Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Kan ik hier iets mee?

<<

Anoniem17

Bericht 06 Sep 2013 12:10

Kan ik hier iets mee?

Ik draai graag muziek van Dido, en nu stuitte ik laatst op het nummer 'For one day'. Ik kende het al langer, maar op de één of andere manier kwam het van de week, vlak nadat we het slechte nieuws over R. hoorde, ineens voorbij op mijn Spotify-shuffleding. De tekst kwam keihard binnen, en is zo toepasselijk op R.'s situatie. Ik zou eigenlijk graag iets doen met de tekst, voor R's vriendin. Maar wat? Een foto inlijsten met een stukje van de tekst erbij? Of haar gewoon op dit nummer wijzen?
Of moet ik gewoon bedenken dat dit nummer voor mij heel mooi is in deze periode, maar voor haar misschien juist niet, en het voor me houden?

Ter illustratie, dit is de tekst:
If I had the chance for just one day with you
One day release from here and all that you go through
Well I'd get you dressed and I'd get you out
And I know you'd be fine as soon as we broke out

So please just for one day I wouldn't talk for you
You'd tell me what to say, you'd show me what to do
And please just for one day I'd see you walk again
And we'd go hand in hand so far we can't go back

I'd do anything I could do for this one more day with you
Away from all these wires and tubes they've stuck on you
And I would buy you an early beer, we'd watch the game
And we'd talk of all friends and of work and heartbreak
You'd ask me who you'd need to kill to make it ok again
But laughing about it'd make it small anyway

So please just for one day I wouldn't guess for you
You'd tell me what you felt and what you want to do
And please just for one day I wouldn't hide from you
You wouldn't see me try keep all of you from you

So please just for one day I wouldn't talk for you
You'd tell me what to say, you'd show me what to do
And please just for one day I'd see you walk again
And we'd go hand in hand so far we can't go back

I won't cry for you, cos I will wait until
I have this day with you
<<

Anoniem166

Bericht 06 Sep 2013 13:44

Re: Kan ik hier iets mee?

Ik zou het wel bijzonder vinden als iemand mij in zo'n moeilijke tijd zou wijzen op een mooie tekst o.i.d. Dus voor jezelf houden zou ik niet doen. Het is inderdaad een mooie tekst.

Heb je misschien nog een mooie foto van hem (of hen samen) die zij niet heeft? Dat je die dan mooi laat afdrukken en deze tekst op de achterkant schrijft of erbij geeft. Ik vind het in ieder geval een mooi idee als je er iets mee doet.
<<

ellibre

Kwebbel

Bericht 06 Sep 2013 13:52

Het beschrijft de situatie wel mooi, maar ik weet niet of jouw vriendin er iets uit zou kunnen halen. Daarnaast vind ik het einde (I won't cry for you, cos I will wait until I have this day with you) een beetje lastig, omdat je zelf al aangaf dat ze nog niet lijkt te accepteren dat dit er juist niet meer in zit.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 06 Sep 2013 14:43

Jij kent haar natuurlijk het beste, maar ik zou het persoonlijk niet leuk vinden om het te krijgen. Je gaf aan ze niks meer voor haar vriend kunnen doen. Dit liedje geeft die hoop nog wel. Zou voor mij te pijnlijk zijn. Mooi liedje voor jezelf dus, maar niet om (nu) met haar te delen.
<<

Anoniem17

Bericht 06 Sep 2013 14:47

Ik vind juist niet dat de tekst hoop geeft. Ik lees er juist in dat iemand er alles voor over heeft om nog één dag met elkaar door te brengen, terwijl dit niet mogelijk is. Daarom vind ik het juist zo toepasselijk op de situatie. In het liedje wordt beschreven hoe mooi die dag zou kunnen zijn.
<<

Anoniem17

Bericht 06 Sep 2013 14:48

Maar zo blijkt maar weer dat iedereen het anders opvat. Ik houd het dan toch maar voor mezelf, ik wil niet dat zij het verkeerd begrijpt.
<<

Anoniem 52

Bericht 06 Sep 2013 16:36

ALS je nog besluit iets ermee te doen, zou ik een collage maken met mooie foto's en zinnen die de waarheid raken, in mooie letters erop/bij.

Oh trouwens, als je nog iets met die schaal wilt doen, met mozaïek of zo, dan moeten we maar ff afspreken, als je een ontwerp hebt/weet, kunnen we er iets van laten maken :)
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 06 Sep 2013 18:20

Ik vind het wel bijzonder en erg mooie tekst maar misschien nog te vroeg en dus te pijnlijk om er iets mee te doen? Ik zou wachten.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 06 Sep 2013 19:31

Ik persoonlijk zou het heel bijzonder vinden als ik dat zou krijgen. Misschien gewoon een keer in een persoonlijk gesprek het laten vallen. Het bij jezelf houden, dat het nummer JOU veel doet. Je merkt vanzelf of ze ervoor open staat.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem 52

Bericht 06 Sep 2013 19:42

Pop, je kan m natuurlijk ook gewoon opschrijven en met een begeleidend tekstje erbij.

Misschien is 't sowieso een idee om 't één en ander op papier te zetten? Dingen die nu gaande zijn.. Omdat de kans bestaat dat alles langs haar heen gaat nu en ze 't misschien fijn vindt, dingen terug te kunnen lezen?..

Terug naar Forumzaken