Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Domme mensen op Facebook

<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 18 Jun 2014 14:40

Domme mensen op Facebook

AAAAH frustraties. Wat wonen er toch een stel paupers in ons land zeg.
Nu weer hele discussies op Facebook over het filmpje van dat jongetje dat een meisje in elkaar slaat op straat.. De reacties eronder gaan werkelijk waar heeelemaal nergens over '''doodmaken'' ''kaak op de stoeprand en al z'n tanden eruit rammen'' ''z'n benen breken zodat hij z'n hele leven lang mank loopt''
Serieus.. Ik wist dat er veel mensen zijn die niet al te snugger zijn maar dit gaat toch nergens meer over.
Het zelfde als met dat filmpje vorige week over een kindje dat uit huis wordt geplaatst. Mensen hebben echt geen idee wat ze allemaal roepen op Facebook en hebben zo'n vertekend beeld van de werkelijkheid. BJZ wordt belachelijk gemaakt maar is er nou echt niemand die erover nadenkt hoe het werkelijk in elkaar zit?
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jun 2014 14:41

Re: Domme mensen op Facebook

Haha Toet, ik heb gisteren precies hetzelfde gedacht bij een bericht dat Kinderbijslag wordt stopgezet buiten de EU. Wat daar ook voor reacties opkwamen. 80% echt compleet onnozele reacties.

Sowieso denk ik altijd van 'Hallo, het staat op je Facebook, iedereen kan het lezen'. Maar misschien boeit het zulke types niet.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Jun 2014 14:45

Re: Domme mensen op Facebook

Die reacties vind ik ook te ver gaan, maar ik moet wel zeggen dat ik het niet erg vindt dat hij nu te kijk staat op internet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem222

Bericht 18 Jun 2014 14:57

Re: Domme mensen op Facebook

Haha ja ik verbaas me ook regelmatig over dingen die mensen uitkramen op fb. Al verbaas ik me ook over dat kereltje dat dat meisje trapt.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 18 Jun 2014 15:33

Re: Domme mensen op Facebook

De reacties zijn vaak inderdaad net zo dom als zo'n irritant ventje die zoiets flikt :wtf:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

anoniem213

Bericht 18 Jun 2014 15:34

Re: Domme mensen op Facebook

Harrison schreef:Haha ja ik verbaas me ook regelmatig over dingen die mensen uitkramen op fb. Al verbaas ik me ook over dat kereltje dat dat meisje trapt.

Dit inderdaad.
<<

Zero

Bericht 18 Jun 2014 15:58

Re: Domme mensen op Facebook

Ik kan niet ontkennen dat ik de drang heb om dat kind een stomp op zijn neus te verkopen.
Als dit mijn zoon zou zijn, zou ik hem aan zijn oor naar de politie slepen en daarna van al zijn spaargeld iets heel moois te kopen voor dat meisje en hem persoonlijk zijn excuus laten maken.
En vervolgens naar halt voor een taakstraf voor de rest van het jaar met huisarrest tot ie er scheel van ziet.


Maar ik ben niet zo'n mongool die iemand dood gaat wensen.
Degene die dat doen zijn net zulke idioten als dit kind.

:palm:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Jun 2014 16:04

Re: Domme mensen op Facebook

Vanuit je onderbuikgevoelens en uit walging zoiets roepen op Facebook verdient niet de schoonheidsprijs, maar ik vind het niet te vergelijken met iemand daadwerkelijk fysiek iets aandoen, zoals die jongen wel bij dat meisje doet. Ik denk dat 99,999% van de mensen die zoiets roept echt niet serieus van plan is om dat joch op te zoeken en van kant te maken. Mensen roepen zoiets in woede. Primitief misschien, maar in mijn ogen niet 'net zo idioot' - dat wat hij heeft gedaan vind ik werkelijk buiten iedere proportie.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 18 Jun 2014 16:12

Re: Domme mensen op Facebook

Ik heb het filmpje niet gezien, die van bjz ook niet. In het geval van die jongen snap ik het wel. Ik kan echt heel kwaad worden om dat soort dingen, maar ik hou me in. Maar zulke dingen raken me dus wel (een daarom kijk ik die filmpjes dus niet meer).
Het filmpje van bjz heb ik ook niet gezien, maar een vriendin van me plaatste het filmpje met daarbij een negatieve tekst, ik heb daar wel een reactie op gegeven die overeenkomt met wat Toet zegt.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Jun 2014 16:15

Re: Domme mensen op Facebook

Ik vind de situatie rondom die uithuisplaatsing wel heel schrijnend, maar ik zal ook nooit gaan roepen dat Bureau Jeugdzorg niet deugt. Wij hebben voor de verschillende indicaties ook contact gehad met Bureau Jeugdzorg en we hebben meerdere casemanagers gehad, aan de ene heb je weinig, de andere werkt snoeihard en is gigantisch goed en sommige mensen zitten daar tussenin. Ik denk dat dat bij elk bedrijf en elke instantie zo gaat, je hebt toppers, prutsers en middenmoters. Maar de prutsers worden vaak overbelicht.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Jun 2014 16:56

Re: Domme mensen op Facebook

Ik heb het filpmje van vandaag bewust niet gekeken, ik word daar altijd erg naar van.

Het filmpje over dat jongetje heb ik ook niet helemaal gekeken, zie het nu daar niet zo van. Het is maar een kant van het verhaal en de waarheid zal waarschijnlijk ergens in het midden liggen. Een kind wordt echt niet uit huis geplaatst door Jeugdzorg omdat hij zo overstuur raakt wanneer hij toch naar vader moet. Dan zal moeder ook allang in beeld zijn geweest daar, om andere redenen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 18 Jun 2014 16:58

Re: Domme mensen op Facebook

Ik zag net het filmpje voor bij komen op Facebook. Heb er verder niet naar gekeken.
Echter had ik daaronder een post van iemand die een zeer duidelijke foto van die jongen plaatsten (of nou ja deelde van iemand anders) met daarbij 'deze jongen moet straf krijgen, delen aub'.
Op zich nog niet heel erg, maar gelijk daaronder begonnen al de meest vreselijk scheldkanonnen en doodwensen, die ik dan weer niet nodig vind.
<<

anoniem213

Bericht 18 Jun 2014 17:18

Re: Domme mensen op Facebook

Jorja schreef:Ik zag net het filmpje voor bij komen op Facebook. Heb er verder niet naar gekeken.
Echter had ik daaronder een post van iemand die een zeer duidelijke foto van die jongen plaatsten (of nou ja deelde van iemand anders) met daarbij 'deze jongen moet straf krijgen, delen aub'.
Op zich nog niet heel erg, maar gelijk daaronder begonnen al de meest vreselijk scheldkanonnen en doodwensen, die ik dan weer niet nodig vind.


Jawel, dat is wel erg. Ik vind het echt verachtelijk wat die jongen gedaan heeft en bizar om te zien, maar die jongen is een puber die iets heel erg doms doet. Vroeger kreeg je dan straf of halt. Zijn naam en foto staan nu overal op internet met dit filmpje erbij. Dat betekent dat als hij dertig is (en wie weet is er toch nog iets goeds van hem terechtgekomen) en hij gaat solliciteren, dat dit soort berichten dan voor altijd over hem naar boven zullen komen. Dat is een straf die opgelegd wordt door de samenleving, voor eigen rechter spelen dus en ik denk dat we daar als land mee op moeten passen. Rechters zijn er niet voor niets.
<<

Anoniem147

Bericht 18 Jun 2014 17:24

Re: Domme mensen op Facebook

Ik weet niet of dat twitter account nog bestaat, maar dan moet je eens telegraaf-reacties volgen. Man man man, echt waar. En dan nog die spelfouten die erin staan. Ik ben vast ook niet de allerbeste met Nederlands, maar als je die reacties leest dan vraag je je af of die mensen wel naar school zijn geweest.

Maar inderdaad ook schelden, rotten in hel ik weet het allemaal niet. Dat was toen in de verkiezingstijd, je wilt niet weten hoeveel nare reacties er over 'buitenlanders' tussen zaten. Wat een dom volk. (Okee, nu doe ik waarschijnlijk hetzelfde, maar die mensen zijn in mijn ogen serieus dom, niet slim, niet snugger. Hoe je het noemen wilt).
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 18 Jun 2014 17:27

Re: Domme mensen op Facebook

June schreef:
Jorja schreef:Ik zag net het filmpje voor bij komen op Facebook. Heb er verder niet naar gekeken.
Echter had ik daaronder een post van iemand die een zeer duidelijke foto van die jongen plaatsten (of nou ja deelde van iemand anders) met daarbij 'deze jongen moet straf krijgen, delen aub'.
Op zich nog niet heel erg, maar gelijk daaronder begonnen al de meest vreselijk scheldkanonnen en doodwensen, die ik dan weer niet nodig vind.


Jawel, dat is wel erg. Ik vind het echt verachtelijk wat die jongen gedaan heeft en bizar om te zien, maar die jongen is een puber die iets heel erg doms doet. Vroeger kreeg je dan straf of halt. Zijn naam en foto staan nu overal op internet met dit filmpje erbij. Dat betekent dat als hij dertig is (en wie weet is er toch nog iets goeds van hem terechtgekomen) en hij gaat solliciteren, dat dit soort berichten dan voor altijd over hem naar boven zullen komen. Dat is een straf die opgelegd wordt door de samenleving, voor eigen rechter spelen dus en ik denk dat we daar als land mee op moeten passen. Rechters zijn er niet voor niets.


Ja ben het wel met je eens, beetje verkeerd verwoord. Ik bedoelde dat die benoeming die er bij stond nog niet zo heel erg was (er staat tenslotte dat hij straf moet krijgen en dat klopt), maar de foto zelf vind ik ook niet op facebook horen (heb ook weggeklikt en zo'n melding gedaan dat ik het niet wil zien omdat ik vind dat het er niet op hoort).
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 18 Jun 2014 18:41

Re: Domme mensen op Facebook

Ik heb het filmpje en de reacties op Facebook ook gezien. Ik vind het werkelijk afschuwelijk wat die jongen deed, maar ik vind het veel te ver gaan dat mensen de naam en zelfs het huisadres van die jongen op Facebook kwakken.
<<

Anoniem50

Bericht 18 Jun 2014 18:54

Re: Domme mensen op Facebook

Het filmpje van de jongen die het meisje op achterlijke wijze onderuit schopt, is veelvuldig gedeeld door vrienden op Facebook. Ik heb hierover niet anders gelezen dan dat het een hele domme actie is. En trouwens op de manier waarop hij haar onderuit trapt had heel verkeerd kunnen aflopen. Ze maakte een vieze smakker.

Waar ik me wel vaak over verbaas is het feit dat mensen die thuis zitten klagen over het kabinet met de meest onnozele aangenomen gedachten. Ga wat doen, denk ik dan. Of het plaatje waarop staat dat je vroeger een volle tank had voor €50 euro en nu nog niet eens een kwart. Als je nu nog geen kwart kunt vullen van de tank voor 50 euro dan heb je of een veel te grote wagen en redde je het al sinds 1990 niet meer om je tank vol te krijgen voor omgerekend 100 gulden of je hebt nooit geweten wat alles koste en bent daarom verbaast dat alles zo duur is. En dan ook nog even klagen over het kwartje van kok. Als iedereen goed had opgelet dan hebben ze jaren geleden het kwartje van Kok er zo goed mogelijk vanaf proberen te halen.

En wat ik eng vind is dat ze sinds enkele maanden foto's delen van 'onbekende' mannen die kinderen snoep zouden hebben aangeboden en daardoor opeens kinderlokker zijn. Straks heeft die man niets geen slecht in het zin, maar staat hij wel op internet als pedofiel. Ik vind dat ze daar wel even wat beter over na mogen denken.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 19 Jun 2014 07:20

Re: Domme mensen op Facebook

Hierdoor word ik wel even met mijn neus op de feiten gedrukt dat ik qua mensen om me heen in een heel homogeen wereldje leef. Want mijn god zeg, het zijn niet een paar mensen ergens in een achterstandsbuurt in Amsterdam of Den Haag maar als ik het zo lees hele volksstammen van jong tot oud die over geen greintje intelligentie beschikken getuige hun posts. En als je naar de foto's kijkt zijn het grotendeels volwassen mannen en vrouwen met kinderen Echt :wtf: .

'Kke boeler je kan wel tegen een meisje eh kkr pussyboy voel je je nu hoog ofsuu dat je een meisje hebt gebost kom naar west dan zie je wel wat er met jou kkr gehandicapte edde gebeurt'

' Dood trappen die kk mongool, als ik hem ooit maar dan ooit tegenkomt die Curva dan smack ik hem zo hard dat zn face gen rood word'

'Echt een vieze vuile tering loser ben jij. Ga je hoerenmoeder onderuit trappen zielig kut homotje dat je bent. Als je het bij had gedaan zag je er nu heel anders uit'

'Mensen geen stress deze kanker kleine stampen ze vroeg of laat nog wel is in coma. En het zou verdomd nog verdiend zijn ook'

'Jij bent egt stoer e dat je aleen tegem meisjes kunt weren al stoere gast ben jij kom tan tegen mij e homo tan durf je niet e'

'Time to die, klein zielig losertje.. Hoop je tegen te komen, kun je een spinnende achterband happen... Misselijke mongool'
Smile, it's free!
<<

Anoniem124

Bericht 19 Jun 2014 08:42

Re: Domme mensen op Facebook

Dat proces begon bij mij al met de zwarte pietendiscussie en toen iemand in de hema eruit was gezet wegens insuline spuiten in een kleedhokje ofzo. Ik dacht dat we in een geciviliseerd land leefden maar door zulke discussies krijg ik steeds meer het gevoel dat er alleen maar enge, raar denkende mensen om me heen leven. Bah.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 19 Jun 2014 09:08

Re: Domme mensen op Facebook

Ik snap sowieso niet waarom mensen klakkeloos meegaan in al die heksenjachten op Facebook. Laatst werd er iemand van oplichting beschuldigd en iedereen gaat daarin mee, zonder dat ze weten hoe de zaak in elkaar zit.

Verder kan ik me erg vinden in de reactie van Charles, ik snap soms de reacties van al die mensen niet. En soms vraag ik me ook af in hoeverre mensen nou echt zo denken en of ze niet gewoon maar stoer met de rest meepraten. Al getuigt het beide niet echt van veel intelligentie.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 19 Jun 2014 09:52

Re: Domme mensen op Facebook

Dat inderdaad Wen, maar dat zijn volgens mij ook bepaalde generaties. Ik heb laatst een heel gesprek met mijn moeder gehad n.a.v. het filmpje van dat jongetje wat uit huis werd geplaatst. Mama had dat gedeeld en ook iets erbij gezet van, belachelijk triest bladiebla. Nou is mijn moeder ook niet de meest snuggere (goh, dit klinkt heel lullig, ze is niet dom ofzo.. Maar ik merk wel dat mijn zus en ik intelligenter zijn dan mijn moeder. Zij heeft nooit een opleiding afgerond en werkt al jaren niet meer, dat merk je gewoon aan alles, zowel intelligentie als algemene kennis)
Maar naast dat zij dus ook niet verder kijkt dan wat je op het filmpje ziet en daar haar oordeel over trekt, snapt zij (en daarmee veel mensen uit haar generatie) ook gewoon niet goed hoe Facebook/het internet werkt. Wij weten dat veel beter, zijn op de hoogte van de risico's en gevaren, omdat we ermee op zijn gegroeid.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 19 Jun 2014 09:55

Re: Domme mensen op Facebook

Susan schreef:Ik vind de situatie rondom die uithuisplaatsing wel heel schrijnend, maar ik zal ook nooit gaan roepen dat Bureau Jeugdzorg niet deugt. Wij hebben voor de verschillende indicaties ook contact gehad met Bureau Jeugdzorg en we hebben meerdere casemanagers gehad, aan de ene heb je weinig, de andere werkt snoeihard en is gigantisch goed en sommige mensen zitten daar tussenin. Ik denk dat dat bij elk bedrijf en elke instantie zo gaat, je hebt toppers, prutsers en middenmoters. Maar de prutsers worden vaak overbelicht.


Precies, ik vind dat ook schrijnend. Natuurlijk breekt het je hart als je zo'n filmpje ziet, het zou niet menselijk zijn als je daar niks van vindt. Ik heb ook nauw samengewerkt met bureau jeugdzorg, zowel als cliënt als op de werkvloer en het is écht niet zoals het door vele en in de media wordt neergezet. Een kind wordt niet zomaar uit huis geplaatst, punt. Mensen lijken dat echt niet te begrijpen. Het gros van de bevolking wat dergelijke uitspraken doet zit volgens mij gewoon zelf in een dergelijke situatie. Dezelfde types als die een hekel hebben aan de politie. Als je niets te verbergen hebt, heb je ook geen reden een hekel aan ze te hebben
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 19 Jun 2014 09:59

Re: Domme mensen op Facebook

Susan schreef:Vanuit je onderbuikgevoelens en uit walging zoiets roepen op Facebook verdient niet de schoonheidsprijs, maar ik vind het niet te vergelijken met iemand daadwerkelijk fysiek iets aandoen, zoals die jongen wel bij dat meisje doet. Ik denk dat 99,999% van de mensen die zoiets roept echt niet serieus van plan is om dat joch op te zoeken en van kant te maken. Mensen roepen zoiets in woede. Primitief misschien, maar in mijn ogen niet 'net zo idioot' - dat wat hij heeft gedaan vind ik werkelijk buiten iedere proportie.


Daar heb je absoluut gelijk in Susan, het is totaal niet te vergelijken en dat hoor je mij ook niet zeggen maar alsnog vind ik het óók een 'zorgelijke' situatie dat iedereen zich maar zo laat gaan op Facebook. Waar is je fatsoen gebleven als je mensen openbaar via internet dood wenst. Dat valt niet in hetzelfde hokje te plaatsen als iemand fysiek geweld aan doen maar het is ook fout, op een andere manier.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Jun 2014 10:10

Re: Domme mensen op Facebook

Ik weet dat jij dat niet hebt gezegd, het was een reactie op Zero.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Vause

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 115

Geregistreerd: 11 Jun 2014 19:38

Bericht 19 Jun 2014 12:54

Re: Domme mensen op Facebook

Ik heb een oud-klasgenoot op facebook die er elke maand op zet dat ze ongesteld is en er zo'n last van heeft, of gisteren weer ik heb zo'n last van mijn darmen. Ik kon het gisteren niet laten en reageerde met; en dat moet echt op facebook, zodat iedereen het weet? Ik kreeg hier weer als reactie terug op: Hoezo? er staat toch niks raars?
Een paar uur later waren wel dat soort berichten allemaal verwijderd.
Ja sorry hoor, daar word ik nou echt niet goed van dat soort berichten. Kan natuurlijk een keer, maar zo ongeveer consequent..Pff alsjeblieft zeg!
~*~The reason the grass seems greener on the other side, is because it's been fertilized with bullshit. ~*~
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers