Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Denkbeeldige vrienden

<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Jul 2017 19:01

Denkbeeldige vrienden

Mats ziet al sinds een aantal maanden mensen hier in huis. Het begon in zijn slaapkamer, waar een jongetje was dat midden in de nacht met hem wil spelen. Daarna kwam een denkbeeldige juf. Ik dacht gewoon vriendjes die hij bedacht omdat hij overdag alleen(zonder speelmaatje) in huis is en hij gewoon graag onder de mensen is. Maar net zag hij een jongetje dat is dood gegaan in de hoek van de kamer staan. En ik wil er graag heel rustig onder blijven en ik geloof er eigenlijk niet in, maar toch... It freaks me out.
Ik wil hem na de vakantie al graag naar de psz voor echte vriendjes, maar verder iemand nog tips?
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem315

Bericht 15 Jul 2017 20:12

Re: Denkbeeldige vrienden

Daar zou ik ook ernstig de kriebels van krijgen. Het is vrij normaal dat kinderen denkbeeldige vriendjes krijgen, maar op de manier die jij omschrijft is wel engig.

Wat vindt hij er zelf van? Vindt hij het eng? Of vindt hij het normaal?
Als hij het eng vindt, kun je afspreken dat hij tegen dat jongetje zegt dat hij weg moet gaan. Eens kijken of dat helpt.
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 15 Jul 2017 20:14

Ik kan me wel voorstellen dat je er een beetje van schrikt. Een paar jaar geleden hadden wij op de psz een jongetje op de groep die ook dit soort ervaringen had en personen zag die er niet waren. Nu had hij een familielid die er ook ervaring mee had en ik geloof dat ze met hem naar iemand toe zijn gegaan die hem ging helpen om er goed mee om te gaan. Maar ik kan me voorstellen dat je zoiets te snel vindt gaan. En als je er niet in gelooft is het ook nogal een stap om naar een "helderziende" ( weet even niet een goede respectvolle naam voor iemand die geesten ziet) te gaan, omdat de mogelijkheid er is dat diegene door een gekleurde bril kijkt en graag wil bevestigen wat er misschien wel helemaal niet is. Misschien warrig omschreven, sorry.
Ik zou t even afwachten en kijken hoe hij zich verder ontwikkelt als hij meer contacten met leeftijdgenootjes heeft op de psz.
<<

Anoniem237

Bericht 15 Jul 2017 20:18

Ik wil er op het forum niet over uitwijden, maar je mag me (als je wilt) een PB sturen als je vragen hebt.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Jul 2017 20:28

Hij lijkt het zelf niet eng te vinden. Toen in de nacht zei hij dat hij nu niet met het jongetje wilde spelen en heb ik idd ook gezegd dat kindjes die met mats willen spelen nu even weg moeten gaan omdat Mats moest slapen. Maar met anderen lijkt hij het gewoon wel gezellig te vinden :laughcry:
Ik wil er zelf heel graag ook niet in geloven omdat ik het gewoon echt vet eng vind.

Ik ben ook bang dat iemand met een zesde zintuig mij iets te zweverig is, maar als hij er last van krijgt wil ik het opzich wel proberen.

Wel gaan eerst binnenkort verhuizen, dus misschien maakt dat ook nog verschil (daar heb ik ook mijn hoop op gevestigd).

Forumster, ik stuur morgen even een berichtje vanaf de laptop.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 15 Jul 2017 20:34

Heeft dat kindje tegen hem gezegd dat hij dood is?
Ik zou dit echt heel engig vinden.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 15 Jul 2017 20:41

Omg wat eng! Zou echt bij god niet weten hoe ik daarop zou reageren maar je lijkt het iig goed nuchter op te pakken :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 16 Jul 2017 05:50

Mijn oudste heeft dit ook gehad, en komt nog af en toe met verhalen over mensen die 's nachts op zijn kamer zijn. Die praten dan tegen hem, de laatste keer hebben ze hem verteld dat ze enge mensen zijn. It freaks me out to! Maar we hebben er uiteindelijk iemand voor in huis laten komen om het huis te "zuiveren" en de energieen in balans te brengen. Verder gaf ze aan er naar kinderen tie heel normaal over te doen. We mochten er uit onszelf niet over beginnen tegen hem en hem natuurlijk wel aanhoren en begrip voor hem hebben. Maar die van mij was wel echt heel bang vandaar dat we deze stappen hebben gezet. Ikzelf heb hiervan geleerd dat je echt niet bang moet zijn, of er nu wel of niet "iets" is, het is niet eng.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 16 Jul 2017 14:42

Sam schreef:Heeft dat kindje tegen hem gezegd dat hij dood is?
Ik zou dit echt heel engig vinden.

Ja dat vraag ik me ook af. Hoe weet je dat dat jongetje dood Is?
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Jul 2017 15:04

Nou dat is wat mats zei 'ik ga schieten op dat dode jongetje in de hoek'. Dus of dat gewoon fantasie is, of dat hij op dat moment communiceert met een geest??? Ik hoop iig heel erg het eerste!

Bedankt voor jouw ervaringen Romie! Wat sneu dat jullie oudste er echt zo'n last van heeft gehad. Als dit zo blijft wil ik er ook wel over nadenken om iemand te laten komen, hij vindt het dan misschien niet eng, maar ik wel. Vooral omdat ik het dus niet zie, dat maakt het zo ongrijpbaar.

Terug naar Zwangerschap & kinderen