Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel invloed heeft bruid op eigen vrijgezellenfeest?

<<

Dazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:55

Bericht 24 Jun 2014 15:46

Re: Hoeveel invloed heeft bruid op eigen vrijgezellenfeest?

Serendipity schreef:Als ik een vrijgezellenfeest zou mogen regelen zijn er 2 dingen van belang die ik zou overleggen:
- Overleggen wie ze er bij wil hebben
- Wat ze absoluut niet doen op haar vrijgezellenfeest.


Ik ben nu bezig om een vrijgezellenfeestje te organiseren en wij hebben precies wat hierboven staat gedaan. Ik weet wel wat mijn vriendin wel of niet leuk vindt, dat weet ik zeker.
<<

Anoniem125

Bericht 24 Jun 2014 16:00

Re: Hoeveel invloed heeft bruid op eigen vrijgezellenfeest?

Hier hetzelfde, ik mocht aangeven wie ik erbij wilde hebben. Dit was belangrijk omdat ik nogal uiteenlopende vrienden heb en niet iedereen elkaar kent. De meiden die mijn vrijgezellenfeest organiseerden hadden dus geen goed overzicht wie ze moesten uitnodigen. Nou, geen enkel probleem om dan zelf even een lijstje op te stellen.

Daarnaast mocht ik aangeven wat ik absoluut niét wilde. Mijn man en ik vinden bijvoorbeeld strippers behoorlijk kinderachtig en stom, dus wij wilden dit beiden niet. Onze vrienden hebben daar gelukkig respect voor gehad. Daarnaast heb ik aangegeven dat het niet te duur moest zijn, omdat sommige vriendinnen van mij weinig geld te besteden hebben, ik wilde hen niet opzadelen met belachelijk hoge kosten.

Verder was de hele dag een verrassing voor me.
<<

Anoniem286

Bericht 25 Jun 2014 08:07

Re: Hoeveel invloed heeft bruid op eigen vrijgezellenfeest?

Er is me niks gevraagd maar tijdens gesprekken erover wel te kennen gegeven wat ik niet wilde (uitgaan, strippers etc). Daar is ook rekening mee gehouden en was erg fijn. Overigens is de vriendengroep erg uiteenlopend dus de feestjes ook, is erg leuk altijd.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 25 Jun 2014 08:37

Re: Hoeveel invloed heeft bruid op eigen vrijgezellenfeest?

Ik regel het vrijgezellenfeest van mijn schoonZusje.
Ze heeft een bloedhekel aan bowlen en vooral bowlen op een vrijgezellenfeest. We gaan beginnen bij een bowlingbaan, niet om te bowlen maar alleen een drankje doen maar dat weer zij niet. Meer om te pesten dat we daar beginnen...;)
Het enige wat mijn schoonzus heeft gedaan is een lijst met mensen opgegeven die ze graag er bij wil hebben verder niet.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 25 Jun 2014 12:59

Re: Hoeveel invloed heeft bruid op eigen vrijgezellenfeest?

Kwak schreef:Ik regel het vrijgezellenfeest van mijn schoonZusje.
Ze heeft een bloedhekel aan bowlen en vooral bowlen op een vrijgezellenfeest. We gaan beginnen bij een bowlingbaan, niet om te bowlen maar alleen een drankje doen maar dat weer zij niet. Meer om te pesten dat we daar beginnen...;)
Het enige wat mijn schoonzus heeft gedaan is een lijst met mensen opgegeven die ze graag er bij wil hebben verder niet.


Ja zoiets is wel grappig :) ik ben het ook zo gewend.

Afgelopen zaterdag was het uiteindelijk wel ok. Omdat de datum al bekend was, zaten bruid en bruidegom op ons te wachten toen we ze kwamen ophalen. Eerst workshop bossche bollen maken, daarna picknicken, daarna bierproeven en rondleiding door brouwerij en daarna bbq bij bruidspaar thuis. De bruid wilde niet meer op stap, dus ik was op tijd thuis. De stripper was gelukkig afgebeld. Laten we zeggen dat ik nu ook weet hoe ik mijn vrijgezellenfeest niet wil ;)
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem125

Bericht 25 Jun 2014 13:54

Re: Hoeveel invloed heeft bruid op eigen vrijgezellenfeest?

Huh?! Bruid én bruidegom op hetzelfde vrijgezellenfeest? Wat gek?
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 25 Jun 2014 14:03

Re: Hoeveel invloed heeft bruid op eigen vrijgezellenfeest?

Ik vind het eigenlijk wel heel tof, samen een vrijgezellen feest! :D
<<

Anoniem125

Bericht 25 Jun 2014 14:04

Re: Hoeveel invloed heeft bruid op eigen vrijgezellenfeest?

Dan is het hele idee van een vrijgezellenfeest weg. Ik vind het bizar. Ook dat je zegt 'ik wil niet stappen', hoe saai ben je dan? Doe dan niks, maar ga niet lopen knutselen, zo truttig.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 25 Jun 2014 14:08

Re: Hoeveel invloed heeft bruid op eigen vrijgezellenfeest?

Zure Mat schreef:Dan is het hele idee van een vrijgezellenfeest weg. Ik vind het bizar. Ook dat je zegt 'ik wil niet stappen', hoe saai ben je dan? Doe dan niks, maar ga niet lopen knutselen, zo truttig.


Ik ken mensen die gaan nooit stappen, waarom zou je dat op je vrijgezellenfeest dan moeten doen?

Het lijkt mij dat je iets gaat doen wat jij leuk vindt en wat jouw vriendinnen leuk vinden (en meestal komt dat grotendeels overeen bij vriendinnen).
Zelf zou ik heel graag willen gaan stappen trouwens! Net als verrast worden, lijkt me heel leuk :) Iets actiefs doen lijkt me ook heel leuk, maar toch hoop ik dat mijn vriendinnen begrijpen dat dat geen slim idee is omdat ik dan 's avonds kapot ga van de pijn en het stappen dus bemoeilijkt wordt.
Zoveel mensen, zoveel wensen, toch?!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Jun 2014 14:10

Re: Hoeveel invloed heeft bruid op eigen vrijgezellenfeest?

Zure Mat schreef:Dan is het hele idee van een vrijgezellenfeest weg. Ik vind het bizar. Ook dat je zegt 'ik wil niet stappen', hoe saai ben je dan? Doe dan niks, maar ga niet lopen knutselen, zo truttig.


Bepaal jij dat?
Al willen ze het allerliefste op hun vrijgezellenfeest samen met hun aanstaande man onder het genot van een beker warme melk een identiek joggingpak breien om samen te kunnen dragen tijdens hun wekelijkse tochtjes op de tandem, dan is dat nog niet jouw zaak. Het is niet dat mensen die niet van stappen houden maar wel van knutselen geen feestje mogen hebben omdat anderen dat truttig of saai vinden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem125

Bericht 25 Jun 2014 14:14

Re: Hoeveel invloed heeft bruid op eigen vrijgezellenfeest?

Noem het dan geen vrijgezellenfeest.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 25 Jun 2014 14:15

Re: Hoeveel invloed heeft bruid op eigen vrijgezellenfeest?

Vrijgezel is geen synoniem voor feestbeest hoor.
<<

Anoniem125

Bericht 25 Jun 2014 14:20

Re: Hoeveel invloed heeft bruid op eigen vrijgezellenfeest?

Haha, ik vind het gewoon zo sneu. Ja, een vrijgezellenfeest, we hebben een bloemenvaas bekleed met kleine diamantjes en daarna hebben we een cocktail leren maken, wel zonder alcohol natuurlijk. Uhuuuu... :laughcry:

Niet dat het nou verschrikkelijk wild moet zijn, maar een béétje een geintje uithalen, wat gek doen vind ik er toch wel bij horen. Niet met andere mannen trouwens, maar gewoon met je vriendinnen lol maken. Noem het anders gewoon een theekransje, een vrijgezellenfeest heeft echt een andere lading.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 25 Jun 2014 14:22

Re: Hoeveel invloed heeft bruid op eigen vrijgezellenfeest?

Zure Mat schreef:Haha, ik vind het gewoon zo sneu. Ja, een vrijgezellenfeest, we hebben een bloemenvaas bekleed met kleine diamantjes en daarna hebben we een cocktail leren maken, wel zonder alcohol natuurlijk. Uhuuuu... :laughcry:

Niet dat het nou verschrikkelijk wild moet zijn, maar een béétje een geintje uithalen, wat gek doen vind ik er toch wel bij horen. Niet met andere mannen trouwens, maar gewoon met je vriendinnen lol maken. Noem het anders gewoon een theekransje, een vrijgezellenfeest heeft echt een andere lading.


Als ze bij jou een geintje hadden willen uithalen met je vrijgezellenfeest, lijkt mij een bloemenvaas bekleden met kleine diamantjes wel echt grappig :D

Fijn dat het nu duidelijk is dat een vrijgezellenfeest een andere lading heeft en dat het totaal niet persoonsgebonden is. Dank u voor de verheldering!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Jun 2014 14:23

Re: Hoeveel invloed heeft bruid op eigen vrijgezellenfeest?

Een vrijgezellenfeest is toch gewoon een feestje dat je krijgt van je vrienden of vriendinnen vlak voordat je gaat trouwen? Het lijkt mij logisch dat dat ingevuld wordt op een manier die bij de bruid past.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem125

Bericht 25 Jun 2014 14:25

Re: Hoeveel invloed heeft bruid op eigen vrijgezellenfeest?

Een vrijgezellenfeest (Nederland) of vrijgezellenavond (België) is een feest dat door vrienden of familie (broers en zussen) van de bruid of bruidegom (die tot aan het huwelijk als "vrijgezel" beschouwd worden) georganiseerd wordt om afscheid te nemen van het vrijgezellenbestaan voordat de bruid en bruidegom in kwestie in het huwelijk treden. Het feestje voor de bruid wordt doorgaans door een groep vriendinnen van de bruid georganiseerd, het feestje voor de bruidegom door een groep vrienden van de bruidegom.

Het vrijgezellenfeestje is er doorgaans op gericht om de bruid of bruidegom voor paal te zetten. De locatie, de dag, het tijdstip en het antwoord op de vraag óf er wel een vrijgezellenfeestje gaat komen, dient bij voorkeur tot op het laatste moment geheim te worden gehouden om zo de vrijgezel in kwestie zo veel mogelijk te verrassen. Het is gebruikelijk dat de vrijgezel tijdens het vrijgezellenfeest in een opvallend kledingstuk wordt gehesen, zodat hij of zij duidelijk te herkennen is. In deze hoedanigheid dienen vaak één of meerdere gênante opdrachten uitgevoerd te worden.
<<

Anoniem125

Bericht 25 Jun 2014 14:26

Re: Hoeveel invloed heeft bruid op eigen vrijgezellenfeest?

Ik vind dat woord 'vrijgezel' trouwens wel ongepast hoor. Misschien was dit ooit zo, maar tegenwoordig hebben mensen vaak al jarenlang een serieuze relatie en zijn ze dus niet ineens vrijgezel de week voor hun trouwen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Jun 2014 14:28

Re: Hoeveel invloed heeft bruid op eigen vrijgezellenfeest?

Zo was het misschien van oudsher, maar volgens mij is het vaak allang niet meer zo, in elk geval niet standaard. Ook bij vrijgezellenfeesten waarop er wel flink gestapt wordt is het volgens mij gewoon de bedoeling om de aanstaande bruid of bruidegom een leuke avond te bezorgen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem64

Bericht 25 Jun 2014 14:30

Re: Hoeveel invloed heeft bruid op eigen vrijgezellenfeest?

Zure Mat schreef:Een vrijgezellenfeest (Nederland) of vrijgezellenavond (België) is een feest dat door vrienden of familie (broers en zussen) van de bruid of bruidegom (die tot aan het huwelijk als "vrijgezel" beschouwd worden) georganiseerd wordt om afscheid te nemen van het vrijgezellenbestaan voordat de bruid en bruidegom in kwestie in het huwelijk treden. Het feestje voor de bruid wordt doorgaans door een groep vriendinnen van de bruid georganiseerd, het feestje voor de bruidegom door een groep vrienden van de bruidegom.

Het vrijgezellenfeestje is er doorgaans op gericht om de bruid of bruidegom voor paal te zetten. De locatie, de dag, het tijdstip en het antwoord op de vraag óf er wel een vrijgezellenfeestje gaat komen, dient bij voorkeur tot op het laatste moment geheim te worden gehouden om zo de vrijgezel in kwestie zo veel mogelijk te verrassen. Het is gebruikelijk dat de vrijgezel tijdens het vrijgezellenfeest in een opvallend kledingstuk wordt gehesen, zodat hij of zij duidelijk te herkennen is. In deze hoedanigheid dienen vaak één of meerdere gênante opdrachten uitgevoerd te worden.



Een ieder is hier verder vrij in om haar of zijn eigen regels te bepalen.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Jun 2014 14:36

Re: Hoeveel invloed heeft bruid op eigen vrijgezellenfeest?

Nou, bij deze; Ik hoop op een truttig vrijgezellenfeest.
<<

Anoniem 52

Bericht 25 Jun 2014 14:43

Re: Hoeveel invloed heeft bruid op eigen vrijgezellenfeest?

[quote="Cotton"]Nou, bij deze; Ik hoop op een truttig vrijgezellenfeest.[/quote

Staat genoteerd. Maak je eigen chocoladeflikken, schilder je serviesje en daarna nog steengrillen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Jun 2014 14:44

Re: Hoeveel invloed heeft bruid op eigen vrijgezellenfeest?

Bazinga schreef:
Cotton schreef:Nou, bij deze; Ik hoop op een truttig vrijgezellenfeest.[/quote

Staat genoteerd. Maak je eigen chocoladeflikken, schilder je serviesje en daarna nog steengrillen.


En dan 's ochtends nordic walken, na het steengrillen naar de bingo en als afsluiter een tupperware party.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 25 Jun 2014 14:45

Re: Hoeveel invloed heeft bruid op eigen vrijgezellenfeest?

Susan schreef:
Bazinga schreef:
Staat genoteerd. Maak je eigen chocoladeflikken, schilder je serviesje en daarna nog steengrillen.


En dan 's ochtends nordic walken, na het steengrillen naar de bingo en als afsluiter een tupperware party.[/quote]

Vergeet de workshop borduren/breien niet.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 25 Jun 2014 14:45

Re: Hoeveel invloed heeft bruid op eigen vrijgezellenfeest?

Susan schreef:
Bazinga schreef:
Cotton schreef:Nou, bij deze; Ik hoop op een truttig vrijgezellenfeest.[/quote

Staat genoteerd. Maak je eigen chocoladeflikken, schilder je serviesje en daarna nog steengrillen.


En dan 's ochtends nordic walken, na het steengrillen naar de bingo en als afsluiter een tupperware party.


Ah Susan, je eerdere optie van een identiek joggingpak breiden/haken past echt zo veel beter bij Cotton !
<<

Anoniem301

Bericht 25 Jun 2014 14:48

Re: Hoeveel invloed heeft bruid op eigen vrijgezellenfeest?

Het staat er weer op z'n Zure Mats, maar ik ben het wel een beetje met haar eens. Een vrijgezellenfeest is in mijn ogen lekker losgaan met je vriendinnen, beetje gek doen. Daar past in mijn ogen geen workshop bij, of picknicken of samen met de mannen uit eten gaan. Dat is geloof niet niet waar een vrijgezellenfeest voor bedoeld is.

Maar aan de andere kant, dat moet iedereen inderdaad voor zichzelf weten, als ze inderdaad samen een joggingpak willen breien bij een glas warme melk dan moeten ze dat natuurlijk lekker doen.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers