peuter gooit sinds hij 1 is zijn eigen luier in de 'puunebak'. En hij is nu twee en moet zelf z'n treintjes opruimen en z'n duplo, die zitten in grote plastic bakken.
#teammaple🍁
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 19 Jun 2014 21:41

Re: Hebben jullie kinderen taken in het huishouden?

Oh dat is wel een hele goede Fiene, ik denk dat ik die ook in ga voeren voor mijn zoon of dochter. Vinden ze nog leuk om te doen ook.
<<

Fiene

Bericht 19 Jun 2014 21:42

Re: Hebben jullie kinderen taken in het huishouden?

Liadan schreef:Oh dat is wel een hele goede Fiene, ik denk dat ik die ook in ga voeren voor mijn zoon of dochter. Vinden ze nog leuk om te doen ook.


Idd hij vindt het geweldig. N vindt het vooral leuk om er dan achter te gaan staan zodat haar haren zo omhoog vliegen.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 19 Jun 2014 21:43

Re: Hebben jullie kinderen taken in het huishouden?

Mijn dochtertje van 18 maanden helpt met tafeldekken. Begon met een grapje eigenlijk en sindsdien nu een maand of 3 doet ze het vrijwel dagelijks uit zichzelf. :love:
Wel heb ik haar vrij vlot aangeleerd dat als ze geen dorst meer heeft of geen trek meer dat ze haar beker/koekje, etc. op de tafel moet zetten. Tegenwoordig zet ze het nu ook vaak op het aanrecht omdat ze daar net aan bijkomt! Hahaha. En soms wil ze ook helpen schoonmaken met een doekje. Radio gezellig aan en we hebben de grootste lol samen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Jun 2014 21:45

Re: Hebben jullie kinderen taken in het huishouden?

Nog geen vaste taken, maar Yrsa vindt het wel leuk om te helpen met dingen als was ophangen, stofzuigen, vegen, de vaatwasser in- of uitruimen (dan mag ze de plastic bordjes en bekers doen).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 19 Jun 2014 21:50

Re: Hebben jullie kinderen taken in het huishouden?

Normale dingen die ik vanzelfsprekend vind dat de oudste dat doet o.a tafel dekken, tafel afruimen, was in de wasmand gooien, was opvouwen, kamer opruimen en natuurlijk speelgoed opruimen. Soms vind ze het leuk om te stofzuigen. Dat is prima maar geen vaste taak o.d. Ik vind het met name belangrijk dat ze leren dat niet alles vanzelf gaat.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 19 Jun 2014 21:55

Re: Hebben jullie kinderen taken in het huishouden?

Ruben helpt graag mee. De vaatwasser in een uitpakken (ik geef het aan of pak het aan), stofzuigen (hij met de franse slag en ik de hoeken), was in de machine doen, was in de wasmand doen. Was echt ideaal toen ik zwanger was. En hij ruimt altijd zijn speelgoed op.
Laatst gewijzigd door Steep op 19 Jun 2014 21:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 19 Jun 2014 21:55

Re: Hebben jullie kinderen taken in het huishouden?

Hoe oud is jouw oudste Toos?
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 19 Jun 2014 21:57

Re: Hebben jullie kinderen taken in het huishouden?

Ruim 8.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 19 Jun 2014 22:00

Re: Hebben jullie kinderen taken in het huishouden?

Met 8 jaar wil ik ook wel dat mijn dochter die dingen doet inderdaad. Behalve was opvouwen misschien, dat vind ik minder belangrijk, al doet ze dat nu ook al vrij netjes.
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 19 Jun 2014 22:06

Re: Hebben jullie kinderen taken in het huishouden?

Opzich vind ik de was opvouwen ook geen belangrijke taak, ze vouwt ook niet netjes. Ik vind het met name belangrijk dat ze leert wat voor huishoudelijke taken er allemaal zijn, en dat deze dingen niet vanzelf gebeuren. Zo hangt ze ook weleens de was op, ruimt ze de vaatwasser uit of doet de tafels af met een doekje. Maar goed, dit is net zoiets al het leren met geld omgaan, het belang van keuze's maken voor je toekomst, boodschappen beheersen e.d. Om een speelse manier natuurlijk.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 19 Jun 2014 22:08

Re: Hebben jullie kinderen taken in het huishouden?

Ja je hebt helemaal gelijk, ik vind het ook belangrijk dat ze leren dat het niet allemaal vanzelf gaat. Zakgeld gaan we hier invoeren als ze 6 jaar is want met geld om leren gaan vind ik ook belangrijk.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 19 Jun 2014 22:11

Re: Hebben jullie kinderen taken in het huishouden?

Mijn dochter van bijna 4 heeft ook haar taakjes. Was niet laten slingeren maar gelijk in de wasmand ;) , voor het naar bed gaan haar speelgoed, beneden en of boven opruimen en mee helpen met de tafel afruimen.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 19 Jun 2014 22:15

Re: Hebben jullie kinderen taken in het huishouden?

Heel slecht, maar hier geen vaste taken. Maar ze helpt wel regelmatig mee. Bijvoorbeeld met tafeldekken of afruimen, soms met afwassen of schoonmaken (vrijwillig, ze vindt het leuk). Speelgoed opruimen probeer ik haar wel altijd te laten doen, met wisselend succes. Ik vind vaste taken ook niet zo enorm belangrijk, als er maar wel af en toe een handje geholpen wordt zonder mopperen. Dat hoeft voor mij dan niet altijd hetzelfde klusje te zijn.
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 19 Jun 2014 22:20

Re: Hebben jullie kinderen taken in het huishouden?

Zakgeld hebben we hier ook ingevoerd vanaf haar zesde verjaardag. Ze krijgt 1 euro op elke zaterdag van de week. Daarvan mag ze niet zelf weten wat ze koopt, ze wordt hier nog wel in gestuurd maar meestal spaart ze een op tot een groot bedrag en koopt ze daarvan iets wat ze echt heel graag wil hebben.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Anoniem75

Bericht 19 Jun 2014 23:38

Re: Hebben jullie kinderen taken in het huishouden?

Hier alleen zijn speelgoed opruimen en zijn bordje en beker naar de keuken brengen. Als hij wat is moet hij wat meer gaan doen zoals de vaatwasser een keer uitladen of de kliko iedere week buitenzetten. De jongste moet dat straks ook. Vind ik heel normaal eigenlijk dat ze straks ieder een taakje krijgen.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 19 Jun 2014 23:40

Re: Hebben jullie kinderen taken in het huishouden?

M. moet nog 2 worden. Hij helpt al een tijdje bijna elke avond uit zichzelf met de tafel dekken en afruimen op zijn manier. Vind het leuk om te helpen poetsen en de vaatwasser in en uit te ruimen (lees dingen aangeven die hij mag pakken en niet breekbaar zijn). Ook ruimen we altijd samen zijn speelgoed op en moet hij daarbij helpen.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem123

Bericht 20 Jun 2014 07:54

Re: Hebben jullie kinderen taken in het huishouden?

S helpt nu nog mee voor de lol. Hij vind het prachtig om de vaatwasser mee helpen uit te ruimen, en als hij iets op heeft zet hij het lege bakje of beker op het aanrecht. Hij vind het leuk om de luiers in de grote vuilnisbak weg te gooien en dat soort kleine dingetjes.

Maar echt iets moeten hoeft hij voorlopig nog niet. En dan denk ik meer aan de wat grotere taken zoals de vaatwasser alleen uitruimen. Als hij een jaar of 8-10 is zal het vast anders zijn, maar daarvoor vind ik dat echt onnodig. Opruimen/kamer netjes houden dat kan hij al wel eerder. Maar echt huishoudelijke taken hoeft hij nog niet te doen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 20 Jun 2014 08:00

Re: Hebben jullie kinderen taken in het huishouden?

Eigenlijk hetzelfde als Toos, behalve was opvouwen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem112

Bericht 20 Jun 2014 08:09

Re: Hebben jullie kinderen taken in het huishouden?

Speelgoed helpen opruimen, jas en schoenen gelijk opruimen bij binnenkomst, was in de mand gooien verder nog geen andere dingen, wel helpen ze geregeld de tafel te dekken of af te ruimen.
Ze zijn hier 4 en 2 maar de jongste neemt alles zo over van de oudste dus dat is erg gemakkelijk. Haha!
<<

Anoniem331

Bericht 20 Jun 2014 09:02

Re: Hebben jullie kinderen taken in het huishouden?

Ze moeten hier toch echt wel hun eigen jassen/vesten/ schoenen en dergelijke opruimen. Ik blijf bezig als ik dat voor ze ga doen.
Ook ruimen ze zelf hun eigen bord/beker op als ze klaar zijn met eten. Speelgoed net zo, wat ze gebruiken ruimen ze ook zelf weer op.
Mee helpen in de tuin vinden ze leuk, doen ze eigenlijk ook altijd. Het zal met de tijd mee wel steeds wat meer worden.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers