Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Inslaap problemen

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Jun 2014 21:29

Inslaap problemen

Een van mijn dochters slaapt binnen 10 minuten zodra ze in bed ligt (genen van haar vader) mijn andere dochter komt gewoon dom weg heeeel moeilijk in slaap (mijn genen denk ik) Toen ze nog haar speen had is het me nooit zo opgevallen, maar sinds we die hebben weg gehaald 10 maand geleden is het slapen niet echt soepel verlopen.

Ze wil wel slapen, we hebben ook een ritueel die we herhalen, maar vorige week op vakantie ging ze steeds laat naar bed en deden we niet het hele ritueel dan is dat ook geen probleem.
Op vakantie heb ik er wat meer opgelet, haar ook gevraagd, en zij zegt, mijn oogjes gaan niet dicht... Ze gaat er wel lekker bij liggen,knuffel erbij, gewoon prima, maar ze is vandaag om half 8 naar bed gegaan en ze slaapt nu nog niet, terwijl ze een hele korte nacht heeft gehad vannacht... Overdag ziet ze er ook moe uit, heeft ook vaak wallen. Ik vind het gewoon zielig worden.

Heeft er iemand tips over ervaringen hier mee?
:heart: :heart: 2011
<<

ChiQ

Bericht 16 Jun 2014 21:34

Re: Inslaap problemen

Ik zou haar later naar bed doen. Maakt niet uit hoe moe julian is; als ik hem voor 20:00 in bed doe, dan kan t mannetje niet slapen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Jun 2014 21:36

Re: Inslaap problemen

Chiq, dat is eigenlijk geen optie, ze wordt sowieso 3 dagen in de week om half 7/kwart voor 7 wakker gemaakt omdat ik moet werken,dan is ze echt gesloopt en moet ik haar echt uit een hele diepe slaap halen, ze komt dan dus gewoon slaap te kort.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem166

Bericht 16 Jun 2014 21:38

Re: Inslaap problemen

Ik lees mee, want ik wilde vandaag precies hetzelfde topic openen. Wij hebben ook al een hele tijd een inslaapprobleem. Mijn dochter zegt ook dat ze niet kan slapen en ze oogt eerlijk gezegd ook niet heel moe. Maar ook als ze wel moe is en je dat ziet, dan nog slaapt ze slecht in. Het is hier iedere avond na tienen dat ze slaapt, soms om 11 uur pas, terwijl de wekker om 6 uur gaat.

Wat wij hebben geprobeerd (het helpt helaas niet):
- dag even doornemen
- korter middagslaapje
- geen middagslaapje
- rustig avondritueel
- nog even samen spelen
- samen slapen
- erbij blijven zitten
- boos worden
- iedere keer zonder wat te zeggen dochter weer terugleggen in bed
- uitleggen waarom slapen nodig is.

Hier helpt het allemaal geen zak, ik vind het dodelijk vermoeiend inmiddels, dus hier ook graag tips.
<<

ChiQ

Bericht 16 Jun 2014 21:39

Re: Inslaap problemen

Studiebol schreef:Chiq, dat is eigenlijk geen optie, ze wordt sowieso 3 dagen in de week om half 7/kwart voor 7 wakker gemaakt omdat ik moet werken,dan is ze echt gesloopt en moet ik haar echt uit een hele diepe slaap halen, ze komt dan dus gewoon slaap te kort.


Maar nu toch ook? Het zou wellicht al helpen als ze moe is en meteen inslaapt. Slaapt ze elke avond zo slecht in?
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 16 Jun 2014 21:41

Re: Inslaap problemen

Melatonine?
Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Jun 2014 21:49

Re: Inslaap problemen

ChiQ schreef:
Studiebol schreef:Chiq, dat is eigenlijk geen optie, ze wordt sowieso 3 dagen in de week om half 7/kwart voor 7 wakker gemaakt omdat ik moet werken,dan is ze echt gesloopt en moet ik haar echt uit een hele diepe slaap halen, ze komt dan dus gewoon slaap te kort.


Maar nu toch ook? Het zou wellicht al helpen als ze moe is en meteen inslaapt. Slaapt ze elke avond zo slecht in?[/quote

Ja ik denk van de 7 avonden zeker 5.. ook als ze later naar bed gaat. Gisteravond zat ze om 11 uur nog klaar wakker....
:heart: :heart: 2011
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Jun 2014 21:50

Re: Inslaap problemen

Annie24 schreef:Melatonine?


Is ze daar niet te jong voor?
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem103

Bericht 16 Jun 2014 21:52

Re: Inslaap problemen

Ik geef wel eens een boekje als ze echt niet kan slapen. Dan doe ik wel gewoon het licht uit maar zij heeft het idee dat ze dan mag lezen in bed. Dan hoor ik haar niet meer en uiteindelijk valt ze meestal wel in slaap.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 16 Jun 2014 22:01

Re: Inslaap problemen

Studiebol schreef:
Annie24 schreef:Melatonine?


Is ze daar niet te jong voor?


Nee hoor. De kinderarts kan het in verschillende hoeveelheden voorschrijven, dus ook heel weinig. Bij de drogist heb je meestal wel een standaard hoeveelheid.

Y. heeft het een aantal weken geslikt ivm niet doorslapen. Die viel normaal al snel in slaap, maar nu sliep hij al voordat zijn hoofd het kussen raakte. Voor het doorslapen hielp het helaas niet en inslapen was geen probleem, dus nu hebben we zwaarder geschut :angel:

B. van Lejow slikt het trouwens ook en die is ook jonger dan 3.
Afbeelding
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 16 Jun 2014 22:09

Re: Inslaap problemen

Mijn dochter van net 4 heeft dit ook. Ze gaat elke avond als ze naar bed gaat nog even spelen op haar kamer en dan slapen. Meestal is ze wel een half uur aan het spelen.
Ik dacht dus ook begin aan de melatonine die heb ik haar 2 avonden gegeven. Met echt een drama en hysterie niet normaal heb haar nog nooit zo boos gezien.
Ze kreeg hele erge hoofdpijn en buikpijn van dat spul. Dus dat geven we niet meer.
We doen haar iets eerder naar bed dan speelt ze even en roept ze op een gegeven moment ik ga slapen. En dan horen we haar niet meer.
<<

Anoniem75

Bericht 16 Jun 2014 22:26

Re: Inslaap problemen

Hier is het inslapen geen probleem maar het doorslapen. S. komt iedere nacht 1-2 keer. En zo'n 1x in de week kan hij gewoon echt niet slapen en zitten we soms al om half 5 beneden.. Eerst hielp Melatonine van de drogist maar sinds een paar maanden niet meer. Ik zit er echt aan te denken om met hem naar de huisarts te gaan. Want met nog een baby die nog een nachtvoeding heeft valt het soms echt zwaar en hij wordt na zo'n nacht ook niet vrolijker op.

Melatonine mag trouwens vanaf 2-2,5 jaar. Ligt er ook aan hoe zwaar hij/zij is.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Jun 2014 08:10

Re: Inslaap problemen

Maar dan zou ik dus of melatonine moeten halen bij de drogist of een verwijzing naar de kinderarts moeten krijgen? Ben beetje bang dat ze dat dan de hele leven moet blijven gebruiken, maar goed dat weet je toch niet en hoe het nu gaat wil ik ook niet.


Nog laten spelen op haar kamer is geen optie, haar zusje ligt er ook, die wil dan ook spelen(wat ik logisch vind) en als die twee samen spelen dan wordt er niet meer aan slapen gedacht :-) Hetzelfde als met een boekje lezen dat gaat niet werken zolang ze samen op een kamer liggen.
:heart: :heart: 2011
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 17 Jun 2014 08:20

Re: Inslaap problemen

misschien een bekertje warme melk voor het slapen gaan...
<<

Anoniem193

Bericht 17 Jun 2014 09:28

Re: Inslaap problemen

Ik zou haar juist eerder naar bed proberen te doen.
Onze kinderen slapen ook heel moeilijk in als ze te laat gaan. Tussen half 7 en 7 naar bed, dan is er geen probleem, maar als het na half 8 is, dan zijn ze er over heen oid en is er vaak gedoe voor ze slapen.
<<

Anoniem162

Bericht 17 Jun 2014 09:54

Re: Inslaap problemen

Gaat ze smiddags nog naar bed? Misschien haar middag slaapje wat inkorten zodat ze op een fijn avond tijdstip in slaap kan vallen.
En niet te laat naar bed. Hier is ook hoe later hij nu gaat hoe erger het wordt.
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 17 Jun 2014 10:03

Re: Inslaap problemen

Als dochter smiddags slaapt, maakt niet uit hoe lang, kan ik er vanuit gaan dat ze savonds niet voor elf uur slaapt. Ze is dan ook gewoon echt niet moe. Zonder middagdutje gaat ze zonder problemen rond een uur of zeven naar bed. We lezen dan nog een boekje, daarna leest ze zelf nog een boekje en slaapt dan zo.
februari 2012
november 2015
<<

Anoniem112

Bericht 17 Jun 2014 14:13

Re: Inslaap problemen

Herkenbaar mijn dochter is vaak ook nog twee uur aan het kletsen en doen, als ze smiddags niet meer slaapt lukt t Savonds ook beter. Ik geef vaak net als Tania een boekje aan haar!
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 17 Jun 2014 20:04

Re: Inslaap problemen

Het nadeel van melatonine is dat je er steeds meer van nodig hebt en het dus op lange termijn niet meer werkt. Je kan wel de dosis verhogen maar ook dan kan het tegengesteld effect hebben, dus niet slapen. (tenminste dat zij mijn ha)
Melatonine kan wel goed helpen om een patroon in het slapen te doorbreken, maar voor langere tijd zal ik in overleg gaan met de huisarts.

Wellicht kan het helpen om einde van de middag al het badritueel te doen in plaats van in de avond. Ook kan je kijken naar de hoeveelheid prikkels die ze krijgt overdag, wellicht is dat teveel en kan ze daardoor niet slapen.
De dag doornemen met haar kan ook helpen en deze eventueel samen met haar uit te tekenen of te spelen met een klein aantal knuffels.
In de avond geen suikers meer geven, let op met toetjes/vla/drinken/appelmoes bij het eten als je dat geeft.
Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Jun 2014 21:27

Re: Inslaap problemen

Boekje lezen en dat soort dingen zijn voor nu gewoon geen optie omdat haar zus naast haar ligt en wel heel goed in slaap komt en ik weet zeker dat die dan ook niet meer gaat slapen.

Vanavond ging het wel heel goed, er ligt denk ik ook wel wat druk op het slapen, dus ik heb nu genoemd dat ze niet hoeft te slapen, maar dat ze wel in bed moet blijven liggen en haar mond moet houden. Dit heeft wel gewerkt in het feit dat ik haar niet gehoord heb verder maar dat ik nu natuurlijk ook niet weet hoe lang ze wakker heeft gelegen.

Medicatie om te slapen wil ik toch nog echt ff mee wachten, voelt toch niet goed voormezelf omdat ik weet dat het haar bijv wel lukte toen ze die speen had. En tussen de middag is het ook niet echt een probleem.

Af en toe slaan ze het middag slaapje over, maar dat is nog niet zo'n succes voor hun humeur van de rest van de dag dus die voor altijd afschaffen vind ik geen goed idee. Echt lang slapen ze ook niet tussen de middag, maximaal anderhalf uur meestal korter.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem162

Bericht 17 Jun 2014 21:45

Re: Inslaap problemen

Maar het slaapje inkorten is toch wel mogelijk, na een uurtje eruit plukken. Als zoontje hier 1.5 uur sliep dan was het 's avonds later en later, terwijl hij met 1 uur slapen wel tegen 20 uur naar bed ging.
Nu laat ik hem op, wordt hij gewoon grijnzig tegen 16 uur maar dan ligt hij er tenminste rond 19 uur in.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 17 Jun 2014 22:06

Re: Inslaap problemen

En Sleepzz dan? Werkte bij Ruben wel goed, het drankje dan.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 17 Jun 2014 22:09

Re: Inslaap problemen

En proberen wakker te houden en dan op het instortmoment iets gaan doen? Y. heeft soms dagen dat hij om 16 uur op de bank gaat liggen, zegt dat hij moe is en even een dutje gaat doen. Dan trek ik zijn schoenen en jas aan en lopen we even naar de speeltuin of naar de winkels. Dan is hij weer even in beweging en haalt hij het tot 19 uur.

Als ik hem een dutje zou laten doen wordt hij ten 1e heel sacho wakker omdat het dan bv maar 15 minuutjes is en ten 2e krijg ik hem dan niet naar bed 's avonds, ook al heeft hij maar 15 minuutjes zijn ogen dicht gehad.
Afbeelding
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 17 Jun 2014 23:00

Re: Inslaap problemen

Inderdaad, wat Annie zegt. Op het moment dat ze even op instorten staan iets gaan doen.

Verder, melatonine is geen medicatie, vergeet dat niet :wink: Je kunt kijken voor iets van Sleepzz. In de drogist is er vast wel iets te vinden met een lage dosering melatonine.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 18 Jun 2014 00:06

Re: Inslaap problemen

Ik heb twee kids he :-)

Als zij niet gaat slapen wil haar zus dat ook niet. Ze hebben allebei echt hun slaap nodig ook nog over dag. En met twee kids iets gaan doen die niet te genieten zijn vanwege slaap tekort ik weet eerlijk gezegd niet of ik daar zin in heb. Ook omdat op de momenten dat ze wel een keer het middagdutje over slaat ze niet altijd beter in slaap komt. Middag slaapje inkorten is nog wel een optie als ze met een uur niet wakker zijn dat ik ze dan wakker maak.

Sleepz ken ik niet ik zal er eens op googlen! Thanks.
:heart: :heart: 2011
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers