Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Sollicitatietopic

<<

Anoniem186

Bericht 21 Sep 2013 16:18

Re: Sollicitatietopic

Shit zeg. Ik had een sollicitatiebrief gestuurd, waarvan de gesprekken woensdag gepland staan. Via de post zou ik wat horen. Maar ik heb nu dus nog steeds niks gehoord, terwijl de post net al is geweest.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Sep 2013 17:34

Balen, Jans! Misschien maandag of dinsdag?

Even een vraagje: ik heb afgelopen week op een school ingevallen en weet dat er een nieuwe groep gestart wordt vanaf januari/februari. Helemaal leuk! Ik ben mijn brief daar voor aan het schrijven, maar wat moet ik nou de mail zetten? Geachte meneer of Beste voornaam ? Of allebei? Ik neig naar Geachte, maar dat staat ergens wat afstandelijk omdat ik de directeur al ken..
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 21 Sep 2013 19:42

Gisteren was mijn geluksdag, ik kreeg 3 gespreksuitnodigingen voor de komende week en de week erop :dance:
Spannend!
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 23 Sep 2013 16:15

Spannend nijntje en heel veel succes

Ik heb vandaag een mail gekregen dat ik morgenmiddag ben uitgenodigd voor een gesprek. Ik hoop dat dit iets wordt want doe ik veel liever dan heel de dag aak de telefoon hangen.
<<

Anoniem100

Bericht 23 Sep 2013 19:46

Jans; heb je inmiddels al wat gehoord?

middleme; ik zou wel Geachte neerzetten, het gaat tenslotte wel om iets zakelijks...maar als jij hem zodanig goed kent dan zou Beste ook wel kunnen.

nijntje4; wow, wat goed! Spannend zeg! Hopelijk zit er iets bij...succes alvast!

Isis; spannend! Heel veel succes morgenmiddag!

Ik heb morgenmiddag ook een gesprek, moet om 12.00 uur.... :)
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 23 Sep 2013 21:32

Nijntje, Isis en Bloempje heel veel succes met de sollicitatiegesprekken deze week.

Jans ik hoop dat je inmiddels een uitnodiging hebt gekregen voor een gesprek.

Middleme ik zou ook kiezen voor geachte.

Bloempje: Ik zoek een administratieve baan op Hbo niveau.
Of een baan als leerkracht basisonderwijs (ik heb Pabo).

vandaag sollicitatiegesprek gehad. Dit ging wel goed denk ik. Toch denk ik niet dat het wat wordt.
De directeur vroeg wat ik nu verdien en gaf aan dat dat er niet in zou zitten.
Ik ben best bereid om een stapje terug te doen, maar niet honderden euro's.
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Anoniem186

Bericht 24 Sep 2013 12:35

Ik ben afgewezen. :( Balen zeg! Zo'n eerste afwijzing doet toch best zeer. In de brief stond geen reden. Bellen jullie om dat te vragen? Ik ben namelijk wel geneigd om dat te doen.

Ik zag net een nieuwe vacature bij dezelfde organisatie. Solliciteren jullie vaker opnieuw bij dezelfde organisatie?

Mardie, fijn dat het zo goed ging! Ja, dat is lastig, als je er zoveel op achteruit gaat. Ik denk dat dat hier ook gaat gebeuren.

Isis, bloempje en Nijntje: veel succes!

Oh bloempje, jij hebt hem nu net gehad denk ik. Hoe ging het?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Sep 2013 12:39

Bij mij ligt het er een beetje aan hoe ik de keer daarvoor 'behandeld' ben. Is het allemaal netjes gegaan dan wil ik er nog wel een keer solliciteren. Maar word ik als een zwijn behandeld dan niet. Zo heb ik wel een scholen gehad waar ik gewerkt had, tijdelijk, en de rede dat ik weg moest was niet duidelijk. Dan solliciteer ik daar niet meer. Vooral niet als collega's zeggen dat de rede onzin is.

Snirp

Bericht 24 Sep 2013 18:07

Goed zo Nijntje!

Ik heb vandaag weer een sollicitatie de deur uitgedaan.
Van een andere brief hoor ik deze week of ik uitgenodigd wordt voor een gesprek.
In november heb ik een kennismakingsgesprek voor een invalpoule!
<<

Anoniem100

Bericht 24 Sep 2013 18:08

Ben ik weer!

Gesprek ging best goed volgens mij! Naar mijn idee was er ook wel 'n soort klik...waren 2 leuke dames die 't gesprek deden.
Er zijn 7 kandidaten die ze deze week spreken...vrijdagmiddag hoor ik meer. Nog even afwachten dus :-)

Dit is de 7e keer in een half jaar dat ik solliciteer bij dezelfde organisatie... Alleen waren dat steeds andere locaties die ook zelf personeel werven, daar komt niemand van hogerhand bij kijken. Dus dan maakt 't ook niet zoveel uit. Daarbij heb ik ook wel een paar x gesolliciteerd en werd ik afgewezen en de keer daarop bij dezelfde opeens wel uitgenodigd...

Deze functie is ook lager dan ik eigenlijk wil en kan, is voor assistent begeleider (mbo 3) terwijl ik hbo heb. Ga daar ook wel op inleveren naast dat dit ook minder uur is... Maar moet toch weer ergens beginnen en hopelijk kan ik doorgroeien daar dan ofzo. Is in elk geval iets...
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 25 Sep 2013 16:42

Zo heb vandaag ook maar eens 3 sollicitaties de deur uit gedaan, pff word er nu wel beetje moedeloos van.
Heb momenteel een nul uren contract als Begeleider intensief maar mag sinds 3 weken niet meer werken omdat mijn zwangerschap zichtbaar is en ik werk met clienten waar agressie voor komt.
De is me wel gezegd dat ik naar mijn zwangerschap terug mag komen dus hopelijk kan ik dan weer wat uren maken :).

@bloempje, vaak als je ergens binnen bent kun je wel verder kijken en misschien wel doorgroeien. Helaas liggen de banen binnen de gehandicaptenzorg nu niet echt voor het oprapen :( hoor ook veel vacature stops om me heen wat het er niet beter op maakt..
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 25 Sep 2013 17:13

Gisteren heb ik een gesprek gehad, en meteen erachteraan het tweede gesprek (dat deden ze daar voor het eerst zo). Dus voor ik goed en wel kon verwerken dat ik door was ging ik alweer het tweede gesprek ik! Ze keken door mijn zenuwen heen, de klik was er en de zenuwen werden ook wat minder gelukkig.

Helaas werd ik vandaag gebeld dat ik het niet geworden ben. Het heeft niet aan het gesprek gelegen maar er was iemand met wat meer ervaring. Allemaal leuk en aardig maar ik voel mij zo onderhand de eeuwige tweede.

Gelukkig heb ik vrijdag nog een ander gesprek maar dit is wel weer flink balen, zeker omdat ik gister daar 3 uur heb gezeten en dan verwacht je toch wel wat.
<<

Anoniem205

Bericht 25 Sep 2013 17:57

Balen Nijntje! Bijzonder wel, het tweede gesprek er meteen achteraan. Heb je nog gevraagd of ze nog tips voor je hebben voor de toekomst?

Ik heb vandaag een 3e gesprek gehad bij een detacheringsbureau. Het duurt allemaal wat lang daar. Vandaag kwam per mail een vacature voorbij voor een functie, ik heb gereageerd en morgen ga ik op intake bij dat uitzendbureau. Dat gaat lekker snel-snel :)
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 26 Sep 2013 13:42

Nijntje4, het is gewoon een heel moeilijke tijd. Heb zelf dan nu wel wat gevonden, maar ook vaak genoeg afgewezen of te horen gekregen dat iemand net meer ervaring had, of net iets beter paste, etc. dus ik snap je gevoel. Maar kop op, blijven doorgaan, en ik hoop dat je heel snel een leuke baan vindt.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 26 Sep 2013 16:02

Jammer Nijntje.

Ik ben net thuis van mijn gesprek en ik heb er 45 minuten binnen gezetten. Op zich ging het gesprek goed en ik heb veel kunnen vertellen vanuit ervaringen en wat ik de afgelopen jaren allemaal geleerd heb op de verschillende scholen.
Er zijn 20 reacties geweest (wat ik weinig vind voor onderwijsland) en er zijn er 3 uitgenodigd voor gesprek. Morgen of maandag hoor ik meer. Afwachten nu dus.

Tabbie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Sep 2013 17:34

Spannend!
<<

Anoniem205

Bericht 26 Sep 2013 19:40

Fingers crossed, Silly!
<<

Anoniem186

Bericht 27 Sep 2013 08:10

Spannend, silly!

Snirp, al wat gehoord?

Bloempje, ik duim met je mee. Ik hoop het voor je!
Eigenlijk wel vaag dat ze een hbo'er voor een mbo 3 functie willen hebben.

Oreo, hoe is het gegaan?

Nijntje, balen zeg. Wat een pittige dag was dat!
Ik snap je moedeloosheid, ik vrees zelf ook grote vrezen...
<<

Snirp

Bericht 27 Sep 2013 08:22

Jammer Nijntje!
Spannend Silly!

Ik heb nog niks gehoord... Eind september lijkt me vandaag of maandag, dus verwacht een dezer dagen iets te horen!
Ook nog weer een nieuwe sollicitatie verstuurd, maar daar heb ik niet eens een bevestiging van ontvangen...
<<

Anoniem205

Bericht 27 Sep 2013 10:57

Jans, lief dat je het vraagt,
Ik heb gisteren een gesprek gehad en ze zou me direct voorstellen. Fingers crossed dus...
<<

Anoniem205

Bericht 27 Sep 2013 13:55

Vandaag kwam de eerste keer WW binnen... sodeju zeg, dat valt tegen!
<<

Anoniem186

Bericht 27 Sep 2013 14:02

Ja, is het zo erg? Daar ben ik ook al bang voor.
Wat is het verschil in percentage op basis van je netto loon?
<<

Anoniem205

Bericht 27 Sep 2013 14:56

Jans, ik weet niet of mijn berekening klopt, maar het lijkt er op dat ik nu maar 70% heb uitbetaald gekregen, ipv 75%.
Het nadeel is dat ze je brutosalaris nemen, daar oa je pensioenpremie vanaf halen (en alle andere "voordelen" die je op je werk hebt/had) en over dát bedrag de berekening maken. Dat scheelt bruto al 200 euro bij mij...

Als ik kijk naar wat ik netto elke maand uitbetaald kreeg van mijn werkgever en wat nu, is het verschil nog groter. Dan heb ik nog geen 60% van mijn oorspronkelijke inkomsten uitbetaald gekregen..

misschien heb ik ergens een fout gemaakt hoor, maar ik vrees al voor volgende maand...
<<

Anoniem205

Bericht 27 Sep 2013 15:00

Oh, en wat nog het meest bijzondere is... er is méér loonheffing ingehouden dan het ooit bij mijn werkgever is geweest. Call me crazy....
<<

Anoniem100

Bericht 27 Sep 2013 15:17

Hier nog niets gehoord....sowieso vandaag, ergens eind van de middag hadden ze gezegd. Dus nog even geduld... Maar jemig, ben nog nooit zo zenuwachtig geweest om het wachten op een telefoontje!

Jans, idd vaag dat ze überhaupt een hbo'er uitnodigen...maar ik heb ook de niveau 3 + 4 papieren en al eens gewerkt in deze sector dus ik denk dat ze gewoon kijken wat ik in huis heb en dan beslissen wat ze met mij kunnen en/of willen.

Spannend Silly-One en Snirp, hoop dat jullie gauw nog iets horen!

Oreo, klopt idd...alle voordelen gaan er eerst af en vervolgens loonheffing en daarna pas de berekening met waar je recht op hebt. Ik vond het ook flink tegenvallen... Maar het is tenminste iets, ik kwam er gelukkig net aan mee uit :)
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie