Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zelf eten

<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 17 Jun 2014 16:15

Zelf eten

Wanneer gingen jullie kindjes zelf eten? En dan bedoel ik echt met lepel/vork?

Mijn zoontje is nu 18 maanden en als ik eten op zijn vorkje doe, kan hij dat zonder knoeien naar zijn mond brengen. Als ik hem zelf laat scheppen, 'duwt' hij meer op het eten. Of hij schept wel maar er ligt dan niets op zijn vork. Het lijkt wel alsof hij gewoon liever heeft dat ik hem eten geef i.p.v. dat hij het zelf moet doen. Tenzij hij het heel lekker vindt, zoals zijn yoghurt. Dat lepelt hij zelf uit en dat gaat ook heel goed.

Hoe kan ik hem extra stimuleren om toch zelf te eten i.p.v. dat ik hem eten geef? Ik heb al antislipbordjes besteld zodat we hem gewoon kunnen laten doen zonder dat zijn bordje per ongeluk van tafel valt. Ik heb ook speciaal bestek van Tupperware voor kinderhandjes.
2012 & 2016
<<

ChiQ

Bericht 17 Jun 2014 16:48

Re: Zelf eten

Julian eet een maand of 2 alleen. Hij krijgt altijd bestek en kan goed prikken, lepelen lukt ook maar minder snel en dan gaat hij gewoon met zijn handjes verder. Ik laat hem gewoon een beetje zijn ding doen. Als hij klaar is zegt hij zelf: klaa en dan weet ik dat hij genoeg heeft.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 17 Jun 2014 19:22

Re: Zelf eten

Als ik E zelf laat eten dan eet ze minder goed dan dat ik haar 'voer'. In ieder geval de groenten dan. Daarom wissel ik wat af, tussen ene dag zelf, andere dag ik. Bestek ben ik nog steeds slordig in, ze eet hier met haar handen.. (Op yoghurt na natuurlijk)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem64

Bericht 17 Jun 2014 19:31

Re: Zelf eten

Met 10 maanden, maar meer omdat ze dan nog goed aten, als ik ze hielp niet. Zou nu soms nog wel willen dat ik ze mocht helpen, ze zijn in april 3 geworden maar raken het warme eten en brood vrijwel niet aan. Alleen fruit gaat er fatsoenlijk in. Dus ik zou er geen punt van maken, het komt wel.
<<

Anoniem57

Bericht 17 Jun 2014 19:42

Re: Zelf eten

Ik zou hem, als hij een vork moeilijk vindt, alles met een lepel laten eten, en verder lekker ook af en toe wat met zijn handjes.

L. at al snel alleen, voor het jaar gok ik, maar die wilde idd echt niet meer geholpen worden.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 17 Jun 2014 20:28

Re: Zelf eten

Toen mijn zoontje 2,5 was ongeveer.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 17 Jun 2014 20:59

Re: Zelf eten

Mijn dochter is 21 maanden en als wij eten aan haar vork prikken stopt ze het zelf in haar mond. Soms probeert ze het zelf maar dat lukt haar nog niet goed en dan geeft ze na elke hap de vork aan een van ons.
Haar zelf met de lepel laten eten werkt niet, want de slimmerd draait de lepel om vlak voordat ze hem in haar mond doet. En dan ligt het dus op tafel en grond en slab i.p.v in haar mond :wink:
2012
2016
2020

Instagram

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny