Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Stomme vragen topic #4

<<

Anoniem316

Bericht 26 Jul 2017 09:26

Re: Stomme vragen topic #4

Ik wou dat ik je kon uitleggen wat ik heb gedaan, maar naar mijn idee heb ik niks bijzonders gedaan..
Lastig lijkt me dat Spencer. Waar worden ze dan wakker voor?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Jul 2017 09:42

Spencer schreef:Ik doe echt iets fout geloof ik. Mijn beide kinderen slapen niet door. Ze maken me 3-5 keer per nacht wakker. Hoe dat toch komt..

Worden ze wakker van jullie ? Slapen ze in hun eigen kamer?
Bij T was dat echt de oplossing
2016
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 26 Jul 2017 10:11

Ik maak Ravi ook nog steeds om 22.30/23.00 wakker voor en voeding. Dat heb ik vanaf het begin gedaan en het werkt voor hem gewoon goed. Ik denk er nu wel eens over om eens te proberen dat niet meer te doen maar ik vind het zelf niet erg en ben anders ook een beetje bang dat mijn productie teug zou lopen omdat ik dan nog maar op 4 voedingen zit. Toen Ravi nog niet door sliep heb ik op een gegeven moment ook geprobeerd om hem met speen verder te laten slapen, soms werkte dat en soms niet. Maar bij Sam lijkt het dus echt honger te zijn, dan zou ik dat niet doen en gewoon een fles geven. Dan zal ze het nog wel nodig hebben. Kan me wel voorstellen dat het heel vermoeiend is :(
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 26 Jul 2017 10:13

Salome schreef:
Spencer schreef:Ik doe echt iets fout geloof ik. Mijn beide kinderen slapen niet door. Ze maken me 3-5 keer per nacht wakker. Hoe dat toch komt..

Worden ze wakker van jullie ? Slapen ze in hun eigen kamer?
Bij T was dat echt de oplossing

Dat hielp hier ook trouwens. Ravi werd op een gegeven moment echt wakker van ons. Op zijn eigen kamer slaapt hij nu tot 7-8 uur.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 26 Jul 2017 10:15

Volgens mij is het bij ons meer geluk dan wijsheid dat ze bijna doorslaapt. Sinds we een vast ritme hebben gaat het redelijk vanzelf. Ze krijgt om 22.00 de laatste en om 07.00 de eerste fles, elke dag zonder uitzondering. In de nacht enkel op verzoek, 30 ml per uur dat ze voor 07.00 komt met een maximum van 90 ml. Ze komt nu vaak tussen 5 en 7, maar steeds dichter op de 7 uur. Als ze na 6 uur komt krijgt ze wel haar 7u-fles. Overdag krijgt ze om de 3 uur 120 ml.
Afbeelding Afbeelding
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Jul 2017 10:35

Carrie schreef:
Niekske schreef:Misschien krijg ik hier wat negatieve reacties op... Maar wij zijn het op een gegeven moment toch gaan afdwingen. Ik zat er helemaal doorheen toen. Ook een tijd geprobeerd om overdag meer te geven, maar dat lukte niet, dus toen zijn we het andersom gaan doen: 's nachts krijg je niks meer. Tijdje laten jammeren en wel steeds erheen voor een kusje enzo en soms even een paar slokken melk en dan maar even schreeuwen. Na een week was het over en sliep ze door.

He maar 7 maanden is best jong toch? Snap dat je moe was maar dat hoort er toch bij? Zal ze het niet nodig gehad hebben? Bij ons duurden de nachtvoedingen tot een maand of 8, en die heb ik gewoon gegeven.

Dat ben ik met je eens, maar zo ging het bij ons niet. M heeft nooit een late voeding gehad, rond 23u zeg maar. Ze werd er zelf niet wakker voor en haar wakker maken, werkte niet (ze werd dan alsnog rond 3-4 uur wakker voor een nachtvoeding) tegen het einde van mijn verlof begon ze door te slapen, maar toen ik weer ging werken, kwam ze twee keer 's nachts, rond 0.00 en rond 5.00. Ik heb haar toen elke keer laten drinken, met de gedachte dat dat aan de verandering (ik weer werken) lag. Na een paar weken werd het weer één nachtvoeding rond 3-4 uur, maar ondertussen dronk ze best grote flessen als ik aan het werk was (3 × 180-200 ml) en dan in de ochtend 1× en in de avond vaak 2× bij mij. Toen ook de groentenhap er goed in ging, hebben we overlegd met het CB, want ze kreeg overdag genoeg binnen en had die voeding in de nacht niet nodig (ze is ook erg groot voor haar leeftijd) Ik was op dat moment echt een zombie, waar ik tijdens de zwangerschap nooit bekken klachten had, had ik ze nu van vermoeidheid. Ik kwam slecht in slaap na de nachtvoedingen, dus toen zijn we het toch zo gaan doen. Of eigenlijk, proberen. We hadden wel afgesproken dat we dit max 1 a 2 weken wilden proberen. En het werkte... Ze was toen ruim 5 maanden. Het is misschien een harde aanpak, maar ik moest op dat moment ook even aan mezelf denken.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 26 Jul 2017 10:46

Ze beginnen altijd op hun eigen kamer. D eindigt bij ons. D heeft geen speen en R uiteraard ook niet. Ook duimen ze niet. R krijgt overigens geen fles ofzo hoor. Helemaal niks. Maar wakker is hij wel.
R. 2013
D. 2016
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 26 Jul 2017 10:51

lastig zeg Spencer! Ik denk dat je daar niks aan kunt doen, ze zullen wel gewoon licht slapen. Of leren duimen ;) Ravi pakt meteen zijn duim als hij een beetje wakker wordt
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 26 Jul 2017 11:13

Ik denk niet dat dat nog te leren is haha. Veel koffie blijven drinken en hopen op een wonder.
R. 2013
D. 2016
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 26 Jul 2017 11:42

Ik vind het nu sowieso vermoeiender dan bij P. Toen merkte ik er niks van.

Bedankt voor het meedenken meiden. Fijn!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Jul 2017 13:23

Sam schreef:Ik vind het nu sowieso vermoeiender dan bij P. Toen merkte ik er niks van.

Bedankt voor het meedenken meiden. Fijn!

Logisch toch. Toen kon je nog eventjes overdag chillen als P lag te slapen.
Als S nu slaapt dan is P er ook nog :razz:
2016
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 26 Jul 2017 14:33

Oudste zoon (4) slaapt op zolder. We hebben een enge zoldertrap (incl. traphekje) waar niet overal een leuning kan hangen. Daarom heeft hij een potje op z'n kamer zodat hij gewoon daar kan plassen en niet slaapdronken de trap af hoeft.
Nu vroeg hij net wanneer hij naar beneden (1e verdieping) mag om op de wc te plassen... Want hij past niet goed meer op het potje :) (Dit valt wel mee, maar ik snap dat ie liever gewoon naar de wc wil)

Wat zouden jullie doen, vanaf wanneer dat laten doen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 26 Jul 2017 14:35

Wordt hij vaak 's nachts wakker MissBitchy? Elke nacht of incidenteel? En als ie wakker wordt, weet jij hoe slaapdronken hij is? Hoor jij 'm eventueel de trap af komen? En als ie valt, ligt er dan iets zachts op de grond? Al die dingen zouden voor mij denk ik meespelen. Maar op een gegeven moment moet je ze denk ik ook vertrouwen geven dat het lukt. Het kán een keer mis gaan, maar ja, het kan als volwassene ook mis gaan, ook slaapdronken of gewoon wakker. Als hij het aandurft, kan je het misschien wel gaan proberen?
Lieve kleine man. 01-04-2017
Lief klein meisje. 22-09-2020

Afbeelding

Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 26 Jul 2017 14:46

Kun je met hem afspreken dat hij in de nacht op zijn billen de trap af moet?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 26 Jul 2017 14:48

Eerlijk gezegd geen idee hoe vaak ie wakker wordt... Niet dat we horen in ieder geval.
De 1e verdieping en zolder en dus ook trap zijn helemaal gestoffeerd, dus in dat opzicht wel zacht. Maar het is wel een trap met een draai van 180 graden...
Ik denk inderdaad gewoon maar proberen. Hij moet ook eerst het traphekje openen, dus zal hij hopelijk wakker genoeg zijn. En hopelijk word ik ook wakker vangnet geluid van het traphekje :)

Jip dat is nog wel een goede ja! Al vraag ik me dus weer af in hoeverre die daar dus slaapdronken aan denkt, normaal loopt ie wel 'gewoon' de trap af.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 26 Jul 2017 14:50

Plast ie elke nacht in dat potje?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 26 Jul 2017 14:54

Aan de ene kant kun je misschien beter het traphekje open houden in de nacht. Anders krijgt ie het misschien niet goed open en plast ie in z'n broek en da's zielig. Aan de andere kant hoor jij hem misschien daardoor wel beter inderdaad. Maar als ie er toch 's nachts uit mag, dan kan open laten misschien ook wel. Neem aan dat het hekje voor hem is (of zijn er andere kindjes voor wie het hekje dicht moet zijn?) dus dan is het misschien beetje onnodig om het dicht te houden als hij het zelf open mag doen, toch?

Wat Jip zegt is ook een goede idd.

Ik snap je wel hoor, wij gaan deze situatie ook hebben met een enge zoldertrap zonder leuning of muur aan één kant tegen de tijd dat O een broertje of zusje krijgt en hij naar zolder verhuist.
Lieve kleine man. 01-04-2017
Lief klein meisje. 22-09-2020

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 26 Jul 2017 19:57

Niekske, het klinkt als een weloverwogen beslissing. En zelf kennen jullie je kind natuurlijk het beste!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 26 Jul 2017 20:40

We vermoeden dat T het wel lekker zou vinden om een dekbedje te krijgen ipv de losse dekentjes die hij nu heeft. En/of in plaats van de slaapzakken die hij ook wel aan heeft. Hij slaapt alleen nog gewoon in zijn ledikant, en dat laten we voorlopig ook nog zo. De kleinste dekbedden van IKEA zijn 2m lang, dat is toch veel te groot? Hoe hebben jullie dat gedaan?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 26 Jul 2017 20:46

Zora, N. (3) slaapt ook nog in een half open ledikant en zij heeft een peuter dekbed van de Hema. Die zijn 120x150 en stop ik nog een stuk onder haar matras zodat het niet te hoog komt.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 26 Jul 2017 20:56

Oh goeie tip! Dank! Dat is een mooi stuk korter :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Snirp

Major Yipyapper

Bericht 26 Jul 2017 21:06

Wij hebben ook het peuterdekbed van de HEMA.
Alleen ligt T. er alleen nog maar óp te slapen, haha.
Maar eronder komt vast, als het kouder wordt.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 26 Jul 2017 21:08

Spencer, heel herkenbaar dat niet doorslapen. Beide meiden hier zijn van jongs af aan moeizame slapers, zowel in- als doorslapen. N. werd heel lang panisch in een eigen bed, sliep tot 20 maanden bij ons, wordt nog steeds vrijwel elke nacht wakker. L. doet exact hetzelfde, wordt nog steeds vaak wakker. Momenteel een onrustige fase ofzo, ze kan wel 7x wakker worden. Heel vermoeiend maar het is niet anders. Hier speelt probleem rond onvoldoende eten en groeien echt mee waarschijnlijk.

Nachtvoedingen, hier 16 maanden en nog steeds dus (bv). Gewenning? Ook. Maar ze blijkt het ook echt nodig te zijn (nog geen 8 kg, behoorlijk lichtgewicht dus).

Zora, ze hebben er ook kinderkussens mocht je die ook willen. Ik weet nog hoe stoer N. het vond dat ze voor het eerst een dekbed kreeg :love:
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 26 Jul 2017 21:30

M'n beide jongens zijn ook mager en klein. R eet slecht maar ook als hij eens goed eet wordt hij wakker. Ik ben er inmiddels wel aan gewend.
R. 2013
D. 2016
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Jul 2017 21:55

Zora schreef:Oh goeie tip! Dank! Dat is een mooi stuk korter :)

Je hebt volgens mij zelfs een ledikant dekbed bij hema.
Wij hebben hem voor onze oudste en ze past daar nog heel goed onder.

https://www.hema.nl/winkel/wonen-slapen ... -(33341464)?variant=33341464

Hij pakt de link niet goed sorry
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen