Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zoep!

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 22 Sep 2013 20:56

Re: Zoep!

Een hele makkelijke tomaat-paprikasoep:

- (rode) ui en twee teentjes knoflook klein snijden en fruiten
- 10 roma of pruimtomaten klein snijden en meekoken, ontvellen is in principe niet nodig
- 1 paprika in stukjes toevoegen en het geheel even laten doorkoken
- alles pureren, 0,5 liter water en 2-3 bouillonblokjes toevoegen
- geheel aan de kook brengen en naar smaak nog een scheut rode wijn, kookroom, gehaktballetjes en groenten toevoegen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 22 Sep 2013 21:33

Re: Zoep!

Broccolisoep! Maar ik ben bang dat ik het recept niet meer zo goed weet. In ieder geval evenveel aardappels als broccoli koken in iets met bouillon denk ik, dan grof pureren (met de stamper) en flink pesto toevoegen. Dat is zo lekker!!
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:21

Bericht 23 Sep 2013 15:52

Re: Zoep!

Artemis schreef:Een ui even fruiten,
Zak Chinese roerbakgroenten even meebakken
Pot basis voor kippensoep toevoegen ( gewoon kippenbouillon kan ook) plus de hoeveelheid water die op de pot staat
Pindakaas er doorheen roeren (ik geloof officieel 100 gr, maar ik gebruik meer)
En een grote kipfilet in blokjes of reepjes toevoegen.
Als het kookt een zakje gebroken sperziebonen toevoegen.
10 minuten of kwartier laten koken.

In een andere pan mie nestjes koken,
Als de soep klaar is deze in een bord scheppen, en op elk bord ongeveer 1 mie nestje scheppen in de soep.


Je kunt de kant en klare producten gebruiken, dus alles voorgesneden en uit een potjem of zelf bouillon maken, sperziebonen en groente snijden.
Kan een dag van tevoren gemaakt, behalve de mie netjes.


Deze is lekker! Thanx!
<<

Esmee

Noob

Berichten: 67

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:56

Bericht 23 Sep 2013 15:53

Re: Zoep!

Oh, wat een lekkere recepten allemaal! Ik denk dat ik van dit weekend soepweekend maak en er een paar ga uitproberen :cheering:
<<

Rizzo

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 07 Sep 2013 13:01

Bericht 24 Sep 2013 11:53

Re: Zoep!

Susan schreef:Ik ben ook gek op soep, maar eigenlijk maak ik bijna altijd kippensoep of groentensoep. Mijn lievelingssoep is tom kha kai, pittige Thaise kippensoep met kokosmelk, maar het is me nog nooit gelukt om dat echt goed te maken.

Die soep van jou klinkt ook lekker. Ik eet wel koolhydraatarm, maar een of twee aardappels op een hele pan soep zal wel gaan.


Ik maak deze soms:

- Kipfilet kruiden (zo'n 100 gr. p.p.)
- kipfilet reepjes aanbakken
- chinese of thaise wokgroente toevoegen. Thaise is wat pittiger
- dat een beetje wokken tot het wat slinkt
- na een paar minuutjes een fikse lepel thaise groene currypasta toevoegen (kan ook twee om het pittiger te maken, of de rode curry. Die schijnt milder te zijn). Ik gebruik Koh Thai, van de AH geloof ik.
- goed verdelen en dan 2 kippenbouillonblokjes eroverheen verkruimelen
- een blik kokosmelk toevoegen (een blik van 400 g).
- en 1 a 2 (afhankelijk van de gewenste dikte) van die blikken vullen met water en toevoegen.
- alles aan de kookbrengen, paar minuten.
- op het laatste de kikkererwten toevoegen en ze nog even 2 a 3 minuten mee verwarmen.

Ik maak hem altijd zonder kikkererwten, dat is ook prima te doen. Soep is zo klaar en is makkelijk te maken! En lekker :yes: .
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 24 Sep 2013 13:50

Re: Zoep!

Esmee schreef:Oh, wat een lekkere recepten allemaal! Ik denk dat ik van dit weekend soepweekend maak en er een paar ga uitproberen :cheering:


Nu het weer najaar wordt, maak ik ook het liefst ieder weekend een pan soep. En met dit topic kan ik weer aardig wat weken vooruit. :)
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 25 Sep 2013 12:47

Re: Zoep!

Ik heb de courgettesoep van Jans gister gemaakt en hij was echt heerlijk. Daarbij had ik bruscetta's van zuurdesemstokbrood met zelfgemaakte pesto en een tomatenprutje.

Van de week ga ik proberen wortelsoep te maken. Iemand daar een lekker recept voor?
<<

Anoniem58

Bericht 28 Sep 2013 11:37

Re: Zoep!

Ik ga vandaag de bamisoep van Artemis maken!
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers