Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eet jij nou écht altijd gezond?

<<

Anoniem119

Bericht 18 Jun 2014 17:27

Eet jij nou écht altijd gezond?

Even peilen hoor.. Het is dan wel helemaal hip om gezond te eten, en eerlijk is eerlijk... Het ís ook goed voor je. Maar ik vraag me dus echt af wie er nou echt allemaal zich strak aan dat soort eetwijzen houdt.

Een salade van spinazie met zongedroogde tomaten mee als lunch, en handje noten als snack, quinoa, moerbessen en vooral géén koolhydraten of chemisch spul.. We weten het intussen allemaal wel. Ik streef er ook echt naar. Maar volledig toe passen, dat is toch simpelweg niet te doen? Of leef ik dan zo chaotisch dat het door mijn leefstijl niet kan of lukt? (let wel: dat zijn twee dingen). Ik probeer thuis echt absoluut gezond te eten en dat lukt ook wel goed: Vlees/vis en groente. Prima te doen 's avonds. Maar op m'n werk is het al lastiger met alleen maar een magnetron tot m'n beschikking. Maar ook onderweg. Jongens, ik ben zó veel onderweg en die schappen liggen helemaal vol met allerlei lekkers. Je kunt mij niet wijsmaken dat alle forummers dat overslaan. Als je uit college of je werk komt om half zes en nog een uur met de trein moet. Kan jij dat weerstaan? Als je wat koopt, wat koop je dan? Het ligt vol met koeken, zakjes chips, voorverpakte sandwiches, wraps, etc etc. Als ik echt oplet, probeer ik echt wel een appel te kopen bij de AH to Go, of zo'n smoothie, dat vult ook wel even. Maar vaak is het gewoon te verleidelijk en overwint die knorrende maag op dat tijdstip. Ik kan daar toch echt niet de enige in zijn? Of neem je dan dus echt gewoon die appel of bakje quinoa salade al van te voren mee van huis en ga je dat opeten in de trein/bus/tram/straat? Ik weet wel dat het slecht is, maar ik heb zo vaak het gevoel dat ik gewoon niet anders kan, als ik dan ergens onderweg ben en moet kiezen tussen een broodje tonijnsalade (=mayo), een broodje mozzarella (=kaas) of een broodje salami (=vet), tja.. kiezen tussen twee (drie) kwaden is het dan. Ik vraag me echt af hoe anderen dat doen die zeggen dat ze constant goed opletten, kom je dan nooit in zo'n situatie?

Vandaar mijn vraag:

Eet jij écht altijd zo gezond? Zo ja, geef me tips: HOE doe je dat?
Eet jij toch gewoon echt af en toe ongezond: Deel, deel, deel!
<<

Anoniem156

Bericht 18 Jun 2014 17:32

Re: Eet jij nou écht altijd gezond?

Ik eet het grootste gedeelte van de tijd echt zo gezond. Ik plan aan het begin van de week m'n maaltijden (en soms plan ik friet of pizza in), maak 's avonds voor ik naar bed ga liever nog een salade dan dat ik dure broodjes uit de kantine 'moet' halen als ik naar school moet.
Als ik een lange dag heb zorg ik ervoor dat ik een zakje met nootjes in m'n tas heb zitten of zo'n raw reep.
Tussendoortjes maak ik zo veel mogelijk zelf, of ik kook aan het begin van de week een paar eitjes of ik snij vast fruit en stop het in bakjes.
En af en toe koop ik een triple chocolate cookie bij de AH to go, of haal ik wat lekkers bij Starbucks maar dat gebeurt niet heel veel want ik reis niet zo vaak meer met de trein.
<<

Anoniem318

Bericht 18 Jun 2014 17:44

Re: Eet jij nou écht altijd gezond?

Ja hoor, ik eet bijna altijd gezond, maar het kost mij ook niet echt veel moeite omdat ik de gezonde dingen meestal lekkerder vind. Chocoladerepen zoals Mars, Twix, Bounty etc vind ik minder lekker dan pure chocolade bijvoorbeeld. Voor chips, friet en andere snacks ga ik ook niet snel overstag. En daarbij, jouw ritme maakt het inderdaad wat lastiger plannen, ik heb gewoon een kantoorbaan, dus ik kan zo plannen dat ik in ieder geval altijd mijn tussendoortjes (yoghurt, vers fruit) van thuis meeneem. Lunch ook, als ik zou willen, maar ik kan op het werk of buiten voldoende gezonde dingen vinden.

Wat ook helpt, ik eet zoveel op een dag dat ik eigenlijk nooit honger heb, dus ik heb nooit van die "hunger pangs" (zo van ik MOET nu iets eten). Dat scheelt ook een stuk in het weerstaan van verleidingen. Dit gezegd hebbende ga ik zo met vriendinnen een fles Cava soldaat maken, en als dessert vanavond hebben we chocoladetaart met ijs. Af en toe mag dat... :smile:
<<

Anoniem193

Bericht 18 Jun 2014 18:19

Re: Eet jij nou écht altijd gezond?

Voor mij is het drama als ik thuis kom en mijn man is Nog niet klaar met koken. Om die drama voor te zijn eet ik een half uur voor ik van mijn werk ga een bak kwark.

Als ik niet aan het werk ben of onderweg met de auto is het altijd een martelgang bij de benzinepomp. Die momenten heb ik gelukkig niet vaak.
<<

Anoniem112

Bericht 18 Jun 2014 18:41

Re: Eet jij nou écht altijd gezond?

Ja zoveel mogelijk, ik vind net als madame die chocolade repen niet lekker, veel te zoet.
Sinds ik zo gezond mogelijk eet voel ik me echt veel beter, mijn acne is haast verleden tijd en zelfs mijn menstruatie cyclus is heel regelmatig geworden dat was vroeger echt drama!
Maar er zijn ook dagen dat ik wel eens zwicht voor een frietje met een lekkere snack, en taart op een feestje sla ik ook zelden af.
Als de basis maar goed zit denk ik dan maar.

Oh ik eet overigens wel gewoon brood (van een goede bakker)
<<

Anoniem313

Bericht 18 Jun 2014 19:21

Re: Eet jij nou écht altijd gezond?

Ja, eigenlijk 95% van de tijd wel, en ik heb ook een drukke baan met veel wisselende projecten en ben enorm veel onderweg. Ik sta dus ook vaak 's avonds in de keuken vanalles te wassen en te snijden voor de volgende dag. Sommige dagen zijn echt verschrikkelijk, dan kom ik thuis, eten, opruimen, uurtje werken, eten maken voor de volgende dag en weer naar bed, want de wekker gaat om zes uur.
Sinds kort neem ik als ik rond half zes op een station ben bij de AH to go de edamames, die zijn echt lekker als tussendoortje. En ik vermijd geen vet, dat scheelt ook, dus een stukje kaas of handje noten neem ik ook gerust. Vet en eiwit vullen goed.
<<

Anoniem152

Bericht 18 Jun 2014 19:22

Re: Eet jij nou écht altijd gezond?

Ik eet wel zo gezond mogelijk.
Pure chocola (minstens 85%) is het enige dat ik snoep.
Qua avondeten zou het beter kunnen: ik eet nog iets te vaak aardappels. Ik kook wel iedere avond voor mezelf.
Pizza en chinees lust ik niet, dus dat komt sowieso nooit op tafel en friet eet ik alleen als ik bij mijn ouders eet (1 keer in de twee à drie maanden)
<<

Anoniem273

Bericht 18 Jun 2014 19:55

Re: Eet jij nou écht altijd gezond?

Nee. Maar ik zorg wel elke dag voor voldoende fruit en groenten en dat vind ik het belangrijkste. En ik kook nooit uit pakjes en zakjes, altijd vers. De basis qua ontbijt, lunch, avondeten is wel overwegend gezond maar wij eten hier ook gewoon e-nummers hoor af en toe. En we eten bijna elke week wel patatjes met snacks van de snackbar of een diepvriespizza o.i.d. En ik eet elke week een zak chips.
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 18 Jun 2014 20:59, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 52

Bericht 18 Jun 2014 19:56

Re: Eet jij nou écht altijd gezond?

Neuh.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Jun 2014 20:16

Re: Eet jij nou écht altijd gezond?

Nee hoor Marin! Helaas!

Ook hier is het vaak gewoon heel lastig door mijn onregelmatige werktijden. Ik begin om 7.30, 9.30, 13.00, 15.30 of 23.15. Daardoor is regelmatig eten soms heel lastig en ik heb niet altijd tijd en/of zin om van te voren van alles klaar te maken.

Ik probeer wel zoveel mogelijk a 2,5-3 uur te eten en daardoor eet ik toch vrij gestuctureerd. Ik probeer per dag te bedenken wat ik ga eten. Dit lukt an sich aardig. Maar wel gewoon met brood, zuivel en koolhydraten hoor. Ik probeer weinig suikers te eten en dat gaat prima.

Zo ziet een dag van mij er over het algemeen uit:

O: Brinta of twee boterhammen
T: Gekookt ei met een cracker of een stuk fruit; een boterham of twee crackers met kaas
L: Soep met twee boterhammen of met drie cream crackers
T: Twee stuks fruit of een stuk fruit en een bakje Biogarde
D: Koolhydraten, groenten en vlees
T: Een waterijsje of een plakje rauw ham (aanrader!)

Tijdens eens van die eetmomenten snaai ik ook weleens een paar dropjes of chocolade. Of ik neem geen stuk fruit maar een paar tucjes ofzo. En eens in de zoveel tijd plan ik een avond met chips in. Gemiddeld eens per maand tegenwoordig. En wat kan ik daar van genieten. Morgenavond mag ik weer. :)

Door om de 2,5-3 uren te eten snaai tussendoor eigenlijk niet. In combinatie met drie keer per week sporten ben ik daarmee bijna zes kilo afgevallen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem156

Bericht 18 Jun 2014 20:23

Re: Eet jij nou écht altijd gezond?

Ik eet trouwens wel gewoon brood. En chips, maar dan zo'n uitdeelzakje.
En e-nummers eet ik ook weleens maar over het algemeen maak ik het meeste zelf.
Sinds ik vrijwel geen geraffineerde suikers meer eet heb ik geen last meer van puistjes, PDS of migraine. Dus ik vind dat vooral erg fijn.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 18 Jun 2014 20:32

Re: Eet jij nou écht altijd gezond?

Ik eet niet altijd gezond, onder andere omdat ik bij gekookte aardappels bijv. de jus niet lekker krijg eet ik dat niet.. Maar verder probeer ik wel dagelijks pasta, rijst, groente en fruit te eten :) Sinds gisteren geen koekjes/chips meer, alleen op verjaardagen en heel af en toe tussendoor...

Daarnaast drink ik eigenlijk alleen maar water, thee.. soms een glaasje limonade..
Ik doe wel mijn best zo gezond mogelijk te eten, maar soms lukt dat gewoon niet en heb ik écht zin in wat ongezonds :)

O: Kwark en een broodje
L: 2 pannenkoekjes
D: gebakken aardappeltjes, kipfilet en broccoli..

Verder heb ik vandaag 1,5 L. water op .. En heb worteltjes om te knabbelen in huis :)
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem156

Bericht 18 Jun 2014 20:38

Re: Eet jij nou écht altijd gezond?

mii_joyce schreef:Ik eet niet altijd gezond, onder andere omdat ik bij gekookte aardappels bijv. de jus niet lekker krijg eet ik dat niet.. Maar verder probeer ik wel dagelijks pasta, rijst, groente en fruit te eten :) Sinds gisteren geen koekjes/chips meer, alleen op verjaardagen en heel af en toe tussendoor...

Daarnaast drink ik eigenlijk alleen maar water, thee.. soms een glaasje limonade..
Ik doe wel mijn best zo gezond mogelijk te eten, maar soms lukt dat gewoon niet en heb ik écht zin in wat ongezonds :)

O: Kwark en een broodje
L: 2 pannenkoekjes
D: gebakken aardappeltjes, kipfilet en broccoli..

Verder heb ik vandaag 1,5 L. water op .. En heb worteltjes om te knabbelen in huis :)


Heb je geen tussendoortjes op? Ik val echt om als ik die niet eet.
<<

Anoniem66

Bericht 18 Jun 2014 20:40

Re: Eet jij nou écht altijd gezond?

Eh... Nee :)
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jun 2014 20:51

Re: Eet jij nou écht altijd gezond?

Nee en daar streef ik ook niet naar. Ik eet gewoon normaal koolhydraten, vast heel vaak e-nummers en voor een Twix ofzo kan je me wakker maken. Wel van de lidl, daar zit meer caramel in.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Jun 2014 20:52

Re: Eet jij nou écht altijd gezond?

Ik let er wel op dat ik niet teveel koolhydraten eet en ik probeer zoveel mogelijk vers te koken, maar ik vind dat de hele trend rondom gezond eten tegenwoordig erg doorslaat. Als mensen zich er fijn bij voelen als ze chiazaadjes en gojibessen eten en tarwegrassap drinken dan moeten ze het zeker doen, maar ik vind het persoonlijk allemaal wat overdreven. Het lijkt wel alsof niks van het 'gewone' eten nog goed is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem117

Bericht 18 Jun 2014 20:53

Re: Eet jij nou écht altijd gezond?

Nee hoor! Ik kook niet uit pakjes, dus alles is vers. Ik eet ook genoeg groente en fruit. Vis van de supermarkt vind ik vies, dus ik slik omega 3. Ik eet zeker 4 keer per week chips. Elke dag chocola. En ik weer absoluut geen koolhydraten. Ik ben dol op pasta en aardappelen. Ik eet geen superfoods en doe niet aan spelt. Ook drink ik frisdrank als ik daar zin in heb. Pizza en friet eet ik ook zonder schuldgevoel als dat zo uitkomt. En ook hamburgers eet ik graag.

Nu ik zwanger ben is het nog erger. Ik lust geen groente/vlees/vis meer. Ik eet nu als warm eten als het lukt alleen friet of aardappelen met mayonaise. En verder lust ik alleen nog maar wit brood met hazelnootpasta of pindakaas. En gebak. Als ik iets gezonds probeer te eten dan spuug ik het weer uit. Dus als het niet gaat dan gaat het niet.

Ik vind het bewonderenswaardig dat mensen zo gezond kunnen eten. Soms ben ik ook best jaloers op die levensstijl. Maar helaas, ik heb niet genoeg discipline. Geforceerd gezond eten dat werkt niet voor mij. Dus ik kook gezond en vers. Maar als ik trek heb in niet gezond dan doe ik daar niet moeilijk over.
Laatst gewijzigd door Anoniem117 op 18 Jun 2014 20:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 18 Jun 2014 20:54

Re: Eet jij nou écht altijd gezond?

Nee, ik eet niet altijd gezond. Meestal wel trouwens en nu ik er meer mee bezig ben gaat het ook steeds makkelijker, in die zin dat ik haast alleen nog maar gezonde ingrediënten en tussendoortjes haal waardoor ik ook minder in de verleiding kom en eraan gewent raak iets gezonds te pakken. Maar ik wil wel af en toe chips eten (eens per week/2 weken). Koolhydraten eet ik wel gewoon, maar ik vervang het wel steeds vaker (deels) voor groenten.
Ik herken trouwens de stationsverleidingen wel van mijn vorige baan. Alleen lukte het me meestal wel om de verleiding te weerstaan door bijvoorbeeld even de Bruna in te duiken ipv de Ah To Go. Of ik nam een puzzelboekje of leesboek mee om te tijd te verdrijven, dan dacht ik ook niet aan al het lekkers wat daar op de loer lag ;-)
<<

Anoniem156

Bericht 18 Jun 2014 20:59

Re: Eet jij nou écht altijd gezond?

Susan schreef:Ik let er wel op dat ik niet teveel koolhydraten eet en ik probeer zoveel mogelijk vers te koken, maar ik vind dat de hele trend rondom gezond eten tegenwoordig erg doorslaat. Als mensen zich er fijn bij voelen als ze chiazaadjes en gojibessen eten en tarwegrassap drinken dan moeten ze het zeker doen, maar ik vind het persoonlijk allemaal wat overdreven. Het lijkt wel alsof niks van het 'gewone' eten nog goed is.



Ik denk dat er ook nog wel een middenweg is hoor, zonder tarwegras en gojibessen, maar gewoon lekker vers eten.
Gojibessen heb ik wel geprobeerd trouwens maar ik vind ze ranzig.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 18 Jun 2014 21:02

Re: Eet jij nou écht altijd gezond?

Nee, ik eet niet altijd gezond.
Probeer wel elke dag voldoende groente te eten, hoewel dat op een pizzadag wel lastig is natuurlijk.
Tegenwoordig eet ik meestal fruit als tussendoortje op het werk, maar vooral thuis grijp ik ook wel naar ongezonde dingen (chocola!!).
Het merendeel is wel gezond volgens mij, maar echt niet altijd.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Jun 2014 21:07

Re: Eet jij nou écht altijd gezond?

Poubelle schreef:Ik denk dat er ook nog wel een middenweg is hoor, zonder tarwegras en gojibessen, maar gewoon lekker vers eten.
Gojibessen heb ik wel geprobeerd trouwens maar ik vind ze ranzig.


Dat denk ik ook wel, hoor, maar ik word er soms gewoon een beetje kriegelig van dat haast al het 'gewone' eten als slecht wordt gezien. Dan denk ik: ik geloof best dat er gezondere alternatieven zijn en natuurlijk kun je echt alles wat ook maar een klein beetje minder gezond is mijden, maar ik betwijfel of het zoveel verschil maakt, ik denk dat als je gewoon goed op je eten let, van niets teveel of te weinig eet en zoveel mogelijk probeert vers probeert te koken, het wel genoeg is en je niet opeens veel en veel gezonder bent als je alles superverantwoord doet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem112

Bericht 18 Jun 2014 21:09

Re: Eet jij nou écht altijd gezond?

Susan schreef:Ik let er wel op dat ik niet teveel koolhydraten eet en ik probeer zoveel mogelijk vers te koken, maar ik vind dat de hele trend rondom gezond eten tegenwoordig erg doorslaat. Als mensen zich er fijn bij voelen als ze chiazaadjes en gojibessen eten en tarwegrassap drinken dan moeten ze het zeker doen, maar ik vind het persoonlijk allemaal wat overdreven. Het lijkt wel alsof niks van het 'gewone' eten nog goed is.


Ja ook eens.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Jun 2014 21:12

Re: Eet jij nou écht altijd gezond?

Als ik met de trein ga dan kan ik me er trouwens echt op verheugen om iets lekkers te kopen bij AH to go. Vaak is dat een bakje sushi, maar soms ook wel een wrap, een sandwich of heel soms een zakje Salt & Vinegar chips (al bewaar ik die meestal voor een ander moment). Ik heb nu wel weer dat ik dat dan op een ander moment van de dag compenseer en dus andere dingen laat staan, ik ben daar een tijdje wat losser in geweest, maar ik heb dat nu weer opgepakt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 18 Jun 2014 21:16

Re: Eet jij nou écht altijd gezond?

Nee.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 18 Jun 2014 21:33

Re: Eet jij nou écht altijd gezond?

Nee hoor..
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers