Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uit elkaar (update 26-8)

<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 17 Jun 2014 19:05

Uit elkaar (update 26-8)

Mijn vriend is sinds een jaar ongeveer bevriend met een meisje wat hij altijd in de kroeg tegenkomt (= bijna elke week). Hij kwam haar een jaar geleden tegen, is toen een hapje gaan eten met haar en een bevriend stel en sindsdien ziet hij haar dus regelmatig tijdens het uitgaan. En ze appen. Vandaag meldde hij mij dat hij haar heeft uitgenodigd voor zijn verjaardag.
Nu mag mijn vriend van mij best vriendschappelijke vriendinnen hebben, maar hierbij heb ik niet zo'n goed gevoel. Ten eerste heb ik haar nog nooit ontmoet (toen hij laatst naar een feestje ging waar zij zou zijn -wat ik toen niet wist- zei hij dat ik beter niet mee kon gaan, omdat er toch niet veel leuke mensen voor mij zouden komen), en als ik uit belangstelling naar zijn stapavonden vraag vertelt hij ook nooit over haar. Terwijl nu dus blijkt dat hij haar daar altijd wel ziet en spreekt.
Ik heb hem natuurlijk gevraagd waarom ik haar nog nooit heb gezien als ze zulke goede vrienden zijn. En waarom hij dan nooit iets over haar verteld. Maar hij zegt dat er gewoon niets te melden was, en werd zelfs een beetje boos omdat hij mij wantrouwig vond doen, hij vond dat ik maar rare vragen stelde.
Misschien goed om erbij te vertellen dat eerder in onze relatie, zo'n 9,5 jaar terug, hij ook een soort kroegvriendin had, die toen een keertje bij ons thuis kwam. Twee weken later had hij het met mij uitgemaakt en was het ineens aan met haar. Ik ben zo bang voor herhaling.

Wat vinden jullie? Is dit raar, of ben ik gewoon te onzeker en daardoor ook te wantrouwig?
Nogmaals, ik heb niets tegen 'gewone' vriendinnen, het heeft er ook niets mee te maken dat het een knap meisje is, het heeft vooral te maken met dat verzwijgen. Want als hij goed overweg kan met andere leuke meisjes (zoals weleens is gebeurd op school en op het werk, en ook dat waren knappe meiden), dan zoek ik daar niets achter omdat hij daar ook gewoon wel af en toe over verteld.
Wat misschien ook wel goed is om te weten voor jullie (heb ik hier wel eerder verteld, niet quoten graag) is dat ik op het moment sowieso niet lekker in de relatie zit en hij volgens mij ook niet want hij is vrij afstandelijk, niet meer knuffelen enzo. We praten wel nog over vanalles maar niet over de relatie, daar wil hij het nooit over hebben..
Laatst gewijzigd door Lookie op 26 Aug 2014 20:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 17 Jun 2014 19:10

Re: Als je partner bevriend is met een vrouw...

Ik vind het meer dan terecht dat je hier een raar gevoel bij hebt. Om eerlijk te zijn zou ik het al niet nodig vinden dat mij partner met een kroegvriendin een hapje zou gaan eten.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 17 Jun 2014 19:13

Re: Als je partner bevriend is met een vrouw...

Dat vond ik inderdaad ook al best raar, vooral omdat ik niet werd meegevraagd. (Oké, ik zat thuis met ons zoontje, maar wij hadden best naar de pizzeria kunnen komen want die is hier vlakbij). Volgens onze gezamenlijke vriendin (van dat stel wat mee was) zat hij toen de hele middag al met haar te kletsen. Het was tijdens een dorpsfeest, daarom dus overdag.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 17 Jun 2014 19:15

Re: Als je partner bevriend is met een vrouw...

Ik begrijp je wantrouwen, ik zou er zelf ook geen fijn gevoel bij hebben. Ik zou zelf een keer voorstellen dat zij bij je thuis komt eten. Want als het gewoon een vriendin is, is dat geen probleem.
Afbeelding
<<

Anoniem222

Bericht 17 Jun 2014 19:18

Re: Als je partner bevriend is met een vrouw...

Hmm ik weet niet. Aan de ene kant is het natuurlijk raar dat hij haar verzwijgt maar aan de andere kant nodigt hij haar ook uit op zijn verjaardag en gaan jullie elkaar dus ontmoeten. Ik weet niet.. Mijn vriend heeft ook tijdens onze relatie een vriendin gemaakt en hij gaat regelmatig met haar eten of borrelen. Ik lig er niet wakker van, maar dat komt ook omdat hij er helemaal niet geheimzinnig over doet en regelmatig vraagt of ik mee ga. Ik ga ook wel eens alleen met haar wat doen.
<<

SnowWhite

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:55

Bericht 17 Jun 2014 19:20

Re: Als je partner bevriend is met een vrouw...

Ik vind jouw reactie zeker niet raar, misschien onzeker maar daar heb je zo te horen alle reden voor (door het verleden wat jullie delen).
Zelf zou ik er ook geen fijn gevoel bij krijgen, omdat het dus zo stil wordt gehouden.

Natuurlijk hoeft er niets aan de hand te zijn, maar ik vind wel dat hij een beetje rekening kan houden met je (komt 'ie weer, i.v.m. het verleden) en daarom juist er open over 'moet' zijn.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 17 Jun 2014 19:22

Re: Als je partner bevriend is met een vrouw...

Ze komt dus op zijn verjaardag. Aan de ene kant denk ik, misschien is het inderdaad een leuk meisje en zie ik dan wel dat er niets speelt. Maar waar ik bang voor ben is dat ik misschien dan zie dat er juist wél iets speelt, en dat dan waar ook nog onze familie en vrienden bij zijn. En waar ik ook bang voor ben is dat ze me daarna even samen gaan 'bespreken', dat hij graag wil dat zij mij ziet zodat zij ook haar oordeel over mij kan geven. Misschien is dat mijn onzekerheid, maar aan de andere kant weet ik al dat ze intieme dingen bespreken want volgens onze gezamenlijke vriendin heeft zij tijdens dat etentje gezegd dat zij wel snapt waarom hij geen tweede kind wil. En dat terwijl hij daar tegen mij nooit echt duidelijk over is. (ik wil trouwens nu al geen tweede kind meer met hem, nu het niet zo goed zit in onze relatie, maar dit speelde een jaar geleden wel)
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 17 Jun 2014 19:25

Re: Als je partner bevriend is met een vrouw...

Harrison, in jouw geval zou ik het ook geen probleem vinden. Wij hebben ook wel gezamenlijke vriendinnen, die hij ook weleens alleen ziet (om te gaan hardlopen bijvoorbeeld), daar heb ik dan ook absoluut geen dubieuze gevoelens bij. Maar dat komt dus omdat ik ze ook ken.
<<

Anoniem222

Bericht 17 Jun 2014 19:27

Re: Als je partner bevriend is met een vrouw...

Oh dat zou ik dan weer niet zo op prijs stellen. Kun je deze dingen allemaal niet naar hem uitspreken? Want zoals je het nu zegt klink je heel redelijk, hopelijk staat hij er ook voor open!
<<

SnowWhite

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:55

Bericht 17 Jun 2014 19:29

Re: Als je partner bevriend is met een vrouw...

Als ik jou was zou ik het gewoon aankaarten dat je er mee zit. En wellicht ook bang bent voor herhaling..
Hij bespreekt jullie privé situatie met iemand die hij een jaar geleden in de kroeg heeft ontmoet.

Helaas kan ik uit ervaring zeggen dat dat niet goed afloopt. Natuurlijk weet je niet wat voor intenties zij heeft, maar in mijn geval is mijn relatie naar de knoppen gegaan. Mijn relatie liep door bepaalde dingen ook niet meer geweldig, maar i.p.v. dat dit bespreekbaar werd gemaakt door mijn ex ging hij er met een vrouwelijke collega erover praten en ontwikkelde gevoelens voor haar (en zij had deze ook voor hem, dus zij smulde waarschijnlijk van onze 'strubbelingen').
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 17 Jun 2014 19:34

Re: Als je partner bevriend is met een vrouw...

Ik heb het allemaal al naar hem uitgesproken maar hij vindt het maar raar, wantrouwig gedrag van mij. Ook toen ik zei dat het 'gedoe' uit het verleden nog wel in mijn achterhoofd zit, bleef hij zeggen dat ik me raar gedraag. Het lijkt wel of het hem niet zo boeit dat ik hiermee zit. En ook al heeft en doet hij niets met haar, wat ik best kan geloven als hij dat zegt, het zit me gewoon ook heel erg dwars dat hij er niet een gesprek over wil aangaan (en dan niet alleen over haar, maar gewoon ook over onze hele relatie)
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 17 Jun 2014 19:37

Re: Als je partner bevriend is met een vrouw...

SnowWhite schreef:Als ik jou was zou ik het gewoon aankaarten dat je er mee zit. En wellicht ook bang bent voor herhaling..
Hij bespreekt jullie privé situatie met iemand die hij een jaar geleden in de kroeg heeft ontmoet.

Helaas kan ik uit ervaring zeggen dat dat niet goed afloopt. Natuurlijk weet je niet wat voor intenties zij heeft, maar in mijn geval is mijn relatie naar de knoppen gegaan. Mijn relatie liep door bepaalde dingen ook niet meer geweldig, maar i.p.v. dat dit bespreekbaar werd gemaakt door mijn ex ging hij er met een vrouwelijke collega erover praten en ontwikkelde gevoelens voor haar (en zij had deze ook voor hem, dus zij smulde waarschijnlijk van onze 'strubbelingen').


Nou, precies dit is waar ik bang voor ben dat er speelt of misschien kan gaan spelen.
Misschien valt het mee en denk ik er anders over als ik haar heb gezien. Maar los daarvan weet ik dan nog niet of onze relatie het gaat redden. (en met hoe het nu gaat weet ik niet eens of ik het voor mezelf heel erg zou vinden, maar wél voor ons zoontje van 2,5)
<<

Anoniem50

Bericht 17 Jun 2014 19:44

Re: Als je partner bevriend is met een vrouw...

Ik ben zo'n vriendin van een vriend die ik ooit in de kroeg tegenkwam. Ik ben een kroegmaatje, zo een leuk persoon om me te praten, maar niet zo leuk om erover te praten. Toen hij, ik geloof nu al zeven jaar geleden, een vriendin kreeg was ik bang dat ik als gewone vriendin over zou zijn, maar zij blijkt mij nog leuker te vinden dan hij mij doet. Ze zei laatst ook 'Zin om met mijn man op vakantie te gaan? Mij lukt het niet om vrij te krijgen en jij bent te vertrouwen'. Ik vond dat zo gaaf! Ik weet dat ik te vertrouwen ben, maar dat iemand anders dat ook vindt? Zegt haar vriend:"Zo vreemd! Ze vertrouwd niemand, maar jou wel. En je bent nog wel de leukste". Laatste is gekscherend hè, voordat ik daar gezeik over krijg. :P

Wat ik met mijn verhaal wil vertellen is dat niets lijkt zoals het is en niets is zoals het lijkt. Als hij het nooit over haar heeft, dan is ze simpelweg niet belangrijk genoeg om haar te vermelden. Zegt niet dat hij haar niet leuk vindt, maar niet leuk genoeg als liefdesvriendin. Ik zou me persoonlijk niet druk maken. Puur om wat je verteld en om hoe ik ben als gewone vriendin.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 17 Jun 2014 19:50

Re: Als je partner bevriend is met een vrouw...

Bedankt voor je reactie Marley. Ja, zo zou het ook kunnen zijn. Klinkt als een leuke vriendschap trouwens!
Ik moet haar maar ontmoeten denk ik, misschien kan ik er dan meer over zeggen omdat ik hen dan ook samen zie. (Ik zie er trouwens wel als een berg tegenop..)
<<

Anoniem108

Bericht 17 Jun 2014 19:54

Re: Als je partner bevriend is met een vrouw...

Het is jouw gevoel en daar heb ik niets van te vinden. Het is menselijk en daarom ook logisch dat het je doet denken aan het verleden. Je gaat haar dus binnenkort ontmoeten en je vriend lijkt het verder niet zo belangrijk te vinden wat jij hiervan denkt en hierbij voelt. Dat lijkt mij ook moeilijk, maar het zegt wellicht ook iets over hoe het tussen jullie gaat...? In een goede/stabiele relatie, geef je m.i. wel om elkaars gevoelens en dat lees ik niet in jouw verhaal. Heel cliché, maar hem kun je hierin niet veranderen, i.t.t. jezelf. Wat wil jij hiermee? Ik zou denk ik zelf proberen wel eerst te kijken hoe ze is in het echt, zodat je je oordeel ook kunt 'duiden'.
<<

Anoniem110

Bericht 17 Jun 2014 19:59

Re: Als je partner bevriend is met een vrouw...

Als ik dit zo lees van jou gaan bij mij al alarmbellen af. Misschien niet geheel terecht gezien ook mijn wantrouwen. Maar het feit dat hij nooit wat deelt over haar met jou, terwijl het toch 1 van zijn beste vrienden is plus dat hij jou daarbij gewoon buiten beschouwing laat en ook nog beschuldigd van wantrouwig gedrag, zegt mij dat hij iets te verbergen heeft.
Ik krijg er in ieder geval geen goed gevoel bij en vind jou gevoel en wantrouwen meer dan terecht.
<<

Anoniem99

Bericht 17 Jun 2014 20:02

Re: Als je partner bevriend is met een vrouw...

Pfoe, Lookie. Ik kan jouw gevoel me heel goed voorstellen. Door zijn houding zou ik hem ook gaan wantrouwen. Het feit dat hij jouw gevoelens negeert en verder niks kwijt wil over hun vriendschap.
Wellicht dat haar ontmoeten de kou uit de lucht haalt. Ik hoop in ieder geval dat er voor jou binnenkort wat meer duidelijkheid is!
<<

Anoniem50

Bericht 17 Jun 2014 20:07

Re: Als je partner bevriend is met een vrouw...

Ze weet van haar bestaan, weet dat ze elkaar in de kroeg zijn tegengekomen, ze hoort weinig over haar, zij kent haar nog niet in het echte leven, maar gaat haar wel ontmoeten.... Hoezo serieuze alarmbellen die afgaan? Zegt niet dat ik Lookie niet serieus neem in haar alarmbellen, want als je alarmbellen hebt dan krijg je ze niet snel meer uit (jaloezie, onzekerheid. Niet alles is gegrond), maar hij wil gewoon dat zij haar ontmoet. En dat doet een vreemdgaand karakter echt niet. Dan blijft het een naam in de lucht waar je nooit een gezicht bij krijgt. Hij wil gewoon dat ze elkaar ontmoeten? Wat is daar nu alarmbellerig aan? Serieuze vraag, geen aanval.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 17 Jun 2014 20:10

Re: Als je partner bevriend is met een vrouw...

Klopt Izar, het zegt zeker iets over hoe het op dit moment tussen ons gaat.
En wat ik hiermee wil, hangt ook af van hoe het gaat als ik haar zie, misschien is mijn idee hierbij inderdaad wel volkomen onterecht maar dat merk ik hopelijk snel. Ik verwacht niet dat mijn vriend in therapie wil (hij is daar geen voorstander van, heeft hij me in goede tijden wel eens verteld), maar misschien zou ik het in ieder geval zelf moeten gaan doen. Aan mijn onzekerheid werken, en alles eens op een rijtje zetten. Ik heb dit ook nog niet aan familie of vriendinnen verteld, misschien zou ik in ieder geval iemand in vertrouwen moeten nemen, zij kennen mijn vriend tenslotte ook. Maar op een of andere manier is er een drempel om het te vertellen (terwijl ik verder altijd heel open ben in alles).
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 17 Jun 2014 20:16

Re: Als je partner bevriend is met een vrouw...

Marley, ik weet wel dat je mij serieus neemt, en mijn vriend zei inderdaad zelf ook al 'anders neem ik haar toch niet mee naar huis' maar feit blijft dat hij de vorige keer ook het meisje waar hij verliefd op was mee naar huis nam. Voor mijn gevoel dan om ons samen te zien en even te kunnen vergelijken (maar dat was mijn gevoel er toen bij, misschien was dat niet echt zo). Ik voel me heel onzeker bij het idee dat het net zo kan gaan. Oké, dit is een heel ander meisje en voor zover ik mag aannemen dus gewoon vriendschappelijk, maar dat andere zit nog zo in mijn hoofd vast dat ik het steeds maar weer met elkaar vergelijk. Tot nu toe was ik dat geval trouwens bijna vergeten, ik zat er in ieder geval niet meer mee, maar nu komt het allemaal weer naar boven.
<<

SnowWhite

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:55

Bericht 17 Jun 2014 20:25

Re: Als je partner bevriend is met een vrouw...

Haar ontmoeten neemt misschien wel jouw onprettige gevoelens weg.
<<

Juulz

Noob

Berichten: 8

Geregistreerd: 16 Jun 2014 13:43

Bericht 17 Jun 2014 20:49

Re: Als je partner bevriend is met een vrouw...

Ik zou hier ook geen fijn gevoel bij hebben! Ik vind het ook niet nodig als mijn vriend met een kroegvriendin een hapje zou gaan eten, daar heb ik geen fijn gevoel bij. Ik vind dat je recht hebt op een normaal antwoord van je vriend, dat mysterieuze wekt alleen maar meer wantrouwen. Ik zou dat aan hem uitleggen. Ik denk dat haar ontmoeten ook een goed idee is. Mijn vriend heeft ook zo'n vriendin, ze zit bij hem in de klas en komen elkaar vaak tegen bij het stappen. Inmiddels ken ik haar goed en als ik iets wil weten dan geeft mijn vriend gewoon antwoord, want hij heeft niks te verbergen volgens hem.
<<

Anoniem50

Bericht 17 Jun 2014 20:54

Re: Als je partner bevriend is met een vrouw...

Ik heb het verhaal net even voorgelegd aan mijn moeder en zij gaf aan dat het inderdaad niet altijd even normaal is als dat ik het vind en dat ik het getroffen heb met mijn vrienden en de vriendschap zoals hij op dit moment is. Nu kende ik mijn beste vriend ook langer dan dat hij zijn vriendin kent en vond ik dat geen issue, omdat het voor mij niet zo is. Maar ze heeft wel duidelijk een scheiding gemaakt. Zoals zij het ziet ben jij zijn beste maatje en zou je daardoor geen vriendin meer nodig zijn.

Nog steeds is dat niet mijn mening, maar ik snap de angst wel. De vriendin van mijn beste vriend is zijn beste maatje en ik ben slechts een kroegmaatje. Die onderscheidt hebben we ooit expres gemaakt. Niet omdat het zo hoort, maar omdat het zo is. Hij is niet zo maar met haar (in dit verhaal jouw vriend met jou) en ik ben degene die met hem praat over lekker helemaal niets. En soms over van alles, waarbij ik hem continu wijs op zijn verantwoordelijkheid en dat hij haar eindelijk eens moet vragen voor het huwelijk. :P

Nogmaals, zoals ik het lees zie ik het probleem niet. Maar ik merk wel dat mensen die al diep in een relatie zitten dat wel vinden. Ik hoop gewoon dat als je haar ontmoet dat je een beter gevoel krijgt. Hij zal toch geen ezel zijn die zich twee keer stoot aan dezelfde steen? Geef hem de voordeel van de twijfel.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 17 Jun 2014 21:06

Re: Als je partner bevriend is met een vrouw...

Stuit schreef:Als ik dit zo lees van jou gaan bij mij al alarmbellen af. Misschien niet geheel terecht gezien ook mijn wantrouwen. Maar het feit dat hij nooit wat deelt over haar met jou, terwijl het toch 1 van zijn beste vrienden is plus dat hij jou daarbij gewoon buiten beschouwing laat en ook nog beschuldigd van wantrouwig gedrag, zegt mij dat hij iets te verbergen heeft.
Ik krijg er in ieder geval geen goed gevoel bij en vind jou gevoel en wantrouwen meer dan terecht.


Dit inderdaad, ik snap heel goed dat je wantrouwen hebt erover doordat hij er niet over wilt praten.
Kan ze niet eerder een keer al langskomen i.p.v. op zijn verjaardag dat je haar alvast een keer gezien hebt ook.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem110

Bericht 17 Jun 2014 21:20

Re: Als je partner bevriend is met een vrouw...

Marley ik neem aan dat je op mij reageerde?

Alarmbellen die bij mij afgaan zijn voor mijn gevoel dan serieus of het nu terecht is of niet. Ik vind het persoonlijk geen gezonde situatie dat hij haar toch liever erbuiten houd. Want hij praat nooit over die meid ze weet enkel van haar bestaan dan af. En nu blijkt na al die tijd dat ze wel degelijk wekelijks contact hebben. In mijn ogen heb je dan toch nogal wat informatie achter gehouden. Ik zou mij daar helemaal niet prettig bij voelen.
Ik bedoel, ik heb niks tegen vrienden van een ander geslacht, maar als er niks te verbergen valt, kan hij toch prima zijn vriendschap met haar, delen met Looki? Of ben ik nu zo veeleisend?

Daarnaast gaan bij mij sneller alarmbellen af, maar dat is puur persoonlijk en dat omschreef ik ook.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers