Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Moderatortopic

<<

Anoniem303

Bericht 04 Mei 2021 20:57

Re: Moderatortopic

Voor het overzicht snap ik het wel. En met poeha doelde ik op de vraag helemaal opgenomen in de statistieken. Benader gewoon te TO's van de betreffende topics, stel de vraag in de betreffende topics. Heb je ook direct antwoord.
<<

Anoniem301

Bericht 04 Mei 2021 21:10

Elliot het is een jarenlange traditie om zo’n topic stomme vragen topic te noemen. In elke pijler staat zo’n topic met die precies die titel. Heeft denk ik niks met de topicstarter te maken maar pure gewoonte en dat steeds overnemen. En ik vind het gewoon onzin dat het zogenaamd stomme vragen zijn want dat zijn het helemaal niet.
<<

Anoniem301

Bericht 04 Mei 2021 21:11

Rixt schreef:Voor het overzicht snap ik het wel. En met poeha doelde ik op de vraag helemaal opgenomen in de statistieken. Benader gewoon te TO's van de betreffende topics, stel de vraag in de betreffende topics. Heb je ook direct antwoord.

Ja mee eens, wist niet überhaupt niet eens dat het in de statistieken stond. Bijzondere plek ook om dat te pijlen want lang niet iedereen kijkt daar.
<<

HollyGolightly

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 04 Mei 2021 21:26

Ik erger me al jaren (!) aan het de titel stomme vragen topic. Omdat er algemene vragen gesteld worden. Ik vind wel dat er stomme vragen zijn. Je hebt ook mensen die zeggen dat domme of stomme vragen niet bestaan. Maar dat is wel zo. Ik stel voor dat we een nieuw algemeen vragentopic openen en dat we in de stomme vragen topics stomme vragen gaan stellen. Hoe snuit ik mijn neus?
Laatst gewijzigd door HollyGolightly op 04 Mei 2021 21:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 04 Mei 2021 21:38

Ik heb nog een aanvulling. Die stomme vragentopics Elliot zijn 9 van de 10 keer niet eens geopend door de naam die er staat. Het topic is vol, wordt gesplitst en die naam wordt dan random als topicstarter gebruikt.
<<

Anoniem315

Bericht 04 Mei 2021 21:43

Dat vind ik ook, Carrie. Ik denk dat ik nog nooit heb gereageerd in zo'n topic en ik lees er bijna nooit in. Leuker/aantrekkelijker is het wanneer de titel gewoon aangeeft waar de vraag over gaat.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 04 Mei 2021 21:56

Maar dan staat het je toch gewoon vrij om een nieuw topic te openen? Ik snap gewoon niet waarom dit iets voor de burgemeesters is. Open gewoon lekker een nieuw topic en laat de oude topics doodbloeden.

Ik snap je motivatie om andere titels te willen verder wel hoor, maar de oplossing dus niet :)

♥♥

insta: perron.26
<<

Anoniem301

Bericht 04 Mei 2021 22:10

Elliot schreef:Maar dan staat het je toch gewoon vrij om een nieuw topic te openen? Ik snap gewoon niet waarom dit iets voor de burgemeesters is. Open gewoon lekker een nieuw topic en laat de oude topics doodbloeden.

Ik snap je motivatie om andere titels te willen verder wel hoor, maar de oplossing dus niet :)

Een nieuw topic kan ook maar dan heb je voor mijn gevoel dus 2 dezelfde topics met een andere titel. Vandaar m’n vraag of het aangepast kon worden. Niet wetende dat het blijkbaar zo lastig en moeilijk moeilijk moeilijk is 😅
<<

Anoniem303

Bericht 04 Mei 2021 22:29

Toch juist netjes dat er even overlegd wordt? Ik denk dat het netter is om de bestaande topics qua titel aan te passen, dan een nieuw topic te openen. Dat zou in mijn ogen best een beetje suf overkomen richting diegenen die de originele topics geopend hebben. Plus dat die topics al pagina’s lang lopen, er al enorm op elkaar gereageerd is en dan moet zo’n topic ineens doodbloeden omdat we een nieuw topic willen alleen zodat de titel aangepast is. Ik vind het wel netjes van Carrie dat ze dat juist hier voorlegt.

Maar Burgemeesters, de titel in Lichaam en gezondheid mag op mijn verzoek graag aangepast!
<<

Anoniem308

Bericht 04 Mei 2021 22:59

Mag er niet gewoon een poll gemaakt worden? Zo is destijds de naam ook gekozen toch.
<<

Burgemeester Kaat

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 06 Mei 2021 15:24

We lazen dat er meerdere forummers voor het wijzigen van de topictitels waren, dus dit werd zojuist aangepast.
<<

Toetie

Kletskop

Bericht 01 Jun 2021 11:56

Mogen wij stemmen om een ban te regelen voor iemand? Zowel ik als vele andere leden zijn iemand nu al moe. Ik denk er serieus over na om het forum links te laten liggen door haar. Negeren is geen optie meer want ze is overal!
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 01 Jun 2021 12:00

Je kunt iemand als vijand toevoegen Toetie, dan zie je haar berichten niet meer.
<<

Anoniem313

Bericht 01 Jun 2021 12:01

Toetie schreef:Mogen wij stemmen om een ban te regelen voor iemand?

Wow, dat vind ik nogal wat. Los van de persoon op wie je doelt, maar in algemene zin. Hoe zie je zo'n regel voor je? Hoeveel mensen moeten er stemmen om het representatief te laten zijn, en hoe groot moet de meerderheid zijn? En hoe voorkom je dat mensen die gewoon niet leuk worden gevonden door een groepje weggestuurd worden? Dat mensen zich verenigingen om niet-gelijkgestemden te laten verdwijnen van het forum?

Andere fora hebben forumregels en de moderators delen bans uit aan de hand van het overtreden ervan. Met die regels ga je als gebruiker akkoord wanneer je deel gaat nemen aan een forum. Lijkt mij in meerdere opzichten voor de hand liggender.
Laatst gewijzigd door Anoniem313 op 01 Jun 2021 12:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 01 Jun 2021 12:07

Doet me denken aan een aflevering van Black Mirror waarbij je rating punten kunt scoren en op basis van je score privileges krijgt. Of juist die aflevering waarbij de meerderheid beslist wie er vermoord wordt. Black Mirror is dichterbij dan je denkt!

Lekker toevoegen als vijand Toetie. Dan ben je er vanaf. En gewoon niet meer op reageren. Dan is het ook snel niet grappig meer.
<<

Burgemeester Fiep

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 01 Jun 2021 12:14

Toetie schreef:Mogen wij stemmen om een ban te regelen voor iemand? Zowel ik als vele andere leden zijn iemand nu al moe. Ik denk er serieus over na om het forum links te laten liggen door haar. Negeren is geen optie meer want ze is overal!

Voor zover dit een serieuze vraag is, is het antwoord hierop: nee, dat is niet mogelijk. Als je iemands reacties als vervelend ervaart kun je ervoor kiezen om diegene als vijand toe te voegen, zodat je diens reacties niet meer leest.

Zoals Caulfield ook aangeeft werken wij met een systeem van waarschuwingen en bans. Dergelijke stappen nemen wij echter alleen als er sprake is van overtredingen van de forumregels, niet omdat iemands aanwezigheid door anderen als storend wordt ervaren.
<<

Toetie

Kletskop

Bericht 01 Jun 2021 13:29

Het was een geintje!
Maar serieus, die blokkeer knop, waar kan ik die vinden? Ik forum altijd mobiel maar zie hem nergens.
<<

June

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 01 Jun 2021 13:31

Je klikt op de naam van die persoon en op profiel weergeven en dan kun je klikken op vijand toevoegen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem313

Bericht 01 Jun 2021 13:35

Toetie schreef:Het was een geintje!

Oh, gelukkig, ik dacht al.
<<

Anoniem310

Bericht 02 Jun 2021 12:44

Wat een vreemde opmerking. Het doet me een beetje denken aan gedrag dat ik ken van de middelbare school. Gelukkig werkt het zo niet in de echte wereld. Dit is een openbaar forum, dus het kan voorkomen dat er verschillende mensen zijn, met verschillende meningen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Jun 2021 08:33

Burgemeester Fiep schreef:
Toetie schreef:Mogen wij stemmen om een ban te regelen voor iemand? Zowel ik als vele andere leden zijn iemand nu al moe. Ik denk er serieus over na om het forum links te laten liggen door haar. Negeren is geen optie meer want ze is overal!

Voor zover dit een serieuze vraag is, is het antwoord hierop: nee, dat is niet mogelijk. Als je iemands reacties als vervelend ervaart kun je ervoor kiezen om diegene als vijand toe te voegen, zodat je diens reacties niet meer leest.

Zoals Caulfield ook aangeeft werken wij met een systeem van waarschuwingen en bans. Dergelijke stappen nemen wij echter alleen als er sprake is van overtredingen van de forumregels, niet omdat iemands aanwezigheid door anderen als storend wordt ervaren.

Dus wanneer iemand duidelijk de sfeer verziekt hier op het forum, bewust of onbewust, dan kan diegene dus in principe ongestoord haar gang gaan, zolang de regels niet overtreden worden?

Ik vind het best raar, in het dagelijks leven spreek je mensen toch ook aan op ongewenst gedrag?
28 april 2015 - Your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Little hero!
<<

June

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 04 Jun 2021 08:52

Ja, maar ik haal de politie er wel pas bij als er regels overtreden worden. Tot die tijd snap ik dat ik zelf moet aanspreken. Het wordt ook een enge staat als de politie altijd op mij ingrijpt als er maar een groep over mij klaagt die groot genoeg is.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Jun 2021 11:00

De politie is wel heel ver gezocht. Maar als er op jouw werk bijvoorbeeld een collega is die steeds weer de sfeer negatief weet te beïnvloeden door een bepaalde manier van communiceren, dan wordt diegene daar toch ook op aangesproken?

In het geval hier op het forum vind ik één persoon momenteel bijzonder sfeerbepalend en ik denk dat ik niet de enige persoon ben die hier last van heeft. Vaker niet dan wel voegen haar bijdrages weinig toe. Het is al meerdere malen aangegeven tegen de persoon zelf maar als je het mij vraagt vind diegene het vooral heel vermakelijk.

Anyway, ik reageer in ieder geval bewust niet meer in bepaalde topics en plaats bepaalde zaken waar ik mee zit ook niet meer, om bepaalde reacties te voorkomen.

Ik snap heus dat iemand die hier al jaren komt geen voorkeursbehandeling krijgt boven iemand die net komt kijken (zij het niet voor de eerste keer) maar ik vind dat de Burgemeesters hier best een grotere rol in kunnen nemen.

<<

Anoniem313

Bericht 04 Jun 2021 11:06

Lady schreef:De politie is wel heel ver gezocht. Maar als er op jouw werk bijvoorbeeld een collega is die steeds weer de sfeer negatief weet te beïnvloeden door een bepaalde manier van communiceren, dan wordt diegene daar toch ook op aangesproken?

Aanspreken wel, bannen niet. Dat is het verschil.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Jun 2021 11:22

Caulfield schreef:
Lady schreef:De politie is wel heel ver gezocht. Maar als er op jouw werk bijvoorbeeld een collega is die steeds weer de sfeer negatief weet te beïnvloeden door een bepaalde manier van communiceren, dan wordt diegene daar toch ook op aangesproken?

Aanspreken wel, bannen niet. Dat is het verschil.

Ik vind een ban ook niet nodig maar ik vind dat ze wel mag worden aangesproken door de Burgemeesters.

VorigeVolgende

Terug naar Forumzaken