Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke draagdoek?

<<

Anoniem144

Bericht 16 Jun 2014 23:17

Welke draagdoek?

Ik heb op het moment een marsupi draagzak. Ik vind deze, nu L. rond de 8,5 kilo is, niet meer fijn in gebruik.
Ik krijg namelijk erg last van mijn schouders en rug.
Welke draagdoek draagt wel fijn met een iets oudere baby/dreumes erin?
<<

Anoniem 82

Bericht 16 Jun 2014 23:45

Re: Welke draagdoek?

Ik denk dat elke geweven draagdoek prima geschikt is. Qua dragers heb je ook enorm veel keuze eigenlijk. Ik heb nu een storchenwiege babycarrier en een hop tye en die kunnen voorlopig nog wel een tijd mee als het goed is.

Maar je hebt ook dragers zoals de wompat, tula, beco, boba, rose and rebellion, bondolino, etc. Sommigen zelfs in verschillende maten! Zelf heb ik met een iets groter kindje eigenlijk alleen ervaring met een Boba drager (een tijd gebruikt vanaf dat A ongeveer 1 was) en een mei Tai van draagdoekenstof in peutermaat.

Ik denk dat je met zijn leeftijd (weet niet wat voor maat en gewicht) eigenlijk nog enorm veel keuze hebt!
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 17 Jun 2014 13:50

Re: Welke draagdoek?

Laat je niet gek maken door een beschrijving van de fabrikant waarbij staat "geschikt tot 20kg" ofzo, want dat gaat alleen over de stevigheid van het materiaal.
Belangrijker is dat je kindje goed zit: goed van knie tot knie ondersteund, netjes in de m houding. Bij een voorgevormde ergonomische drager, zal die ondersteuning moeten komen uit de breedte van het voorpand, je zal begrijpen dat dat (bijna?) onmogelijk is om daar 1 drager voor te hebben die geschikt is voor een 6 maander, of een 3 jarige... Daarom hebben veel merken verschillende grotes.

Ikzelf heb net een wompat baby aangeschaft. Voordeel van dragers is dat ze redelijk waardevast zijn voor de verkoop. Ik heb ook een manduca gehad (maar verkocht) en die is maar tot maat 86ofzo goed zittend.

Jammer dat je er nu mee komt, er was afgelopen weekend een grote beurs waar allerlei webshops stonden en een paar weken geleden ook... Voorlopig even niets, anders had je kunnen passen. Er zijn ook webshops die dragers uitlenen of consulenten die verschillende dragers hebben die je even kan proberen. Ik raad je dat aan, want wat je fijn vindt (bv gevulde of ongevulde banden), is heel persoonlijk
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem112

Bericht 17 Jun 2014 14:02

Re: Welke draagdoek?

Ik zweer echt bij mijn wompat!
Ik heb de beco ook op den duur verkocht omdat hij niet meer lekker zag maar mijn jongste van twee draag ik nog wel eens in de wompat zonder klachten .
<<

Anoniem 82

Bericht 17 Jun 2014 17:13

Re: Welke draagdoek?

Oja, let idd op wat Snoezel zegt. Ik heb bijvoorbeeld van A nog een drager die tot 20kg geschikt is, dus qua gewicht zou ze er nog in moeten kunnen. Maar hij is echt te klein en ze wordt ook zeker niet goed meer ondersteund (overigens gebruiken we sowieso geen drager meer voor haar).
<<

Anoniem144

Bericht 17 Jun 2014 19:36

Re: Welke draagdoek?

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb er nu 1 geleend op draagdoek.nl , een mei tai deluxe. Ben erg benieuwd. Hopelijk komt hij voor het weekend binnen, kan ik m mooi op het strand uitproberen, als we een weekendje weg zijn.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 17 Jun 2014 20:27

Re: Welke draagdoek?

Die heb ik ook sinds kort en ben er heel blij mee! Ik vind 'm heerlijk dragen en hij is lekker makkelijk om te doen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem 82

Bericht 17 Jun 2014 20:59

Re: Welke draagdoek?

Die is zo mooi!! Ik heb een denim draagdoek en daar ben ik ook helemaal happy mee. Als ik niet al twee dragers had gehad dan was de mei Tai daarvan zeker een kanshebber geweest.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Suus

cron