Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welk woord/welke uitdrukking moet verboden worden?

<<

Anoniem17

Bericht 12 Sep 2013 08:58

Welk woord/welke uitdrukking moet verboden worden?

Ik krijg er echt de kriebels van als iemand 'hihi' typt. Mag die op de nominatielijst voor een verbod?
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 12 Sep 2013 09:01

Re: Welk woord/welke uitdrukking moet verboden worden?

Hihi :P
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem29

Bericht 12 Sep 2013 09:01

Re: Welk woord/welke uitdrukking moet verboden worden?

Ik vind het zo fout als iemand boos is op iemand o.i.d. en zegt 'Jij vieze hond' bijvoorbeeld. Of alles met hond. Dan denk ik echt 'Euh hij is geen hond hoor, maar een mens'.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Sep 2013 09:02

Re: Welk woord/welke uitdrukking moet verboden worden?

Oh ja, hihi, dat vind ik ook stom. Of sowieso het woord 'giechelen'. Yrsa heeft zo'n boek over de Disneyprinsessen en daar gebruiken ze dat woord de hele tijd.

Als volwassen vrouwen het hebben over hun 'vriendinnetjes' of over hun 'vriendje', dat vind ik ook heel stom.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 12 Sep 2013 09:03

Re: Welk woord/welke uitdrukking moet verboden worden?

Susan schreef:Oh ja, hihi, dat vind ik ook stom. Of sowieso het woord 'giechelen'. Yrsa heeft zo'n boek over de Disneyprinsessen en daar gebruiken ze dat woord de hele tijd.

Als volwassen vrouwen het hebben over hun 'vriendinnetjes' of over hun 'vriendje', dat vind ik ook heel stom.


Nou eerder de kortere versie: dinnetjes / dinnies. Iehwl

Aan vriendinnetjes maak ik me ook wel schuldig.
Laatst gewijzigd door Tom op 12 Sep 2013 09:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Sep 2013 09:04

Re: Welk woord/welke uitdrukking moet verboden worden?

Intoxicated schreef:Ik vind het zo fout als iemand boos is op iemand o.i.d. en zegt 'Jij vieze hond' bijvoorbeeld. Of alles met hond. Dan denk ik echt 'Euh hij is geen hond hoor, maar een mens'.


Haha, ja. Die uitdrukking gebruikte Dion vroeger wel eens als hij ergens had gesolliciteerd en er werkten daar veel jonge mensen, dan zegt hij: 'Veel jonge honden.' Ik vind dat zo raar klinken, ik zie dan ook echt mensen met een hondenhoofd voor me.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem17

Bericht 12 Sep 2013 09:06

Re: Welk woord/welke uitdrukking moet verboden worden?

Ohh bah ja dinnies vind ik ook heel erg! Mijn ex-schoonzus heeft het altijd over haar zussies (en ze zijn al tegen de 40). Vind ik ook niet helemaal normaal.

Ik scheld trouwens ook wel eens met dierennamen. Niet met hond, maar wel met varken. En op de één of andere manier lucht het voor mij ook op om iemand uit te schelden voor worstenbroodje..?
<<

Artemis

Bericht 12 Sep 2013 09:13

Re: Welk woord/welke uitdrukking moet verboden worden?

Susan schreef:Oh ja, hihi, dat vind ik ook stom. Of sowieso het woord 'giechelen'. Yrsa heeft zo'n boek over de Disneyprinsessen en daar gebruiken ze dat woord de hele tijd.

Als volwassen vrouwen het hebben over hun 'vriendinnetjes' of over hun 'vriendje', dat vind ik ook heel stom.

Oh dat vind ik wel meevallen, 'dinnetjes' vind ik erger. Ik sprak laatst iemand die zei dat ze met haar vriendje uit eten ging, want ze hadden 20 jaar verkering, :D dik in de 40 alletwee, en een berg kinderen, ik vond het wel schattig.
<<

Artemis

Bericht 12 Sep 2013 09:15

Re: Welk woord/welke uitdrukking moet verboden worden?

Alles beneden de rivieren. Houdoe en hoije, en ons mam. Vreselijk. En dingen als 'ik heb mij portemonnee niet bij'
Bij wát?
En 'spinazietaart? Nee, dat heb in nooit op' als iemand bedoelt dat ze dat nooit gegeten heeft.

Zo ongelofelijk dom komt dat over. Ik ken iemand die echt al die dingen in 1 zin weet te combineren.....
Afschuwelijk.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Sep 2013 09:18

Re: Welk woord/welke uitdrukking moet verboden worden?

Whoop whoop, dat vind ik ook heel stom.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem17

Bericht 12 Sep 2013 09:20

Re: Welk woord/welke uitdrukking moet verboden worden?

Febe schreef:En 'spinazietaart? Nee, dat heb in nooit op' als iemand bedoelt dat ze dat nooit gegeten heeft.
Zo ongelofelijk dom komt dat over.


Euhm, dit zeg ik volgens mij altijd. Ik wist niet dat dat fout is. Waarom is het fout?

Ik heb er trouwens ook een hekel aan als mensen te pas en te onpas hun zeggen in plaats van zij. Hun gaan varen, hun hebben gegeten.

Of de bekende dalik/dalijk in plaats van dadelijk en na in plaats van naar.
<<

Mika

Noob

Berichten: 58

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:03

Bericht 12 Sep 2013 09:23

Re: Welk woord/welke uitdrukking moet verboden worden?

Alles wat in negatieve zin met kanker gebruikt wordt. Met name scheldwoorden of het woord gewoon zinloos gebruiken in een zin, kan ik me enorm kwaad om maken! Als iemand dit in mijn omgeving gebruikt, krijgt die ook de baar eraf.
Carpe Diem!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 12 Sep 2013 09:23

Re: Welk woord/welke uitdrukking moet verboden worden?

'Dat deed ik extra' in plaats van 'dat deed ik expres' . Ik word er gewoon fysiek onpasselijk van als iemand dat zegt en ik betrapte laatst mijn vriend er op!! Dat komt door zijn Limburgse roots, maar ik was na vijf jaar bijjjjna op hem afgeknapt
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem17

Bericht 12 Sep 2013 09:23

Re: Welk woord/welke uitdrukking moet verboden worden?

Mika schreef:Alles wat in negatieve zin met kanker gebruikt wordt. Met name scheldwoorden of het woord gewoon zinloos gebruiken in een zin, kan ik me enorm kwaad om maken! Als iemand dit in mijn omgeving gebruikt, krijgt die ook de baar eraf.


Eens met je post, maar wat betekent 'de baar eraf'?
<<

Artemis

Bericht 12 Sep 2013 09:24

Re: Welk woord/welke uitdrukking moet verboden worden?

Het is 'dat heb ik nog nooit gegeten' 'dat heb ik nooit op' is maar een halve zin... Op wat?
Ik vind het raar klinken. Als je bord leeg is kun je zeggen dat je eten op is, maar je kunt toch niet zeggen dat je iets nooit op hebt?
<<

Artemis

Bericht 12 Sep 2013 09:25

Re: Welk woord/welke uitdrukking moet verboden worden?

Elliot schreef:
Mika schreef:Alles wat in negatieve zin met kanker gebruikt wordt. Met name scheldwoorden of het woord gewoon zinloos gebruiken in een zin, kan ik me enorm kwaad om maken! Als iemand dit in mijn omgeving gebruikt, krijgt die ook de baar eraf.


Eens met je post, maar wat betekent 'de baar eraf'?

Het is 'de baard eraf' en dat is dialect voor 'iemand ervan langs geven'
<<

Anoniem17

Bericht 12 Sep 2013 09:28

Re: Welk woord/welke uitdrukking moet verboden worden?

Febe schreef:Het is 'dat heb ik nog nooit gegeten' 'dat heb ik nooit op' is maar een halve zin... Op wat?
Ik vind het raar klinken. Als je bord leeg is kun je zeggen dat je eten op is, maar je kunt toch niet zeggen dat je iets nooit op hebt?


Er zit wel wat in, maar ik vind het toch wel normaal klinken. Misschien omdat het zo in mijn systeem zit. Maar ik zal er op letten, ik wil je natuurlijk niet lastig vallen met mijn domme taalgebruik :wink:
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 12 Sep 2013 09:31

Re: Welk woord/welke uitdrukking moet verboden worden?

En mensen die bedoelen dat ze hun eten opgegeten hebben, dan zeggen dat ze hun bord ophebben. Valt lekker zwaar op de maag...
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 12 Sep 2013 09:31

Re: Welk woord/welke uitdrukking moet verboden worden?

Febe schreef:Alles beneden de rivieren. Houdoe en hoije, en ons mam. Vreselijk. En dingen als 'ik heb mij portemonnee niet bij'
Bij wát?
En 'spinazietaart? Nee, dat heb in nooit op' als iemand bedoelt dat ze dat nooit gegeten heeft.

Zo ongelofelijk dom komt dat over. Ik ken iemand die echt al die dingen in 1 zin weet te combineren.....
Afschuwelijk.

Dus wij kunnen maar beter gewoon niet meer praten?
<<

Artemis

Bericht 12 Sep 2013 09:31

Re: Welk woord/welke uitdrukking moet verboden worden?

Ik zeg ook genoeg dingen die anderen irritant vinden. Daar ga je je toch niet op aanpassen? Op viva is een vergelijkbaar topic, en daar staan heel veel dingen in die ik ook zeg.
<<

Artemis

Bericht 12 Sep 2013 09:32

Re: Welk woord/welke uitdrukking moet verboden worden?

Kowalski schreef:
Febe schreef:Alles beneden de rivieren. Houdoe en hoije, en ons mam. Vreselijk. En dingen als 'ik heb mij portemonnee niet bij'
Bij wát?
En 'spinazietaart? Nee, dat heb in nooit op' als iemand bedoelt dat ze dat nooit gegeten heeft.

Zo ongelofelijk dom komt dat over. Ik ken iemand die echt al die dingen in 1 zin weet te combineren.....
Afschuwelijk.

Dus wij kunnen maar beter gewoon niet meer praten?

Bij voorkeur.
Kan dat? :cheering:
<<

Anoniem17

Bericht 12 Sep 2013 09:33

Re: Welk woord/welke uitdrukking moet verboden worden?

Ik maakte ook een grapje, want er staat een knipoog bij... :D
<<

Tyrael

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 35

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:16

Bericht 12 Sep 2013 09:33

Re: Welk woord/welke uitdrukking moet verboden worden?

Een wijntje/drankje/roseetje doen. Ik vind dat zo dom klinken.
En iets opleuken. Ik heb een hekel aan dat woord :nopompom:
En natuurlijk het alom bekende me ipv. mijn (me hubbie, krijg er spontaan rillingen van)
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 12 Sep 2013 09:34

Re: Welk woord/welke uitdrukking moet verboden worden?

Ik zal het overwegen Febe!
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 12 Sep 2013 09:36

Re: Welk woord/welke uitdrukking moet verboden worden?

De zogenaamd grappige uitdrukkingen zoals scheetje beef en barbeknoeien.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers