Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Werk & studie biechttopic

<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Sep 2021 21:26

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje schreef:Wat voor aanhef en schrijfstijl zouden jullie aanhouden bij een e-mail om meer informatie te vragen over een vacature?
Beste Voornaam of Geachte Mevrouw Achternaam?

Ik ben gewend aan een wat lossere schrijfstijl en het is een vrij jong bedrijf, maar toch twijfel ik.

Misschien dan kiezen voor Beste Voornaam Achternaam?
In een mail vind ik dat wel kunnen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Sep 2021 21:50

Kun je niet en en doen?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 20 Sep 2021 21:59

Biechtje schreef:Wat voor aanhef en schrijfstijl zouden jullie aanhouden bij een e-mail om meer informatie te vragen over een vacature?
Beste Voornaam of Geachte Mevrouw Achternaam?

Ik ben gewend aan een wat lossere schrijfstijl en het is een vrij jong bedrijf, maar toch twijfel ik.

Je kent die persoon niet? Ik zou dan zeker niet alleen de voornaam gebruiken. Ik zou het zelf best gek vinden om alleen met mijn voornaam door een onbekende te worden aangesproken over sollicitatie. Beste voornaam achternaam zou ik prima vinden. Je weer neem ik aan de voornaam ook can de vacaturetekst ofzo.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 21 Sep 2021 07:21

Ik doe dan vaak: ‘geachte mevrouw *achternaam*, beste *voornaam*’

Gewoon allebei dus, dan kan ik daarna ook makkelijker over op je in plaats van u. Dit gaat trouwens over het aanschrijven van onbekenden in het algemeen, bij een sollicitatiebrief gebruik je niet zo snel u of je natuurlijk.

Succes!!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Sep 2021 08:39

Oké bedankt! Dan doe ik het zo met allebei. Ik vind dat altijd een beetje gek staan maar blijkbaar kan dat dus wel.
<<

June

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Sep 2021 09:23

Teun schreef:Ik doe dan vaak: ‘geachte mevrouw *achternaam*, beste *voornaam*’

Gewoon allebei dus, dan kan ik daarna ook makkelijker over op je in plaats van u. Dit gaat trouwens over het aanschrijven van onbekenden in het algemeen, bij een sollicitatiebrief gebruik je niet zo snel u of je natuurlijk.

Succes!!

Dit doe ik ook inderdaad.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Okt 2021 07:02

Ik schaam me een beetje voor deze vraag dus daarom stel ik hem anoniem en vraag me af of anderen dit ook herkennen. Ik heb altijd zo'n moeite met een tekst van een vacature snappen. Het is allemaal zo abstract omschreven en dat leest zo onaantrekkelijk. Daardoor haak ik al af terwijl ik de functie best uit zou kunnen voeren. Woorden als stakeholders enzo. Ik weet best wat het betekent maar heb dan moeite met het in context van de echte baan te plaatsen. Net als de omschrijving van de werkzaamheden. De vacature die ik nu heb gezien past qua werkzaamheden waarschijnlijk echt best bij mij maar het wordt dan zo abstract omschreven dat ik al niet durf te solliciteren. Dan denk ik direct door de omschrijving dat ik het toch allemaal niet kan.
Is dat herkenbaar of ben ik gek?
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Okt 2021 08:23

Dat snap ik wel hoor Biechtje!
Allemaal van die termen die je ook best in het Nederlands kan omschrijven.. Ik heb er gewoon een beetje een aversie tegen, haha.
❤ augustus 2015
❤ juni 2018
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Okt 2021 08:59

Heel herkenbaar biechtje. Hierom wel een vacatures laten gaan, omdat ik me er 'te dom' voor voelde omdat ik de vacaturetekst niet goed snapte.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Okt 2021 10:29

Ik zou er proberen doorheen te prikken. Goed lezen; wat vragen ze nou écht? En vooral: waar word je wel en niet enthousiast van in zo’n tekst? Dat is vaak belangrijker dan of je voldoet aan alle eisen. Je enthousiasme kan je overbrengen in een brief of gesprek.

En als er alleen maar vage Engelstalige termen worden gebruikt zou ik zelf ook afknappen. Goede kans dat er dan ook op die manier wordt gestuurd en gesproken in de organisatie, niet mijn cultuur.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Okt 2021 13:10

Herkenbaar hoor Biechtje, alleen ik zoek het meestal niet bij mezelf :smile: . Ik vind vacatureteksten vaak heel slecht geschreven.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 16 Okt 2021 15:35

We hebben sinds kort een nieuwe collega op het werk. Echt wat een verschrikkelijk mens en kwam er pas geleden achter dat ik niet de enige ben, was nog een collega die zich aan dr ergerde.
Af en toe doet ze alsof ze de leidinggevende is🙈.
Als je een grapje maakt krijg je een snauw van dr.
Ik had het ergens met haar over, zegt ze Ow dat heb ik niet gezien ow ja pas geleden was dat op het nieuws.
Dan krijg je een snauw: ja dus ik heb geen tv dus ik kan het niet kijken, en dan op zo’n kattenkoppen manier.
Dus ik zei nou sorry hoor dat kan ik toch niet weten. En zijn nog wel wat andere dingen, maar serieus, ik hoop dat ze snel weg is 🙈
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vorige

Terug naar Werk & studie