Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jij op het forum/Jij in het echte leven?

<<

Anoniem50

Bericht 16 Jun 2014 23:54

Jij op het forum/Jij in het echte leven?

Wederom ben ik er benieuwd naar.

Afgelopen weekend ben ik weer menig discussie ingerold, zonder dat dit mijn bedoeling was. Ik bedoel dingen echt met een knipoog, maar moet continu mijn eigen woorden uitdiepen. Mijn humor is andermans humor niet en dat blijkt. Steek voor de discussies dan ook hand in eigen boezem. Het zal gewoon mijn schuld zijn.

Maar toch blijf ik me afvragen hoe jullie in het dagelijks leven zijn en of dat anders is dan wat jullie hier op het forum laten zien. Want sommige dingen die hier worden uitgekraamd, mogen jullie niet in het dagelijks leven uiten willen jullie nog iets van 'status' houden.

In het dagelijks leven ben ik een (oppervlakkige) allemansvriend. Ik kan me in iedereen inleven, ook al ben ik het niet met ieders denkwijze eens. Ik weet altijd iets positiefs uit een ander te halen, waardoor ze voor mij waardevol zijn geworden of gewoon gelijk waardevol zijn. Ik weet dat mijn vrienden mij omschrijven als gesloten boek waar je moeite in moet steken om te leren kennen, maar dat ik een hart van goud heb en dat als je mijn hart eenmaal hebt gevonden dat je het als vriend goed hebt getroffen (niet mijn woorden, hun woorden). Mijn vrienden heb ik al meer dan tien jaar, sommige vanaf de basisschool.

Op het forum draai ik nogal eens. Ik wil het ook hier niet graag fout doen. Maar wat ik ook zeg, ik heb het fout gedaan. Ik kan al bijna elke reactie voorspellen. Nee, ik voel me niet zielig. Maar ik vind het wel 'grappig' hoe mensen verschillen van mening als het om internet en het echte leven gaat. Wil ik ook bij zeggen dat ik absoluut geen makkelijk persoon ben en in het echte leven ook heel veel fout doe. Maar juist hier, waar ik ietwat anoniemer hoor te zijn. worden me vaak steken onder water gegeven waar ik me niet tegen kan verweren.

Maar goed, dat is mijn uitleg. Vertel me eens hoe jullie zijn in het dagelijks leven en op het forum?
Laatst gewijzigd door Anoniem50 op 17 Jun 2014 01:25, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 17 Jun 2014 00:24

Re: Jij op het forum/Jij in het echte leven?

Ik kan moeilijk inschatten hoe ik op het forum overkom maar volgens mij wel redelijk hetzelfde als hoe ik irl ben.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 17 Jun 2014 01:18

Re: Jij op het forum/Jij in het echte leven?

Ik denk dat ik op het forum een stuk "softer" ben dan in het dagelijks leven. In het echt ben ik nuchter, lief, behulpzaam maar ook hard, sarcastisch en soms meedogenloos. Vrienden hebben volgens henzelf aan mij een hele goede en vijanden aan mij een hele slechte. Op het forum meng ik mij niet snel in een discussie wat ik in het dagelijks leven wel zou doen. Ik denk niet dat ik hier hetzelfde ben als in het dagelijks leven. In het dagelijks leven kan ik iemand zien en zijn of haar reactie voorspellen en dan weet ik wat ik wel en niet kan zeggen (naar mijn inziens). Hier laat ik het vaak voor wat het is om anderen niet onnodig te kwetsen, te betweterig over te komen of juist niet teveel van mijzelf bloot te geven omdat ik dat alleen doe bij de mensen die mij echt kennen en die ik echt ken.
Afbeelding
<<

anoniem196

Bericht 17 Jun 2014 06:30

Re: Jij op het forum/Jij in het echte leven?

Daarom blijf ik meer een meelezer.
Want ik weet als ik reageer dat er discussies komen en daar heb ik geen zin in.
Ik ben het vaak niet eens met reacties op het forum, maar hou dan mijn mening voor me.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15978

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 17 Jun 2014 07:15

Re: Jij op het forum/Jij in het echte leven?

Ik ben hier vaak bang om op mijn woorden afgerekend te worden en heb van sommigen ook echt het idee dat ze er gelijk bovenop duiken wanneer ik eens wat duidelijker mijn mening geef. Dat maakt me weleens onzeker, waardoor ik me vaak wat op de oppervlakte houdt.

In het dagelijks leven ben ik veel assertiever en durf ik vrij goed mijn mening te geven. Ik blijf wel een pleaser dus probeer mensen niet te kwetsen met mijn woorden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem58

Bericht 17 Jun 2014 07:18

Re: Jij op het forum/Jij in het echte leven?

Ik ben hetzelfde irl als op het forum. Ik heb vaak een andere mening, of ik wil ergens een andere kijk op geven en dat doe ik in het echte leven ook. Wat mij meer opvalt, is dat het hier als kritiek word gezien en in het echte leven juist gewaardeerd word.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11847

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Jun 2014 07:32

Re: Jij op het forum/Jij in het echte leven?

Ik zeg hier minder dan in IRL als het gaat om inhoud. Inderdaad zoals Lady zegt omdat er soms zo hard boven op wordt gedoken. Zeker als je een andere mening hebt dan komt dat soms behoorlijk over als een aanval. Vaak stop ik dan maar met reageren omdat ik toch niet het idee heb dat er wordt geluisterd.
Daarnaast ben ik hier veel afwachtender dan in IRL. Daar zit ik er vaak sneller tussen of meer bovenop.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 17 Jun 2014 07:42

Re: Jij op het forum/Jij in het echte leven?

Ben hier precies hetzelfde als in het dagelijkse leven.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem110

Bericht 17 Jun 2014 08:39

Re: Jij op het forum/Jij in het echte leven?

In principe ben ik op het forum hetzelfde als in real life. Al denk ik hier 10x langer na wat ik schrijf. Puur om te voorkomen dat er een groep meiden op duikt die je afrekenen op basis van geschreven woord.

In real life zeg ik direct als me iets niet bevalt. Of vraag ik om duidelijkheid. Ik denk dat ik daar een stuk assertiever ben.
<<

Anoniem222

Bericht 17 Jun 2014 08:44

Re: Jij op het forum/Jij in het echte leven?

Ik kan het net als Toet niet zo goed inschatten hoe ik hier overkom. Maar denk dat het wel redelijk overeen komt.
<<

Anoniem156

Bericht 17 Jun 2014 08:46

Re: Jij op het forum/Jij in het echte leven?

Harrison schreef:Ik kan het net als Toet niet zo goed inschatten hoe ik hier overkom. Maar denk dat het wel redelijk overeen komt.



Dat heb ik ook. Nog op het eerste forum heb ik op een meeting eens gehoord dat ik blijkbaar heel anders overkwam op het forum dan in het echt terwijl ik dat idee echt niet had/ heb.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Jun 2014 08:53

Re: Jij op het forum/Jij in het echte leven?

Ik ben denk ik wel een beetje de zelfde spring in t veld met ook een rustige kant. Maar een ander kan dat beter beoordelen. Genoeg forummers die mij kennen.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Jun 2014 08:57

Re: Jij op het forum/Jij in het echte leven?

Stuit schreef:In principe ben ik op het forum hetzelfde als in real life. Al denk ik hier 10x langer na wat ik schrijf. Puur om te voorkomen dat er een groep meiden op duikt die je afrekenen op basis van geschreven woord.

In real life zeg ik direct als me iets niet bevalt. Of vraag ik om duidelijkheid. Ik denk dat ik daar een stuk assertiever ben.

Dit geldt voor mij ook.
<<

Anoniem222

Bericht 17 Jun 2014 08:59

Re: Jij op het forum/Jij in het echte leven?

Ik heb nog nooit gehad dat ik iemand echt heeeel anders vond op meetings. Soms alleen dat ik het stemgeluid heel anders vond dan in m'n hoofd en dat ik daar dan aan moest wennen haha! Zoals bij Marin en Carrie.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Jun 2014 09:02

Re: Jij op het forum/Jij in het echte leven?

Hahahaha hoe klink ik dan?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Jun 2014 09:02

Re: Jij op het forum/Jij in het echte leven?

Ik heb niet het idee dat ik op het forum heel anders ben dan in het echt, maar ik vind het lastig om daar echt uitspraken over te doen. Soms ben ik op het forum veel directer dan in het echt, en soms ben ik in het echt juist veel harder dan op het forum. Maar gemiddeld ben ik volgens mij wel gewoon mezelf.
Goed verhaal dit.

♥♥
<<

Anoniem222

Bericht 17 Jun 2014 09:06

Re: Jij op het forum/Jij in het echte leven?

Haha Marin jij hebt een veel hogere stem dan ik dacht. Daardoor lijk je irl misschien net iets meer spring in het veld dan hier.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 17 Jun 2014 09:08

Re: Jij op het forum/Jij in het echte leven?

Ik heb een beetje hetzelfde als Lady. Ik ben ergens een pleaser maar heb tegelijk ook een duidelijke mening. Vaak is die ook van mijn gezicht af te lezen, wat niet zo handig is als je tegelijk onbewust wilt pleasen ;-)

Op het forum ben ik wat voorzichtiger omdat getypte tekst toch altijd wat anders overkomt dan gesproken woorden, en omdat ik ook niet altijd zin heb in loze discussies.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 17 Jun 2014 09:44

Re: Jij op het forum/Jij in het echte leven

Ik ben volgens mij gewoon hetzelfde.
<<

Anoniem73

Bericht 17 Jun 2014 10:08

Re: Jij op het forum/Jij in het echte leven?

Ik ben op het forum terughoudend. Ik meng me eigenlijk bijna nooit in discussies. In real life ben ik veel opener en spraakzamer.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Jun 2014 10:08

Re: Jij op het forum/Jij in het echte leven?

Nou, zo wordt het ook duidelijk waar het zoete theekransje vandaan komt.

Iedereen houdt zich in :P.
<<

Anoniem 52

Bericht 17 Jun 2014 10:10

Re: Jij op het forum/Jij in het echte leven?

Ik doe hetzelfde, maar kom niet hetzelfde over. Denk ik.

Oké laat ik 't anders doen;

Marin in real life, vind ik overeenkomen met haar forum-persona.
Elliot in real life, is nog irritante... grapje. Vind ik ook overeenkomen met haar forum-persona, alleen weet je hier niet altijd hoe serieus ze is of dat 't een grap is. Ze kan hier dus botter overkomen.
Cotton in real life, is veel stoerder dan de softie die ze hier is, maar dat gaf ze zelf ook al aan ;) Komt puur uit het niet meer de moeite doen om hier een discussie aan te gaan volgens mij.

En verder heb ik niemand gemeet die hier gereageerd heeft en Harri te kort ;)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 17 Jun 2014 10:18

Re: Jij op het forum/Jij in het echte leven?

Marley schreef:
Maar toch blijf ik me afvragen hoe jullie in het dagelijks leven zijn en of dat anders is dan wat jullie hier op het forum laten zien. Want sommige dingen die hier worden uitgekraamd, mogen jullie niet in het dagelijks leven uiten willen jullie nog iets van 'status' houden.


Dit vind ik best raar. Wat zou je niet mogen uiten om iets van status te houden :confused:

Verder ben ik gewoon hetzelfde, kan anders overkomen, als in zonder gezichtsuitdrukking weet je niet altijd of ik het bedoel als grapje of retorisch of inderdaad heel serieus. Maar ik ga me niet aanpassen of opeens een andere mening hebben.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 17 Jun 2014 10:48

Re: Jij op het forum/Jij in het echte leven?

Ik ben hier aardiger en softer dan IRL. Wat Sterre ook al zegt, gesproken woorden kunnen heel anders overkomen dan geschreven tekst.
<<

Anoniem173

Bericht 17 Jun 2014 10:53

Re: Jij op het forum/Jij in het echte leven?

Ik ben rustiger geworden op het forum, in het begin wilde ik nog wel eens een statement maken of direct zijn, maar aangezien veel forummers dat niet waarderen ben ik daar wel terughoudender in geworden. Irl beschik spontaan, vrolijk en direct. Ik denk dat dat hier ook wel deels overkomt.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers