Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wil graag een keer naar Egypte, maar ........

<<

caribbeanlover

Bericht 02 Sep 2013 10:06

Wil graag een keer naar Egypte, maar ........

We zijn nog niet geweest dit jaar en ik zit nu al na te denken over volgend jaar.................best erg!
Ik wil graag een keer naar Egypte, maar door dat gedoe nu en eigenlijk is het elk jaar wel raak twijfel ik best.
Er zijn landen waar ik nog niet ben geweest en die wellicht beter zijn om naar toe te gaan zoals Cyprus (alhoewel door dat gedoe daar gaan er minder mensen nu heen), Kaap Verdische eilanden komen ook wat meer in trek dus dat lijkt me ook wel wat.

Hoe denken jullie nu erover om naar Egypte te gaan? Wil je niet/nooit meer? Neem je het risico?
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 02 Sep 2013 15:16

Re: Wil graag een keer naar Egypte, maar ........

Wij zijn er nu drie keer geweest in 2009,2010 en 2012.
Mijn ervaring is dat je in de bekende badplaatsen vaak niet veel van mee krijgt, maar als je naar Cairo en Luxor wilt voor de piramides etc zou ik het volgens jaar bekijken hoe de situatie dan is.

Voorlopig hoeven wij niet meer naar Egypte aangezien we gezien hebben wat we wouden zien, maar kan me voorstellen als we de kinderen wat ouder hebben er misschien wel weer heen gaan want de hotels met hun voorzieningen zijn echt top !
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Sep 2013 15:33

Maar juist in die bekende plaatsen raden ze het nu af en mensen zijn eerder naar huis gegaan. Hotels heb je in diverse maten qua voorzieningen, dus de een is de ander niet.
Waarom moeten je kinderen er ouder voor zijn? Dat is niet leeftijdsgebonden denk ik. De hotels zijn daar juist vooral op kids gericht.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Sep 2013 15:58

Ik zou gewoon kijken hoe de situatie volgend jaar is. Zoals nu zou ik er niet heengaan maar wie weet is het volgend jaar heel anders. Plus je hebt ook een aantal alternatieven, dan zou ik daar eerder naar kijken.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Sep 2013 16:10

Dat het er nu zo is wil niet zeggen dat het altijd zo is daar he.

Ik ben in 2011 in Egypte geweest en heb toen nergens iets van gemerkt. Ik vond het juist enorm fijn in Egypte en wil graag terug, het liefst ook naar hetzelfde gebied (Makadi Bay) waar we geweest zijn.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem 63

Bericht 02 Sep 2013 17:37

Ik wil er ook nog graag eens heen, maar wacht voorlopig nog even af ja. Mij teveel gedoe daar nu elke keer. Zal vast ooit wel een einde aan komen.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Sep 2013 19:09

Peyton schreef:Dat het er nu zo is wil niet zeggen dat het altijd zo is daar he.

Ik ben in 2011 in Egypte geweest en heb toen nergens iets van gemerkt. Ik vond het juist enorm fijn in Egypte en wil graag terug, het liefst ook naar hetzelfde gebied (Makadi Bay) waar we geweest zijn.

Ik zeg toch niet dat het altijd zo is, maar wel vaak en dat is nou eenmaal een feit.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Sep 2013 19:37

caribbeanlover schreef:
Peyton schreef:Dat het er nu zo is wil niet zeggen dat het altijd zo is daar he.

Ik zeg toch niet dat het altijd zo is, maar wel vaak en dat is nou eenmaal een feit.

Je zegt elk jaar maar nu zou ik ook zeker niet willen gaan, ik zou zelf ook nog willen wachten tot het een stuk rustiger is. Ik ben er al geweest en zou nu liever eerst andere landen willen bezoeken. Jij wilt al lang naar Egypte he? :)
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Sep 2013 21:56

Ik zei ''eigenlijk'' en dat is hetzelfde als ''onderhand'' dus niet ''altijd''.
Nou heel lang wil ik ook weer niet, dat is meer dit jaar pas gekomen hoor.
<<

Anoniem16

Bericht 02 Sep 2013 21:57

Wij zijn naar Cyprus geweest maar ik zou het niet adviseren aan anderen.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Sep 2013 22:00

Waarom? Door dat gedoe nu of sowieso nooit? Het lijkt me prachtig daar, ik heb wel een foto's gezien en dat doet gewoon caribisch aan qua zeekleur..................heel mooi. Ben je onlangs geweest?
<<

Anoniem16

Bericht 02 Sep 2013 22:02

Nee al, even denken 8 jaar geleden ofzo. We zaten ook echt verkeerd helaas. Wij zaten in Larnaca bay en dat viel erg tegen, heel dor allemaal/ te warm/ gewoon helemaal niet mooi daar. Maar aya napa ( of hoe je het schrijft) is idd wel enorm mooi, wil je naar Cyprus zou ik daar heen gaan. Overigens is de zee idd geweldig mooi, het gebied en het hotel vielen enorm tegen. En de vliegreis haha
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Sep 2013 08:39

De zee is toch niet overal zo mooi helder? Zie nl verschillende foto's. Hoe was de zee bij jullie hotel? Welk hotel zat je? Dan ga ik daar iig niet heen. Wat was er met de vliegreis? Hoe lang is het eigenlijk vliegen?
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Sep 2013 11:24

caribbeanlover schreef:Ik zei ''eigenlijk'' en dat is hetzelfde als ''onderhand'' dus niet ''altijd''.
Nou heel lang wil ik ook weer niet, dat is meer dit jaar pas gekomen hoor.

Hm ik heb je er anders vorig jaar ook al over gehoord hoor :) Via FB was dat maar maakt niet uit ;)
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Sep 2013 11:26

Kan mij niet herinneren en ook niet dat ik jou op FB heb.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Sep 2013 11:37

Ik heb nu een andere naam maar zal je een pm sturen.
<<

Anoniem16

Bericht 03 Sep 2013 11:45

caribbeanlover schreef:De zee is toch niet overal zo mooi helder? Zie nl verschillende foto's. Hoe was de zee bij jullie hotel? Welk hotel zat je? Dan ga ik daar iig niet heen. Wat was er met de vliegreis? Hoe lang is het eigenlijk vliegen?

Daar bij Aya Napa is de zee prachtig! Bij ons was het idd erg vies. Wij zaten dus in Larnaca Bay, hotel weet ik zo even niet meer maar sowieso Larnaca zou ik niet heen gaan. De vliegreis was ik meen 4.5-5 uur en omdat je over het Trodos gebergte aan komt vliegen is de landing niet fijn, ik vond het heel steil voelen zeg maar. Alsof je een stuk naar beneden stort.

Een tip vind ik dan wel het Trodos gebergte dat is mooi, en de koningsgraven en Aya Napa dus sowieso.
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Sep 2013 11:46

Printje schreef:
caribbeanlover schreef:De zee is toch niet overal zo mooi helder? Zie nl verschillende foto's. Hoe was de zee bij jullie hotel? Welk hotel zat je? Dan ga ik daar iig niet heen. Wat was er met de vliegreis? Hoe lang is het eigenlijk vliegen?

Daar bij Aya Napa is de zee prachtig! Bij ons was het idd erg vies. Wij zaten dus in Larnaca Bay, hotel weet ik zo even niet meer maar sowieso Larnaca zou ik niet heen gaan. De vliegreis was ik meen 4.5-5 uur en omdat je over het Trodos gebergte aan komt vliegen is de landing niet fijn, ik vond het heel steil voelen zeg maar. Alsof je een stuk naar beneden stort.

Een tip vind ik dan wel het Trodos gebergte dat is mooi, en de koningsgraven en Aya Napa dus sowieso.

Bedankt voor de waarschuwing haha.
Waar is daar de zee het helderste? Ayia Napa misschien? Als we we daar ooit geen gaan wil ik wel graag het caribische uitzicht graag hebben wat we in de caribbean ook vaak hebben gehad.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 06 Sep 2013 11:56, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem29

Bericht 03 Sep 2013 15:00

Ik ben heel benieuwd naar de Kaapverdische Eilanden. Mijn ouders gaan er in November 2 weken naar toe, dus als ze geweest zijn dan zal ik vragen hoe het was.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 03 Sep 2013 15:51

Wij willen ook nog graag, maar weten niet of we het nog gaan doen.
Geen zin in weer het gezeik van afgelopen week.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Sep 2013 15:55

Intoxicated schreef:Ik ben heel benieuwd naar de Kaapverdische Eilanden. Mijn ouders gaan er in November 2 weken naar toe, dus als ze geweest zijn dan zal ik vragen hoe het was.

Kennissen van ons zijn er geweest en vonden het erg mooi, mooie zee qua kleur. Er is niet veel te doen daar weten je ouders dat?
<<

Anoniem29

Bericht 03 Sep 2013 16:03

Ja dat weten ze. Ze hebben echt geboekt om lekker uit te rusten :)
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Sep 2013 17:16

Heeeeeeerlijk!
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Sep 2013 12:03

Het Nissi strand in/op Cyprus oogt ook zeer mooi. In welke plaats ligt dat? Ik zie op Google zowat steeds Nissi Beach Hotel. Is Nissi zelf geen strand dan en heet het alleen zo omdat het hotel erbij hoort?
<<

Anoniem7

Bericht 06 Sep 2013 12:34

Egypte heeft me sowieso al nooit echt getrokken hoor, maar door die onrusten zou ik er de komende jaren helemaal niet meer heen durven. Die onrust blijft ook heus nog wel even aanhouden, dus ik zou nog niet nadenken over Egypte als vakantiebestemming voor volgend jaar. Het Tahrirplein is al jaren middelpunt van politieke onrust en geweld, nu heeft het zich uitgebreid en ik geloof heus niet dat het volgend jaar allemaal koek en ei is. Dat heeft echt wel wat langer nodig.

Over Cyprus weet ik weinig, nooit geweest. Mijn vriend is wel dol op Kreta.

Wat me trouwens de laatste tijd wel trekt zijn de eilanden voor de oostkust van Afrika. De Sychellen, Zanzibar, Madagascar... Maar dan mogen we nog wel even heeeeel flink doorsparen :cry:
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties