Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Volkert van der G - moordenaar, dus alles mag?

<<

Anoniem66

Bericht 17 Jun 2014 13:24

Volkert van der G - moordenaar, dus alles mag?

Ik kwam op Facebook een bericht van de Telegraaf tegen. Het schijnt dat er allemaal foto's van Volkert van der G gepubliceerd zijn. Dat gaf nogal wat ophef, waardoor ze een stuk op hun website hebben gepubliceerd als reactie:

Uitzonderlijk

De Telegraaf publiceert vandaag de eerste foto’s van de onlangs vrijgelaten Volkert van der G. Bij de keus om tot publicatie over te gaan, is een zorgvuldige afweging gemaakt van de tegenover elkaar staande belangen.
Het is onze taak om nieuws en informatie te verschaffen, en de publieke belangstelling voor de moordenaar van Pim Fortuyn is nog altijd onverminderd sterk. Van der G. moet daarentegen de kans krijgen weer deel uit te maken van de samenleving nu hij zijn straf heeft uitgezeten.
Het recht dat Van der G. heeft op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer is niet groter dan het recht op vrijheid van meningsuiting van De Telegraaf. Welk recht voorrang heeft, is afhankelijk van de bijzondere omstandigheden in deze zaak, die nog altijd de rechtsorde schokt.
Van der G. is verantwoordelijk voor een van de meest geruchtmakende politieke moorden uit de Nederlandse geschiedenis en profileerde zichzelf als overtuigingsdader. Van der G. zag in Fortuyn een gevaar voor de democratische samenleving en vond dat hem het zwijgen moest worden opgelegd.
Het gerechtshof, dat achttien jaar celstraf oplegde, noemde Van der G. „star in de bereidheid de uiterste consequenties van zijn denkbeelden te trekken”. Alom wordt aangenomen dat Van der G. in het huidige tijdsgewricht een veel zwaardere straf zou krijgen.
De maatschappelijke verontwaardiging over de daad en de straf kwam opnieuw bovendrijven in de felle discussie voorafgaande aan zijn vrijlating. Het is dan ook van belang dat niets wordt verzwegen. Dat zag ook de burgemeester van Apeldoorn in, toen hij het publiek informeerde over de komst van Van der G.
Deze zaak is in alle opzichten zo uitzonderlijk, dat het gerechtvaardigd is om de beeltenis van Van der G. te tonen. Met de publicatie van de foto’s wordt geen onrechtmatige inbreuk gemaakt op zijn persoonlijke levenssfeer. Het gaat om neutrale foto’s, die niet in het privédomein zijn gemaakt. Bovendien heeft Van der G. geen bezwaar gemaakt.
Gelet op de brandende publieke belangstelling voor deze zaak, zal Van der G. publicatie van deze foto’s hebben te dulden zolang de beelden nog nieuws- en informatiewaarde hebben

(http://www.telegraaf.nl/opinie/22748106 ... ijk__.html)

Wat vinden jullie? Moet hij met rust gelaten worden zodat hij weer een leven op kan bouwen (immers, straf ondergaan) of moet alles maar kunnen?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Jun 2014 13:27

Re: Volkert van der G - moordenaar, dus alles mag?

Hij is gestraft en blijkbaar ook goed genoeg bevonden om weer een plek in de samenleving op te bouwen.
Ik vind dat hij met rust gelaten moet worden. Hij zal al genoeg problemen ervaren om een plek in de samenleving te krijgen zonder alle media er om heen. Geef deze man die kans.

Ja hij heeft een spraakmakende moord gepleegd, maar hij is ook gestraft en blijkbaar is hij geen gevaar voor de samenleving, anders was hij niet vrijgekomen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Jun 2014 13:30

Re: Volkert van der G - moordenaar, dus alles mag?

Ik vind zeker niet dat alles maar mag, omdat hij toevallig iemand heeft vermoord. Maar ik vind wél dat het in de lijn der verwachting ligt dat mensen geïnteresseerd zijn in hem en waar hij uithangt. Of dat nou echt gerechtvaardigd is weet ik niet, maar wel menselijk. Maar dat de Telegraaf schrijft dat hij dat maar te dulden heeft, daar ben ik het niet mee eens. Ik kan me goed voorstellen dat hij er bezwaar tegen heeft. Hij heeft een moord gepleegd, maar hij heeft zijn straf uitgezeten en ik vind dat hij het recht heeft om te proberen een leven op te bouwen.

♥♥
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 17 Jun 2014 13:32

Re: Volkert van der G - moordenaar, dus alles mag?

Silly-One schreef:Hij is gestraft en blijkbaar ook goed genoeg bevonden om weer een plek in de samenleving op te bouwen.
Ik vind dat hij met rust gelaten moet worden. Hij zal al genoeg problemen ervaren om een plek in de samenleving te krijgen zonder alle media er om heen. Geef deze man die kans.

Ja hij heeft een spraakmakende moord gepleegd, maar hij is ook gestraft en blijkbaar is hij geen gevaar voor de samenleving, anders was hij niet vrijgekomen.


Misschien ben ik wantrouwig maar dit vind ik echt onzin. Blijkbaar is die man tot van alles toe in staat en dat hij jarenlang in de cel heeft gezeten maakt hem volgens mij niet opeens een beter mens. Wel vind ik dat de media hem de kans moet geven om een normaal leven op te bouwen. Alhoewel ik ook snap dat veel mensen geïnteresseerd zijn in nieuws over hem. Lastige kwestie.
2019
2022
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Jun 2014 13:41

Re: Volkert van der G - moordenaar, dus alles mag?

Femme schreef:
Silly-One schreef:Hij is gestraft en blijkbaar ook goed genoeg bevonden om weer een plek in de samenleving op te bouwen.
Ik vind dat hij met rust gelaten moet worden. Hij zal al genoeg problemen ervaren om een plek in de samenleving te krijgen zonder alle media er om heen. Geef deze man die kans.

Ja hij heeft een spraakmakende moord gepleegd, maar hij is ook gestraft en blijkbaar is hij geen gevaar voor de samenleving, anders was hij niet vrijgekomen.


Misschien ben ik wantrouwig maar dit vind ik echt onzin. Blijkbaar is die man tot van alles toe in staat en dat hij jarenlang in de cel heeft gezeten maakt hem volgens mij niet opeens een beter mens. Wel vind ik dat de media hem de kans moet geven om een normaal leven op te bouwen. Alhoewel ik ook snap dat veel mensen geïnteresseerd zijn in nieuws over hem. Lastige kwestie.


Hij is onderzocht door Pieter Baan Centrum, daar is gebleken dat hij geen TBS hoefde te krijgen. Ik ga even uit van deze conclusie. Als hij een TBS persoon was geweest, dan hadden ze hem nooit laten gaan. Dan is het gewoon een kwestie van verlengen van zijn TBS.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 17 Jun 2014 14:11

Re: Volkert van der G - moordenaar, dus alles mag?

Silly-One schreef:
Femme schreef:
Silly-One schreef:Hij is gestraft en blijkbaar ook goed genoeg bevonden om weer een plek in de samenleving op te bouwen.
Ik vind dat hij met rust gelaten moet worden. Hij zal al genoeg problemen ervaren om een plek in de samenleving te krijgen zonder alle media er om heen. Geef deze man die kans.

Ja hij heeft een spraakmakende moord gepleegd, maar hij is ook gestraft en blijkbaar is hij geen gevaar voor de samenleving, anders was hij niet vrijgekomen.


Misschien ben ik wantrouwig maar dit vind ik echt onzin. Blijkbaar is die man tot van alles toe in staat en dat hij jarenlang in de cel heeft gezeten maakt hem volgens mij niet opeens een beter mens. Wel vind ik dat de media hem de kans moet geven om een normaal leven op te bouwen. Alhoewel ik ook snap dat veel mensen geïnteresseerd zijn in nieuws over hem. Lastige kwestie.


Hij is onderzocht door Pieter Baan Centrum, daar is gebleken dat hij geen TBS hoefde te krijgen. Ik ga even uit van deze conclusie. Als hij een TBS persoon was geweest, dan hadden ze hem nooit laten gaan. Dan is het gewoon een kwestie van verlengen van zijn TBS.


Eens, bovendien worden er iedere week moordenaars en verkrachters vrijgesproken en vrijgelaten die denk ik nog veel 'maller' zijn dan Volkert.
Afbeelding
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 17 Jun 2014 14:32

Re: Volkert van der G - moordenaar, dus alles mag?

Silly-One schreef:Hij is gestraft en blijkbaar ook goed genoeg bevonden om weer een plek in de samenleving op te bouwen.
Ik vind dat hij met rust gelaten moet worden. Hij zal al genoeg problemen ervaren om een plek in de samenleving te krijgen zonder alle media er om heen. Geef deze man die kans.

Ja hij heeft een spraakmakende moord gepleegd, maar hij is ook gestraft en blijkbaar is hij geen gevaar voor de samenleving, anders was hij niet vrijgekomen.


Hier ben ik het mee eens. Ik vind het echt idioot om hem zo te volgen en te stalken. Hij heeft zijn straf gehad en voldoende tegenstanders om hem het leven al zuur genoeg te maken.
Qua gevaar voor de samenleving denk ik dat ik ook veel liever naast deze man zou wonen (bijvoorbeeld) dan naast een andere crimineel (als ik moest kiezen he). Deze Volkert van der G heeft vooral uit politieke overtuiging iemand vermoord en dat vind ik anders dan een (serie)moordenaar die het puur doet om het moorden. Ik kan het niet goed uitleggen, maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Jun 2014 14:35

Re: Volkert van der G - moordenaar, dus alles mag?

Ik ben ook niet bang dat Volkert nog een keer zo'n daad zal begaan. Hij heeft niet als een soort psychopaat zijn 'honger naar moord' gestild door Pim Fortuyn te vermoorden, hij wilde specifiek deze persoon vermoorden vanwege zijn denkbeelden. Natuurlijk toont dit wel aan dat hij tot extreme dingen in staat is, maar ik acht de kans niet heel groot dat hij ineens random personen uit de maatschappij gaat aanvallen. Ik zou ook niet vrezen voor mijn leven als hij mijn buurman zou zijn, in beginsel zou ik er echt niets op tegen hebben als hij bij mij in de straat zou wonen. Ware het niet dat er waarschijnlijk mensen zijn die wel heel veel problemen met hem hebben, die hem misschien gaan bedreigen etc.
En daar zal de buurt niet fijner op worden.

♥♥
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 17 Jun 2014 14:36

Re: Volkert van der G - moordenaar, dus alles mag?

Elliot schreef:Ik ben ook niet bang dat Volkert nog een keer zo'n daad zal begaan. Hij heeft niet als een soort psychopaat zijn 'honger naar moord' gestild door Pim Fortuyn te vermoorden, hij wilde specifiek deze persoon vermoorden vanwege zijn denkbeelden. Natuurlijk toont dit wel aan dat hij tot extreme dingen in staat is, maar ik acht de kans niet heel groot dat hij ineens random personen uit de maatschappij gaat aanvallen. Ik zou ook niet vrezen voor mijn leven als hij mijn buurman zou zijn, in beginsel zou ik er echt niets op tegen hebben als hij bij mij in de straat zou wonen. Ware het niet dat er waarschijnlijk mensen zijn die wel heel veel problemen met hem hebben, die hem misschien gaan bedreigen etc.
En daar zal de buurt niet fijner op worden.


Jij verwoordt het zoals ik het ook denk! De mensen die hem komen opzoeken en/of bedreigen zouden mijn leven er inderdaad niet leuker en waarschijnlijk ook niet veiliger op maken.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Jun 2014 14:40

Re: Volkert van der G - moordenaar, dus alles mag?

Niet alles mag, wat volgens de wet niet mag, mag ook niet bij Volkert van der G, zo simpel is het, maar hij zal waarschijnlijk nog wel lang geconfronteerd worden met de consequenties, want waar mensen de mogelijkheid hebben zullen veel hem mijden, waardoor het voor hem een stuk moeilijker zal zijn om een relatie op te bouwen, een baan te vinden, enzovoort. En ja, dat mag gewoon, je bent vrij om mensen die zoiets op hun kerfstok bent uit je leven te weren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem173

Bericht 17 Jun 2014 15:18

Re: Volkert van der G - moordenaar, dus alles mag?

Ik vind vooral deze zin zo gek:

Gelet op de brandende publieke belangstelling voor deze zaak, zal Van der G. publicatie van deze foto’s hebben te dulden zolang de beelden nog nieuws- en informatiewaarde hebben.

Alsof publiek belang groter is dan je eigen privacy.
<<

Anoniem50

Bericht 17 Jun 2014 18:58

Re: Volkert van der G - moordenaar, dus alles mag?

Ik vind het feit dat hij Pim Fortuyn heeft vermoord verschrikkelijk. Ik geloof nog steeds dat als Pim Fortuyn nog had geleefd, Nederland er heel anders zou hebben uitgezien. Niet dat Fortuyn aan de macht was gekomen, want dat geloof ik niet, maar wel dat hij veel voor ons land had kunnen betekenen. Hij is immers ook de man geweest die ervoor heeft gestreden dat politiek ook voor de straatmaker, loodgieter etc. te begrijpen was. En is, want gelukkig is de politiek daar wel mee doorgegaan. Althans, ze doen een goede poging.

Maar van de G. heeft zijn straf gehad. En mag van mij terugkeren in de maatschappij en daarbij ook van enig rust genieten. Zoals de Telegraaf het nu doet overkomen is van der G. een prooi en zijn wij de jagers. Dat kan heel gevaarlijk zijn en, voor mij, onnodig. Als hij ieder ander had vermoord dan had niemand nog van zijn bestaan geweten. Lekker met rust laten en niet opzoeken/opruien van wat er momenteel slechts bij sommige mensen onderhuids speelt.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 17 Jun 2014 19:06

Re: Volkert van der G - moordenaar, dus alles mag?

Ik denk dat als de Telegraaf zo door gaat hij binnenkort dood is. Ja, hij is een crimineel en had een veel hogere straf moeten krijgen, en ik weet ook vrij zeker dat hij echt niet goed in zijn bovenkamer is (hij was ooit mijn buurman van een paar huizen verder, ik ken mensen die hem kennen) maar dat neemt niet weg dat de vrijheid van meningsuiting en persvrijheid ed hier wel echt een grens bereikt wat mij betreft. De Telegraaf voedt gewoon waar rancuneuze mensen naar op zoek zijn, ze tekenen hier zijn doodsvonnis mee als ze niet uitkijken.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 17 Jun 2014 23:47

Re: Volkert van der G - moordenaar, dus alles mag?

Ik vind het niet nodig dat er door de media veel aandacht aan gegeven wordt. Maar als er wraak op hem genomen word zal ik er echt geen traan om laten.
<<

Anoniem131

Bericht 18 Jun 2014 08:03

Re: Volkert van der G - moordenaar, dus alles mag?

ellibre schreef:Ik vind het niet nodig dat er door de media veel aandacht aan gegeven wordt. Maar als er wraak op hem genomen word zal ik er echt geen traan om laten.

Dit.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 18 Jun 2014 09:20

Re: Volkert van der G - moordenaar, dus alles mag?

Atelier Madame schreef:Ik vind vooral deze zin zo gek:

Gelet op de brandende publieke belangstelling voor deze zaak, zal Van der G. publicatie van deze foto’s hebben te dulden zolang de beelden nog nieuws- en informatiewaarde hebben.

Alsof publiek belang groter is dan je eigen privacy.

Nou inderdaad. Ik vind het dan ook belachelijk dat de Telegraaf het op deze manier probeert goed te praten.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 18 Jun 2014 10:17

Re: Volkert van der G - moordenaar, dus alles mag?

Ik vind het wel belachelijk dat mensen denken dat alles veroorloofd is, omdat hij een moordenaar is. Ik vind zijn straf veel te laag en ik zou het echt vreselijk vinden als Volkert mijn buurman zou worden. Dat lijkt me toch wat eng. En natuurlijk is beoordeeld dat hij weer geschikt is om te integreren in de maatschappij, maar wie zegt dat als hij weer iemand tegenkomt waarvan hij de denkbeelden vreselijk vind hij niet weer zal moorden.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 18 Jun 2014 10:19

Re: Volkert van der G - moordenaar, dus alles mag?

Daar had ik het laatst nog met mijn man over. Hij zou maar een buurman krijgen met een hele andere gedachtengang. Wat gebeurt er dan?
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 18 Jun 2014 10:21

Re: Volkert van der G - moordenaar, dus alles mag?

Zomaar een buurman met een andere gedachtegang of opvatting is wel iets anders dan een hoog geplaatst, invloedrijk persoon die heel Nederland probeert te overtuigen van zijn of haar mening.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 18 Jun 2014 10:22

Re: Volkert van der G - moordenaar, dus alles mag?

Green_pepper, ja daar heb je gelijk in. Maar ik durf er niet mijn hand voor in het vuur te steken dat het voor hem geen trigger gaat vormen om te moorden.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 18 Jun 2014 10:24

Re: Volkert van der G - moordenaar, dus alles mag?

Nee, mijn hand in het vuur steken doe ik ook niet. Voor niets of niemand trouwens ;)

Maar toch denk ik dat zijn gedane politieke moord heel erg doordacht en gepland was en dat een buurman, dorps- of stadsgenoot niet zomaar Volkert van der G aan gaat zetten tot weer een moord.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 18 Jun 2014 10:26

Re: Volkert van der G - moordenaar, dus alles mag?

Daar heb je gelijk in. Was gewoon even een simpele gedachtengang op het moment dat hij vrij kwam. Hij heeft hier in de gevangenis gezeten en we vroegen ons toen nog af waar hij zou gaan wonen. Stel je voor dat het je buurman zou worden...vandaar ;) Ik heb liever hem als buurman, dan een pedofiel. Ik denk persoonlijk ook dat hij niet zo'n gevaar vormt. Je komt niet zomaar vrij, maar toch...Dubbel hoor! Ik denk dat het voor hem zelf al lastig genoeg is en daar helpt een Telegraaf dan niet aan mee.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 18 Jun 2014 10:28

Re: Volkert van der G - moordenaar, dus alles mag?

Ik vond de Telegraaf altijd al een vervelende en sensatiebeluste krant, dat is er nu niet beter op geworden ;)
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 18 Jun 2014 10:31

Re: Volkert van der G - moordenaar, dus alles mag?

My thouhgts ;)
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem66

Bericht 18 Jun 2014 10:52

Re: Volkert van der G - moordenaar, dus alles mag?

Maddie schreef:Ik vind het wel belachelijk dat mensen denken dat alles veroorloofd is, omdat hij een moordenaar is. Ik vind zijn straf veel te laag en ik zou het echt vreselijk vinden als Volkert mijn buurman zou worden. Dat lijkt me toch wat eng. En natuurlijk is beoordeeld dat hij weer geschikt is om te integreren in de maatschappij, maar wie zegt dat als hij weer iemand tegenkomt waarvan hij de denkbeelden vreselijk vind hij niet weer zal moorden.


Dat weet je nooit. Van niemand. Ik denk dat 'men' Volkert beter kent dan de gemiddelde buurman die er net zulke ideeën op na kunt houden. Ze laten iemand niet zomaar terugkeren in de maatschappij, daar is wel het een en ander aan vooraf gegaan.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers