Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

najaar 2013 mama's!

<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 25 Nov 2014 19:55

Re: najaar 2013 mama's!

Hey! Dit topic maar weer eens omhoog halen! Hoe is het met alle kindjes?
De laatsten van deze groep nu ook bijna 1 jaar!

Hier gaat het met de kinderen erg goed! N. gaat als een speer in haar ontwikkeling. 6nov zette ze voor het eerst een paar stappen los. Nu steeds vaker stukjes. En trots dat ze dan is.
Ze heeft het lopen echt ontdekt en het liefst loopt ze de hele dag door de kamer aan 1 hand. Ze komt ons nu steeds ophalen om met haar te lopen. En boos dat ze wordt als je stopt.

Ook gaan we vanaf komende maand over op wasbare luiers. We gaan meedoen met een proef hier in de gemeente. Ben benieuwd of dat gaat bevallen!

Met D. gaat ook alles goed. Die is helemaal into alles met de Sint! Een spannende periode zo voor de kinderen!

Verder nog minder leuk nieuws. We moeten zeer binnenkort ons huis uit. Nu dus hard op zoek naar een andere huurwoning. Dus aardig waar stress voor onszelf.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 25 Nov 2014 20:12

Wat vervelend dat jullie het huis uit moeten! Hoe kan dat?
Jullie N. is echt snel met alles! Leuke meid is het, zo op foto's te zien. Lekker eigen willetje :)

Hier gaat het goed. N. is echt geen baby meer. Ze staat en loopt langs tafels en de bank en ze hijst zich met alle gemak óveral aan op. De trap is ook niet meer veilig. Ze is een heerlijke lachebek, met hele vette dansmoves :dance: Op het kdv begint ze nu echt te spelen met andere kinderen. Ze pakte gister het handje van een andere baby vast (die nog niet kon staan), om haar te helpen te gaan staan in de grondbox. Zo supercute! Het liefst is ze overal bij en moet ze alles zien. Lukt dat niet, dan wordt ze boos.... En doe je iets tegen haar wil, dan zegt ze 'Neh neh neh!'. Heerlijk, zo'n kind :love:
<<

_Jet

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 25 Nov 2014 21:30

Hallo dames,

Hier ook weer even een teken van leven. Ik reageer alleen even op de laatste pagina.

@Dolphinne --> Toevallig net gereageerd op je status op fb. Ze houden ons lekker bezig, de meiden! ;-) Ik ben benieuwd hoe de wasbare luiers gaan bevallen. Leuk, dat de gemeente er een proef mee gaat doen.
Wat vervelend zeg dat jullie binnenkort jullie huis uit moeten, hopelijk vinden jullie snel een andere woning.

@Exo --> Opeens is het hele baby er idd vanaf, gaat snel he?! Je geniet zo te lezen lekker van jullie meisje.

@All --> Hier gaat alles goed. S is 3 november 4 jaar geworden en gaat met heel veel plezier naar school. Ik moet nog wel even aan dat racen wennen ;-)

Met L gaat alles goed, het is zo'n makkelijk, ondeugend en gezellig meisje. Sinds de verjaardag van S showde ze haar eerste losse stappen, daarna liep ze af en toe kleine stukjes en sinds 1,5 week loopt ze constant. Vandaag haar eerste loopschoentjes gekocht. Ik kon de hele tijd op het schoolplein achter haar aan, haha! We zijn alleen al wel weer een hele tijd met haar aan het puffen. Het gaat nu een stuk beter, dus gelukkig nog maar 1 keer per dag.

Nog een fijne avond!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Nov 2014 22:17

Dolphinne, wat is N. snel! E. vindt het kruipen volgens mij wel prima. Ze loopt al een hele tijd overal langs, maar loslopen probeert ze nog niet. Leuk dat jullie wasbare luiers gaan proberen. Ik ben benieuwd hoe je het vindt. Het bevalt ons erg goed in elk geval.
Waarom moeten jullie ineens je huis uit? Vervelend! Hopelijk vinden jullie snel wat anders.

Hier gaat het ook goed. Er komen bij E. nu drie kiezen tegelijk door, daar heeft ze wel wat last van, maar verder is ze heerlijk vrolijk. Ze kan zich echt goed alleen vermaken, ze kan zo geconcentreerd spelen. Het is gewoon zo'n lief meisje! Vandaag op de fiets ging ze steeds omhoog kijken, naar mij, en dan zo lief lachen :love: Ik had echt moeite om voor me te blijven kijken :wink:
Verder zijn wij aan het rondkijken naar een koophuis. We wonen nu in een huurappartement en willen heel graag naar een huis met een tuintje in een buurt waar meer kinderen wonen. Donderdag weer een bezichtiging, spannend!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 27 Nov 2014 14:04

Ik ga er hier op i-net niet teveel over zeggen, maar in het kort. Het huis gaat in de veiling, dus moeten wij er als huurders snel uit. We hebben nu tot 1 feb gekregen.

Wat leuk exo dat jullie n het optrekken en overal langs lopen helemaal heeft ontdekt! Onze n wordt helemaal wild als ze muziek hoort haha. Meteen mee dansen.

Jet, fijn dat het goed gaat met beide meiden! Ik zie het al voor me op het schoolplein haha. Nog even en dan is dat hier ook zover :).

Suus, ze is met lopen idd snel, maar praten doet ze nog steeds niet (in bewuste woorden).
Hoeveel luiers hebben jullie in totaal? En jij gebruikt er af en toe nog wel wegwerp naast toch?
Afbeelding
Afbeelding
<<

nillis

Kletskop

Bericht 27 Nov 2014 16:57

Hallo allemaal

Hier ook een telen van leven van deze kant. Zijn vorige week met M bij de kinderarts geweest en de arts denkt ook dat de reflux de oorzaak is van zijn motorische achterstand. Hij krijgt nu andere maagzuurremmers en ik heb zelf het idee dat het wel wat aanslaat. Hij is nog steeds wel wat onrustig,maar krijgt nu ook een kies en twee ondertanden door. Dus is altijd fijn dat alles tegelijk is. De week voordat we naar de kinderarts nog wel een paar rotdage gehad. De fysio van Mick sprak ineens uit dat als wij M niet op zijn beentjes hadden gezet we dit gedrag niet hadden gecreeërd en ze vond dat M wel weinig spierspanning had en zij maakte zich nu ook wel zorgen of er niet meer aan de hand was. Gelukkig heeft de kinderarts ons voor nu gerust kunnen stellen. Er is nu niets wat er op lijkt dat er met M meer aan de hand kan zijn.
Hij heeft zich nu ook 1x zelf tot stand opgetrokken en hij kan zelf tot zit komen, maar hij doet het alleen niet vaak. Hij is denk ik ook wel wat lui aangelegd, maar hij is in elk geval wat meer ontspannen, dus hopeliijk wordt het nu snel beter.

@ Jet wat fijn dat de meiden het zo goed doen. Zag S haar foto's op fb. Ik moet ook wennen aan het racen. Gaat S naar dezelfde school als waar jij werkt. Leuk dat L zo lief is en ondernemend. S was ook zo toch?

@ Dolphinne, wat balen dat jullie je huis uit moeten. Hopelijk vinden jullie snel wat anders. is niet leuk om deze stress in de drukke decembermaand erbij te krijgen. Fijn dat de kids het zo goed doen.

@ Suus, het loslopen zal vast ineens gaan gebeuren. Ik weet van T dat ze mij ineens tegemoet kwam lopen van de kamer naar de keuken en sindsdien niet meer gestopt met lopen.

@ all, Met T gaat het verder erg goed en met mezelf soms wat minder. Vind mijn werk nog steeds pittig en gelukkig ga ik na de zomer starten op de nieuwe werkplek. Via een kinderluisteraar kreeg ik te horen dat M ook wel heel erg mijn onrust voelde en hierdoor zo onrustig is, dus probeer echt mijn werk meer te verdelen.
Tot de volgende keer
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Stitch

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 27 Nov 2014 18:37

Hallo allemaal,

Daar ben ik ook weer een keer! Erg druk geweest hier, en lees ook eigenlijk alleen op het forum met mijn telefoon, en dan is reageren lastiger.

Dolphinne, Wat vervelend dat jullie je huis uit moeten! Niet fijn om die stress te hebben. Wat leuk dat N al af en toe los loopt. M heeft vorige week een paar keer twee stapjes los gezet (soort van) maar voorlopig houdt hij het nog bij veilig langs de tafel stappen of kruipen ;)

Exo, N ook al zo druk met dansen! M vindt muziek of zingen ook helemaal fantastisch, hij begint dan gelijk heen en weer te wiegen en te klappen :heart: Vooral rockmuziek met een duidelijke beat vindt hij leuk. Heeft hij toch nog iets opgestoken in mijn buik op Lowlands :thumbup:

Jet, Ook L loopt al! Superleuk lijkt me dat, de eerste schoentje kopen! M vindt het volgens mij nog wel best zo, en hij gaat ook al behoorlijk hard met kruipen ;)

Suus, spannend een bezichtiging! Wij willen volgend jaar ook gaan kijken om te gaan verhuizen. We missen heel hard een tuin hier, en ook gewoon wat opbergruimte. Daarnaast zouden we ook niet al te lang willen wachten met een 2e, dus dan hebben we zeker meer ruimte nodig. Lief he, als ze zo verliefd naar je kijken! Ik wordt dan ook altijd weer helemaal verliefd op M.

Nillis, wat fijn dat de medicatie wat lijkt te doen en M eindelijk iets rustiger lijkt te worden! Hopelijk doet dat zijn motoriek ook goed. Heftig hoor! Wel een beetje op jezelf passen voor zover dat lukt. Hopelijk brengt je nieuwe werkplek ook wat rust voor jou! :hug: voor jou!

All, de kleine man is hier helaas goed ziek. Nu aan de antibiotica voor luchtweginfectie, en gelukkig knapt hij nu weer aardig op. Verder gaat het hier wel goed, op de nachten na. Helaas wordt hij nog steeds zo goed als elke nacht met grote regelmaat wakker. Soms om de paar uur, soms zelfs elke 10 minuten. Af en toe (gemiddeld 1 keer per nacht) wordt hij helemaal hysterisch wakker en lijkt hij helemaal in paniek. Hij is dan ook niet te troosten, alleen door hem mee te nemen en te voeden. Nu ook in overleg met de arts van het cb en de huisarts een doorverwijzing naar de kinderarts, omdat we nu toch willen gaan kijken of er niks lichamelijks mis is waardoor hij nog steeds niet door kan slapen. Erg dubbel, want ik wil gewoon dat hij helemaal gezond is, maar aan de andere kant hopen we ook een oorzaak te vinden van het slechte slapen. Zeker omdat ik nu ook helemaal op ben, en zo oververmoeid dat ik niet te genieten ben. Ik lig ook elke dag tussen 8 en half 9 in bed, om in ieder geval zoveel mogelijk slaap te krijgen. Soms wel medelijden met mijn vriend, want erg gezellig ben ik nu niet ;)
Verder is het een heerlijk ventje! Hij kletst de hele dag, zit geen seconde stil. Hij kan al los staan, en ook stapt hij veel langs de tafel of de bank. Af en toe stapt hij over, en sinds vorige week dinsdag zet hij ook een enkele keer (soort van) een paar stapjes los. Hij is gek op boekjes en op muziek. Zodra hij die hoort begint hij gelijk al heen en weer te wiegen. Hij zegt al een hoop woorden: papa, mama, baby (Bailey, onze kat), bie (Ruby, onze andere kat) mauw, woef, nee, kijk, die. Hij begrijpt ook al veel, doet kastjes en laatjes weer dicht als ik dit vraag (en daarna weer open, want wat niet mag is natuurlijk veel leuker) legt spullen terug die hij niet mag hebben en zegt dan 'nee'. Supergrappig af en toe. :heart: Vorige week op het cb woog hij 9,4 kilo en was 77 cm. Lekker ukkie nog, maar dat vind ik helemaal niet erg! :)
Ik heb trouwens al een aantal van jullie op facebook, maar zou het wel leuk vinden om de rest ook op facebook te hebben, voor degenen die dat ook leuk vinden tenminste! Stuur dan maar een pb, dan voeg ik je wel toe.
Gaan we in het nieuwe jaar nog een meeting plannen? Mag best bij mij, al denk ik dat dat voor de meesten wel erg ver weg is. Ben nog steeds erg nieuwsgierig naar jullie!
Afbeelding
Als liefde leven wordt...
AfbeeldingAfbeelding
<<

Stitch

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 27 Nov 2014 19:31

Ook nog even showen met mijn kleine grote hulppietje! :blijesint: :pepernoot:

Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Nov 2014 08:19

@ stitch; dat hysterische wakker worden hebben wij rond die leeftijd ook veel gehad. Wordt vanzelf minder.
Nu hebben we het af en toe nog wel eens.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Stitch

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 28 Nov 2014 10:17

Dora, het is bij ons helaas al vanaf het begin zo. Naast dat hysterische wakker worden, wordt hij ook minimaal 4-5 keer per nacht wakker, waarbij hij uiteindelijk zelf ook wel weer in slaap valt. We hebben ook nog geen oorzaak kunnen vinden van het vele wakker worden (veel/weinig prikkels, warm/koud, in bed troosten/uit bed halen, papa of mama laten troosten, alleen speentje geven/water geven/voeding geven etc. etc.) dus nu eerst eventuele lichamelijke oorzaken uitsluiten, want na ruim 14 maanden weten wij het ook niet meer, en ben ik ook helemaal op nu.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 01 Dec 2014 11:18

@ Dolphinne: Wij hebben 20 luiers. Alleen op woensdag overdag draagt ze pampers, dan past mijn vader op :wink:

@ Nillis: Hopelijk gaat het gauw beter met M. Wat sneu voor hem en zwaar voor jullie!

@ Stitch: Wij hebben precies dezelfde redenen om te willen verhuizen. Huis was super! Hebben vrijdag een bod gedaan :D
Wat een schattig Pietje heb jij! Hoe gaat het nu met hem? Wat zwaar, die nachten bij jullie. En dan 'zeuren' wij al als ze één keer wakker wordt 's nachts :redface:

@All: Misschien een meeting in januari of februari?
Wij zijn net bij het cb geweest. Emma gedroeg zich weer voorbeeldig, haha. Ze deed in elk geval met de blokjes wat ze moest doen blijkbaar, want we hoeven pas met twee jaar weer te komen. Ze kreeg weer twee gemene prikken, schreeuwde even hard, maar het was ook gelijk weer over, ze begon meteen weer te spelen. Ze was trouwens 78 cmen 10,2 kilo. Qua lengte op de middellijn, qua gewicht een lijn onder het gemiddelde.
Gisteren hebben we Sinterklaas gevierd en ze is extreem verwend. Ze had maar een half uurtje geslapen overdag, maar ze was gelukkig hartstikke vrolijk. Ze ging steeds cadeautjes uitdelen en er bovenop klimmen :wink: Ze heeft onder andere een garage van fisher price gekregen die ze erg leuk vindt. Ze gaat hem steeds optillen, ondertussen steeds 'whooo' roepend om aan te geven dat 'ie zwaar is. Vervolgens staat ze dus los met dat ding in de lucht, maar dat heeft ze dan zelf niet door geloof ik :wink:

Edit: Ze zet nu net haar eerste losse stapjes, al drie achter elkaar! Jeetje, wat kun je daar trots op zijn zeg!! :love: :lol:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 01 Dec 2014 15:42

Hey dames, hier ook weer eens een teken van leven van mijn kant, als jullie nog weten wie ik ben ;-) Ik heb jullie wel af en toe gevolgd hoor.

Wij hebben even een heftige periode achter de rug van de zomer. Zal het even in het kort vertellen. Omdat ik van T niet uit mezelf zwanger ben geraakt (ik had geen eisprong) hadden wij halverwege juni een afspraak gemaakt bij de gyn om weer een traject in te gaan. Mijn cyclus was namelijk weer hetzelfde als voor de zwangerschap. Als het weer zo lang zou duren als de vorige keer in het ziekenhuis zou er dan zo’n twee jaar tussen de kindjes zitten. Ik toch van tevoren nog even een test gedaan voor de zekerheid, was die ineens positief! We waren echt in shock, zo snel al en ineens spontaan. Daarna echt superblij! Helaas met de eerste echo met 9 weken bleek het niet goed te zitten. We hebben toen nog drie weken afgewacht om te kijken of het vanzelf uit mijn lichaam zou komen, dit was niet het geval. Van de gynaecoloog toen pilletjes gekregen om het op te wekken, die werkten alleen iets te goed. Na al een keer het ziekenhuis gebeld te hebben omdat ik naar mijn idee toch wel erg veel bloed en stolsels verloor werd ik ineens naast de toiletpot wakker, ik was flauwgevallen van het bloedverlies. Toen mochten we toch maar even langskomen. Gelijk bloeddruk opgemeten, die was erg laag, 80 over 40. Ze hebben eerst geprobeerd met een tang de laatste stolsels eruit te halen, dat lukte niet en ik verloor nog steeds zoveel bloed dat ik uiteindelijk ’s avonds laat nog met spoed een curretage heb gehad. Later ook nog een ijzerinfuus gehad omdat door het vele bloedverlies mijn hb nog maar 4.2 was. Ik heb toen nog een paar weken thuis aan moeten sterken voordat ik eindelijk weer kon gaan werken, de eerste week is er ook constant iemand bij me geweest om voor T en mij te zorgen. Ik kon echt bijna niets.
Nouja, uiteindelijk weer helemaal opgeknapt gelukkig, nog 1 menstruatie gehad en nu ben ik alweer bijna 12 weken zwanger! Weer uit mezelf!

Met T gaat het allemaal supergoed! Het is echt een vlotte tante met een aardig eigen willetje. Met 10 maanden zette ze haar eerste paar pasjes los en twee weken later werd het van een paar pasjes en de rest kruipen echt lopen. Dus die loopt alweer een paar maandjes rond hier, ze begint nu ook echt te rennen. Ze kan wel al aardige driftbuien hebben als iets niet naar haar zin gaat, dacht eigenlijk dat dat pas later kwam haha. Ach, nu is ze nog klein genoeg om gewoon onder je arm te pakken en mee te lopen ;-)

Suus: Wat goed, de eerste stappen los! Ja je kan echt zo trots zijn, bizar. Ik zat ook echt te jubelen als een idioot haha. ‘Jaaaaaaaaa, goedzoooooooo, kom maar!!!’ Moeten ze bij jullie bij het CB wel vaker ‘ testjes’ doen? Bij ons doen ze dat volgens mij nooit. Kan het me niet herinneren, alleen van dat ze nog een hele kleine baby was.

Stitch: Wat zwaar zeg, nog steeds die nachten. Kan me zo voorstellen dat je er helemaal doorheen zit. Wel fijn dat jullie nu wat extra onderzoek krijgen, al is het alleen maar om dingen uit te sluiten.

Nillis: Fijn dat de kinderarts jullie zorgen een beetje weg heeft kunnen nemen. Vind het ook wel erg flauw van de fysio om zo verwijtend te doen. Als het daar al door zou komen kun je dat nu niet meer terugnemen, kijk dan liever naar wat er aan gedaan kan worden.

Dolphinne: Wat balen zeg, dat jullie eruit moeten. Jullie woonden er toch ook nog niet heel erg lang, of vergis ik me nu?

_jet: wat leuk dat ze loopt, wat een heen en weer geren is dat he. Vlotte dame hoor.

Exo: N klinkt ook als een heerlijk dametje dat weet wat ze wil. Vind je het niet moeilijk om soms je lachen in te houden met dat eigenwijze gedrag? Soms mag T gewoon echt iets niet maar die reacties dan af en toe, vind het dan moeilijk om mijn gezicht in de plooi te houden.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 01 Dec 2014 16:49

Aardbei, wat heftig in de zomer! Maar nu van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe voel je je nu? Alweer twee zwangeren in dit topic, jeetje zeg.
En T. is een snelle dame zeg!
Ze doen niet echt testjes bij het cb trouwens. Ze legde nu tijdens het gesprek met ons een doosje en een paar blokjes neer om te kijken wat E. ermee zou gaan doen. Die ging natuurlijk alles erin gooien en daarna alles er weer uit.
Ze is nu trouwens steeds aan het oefenen met lopen, zo schattig!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem272

Bericht 01 Dec 2014 16:59

Aardbei, wat leuk om weer wat van je te horen, maar wat een heftig verhaal ook! Jeetje. Hoe is je ijzer nu, ben je weer helemaal fit? En hoe voel je je bij deze zwangerschap?

Wat grappig dat je dochter al zo ver is, zelfs met driftbuien en al! Hier nog een tevreden, kruipende dreumes. Maar bij ons zorgt de oudste al wel voor genoeg consternatie ;)
<<

Stitch

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 01 Dec 2014 17:57

Suus, ik ben voor die meeting in januari of februari! Zielig he, die prikken! Ik zat gewoon mee te huilen (alweer) :palm: M kan dan ook nog zo heel lang blijven doorsnikken, haha. Wij moeten wel met 18 maanden terugkomen, de redenatie hier was dat het ons eerste kindje is, en dat we daarom ook met 18 maanden moeten komen. En wat goed! De eerste stapjes. M heeft ze hier ook al gezet, maar is vooralsnog niet erg gemotiveerd om echt te gaan lopen, met kruipen komt ie er ook wel :smile:
Wat spannend, al een bod gedaan. Ben benieuwd! En je mag best zeuren hoor, als jullie dame eens 's nachts wakker wordt, wat M doet is ook niet echt normaal volgens mij ;)

Aardbei, wat fijn om weer wat van je te horen! Ik had je al gemist! Wat een nare tijd hebben jullie gehad. En gefeliciteerd met je zwangerschap, wat ontzettend fijn! Hier moet ik er echt nog even niet aan denken, een 2e. Eerst maar eens goed slapen, en we willen ook nog eerst verhuizen. Hopelijk kunnen wij rond april, mei ook er eens aan gaan denken. Al zou mijn vriend het nu al wel heel graag willen!
En wat een snelle dame die T. Lopen met 10 maanden, knap hoor, M is het voorlopig nog niet echt van plan geloof ik ;)

Filoria, beetje laat, maar nog gefeliciteerd met de verjaardag van T!

All, M zijn antibioticakuurtje zit er weer zo goed als op. Kan ik van de week eens gaan bellen met de kinderarts voor een afspraak. Van de huisarts moest ik deze kuur eerst afwachten, omdat hij dacht dat het hierdoor weleens opgelost kon zijn wb het slapen. Ik had er al een hard hoofd in, maar goed, toch maar even wel gedaan. Wat geven jullie jullie kindjes voor sinterklaas? Wij moeten nog een cadeau voor M, maar ik heb echt geen idee!
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 01 Dec 2014 18:51

Aardbei, wat een verhaal! Jeetje, wat heb je wat meegemaakt de afgelopen tijd zeg.... En wat fijn dat je ons nu komt vertellen dan je nu bijna 12 weken in verwachting bent :cheering: Hopelijk mag het allemaal goed verlopen verder.

Haha, ja, ik kan soms echt niet normaal kijken wanneer N. zo eigenwijs doet. Ze trekt ook echt hele gekke bekken soms, die ze waarschijnlijk van mij kopieert wanneer ik mijn lachen inhoud, dus... :12:

Wat is je dame snel zeg! N. staat en loopt langs de bank, maar los lukt nog niet en aan de hand wil ook nog niet echt vlotten.

Hier doen ze ook testjes bij het CB, met bakjes enzo. Ze kijken o.a. of ze de dingetjes overpakt.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 01 Dec 2014 20:29

E. is trouwens ook veel aan het tandenknarsen de laatste tijd. Doen jullie kindjes dat ook? Vreselijk geluid!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem315

Bericht 01 Dec 2014 20:38

Ja :pale:
<<

_Jet

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 01 Dec 2014 21:06

@Suus --> Hoe was de bezichtiging? Veel succes met jullie zoektocht. Leuk, de eerste losse stapjes! Herkenbaar, het trotse gevoel. Onze meisjes schelen dan niet zoveel, L was met (bijna) 14 maanden 80,5 cm en 10,7 kilo.
Tandenknarsen doet L gelukkig (nog) niet. S deed dat ook, brrr vreselijk. Gelukkig was dat binnen 2 weken over ofzo.

@Dolphinne --> Succes met de zoektocht, hopelijk vinden jullie snel wat.

@Nillis--> Wat fijn dat de kinderarts jullie gerust heeft kunnen stellen. Ik zag op fb dat je vandaag zo van hem genoten hebt, wat fijn zeg! Nee, S gaat niet naar de school waar ik werk (ik werk in een dorp 13 km verderop). S was idd ook lief en ondernemend, maar L heeft dat nog wat meer. Ik vond S altijd een makkelijke baby/dreumes, maar L is nog makkelijker.
Rustig aan en hopelijk doet je nieuwe werkplek je straks goed.

@Stitch --> Echt kruipen deed L al een tijd niet meer. Ze bewoog zich alleen voort op haar knieën (de rest van haar lijf al rechtop).
Jeetje zeg ik kan me goed voorstellen dat je helemaal op bent. Veel sterkte! Hopelijk kunnen jullie snel bij de kinderarts terecht.
Leuk he, al die woordjes en dingen ze al begrijpen. Echt genieten vind ik dat altijd.
Een meeting lijkt me leuk! Echt zo'n leuke foto van je mooie mannetje.

@Aardbei --> Dat is heftig geweest zeg :-( Gelukkig gaat alles weer goed en gefeliciteerd natuurlijk! Dan liep je meisje al vlot zeg, wat knap! Wat fijn dat het met je meisje zo goed gaat. Hoe is het nu met jou?
Hier soms trouwens ook een driftig meisje hoor. Als iets niet lukt of wanneer haar zus haar weer eens optilt en zij daar geen zin in heeft ;-)

@All --> Hier geen bijzonderheden, vooral volop genieten. L 'kletst' de hele dag door en veel dingen zijn ook duidelijk voor ons wat ze zegt: papa, mama, opa, etuh (eten), djinken (drinken), kjoelen (kroelen), op, die, kjaar (klaar), Bo (Bodhi de hond van mijn broer), opuh (open), di (dicht). Als ze het woord douchen of bad hoort loopt ze naar de gangdeur, zodra we de deur open doen gaat ze gelijk naar boven. Als we het over een schone luier hebben gaat ze ook bij de gangdeur staan, zodra we die open doen gaat ze bij de deur van de trapkast staan en als we die open doen dan pakt ze een luier. Wanneer ze haar rietjesbeker ergens op de grond laat slingeren en we zeggen dat ze die op tafel moet zeggen dan doet ze dit ook. Zo zijn er nog wel meer dingen, echt zo leuk! En iedere keer weer zo trots als ze weer wat nieuws zegt of doet.

Vergeet ik het woord dat ze het meeste gebruikt gewoon! Wanneer L een, twee hoort dan volgt door haar huppetee!
Nog een fijne avond allemaal!
Laatst gewijzigd door _Jet op 02 Dec 2014 12:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 02 Dec 2014 12:19

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties!

Suus: Leuk he, dat oefenen! Je zal zien hoe snel het allemaal gaat. Van een paar wankele stapjes naar echt goed lopen. Misschien doen ze dat testje volgende keer ook wel bij T dan op het cb. Meestal ga ik niet met haar omdat het altijd op een dag is dat ik moet werken, dus maak de afspraak altijd op mijn man zijn vrije dag :) Tandenknarsen doet ze hier gelukkig niet. Brrrr wat een rotgeluid lijkt me dat.

Filoria: Ik weet niet hoe mijn ijzer nu is. Ze hebben wel gezegd dat ik het altijd even mocht komen laten prikken, maar ben er meer vanuit gegaan hoe ik me voelde dan dat ik wist wat mijn waardes waren.
Het heeft wel een week of 6-8 geduurd totdat ik me weer helemaal de oude voelde, waarvan de eerste twee weken wel het heftigst waren.
Op zich voel ik me wel prima, hoewel ik wel misselijker ben dan bij T. Maar gelukkig heb ik niet hoeven over te geven oid dus eigenlijk mag ik niet klagen. Ben wel ietsjes afgevallen door de misselijkheid en de verminderde eetlust maar dat zal vast allemaal wel weer goedkomen. Merk dat het nu sowieso al minder wordt.
Hoe gaat het met jou? Gaat het al beter? Wat een leuke foto's van T zijn feestje zag ik voorbij komen op Facebook. Was een hele geslaagde dag zo te zien.

Stitch: Pfoe kan me voorstellen dat jullie er nog niet op zitten te wachten hoor, een 2e. Als je al zo lang van zulke erge gebroken nachten hebt verlang je meer naar een goede nachtrust denk ik, en niet naar een 2e herrieschopper. Kan me echt niet voorstellen hoe moe jullie je moeten voelen. Af en toe heeft T ook wel eens een periode dat ze een paar keer wakker wordt 's nachts maar dat is vaakmaar een paar dagen. En dan ben ik al gebroken. Sinterklaas doen wij eigenlijk niet aan haha. Ze is twee weken geleden zo erg verwend op haar verjaardag, vind het wel prima zo! Ze snapt het toch nog niet.

Exo: Ja wat een aapjes zijn het he, alles kopieren! Je krijgt af en toe wel even een spiegel voor haha. Zo doe ik vaak mijn handen omhoog met de handpalmen naar boven als ik bijvoorbeeld vraag: waar is papa nou? Als je begrijpt welke beweging ik bedoel haha. En nu begint ze dat dus ook te doen haha, wijsneus. Als ik dan vraag waar papa is, of de bal of whatever, maakt ze ook die beweging.

_Jet: Zo, wat een woordenschat al zeg! T kan ook wel een paar woordjes, maar meer makkelijk woorden. Ze zegt mama, papa, bah, bal, pop, die en hap. Ze snapt inderdaad wel veel dingen die ik aan haar vraag ja, dat dan weer wel :wink:

Hier nog even een fotootje van mijn pietje, met een supermooie joggingbroek, maar het was weekend :wink:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 09 Dec 2014 08:55

Wij hebben donderdag de combinatietest gehad. De echo zag er helemaal goed uit, niets op aan te merken, alleen was één hormoon in mijn bloed niet goed. Mijn papp-a waarde was veel te laag. Hierdoor hebben we nu een verhoogde kans op down en komen we in aanmerking voor de NIPT test. Daar moet ik morgen voor naar het ziekenhuis en dan nog 10-14 dagen wachten op de uitslag. Voor nu ga ik er maar gewoon vanuit dat alles goed zit, is 'maar' een kans van 1:100 die we hebben, maar was wel weer even schrikken.
Baal er wel van dat het nou nooit gewoon in één keer goed of zorgeloos kan gaan :(
Afbeelding
Afbeelding
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Dec 2014 09:29

Jemig, dat is schrikken Aardbei.
Hopelijk valt het mee. Mijn duimen draaien voor een goede uitslag!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 09 Dec 2014 09:31

Aardbei, dat is ook weer schrikken, kan me voorstellen dat je daarvan baalt. Het blijft een kleine kans, maar toch. Weer twee weken in spanning dus.

Nou Jet, het tandenknarsen houdt bij ons helaas al veel langer dan twee weken aan :thumbdown:

Het huis was trouwens super! Ons bod is geaccepteerd, het is nu alleen nog wachten op akkoord van de bank van de verkopers. Zij blijven namelijk met een restschuld achter. Nog even spannend dus.

E. loopt steeds langere stukken, zo schattig. Maar kruipen blijft favoriet, dat gaat (vooralsnog) toch sneller en stabieler :smile:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 09 Dec 2014 11:00

Thanks dames!

En voor jou ook spannend Suus, maar wel leuk spannend! Ik ga voor je duimen!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 09 Dec 2014 11:53

Aardbei, ik snap helemaal dat zo'n uitslag nu extra rot is na al die narigheid die jullie al gehad hebben! Lukt het een beetje om positief te denken? De kans dat alles gewoon goed is is wel het allergrootste natuurlijk.
Jet: wat leuk die eerste woordjes, vooral 'huppatee' haha!
Stitch: ja een meeting lijkt mij ook superleuk
Exo: aah wat lief dat ze een ander kindje ging helpen! Zit ze in een babygroep of een dreumesgroep op het kdv?
Dolphinne: pff ik kan me nog goed herinneren dat je muren ging witten met je zoon, en nu moeten jullie het huis alweer uit :( Je krijgt wel veel op je bordje zeg.
Nillis: fijn dat je nu die bevestiging hebt dat de reflux en motorische achterstand samenhangen. Hoe gaat het nu met jou, trek je het allemaal nog een beetje?

Hier met I. alles goed. Gisteren op het cb geweest, ze is alweer 80 cm! Qua motorische ontwikkeling en taalontwikkeling loopt ze wat achter, maar niet zorgelijk. We vertrouwen er maar gewoon op dat ze de komende maanden een keer een sprongetje maakt en woordjes gaat zeggen en gaat lopen. Ze doet alles gewoon op haar eigen tempo ;)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen