Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13082

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 14 Jan 2014 20:25

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wauw Toxi, die ga ik ook eens maken!
28 april 2015 - Your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Little hero!
<<

Anoniem180

Bericht 14 Jan 2014 20:52

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wij hebben ook altijd biologische eitjes van de AH. No way dat ik die hormoonbommen ga eten. Dan is al het gezonde er ook wel af.

Wij hebben vandaag biologische bruine basmati rijst gegeten met vegetarisch gevulde tomaten en knoflookspinazie met parmezaanse kaas. Deze recepten komen uit het kookboek van Amber Albarda. Wij vonden het erg lekker! Morgen eten we speltpasta met de tomatensaus van Amber Albarda en daarbij nog gehakt en gegrilde courgette.

Vandaag is mijn bestelling van de Weegschaal binnen gekomen. Helaas waren de twee zakken met spelpasta kapot en lag alles door de doos. Ga daar nog wel een mailtje over sturen en hoop op nieuwe :laughcry:. Ik ga volgende week de wraps van Azi proberen, lijkt me ook lekker. Misschien morgen als lunch boekweitpannenkoekjes. Misschien dat dochter dat lekker vindt, aangezien ze (thuis) geen brood eet :confused:. Iemand nog tips voor het lekker maken van de pannenkoek?
<<

Rietje

Noob

Berichten: 59

Geregistreerd: 13 Sep 2013 16:26

Bericht 15 Jan 2014 10:10

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hoe zit het nou met dat cholesterol verhaal in eieren?
<<

Anoniem186

Bericht 15 Jan 2014 10:36

Re: Clean, fit & healthy-topic

Rietje schreef:Hoe zit het nou met dat cholesterol verhaal in eieren?


Tja, dat is nogal een discussiepunt. De 1 zegt dat eieren slecht zijn, de ander weer niet.
Hier staat een korte uitleg:
http://voedzo.nl/dieet-2/gezonde-tussen ... veel-tips/
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:26

Bericht 15 Jan 2014 10:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Die van mij ziet er niet zo gezellig uit als die van ellemieke maar hij smaakt wel erg goed. Ik heb donkere boekweitmeel gebruikt. Volgende keer doe ik er wel wat meer bessen door, en wat noten denk ik. Misschien wat extra banaan, en goed rijpe bananen, dan kan er ook best wat minder palmsuiker in. Ik vind het wel wat weg hebben van kruidcake.
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 15 Jan 2014 10:51

Re: Clean, fit & healthy-topic

Mochi schreef:
Jans schreef:Mochi, ik had laatst een smoothie gemaakt met kokosmelk, maar ik vond dat echt heel vies! Ik vind dingen niet gauw vies, maar dit kreeg ik echt niet weg. Terwijl ik kokosmelk door m'n avondeten (soep, curry enz) wel heel lekker vind.

Ik ben ook echt een havermoutpap liefhebster. Het enige lastige vind ik dat het zolang duurt voordat het klaar is. 15 minuten koken en dan nog 10 minuten nawellen.
Toen ik nog werkte maakte ik het vaak al 's avonds klaar, dan hoefde ik het 's ochtends alleen nog kort op te warmen.


Ik doe mijn havermout altijd in de magnetron. 30 gram havermout, 180ml rijstemelk, 2min in de magnetron en dan is hij heerlijk!


Ik wilde hier trouwens nog even op terugkomen. Wist je dat langkokende havermout gezonder is dan deze kortkokende?

Hier wordt het uitgelegd:
https://www.denotenkoerier.nl/blog-en-r ... -havermout
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:26

Bericht 15 Jan 2014 11:57

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:
Mochi schreef:
Jans schreef:Mochi, ik had laatst een smoothie gemaakt met kokosmelk, maar ik vond dat echt heel vies! Ik vind dingen niet gauw vies, maar dit kreeg ik echt niet weg. Terwijl ik kokosmelk door m'n avondeten (soep, curry enz) wel heel lekker vind.

Ik ben ook echt een havermoutpap liefhebster. Het enige lastige vind ik dat het zolang duurt voordat het klaar is. 15 minuten koken en dan nog 10 minuten nawellen.
Toen ik nog werkte maakte ik het vaak al 's avonds klaar, dan hoefde ik het 's ochtends alleen nog kort op te warmen.


Ik doe mijn havermout altijd in de magnetron. 30 gram havermout, 180ml rijstemelk, 2min in de magnetron en dan is hij heerlijk!


Ik wilde hier trouwens nog even op terugkomen. Wist je dat langkokende havermout gezonder is dan deze kortkokende?

Hier wordt het uitgelegd:
https://www.denotenkoerier.nl/blog-en-r ... -havermout


Bedankt. Ik gebruik havermout van ekoland, geen hele havervlokken dus, maar stukjes, in ieder geval zonder toegevoegde smaakmakers. Weet jij wat dat voorbewerkte inhoud?
<<

Anoniem21

Bericht 15 Jan 2014 12:19

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wat is nou het verschil tussen havervlokken en havermout?

Ik heb van de AH euroshopper zo'n goedkoop pak havermout. Is dat nou gewoon goed?
<<

Anoniem186

Bericht 15 Jan 2014 12:52

Re: Clean, fit & healthy-topic

Havermout zijn verknipte havervlokken. Havervlokken zijn dus het meest onbewerkt.
En er zit daarnaast dus ook verschil in soorten havermout. De langkokende is het minst bewerkt. De kortkokende is nog meer verknipt. En in de instant havermout zitten vaak toevoegingen in (suiker, zout ed).
<<

Anoniem186

Bericht 15 Jan 2014 12:53

Re: Clean, fit & healthy-topic

Mochi schreef:Die van mij ziet er niet zo gezellig uit als die van ellemieke maar hij smaakt wel erg goed. Ik heb donkere boekweitmeel gebruikt. Volgende keer doe ik er wel wat meer bessen door, en wat noten denk ik. Misschien wat extra banaan, en goed rijpe bananen, dan kan er ook best wat minder palmsuiker in. Ik vind het wel wat weg hebben van kruidcake.
Afbeelding


Ziet er lekker uit zeg!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8292

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Jan 2014 14:00

Re: Clean, fit & healthy-topic

Even over het cholesterol in eieren, het schijnt dat het lichaam cholesterol heel erg lastig opneemt. Het te hoge cholesterol schijnt met name te komen van een ge grote inname van suikers. Eieren zijn jaren de boosdoener geweest maar dat schijnt onzin te zijn
08-08-2015
<<

Anoniem156

Bericht 15 Jan 2014 18:43

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:
Mochi schreef:
Jans schreef:Mochi, ik had laatst een smoothie gemaakt met kokosmelk, maar ik vond dat echt heel vies! Ik vind dingen niet gauw vies, maar dit kreeg ik echt niet weg. Terwijl ik kokosmelk door m'n avondeten (soep, curry enz) wel heel lekker vind.

Ik ben ook echt een havermoutpap liefhebster. Het enige lastige vind ik dat het zolang duurt voordat het klaar is. 15 minuten koken en dan nog 10 minuten nawellen.
Toen ik nog werkte maakte ik het vaak al 's avonds klaar, dan hoefde ik het 's ochtends alleen nog kort op te warmen.


Ik doe mijn havermout altijd in de magnetron. 30 gram havermout, 180ml rijstemelk, 2min in de magnetron en dan is hij heerlijk!


Ik wilde hier trouwens nog even op terugkomen. Wist je dat langkokende havermout gezonder is dan deze kortkokende?

Hier wordt het uitgelegd:
https://www.denotenkoerier.nl/blog-en-r ... -havermout



Ik heb een vraagje over mijn havermout! Ik koop altijd gewoon die van Quaker, en bij ingrediënten staat '100% havermout'. Dat het bewerkt is snap ik, maar hoe kom ik erachter dat er ook suiker inzit dan? Of zit dat er niet in?
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:26

Bericht 15 Jan 2014 19:10

Re: Clean, fit & healthy-topic

Als er suiker in zou zitten moet dat op de ingrediënten lijst staan.

De havermout van Ekoland zou trouwens ook langkokend zijn, maar na 2 min in de magnetron is hij ook prima en helemaal zacht.
http://beterbio.nl/havermout-ekoland-p13849/
<<

Anoniem29

Bericht 15 Jan 2014 19:24

Re: Clean, fit & healthy-topic

Suiker kun je zien in de voedingstabel. Koolhydraten, waarvan suikers.

Ik ben echt een flop. De hele tijd heb ik mezelf goed aan mijn schema gehouden, tot vanmiddag. Ik moest pompoensoep maken maar had geen pompoen meer, omdat ik de hele pompoen had gebruikt in een gerecht. Toen besloot ik maar op werk te blijven en daar te eten, maar een hele supermarkt vol lekkers en geen plan is echt een fout idee. Heb een halve liter vanille yoghurt op (wel biologisch haha, maar wel vol suiker) en een kitkat chunky. Meeehh zo zonde!

Na werken had ik toen een dip en heb ik nog een halve zak chips op.

Nu voel ik mezelf echt een sukkeltut. Dat gebeurt er dus als ik mijn lijstje niet kan volgen, dan kan ik niet meer helder denken als ik honger heb haha.

Gelukkig wel veel groente net gegeten met avondeten en ga ook gewoon verder met mijn lijstje. Maar toch vind ik het zonde.

Volgende week pas ik hem iets aan. Ik mis toch wat fruit en zuivel t.o.v. de zetmeelrijke koolhydraten. Ik vind het toch fijner om meer eiwitten te eten. Dus er gaan volgende week wat pancakes en havermout dingen af en er komen wat salades met zalm e.d. op. Hopelijk past dat iets beter bij mij.
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:26

Bericht 15 Jan 2014 22:21

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb net een lekkere smoothie gemaakt, had spinazie en, jawel kokosmelk ;), over van het avondeten. Daarbij een banaan en wat water. Echt heel lekker.
Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 15 Jan 2014 22:47

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans, ik ben de ontbijtmuffins nu aan het maken! Ben benieuwd. Ik had alleen geen 80 gram roomboter meer dus heb het half om half gedaan met kokosolie. En ik ben hartstikke moe en heb verkeerd gelezen en er toen 150 gram havervlokken ingemikt in plaats van 25 :( Dus heb de 100 gram havermout maar weg gelaten en er nog wat vlokken uitgeschraapt haha. Maar ze zien er nu best oké uit in de oven dus ik ben benieuwd!
<<

Anoniem156

Bericht 15 Jan 2014 22:51

Re: Clean, fit & healthy-topic

Intoxicated schreef:Suiker kun je zien in de voedingstabel. Koolhydraten, waarvan suikers.

.


Ik vind sukkeltut een heel lief woord :heart:

Maar ehm in de voedingswaardentabel staat per 100 gram havermout 1,1 gram suikers.
Ik heb hier nog niet zoveel verstand van. Is dat veel?
<<

Anoniem29

Bericht 15 Jan 2014 22:55

Re: Clean, fit & healthy-topic

Nee dat is niet veel!

Die vanille yoghurt had vanmiddag 14 gram per 100ml! (whoaa).

Slagroomvla van Campina heeft iets van 17 gram per 100ml. (belachelijk, je kunt nog beter roomijs eten :P )
In vergelijking met volle yoghurt of Griekse yoghurt, meestal 3 gram per 100ml.
<<

Anoniem29

Bericht 15 Jan 2014 22:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha sukkeltutje :D
<<

Anoniem23

Bericht 15 Jan 2014 22:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

Nee is niet veel. Ik denk dat er dan geen suiker bij zit. In magere yoghurt zit bijv. 4 gram suiker per 100 ml.
<<

Anoniem156

Bericht 15 Jan 2014 22:58

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ah mooi zo!
Maar dan staat er 1 portie van 40 gram havermout met een bepaalde hoeveelheid halfvolle melk staat er 12 gram suikers.
Hoe kan dat dan? Door de halfvolle melk? Nu voel ik me een sukkeltutje haha.
<<

Anoniem23

Bericht 15 Jan 2014 23:01

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha uhhh, ja denk het! Er zit 4,8 gr suiker in melk per 100 ml! Haha
<<

Anoniem156

Bericht 15 Jan 2014 23:02

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ohh ok! Ik drink geen gewone melk maar sojamelk en daar zit 1,0 gram suiker in per 100 gram dus dat valt dan weer mee :P. Serieus wie meet de inhoud nou in gram dat is toch onhandig.
Oh wacht ik heb het al gevonden, van Alpro zit er 2,5 gram in per 100 milliliter.
<<

Anoniem23

Bericht 15 Jan 2014 23:06

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha! Ik moet eigenlijk ook overstappen op sojamelk maar ik vind warme melk in mijn koffie of havermout zo lekker. Verder drink ik geen melk dus ik zal hoogstens 1 portie melk per dag nuttigen (en daar kom ik niet eens aan denk ik) zou dat erg zijn?
<<

Anoniem273

Bericht 15 Jan 2014 23:09

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oh en ik ben ook de kaneel vergeten in de muffins :nopompom: Zijn een beetje flauw! Ik ga maar gewoon slapen nu ;)
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers