Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Slapen is voor apen - vragenlijstje

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 12 Jun 2017 18:42

Slapen is voor apen - vragenlijstje

Kees weet wel wat ik bedoel met die titel ;)
Slapen is voor apen, dat zing ik altijd naar m'n zoon en zij zegt het tegen haar dochtertje.

Anyway. Slapen en baby's dus. Wie wil het vragenlijstje voor me invullen? Ik heb het boek Baby in een droomritme van Stephanie Lampe al, maar nog geen tijd gehad om te lezen.

- Vanaf welke leeftijd sliep je kindje door? Wat voor tijden waren dat (dus van 21.30 - 06.30 bijv)?
- Vanaf welke leeftijd ging je kindje naar zijn/haar eigen kamer overdag?
- Vanaf welke leeftijd ging je kindje naar zijn/haar eigen kamer 's nachts?
- Op welke plekken slaapt/sliep je kindje allemaal?
- Laat je je kindje in de box slapen of is dat puur voor spelen?
- Vanaf wanneer begon je ook met je kindje 's avonds in z'n bedje te leggen (dus echt naar boven brengen voor de avond, ipv bij je beneden slapen en mee naar bed als je zelf ook naar bed gaat)?
- Vanaf wanneer begon je met een slaapritueel?

Nou dat dus zo'n beetje. O'tje slaapt 's nachts echt prima, sinds een paar nachten maakt ie echt rukken van 6 a 7 uur, van 0.00 tot 06.30 bijvoorbeeld. Heel fijn! Wij nemen 'm nu nog gewoon mee naar bed wanneer wij naar bed gaan en het licht gaat bij ons dan rond middernacht uit en gaan we alledrie slapen. Uiteraard slaapt ie eerder op de avond ook wel, maar dan dus bij ons in het babynestje/box/bovenop papa bijvoorbeeld. Maar misschien moet er onderhand iets meer structuur in komen. Ik wil 'm nog wel graag naast mij houden (wiegje naast mij in onze slaapkamer) voorlopig (tot ongeveer 4 maanden denk ik), zodat ik bij de eerste hongersignalen wakker word om hem te voeden 's nachts/'s ochtends. Maar met name overdag en 's avonds willen we wat meer structuur aan gaan brengen en dus misschien ook 's avonds na ons eten al naar z'n bedje brengen. Dat ben ik nu aan het proberen. Echter heb ik ook weinig zin om tien keer heen en weer te lopen als ie huilt. Dan houd ik 'm liever bij me. Daarom benieuwd naar de invulling van het lijstje hoe/wanneer jullie dat deden.
Lieve kleine man. 01-04-2017
Lief klein meisje. 22-09-2020

Afbeelding

Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Jun 2017 18:58

Re: Slapen is voor apen - vragenlijstje

Slapen ís ook gewoon voor apen haha

- Vanaf welke leeftijd sliep je kindje door? Wat voor tijden waren dat (dus van 21.30 - 06.30 bijv)?
Nog niet
Toen ze bijna 6wk was (ze is nu 6+1 :laughcry:) maar sinds ze de Puckababy piep heeft. Gaat wonderbaarlijk goed ineens (tot vandaag eind van de middag maar ze is wat aan het regelen of clusteren)
1,5wk. Ze begon in dr slaap wat te schuiven en lag in de wagenbak. Ze kwam toen steeds akelig dichtbij de zijkant en dat vond ik wat eng dus toen hebben we haar in dr ledikant op dr eigen kamer gelegd.
Op mij, op J, in de box en in dr ledikant.
Ook in de box dus, al proberen we nu dus alles in bed te doen. Ze slaapt 1 slaapje in de box op haar buik.
- Vanaf wanneer begon je ook met je kindje 's avonds in z'n bedje te leggen (dus echt naar boven brengen voor de avond, ipv bij je beneden slapen en mee naar bed als je zelf ook naar bed gaat)?
Sinds we de Puckababy hebben.
Ook sinds de Puckababy. We vonden dat een mooi moment om dat allemaal gelijk mee te nemen.

.[/quote]
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 12 Jun 2017 19:01

Jij doet gewoon de all in one package deal met haar! Slim!
Hier slaapt hij sinds z'n Lodger slaapzakje ook veel beter door. Dus wie weet ziet E ook gauw het doorslaaplicht.
Lieve kleine man. 01-04-2017
Lief klein meisje. 22-09-2020

Afbeelding

Afbeelding
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 12 Jun 2017 19:01

- Vanaf welke leeftijd sliep je kindje door? Wat voor tijden waren dat (dus van 21.30 - 06.30 bijv)? Vanaf 5 weken van 23:00 tot ergens tussen 06:00 en 07:00.
- Vanaf welke leeftijd ging je kindje naar zijn/haar eigen kamer overdag? Ik begon het proberen rond de 2,5 maand denk ik. Rond 4 maanden sliep ze ook al haar slaapjes overdag boven.
- Vanaf welke leeftijd ging je kindje naar zijn/haar eigen kamer 's nachts? Met 10 weken. Ik was zelf veel wakker door de geluidjes die ze maakte in haar slaap, terwijl iedereen lekker sliep. Aangezien ik toen bijna weer moest werken is ze naar haar eigen kamertje gegaan en dat ging direct goed.
- Op welke plekken slaapt/sliep je kindje allemaal? Toen ze overdag nog niet in haar bedje sliep, sliep ze op het voedingskussen op de bank of op mij.
- Laat je je kindje in de box slapen of is dat puur voor spelen? Dat wilde ze zelf sowieso niet.
- Vanaf wanneer begon je ook met je kindje 's avonds in z'n bedje te leggen (dus echt naar boven brengen voor de avond, ipv bij je beneden slapen en mee naar bed als je zelf ook naar bed gaat)? Volgens mij was dit ook rond 4 maanden.
- Vanaf wanneer begon je met een slaapritueel? Ook rond 4 maanden. Eigenlijk vanaf het moment dat ze 's avonds haar bedje in ging.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Jun 2017 19:04

Zo'n zes uur slapen deed ze toen ze denk drie maanden was. Van 19-6/7 slapen doet ze sinds 2,5 week.
Ze sliep overdag vanaf een week of zes in haar eigen ledikantje. In de nacht bij ons in de cosleeper (nu nog, al is de co sleeper nu gesloten omdat ik regelmatig gemept werd met haar knuffel of ze lag bijna bij mij in bed).
Ze gaat na onze vakantie naar haar eigen kamer in de nacht. Al spraken we er vanmorgen over dat het tijd wordt. Alleen vind ik het verwarrend voor haar wanneer ze nu naar haar eigen kamer gaat en dan over drie weken weer bij ons ligt en dan weer alleen moet slapen.
V heeft alleen in het begin heeeeeel soms in het voedingskussen nestje in de box geslapen. Meestal bij mij of M. Maar ook al best snel in de co sleeper en dat wij dan boven tv keken.
Slaapritueel altijd al. Altijd hetzelfde gedaan. En sinds twee weken ook een vast liedje. Voorlezen doen we nog niet.
V slaapt het meeste in een ledikantje. Soms in de kinderwagen of in de auto als we onderweg zijn. Bij mij slaapt ze niet meer, tenzij ze in de draagzak zit. Gister heeft ze even in het grote bed bij m'n vader geslapen, ging ook vrij makkelijk.

Ze is nu 5 maanden en een week.
Laatst gewijzigd door Jip op 12 Jun 2017 19:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Jun 2017 19:06

- Vanaf welke leeftijd sliep je kindje door? Wat voor tijden waren dat (dus van 21.30 - 06.30 bijv)? T sliep door toen hij 3,5 maand was. Hij sliep toen van 23.30 tot 06.00 ongeveer. Toen hij 5 maanden was hebben wij de fles van 23.00 weggelaten en gaven we de laatste fles rond 20.00. Hij sliep toen van 20.30 tot 05.00 en dat heeft hij erg lang gedaan

- Vanaf welke leeftijd ging je kindje naar zijn/haar eigen kamer overdag?Toen hij ongeveer 3 maanden was zijn we echt begonnen met boven wegleggen. Ook omdat ik daarna weer moest werken natuurlijk.

- Vanaf welke leeftijd ging je kindje naar zijn/haar eigen kamer 's nachts?Na een maandje al. Ik werd wakker van ieder kikje. En dat word ik nogsteeds wel, ookal ligt hij een kamer verderop

- Op welke plekken slaapt/sliep je kindje allemaal?Heel erg veel in de reiswieg. En daarnaast in zijn wiegje en later ledikant. De reiswieg vond ik gewoon makkelijk omdat ik veel ging wandelen. Omdat hij zoveel sliep wilde ik toch wat vrijheid hebben dus in mijn verlof sliep hij overdag beneden in de kindewagen

- Laat je je kindje in de box slapen of is dat puur voor spelen?De reiswieg heeft een maandje in de box gestaan en daarna heb ik de box voor spelen gebruikt.

- Vanaf wanneer begon je ook met je kindje 's avonds in z'n bedje te leggen (dus echt naar boven brengen voor de avond, ipv bij je beneden slapen en mee naar bed als je zelf ook naar bed gaat)?Met 3 maanden ongeveer

- Vanaf wanneer begon je met een slaapritueel?Laat geloof ik, want dat doen we echt pas sinds een tijdje. Nu hij tandjes heeft en die gepoetst moeten worden heb ik echt een ritueel
2016
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Jun 2017 19:11

Vanaf een half jaar ongeveer (nadat ik gestopt ben net bv) slaapt hij van 19:00 - 05:00/05:30 en dat is een lange ruk. Later in bed leggen helpt niet dan wordt hij alsnog O vroeg wakker.

Een maand of 3. Maar vaak was het proberen om hem daar neer te leggen. Hij sliep 30 minuten en was dan weer wakker. Daarna sliep hij verder op mij, in de draagzak of in de box.

Rond de 5 maanden sliep hij een slaapje goed boven.

Pas rond de 7 maanden begon hij ook echt alle slaapjes goed te slapen in zijn eigen bedje. Dus zeker slaapjes van 1,5 tot 3 uur lang.

8 weken ongeveer, toen werd hij telkens wakker van ons. Ik heb de babyfoon gewoon op het nachtkastje gezet om de honger signalen niet te missen. En dat werkte heel goed. Ik was altijd al bij hem voordat hij ging huilen.

In de draagzak, kinderwagen, eigen bedje, box, ons bed.

Vanaf 7 maanden altijd in zijn eigen bed en als hij echt hele vroeg wakker is leg ik hem nog tussen ons in.
In het weekend ligt hij dus altijd nog even tussen ons in te tutten. Tot half 7 dan ga ik met hem naar beneden om te eten.

Hij sliep er wel in. Ik had liever dat hij ergens sliep dan dat hij de hele tijd wakker lag in zijn bed.

Ik denk rond een maand of 4/5 ik weet het niet zo goed meer. Toen kreeg hij wel nog een voeding rond 22:00 dus soms liet ik hem nog wel op mij slapen voor ik hem naar boven bracht en de laatste voeding gaf. Op een gegeven moment rond die 4/5 maanden maakte ik hem niet meer wakker rond 22:00 en liet ik hem zelf wakker worden voor voeding dit was eerst twee keer snachts en dat werd toen langzaam één keer.

Eigenlijk gelijkt toen hij nog wakker was na de voeding en we hem op bed legde. Eerst viel hij altijd in slaap tijdens de voeding en legde we hem slapend weg.
Rond de 6 maanden viel hij niet meer in slaap en brengen we hem met hetzelfde ritueel weg.
Daar is nu hij sinds kort twee tandjes heeft het tandenpoetsen bij gekomen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Jun 2017 19:12

- Vanaf welke leeftijd sliep je kindje door? Wat voor tijden waren dat (dus van 21.30 - 06.30 bijv)? De oudste sliep door toen ze 8 weken was, dat was dan van 23 uur tot 6 uur en dat werd steeds wat langer. De jongste sliep door met 17 maanden, geen idee meer hoe hij dan sliep.
- Vanaf welke leeftijd ging je kindje naar zijn/haar eigen kamer overdag? Allebei toen ze een paar weken oud waren.
- Vanaf welke leeftijd ging je kindje naar zijn/haar eigen kamer 's nachts? Dochter met 9 maanden, zoon met 10 maanden.
- Op welke plekken slaapt/sliep je kindje allemaal? Dochter vooral in haar wieg/ledikant en de kinderwagen. Zoon heel veel in de draagdoek en ook in wieg/ledikant.
- Laat je je kindje in de box slapen of is dat puur voor spelen? Als ze er toevallig in slaap vielen lieten we ze liggen maar ze hebben er nauwelijks geslapen.
- Vanaf wanneer begon je ook met je kindje 's avonds in z'n bedje te leggen (dus echt naar boven brengen voor de avond, ipv bij je beneden slapen en mee naar bed als je zelf ook naar bed gaat)? Weet ik niet meer.
- Vanaf wanneer begon je met een slaapritueel? We hebben nooit een heel vast slaapritueel gehad.
<<

sanskie

Kletskop

Bericht 12 Jun 2017 20:14

-Vanaf welke leeftijd sliep je kindje door? Wat voor tijden waren dat (dus van 21.30 - 06.30 bijv)?
Niet...maar ze is ook pas 12 dagen oud.
- Vanaf welke leeftijd ging je kindje naar zijn/haar eigen kamer
overdag?
Overdag slaapt ze beneden in de reiswieg.
Gelijk eerste dag bij thuis komst ( dag 4)
Reiswieg, ledikant, soms mama's borst.
Is ze nog te jong voor.
Ook gelijk dus vanaf ( 4de dag)
Zoals ? Nee dus.

Ach soms loop ik toch keer op en neer s'nachts maar dat hoort erbij denk ik dan. Ik heb een geen zin dat ze straks niet in haar eigen bed wilt. Ook al zeggen ze merkt ze nu nog niks van. En ga deze week eens kijken of voeden op haar kamer in een stoel wilt.
<<

Anoniem280

Bericht 12 Jun 2017 20:15

Beide sliepen met 8 weken door.
Was hier zelf echter nog niet achter, maar dit zeiden de verpleegkundigen in het ziekenhuis.
Ze kregen daar hun eerste injecties, daarvoor wilden zij dat onze meisjes 24 uur ter observatie kwamen.
Verpleging gaf de volgende dag aan onze meisjes ' s nachts niet meer wakker te maken, omdat ze door sliepen.
Van 22.00-6.30 uur.

Meteen toen ze thuis kwamen, ze waren toen 4 weken oud.

Wij woonden in een klein huisje met 1 slaapkamer.
Zo hebben wij een halfjaar gewoond/geleefd.
Na dat halfjaar zijn wij verhuisd en kregen de meiden samen 1 kamer. Dus met 6 maanden.

Ze slapen werkelijk overal en door alles heen. Dit ook altijd al gedaan.

Ik heb ze tussen de flessen door in de box laten slapen.
Rond 12.30 uur kregen ze de middag fles en daarna legde ik hun in hun bedje of legde ze in de kinderwagen buiten.
Lagen ze in de kinderwagen ging ik geregeld met ze wandelen.

Ze waren een goede week thuis, 5 weken oud, toen ze 's avonds naar eigen bedje gingen. Rond 7 uur half 8 naar bed. Wij gingen rond 22.00 uur naar bed. Kinderen laatste flesje en dan begon de nacht.

Dit vanaf 5 weken.
Pyjama aan, naar bed brengen verhaaltje voorlezen en liedje zingen.
Nu zijn ze 2,5 jaar en nog steeds hebben wij dit bed ritueel.
<<

Anoniem316

Bericht 12 Jun 2017 20:23

Vanaf welke leeftijd sliep je kindje door? Wat voor tijden waren dat (dus van 21.30 - 06.30 bijv)?
Na 2 weken (00:00 tot 5:00). Ze slaapt sinds ze een maand of 4 is van 19:30 tot 7:00/7:30.

4 maanden, wel eerder toen ze nog bij ons op de kamer lag.

4 maanden.

Op mijn borst, in het babynestje, in de kinderwagenbak. Nu alleen in haar ledikant of per toeval in de kinderwagen of maxicosi.

Alleen voor het spelen.

Toen ze een maand of 4 was geloof ik. Ongeveer tegelijk met toen ze naar haar eigen kamer ging.

- Vanaf wanneer begon je met een slaapritueel? Wat versta je precies daaronder? We houden wel een vast ritme van dingen doen aan. We lezen nog niet voor ofzo.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 12 Jun 2017 20:44

Vanaf dat hij ruim 5 weken was sliep D. door van 23.00 tot 6 uur ongeveer.
Dit weet ik gewoon nu al niet meer. Ik denk vanaf dat zijn wiegje op zijn eigen kamer stond, dat was half januari dus toen was D. 10 weken ofzo?
Zie vorige vraag :wink:
Toen hij nog heel klein was sliep hij voornamelijk op mij of in zijn kinderwagenbak (die stond in de box). Later ook in zijn wiegje en onderweg in de maxi cosi.
De wagenbak stond in de box dus indirect deed ik dat wel. D. heeft ook een korte periode één slaapje in de box gedaan. Dat was het slaapje aan het eind van de middag/begin van de avond. Maar nu is de box puur een speelplek.
Op een gegeven moment kreeg hij rond kwart voor 8 een fles en daarna om 23.00 uur weer (voor die laatste moest ik hem wakker maken), toen legde ik hem na de fles om kwart voor 8 boven in bed. Ik denk dat hij toen een week of 6 was? Ik weet het echt niet meer.
- Vanaf wanneer begon je met een slaapritueel? Wat versta je precies daaronder?
Toen ik hem boven in bed legde voor de nacht. Het ritueel bestaat uit wassen, pyjama aan, liedjes zingen terwijl we de gordijntjes dichtdoen, in bed leggen, lekker instoppen, speentje geven, slaapschaap aan, nog een liedje zingen en dan sluip ik de kamer uit en meestal slaapt hij dan al voordat ik beneden ben.

♥♥

insta: perron.26
<<

Anoniem315

Bericht 12 Jun 2017 20:57

Baby 1 vanaf 10 dagen (van 23-7).
Baby 2 vanaf een week of 5 (van 23-7). Maar ze sliep met een paar weken ook al door, maar dat vond ik niet tellen, want dat was steeds 2 nachten wel, 1 nacht niet.

Heel laat. Ze sliepen veel in de kinderwagen of in de box. Baby 1 ging denk ik rond het jaar tussen de middag op bed en baby 2 is nu 9 maanden en doet nog steeds dutjes in de box.

Baby 1 met 8 dagen.
Baby 2 na een week of 6.

Kinderwagen, box en bed.

Beide dus. Ze speelt trouwens meer op de grond dan in de box.

- Vanaf wanneer begon je ook met je kindje 's avonds in z'n bedje te leggen (dus echt naar boven brengen voor de avond, ipv bij je beneden slapen en mee naar bed als je zelf ook naar bed gaat)? Geen idee meer.

- Vanaf wanneer begon je met een slaapritueel? Al met een paar weken. Drinken aan de borst, daarna lekker instoppen en bed en als ze wakker is nog even knuffelen en een boekje lezen. En sinds ze tanden heeft, poetsen we de tanden voor ze gaat slapen.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Jun 2017 21:03

Bij de oudste weet ik het allemaal niet meer precies. Die sliep sowieso met 4 maanden op haar eigen kamer omdat ze toen niet meer in de wieg paste. Ze sliep toen ook al door.
Dit was bij de jongste
- Vanaf welke leeftijd sliep je kindje door? Wat voor tijden waren dat (dus van 21.30 - 06.30 bijv)? Precies toen ik weer aan het werk moest. Dus met 10 weken. Hij sliep toen van 23.00-6.00 ongeveer. Heel af en toe wel nog een nachtvoeding.
Na 2 maanden ofzo. Hij sliep veel beneden of buiten in de kinderwagen.
Bij slaapt nog steeds bij ons ivm te weinig slaapkamers. Maar met 4 maanden ging hij over naar het ledikant, aan de andere kant van onze kamer. En niet meer naast mijn bed in de wieg. De trap en een kast staan er tussen.
- Op welke plekken slaapt/sliep je kindje allemaal? In de box, kinderwagen buiten voor het raam, boven. Toen hij niet meer in de wagenbak paste (6 a 7 maanden) gewoon in zijn eigen bed of ik de auto als we ergens heen gaan.
Ja hij sliep in het begin wel vaak in de box.
- Vanaf wanneer begon je ook met je kindje 's avonds in z'n bedje te leggen (dus echt naar boven brengen voor de avond, ipv bij je beneden slapen en mee naar bed als je zelf ook naar bed gaat)? Toen hij een week of 10 was.
Sinds we hem boven naar bed brachten ipv beneden. Dus pyjama aan etc. in ons bed voeden (nu ook boekje lezen) en dan in bed.
29 augustus 2012
27 februari 2016
18 juni 2020

Mijn blog
Mamajezzblog
Instagram
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 12 Jun 2017 21:27

Dochter: vanaf dag 5. Van 23 tot 7/8.
Zoon: met 9 maanden na het krijgen van medicatie waar hij heel moe van werd. Sindsdien supergoede slaper.

Dochter; vanaf een week of 8. Alhoewel ze de eerste 10 maanden niet sliep in haar kamer legden we haar wel weg.
Zoon; vanaf dag 1. Al kwam het ook vaak genoeg voor dat hij gewoon op of om ons sliep.
Dochter: vanaf een week of 6.
Zoon; na een week.
Dochter; in haar bedje snachts, in ons bed, in de wieg, box, op ons. Etc.
Zoon; vooral in zijn eigen bedje of op ons.
Ze sliepen er zo nu en dan in ja.
Dochtet; week of 6.
Zoon; na een week.
Dochter; met een paar weken.
Zoon; direct. Maar dat zat er in gebakken.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 12 Jun 2017 21:35

Vanaf 22 maanden sliep zoon door van 20.00 tot 5.00/5.30 dan kreeg hij een fles pap en sliep hij nog een uurtje verder. Daarvoor sliep hij zo goed als nooit door. Dochter sliep met een jaar door van 19.00 tot 7 ongeveer.
Zoon met 8 maanden, daarvoor sliep hij overdag alleen af en toe als hij bovenop mij of mijn man lag of in de auto en soms in de kinderwagen. Met 8 maanden deed hij in zijn bed een middagdutje van ongeveer 1/1,5 uur. Dochter vanaf de kraamweek.
Met drie maanden ongeveer allebei maar bij zoon werkte dat niet, hij sliep elke nacht bij ons in bed.
Zoon voornamelijk overal waar wij waren. Dochter sliep overal als ze moe was maar vooral in bed.
Als ze daar in slaap viel liet ik haar wel gewoon liggen maar ik legde haar er niet speciaal in om te slapen
Geen idee meer
Volgens mij eigenlijk meteen wel, dat ritueel veranderde wel natuurlijk maar vanaf het begin deden we wel elke avond hetzelfde.
2010 2012
<<

Anoniem257

Bericht 12 Jun 2017 23:18

Vanaf welke leeftijd sliep je kindje door? Wat voor tijden waren dat (dus van 21.30 - 06.30 bijv)?
Net voor zn 1e verjaardag

Vanaf 6 maanden lekker in zn eigen bed.

Vanaf begin. Hij maakte zoveel lawaai tijdens slapen dat ik wakker lag.

Box, bank,papa of mama, kinderwagen en zijn bed.

Ook slapen.

Pas laat. Hij had nogal een raar ritme dat hij van 7 tot 11 uur wakker was. Dus na zn laatste fles pas echt in zn eigen bed.

Toen hij zelf een beetje ritme creëerde. Al doen wij niet heel veel als ritueel
<<

Anoniem281

Bericht 13 Jun 2017 06:17

Dit weet ik gewoon niet eens meer... Wat erg! Nou ja, hij sliep in ieder geval vrij snel door en ook heel snel vanaf 19h00 en dus zonder die avondfles. Dan was-ie wel vroeg wakker, rond een uur of 4, maar dan sliep-ie na dat flesje weer door tot 09h00 ongeveer.
Ik wisselde het af per slaapje. Tobias had al vrij snel een ritme te pakken van 3 slaapjes. Dan deed-ie het korte slaapje in de ochtend beneden in de box, 't langere slaapje tussen de middag boven in bed en dan weer een slaapje beneden in de box.
Dag één. We hebben Tobias nooit bij ons laten slapen.
De eerste week ongeveer in de reiswieg in de ledikant, in de box en tegen m'n borst. Daarna in principe in de box en in de ledikant en alleen nog in de reiswieg/wandelwagen als ik thuiskwam van iets en hij sliep nog. Nu slaapt-ie alleen nog in z'n bed.
Box was absoluut om te slapen in 't begin! Maar met 10 maanden ongeveer hebben we de box al weggedaan, omdat-ie erin liggen écht niet leuk meer vond.
Al vrij snel, toen-ie de avondfles liet vallen. Toen ging-ie gewoon om 19h00 naar z'n eigen bed toe en klaar.
Ook op dat moment, hoewel hij niet veel waarde hecht aan een ritueel, Tobias doet eigenlijk gewoon lekker wat-ie zelf wil en wij volgen hem. Soms is er geen ruimte voor een ritueel, maar Tobias slaapt er niet beter of slechter om, hij gaat gewoon naar bed.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Jun 2017 06:18

Vanaf 4-5 weken sliep ze al lange stukken, maar aan de verkeerde kant van de nacht. Van 17.00 tot 0.00 zoiets. Langzaam werd dat later en vanaf 2,5 maand sliep ze van 19.00 tot 5.00 ongeveer. Late voeding heeft bij haar nooit gewerkt en ze werd er zelf nooit wakker voor. Toen ik weer ging werken was het klaar met doorslapen :laughcry: maar vanaf ongeveer 5 maanden gaat het weer goed, slaapt van 20.00 tot 6.00-7.00 meestal.

Vanaf 4-5 weken

Ook vanaf 4-5 welen

Voornamelijk haar eigen bed, of campingbed elders. Soms in de kinderwagen of de auto

Nee, box is voor spelen

Vanaf 6 weken denk ik

Nog niet echt mee begonnen. Ik zing voor ze 's avonds gaat slapen wel altijd een liedje en haar laatste voeding krijgt ze in ons bed, maar verder niks
AfbeeldingAfbeelding
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 13 Jun 2017 06:34

S nog niet, die drinkt nog zeker 2 a 3 keer 's nachts. J slaapt sinds ze weer bij ons op de kamer slaapt eindelijk door. Dat is nu een jaar ongeveer, dus sinds ze 6 is.

Niet, beiden altijd in ons bed

S slaapt bij ons in bed en J heeft ook nooit op haar eigen kamer in slaap gevallen. We hebben haar wel een tijdje 's avonds in haar eigen bed gelegd als ze sliep maar dat was geen succes (we weten sinds een half jaar dat ze oa een angststoornis heeft wat dus hoogstwaarschijnlijk de oorzaak is hiervan)

Ons bed, op/naast mij in de bank, draagdoek, kinderwagen, maxi-cosi.

Dat ding staat hier voor de sier, beiden hebben er eigenlijk nooit in gelegen zonder alles bij elkaar te krijsen.

J vanaf een maand of 6 denk ik. S nog niet omdat J ook bij ons slaapt en ze elkaar dan wakker houden/maken.

Bij J met een jaar of 1,5 denk ik maar pas sinds een jaar nu een heel strikt ritueel ivm haar ADD.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Believe

Lady-post-a-lot

Bericht 13 Jun 2017 09:09

.
Laatst gewijzigd door Believe op 21 Jul 2017 14:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Jun 2017 09:56

Beide rond de 6 weken. Van 19 tot 7 (met om 22 uur nog een fles, maar daar sliepen ze vaak nog half).
De oudste na 2 of 3 maanden, de jongste direct omdat de oudste overdag ook wakker was en speelde (te veel herrie)
Beide direct na de kraamweek
De oudste in de box, in bed, of in de kinderwagen. De jongste alleen in bed en heel in het begin in de kinderwagen.
De oudste sliep er vooral in, de jongste slaapt daar nooit in, af en toe nog wel spelen.
Direct na de kraamweek. Toen ze heel klein waren woonden we nog in een appartement dus hun kamertje was dichtbij.
Rond de 4 maanden denk ik.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Patsy

Bericht 13 Jun 2017 10:12

-Vanaf welke leeftijd sliep je kindje door? Wat voor tijden waren dat (dus van 21.30 - 06.30 bijv)?
De oudste sliep door met een jaar, hij werd lang om 1.00 en om 5.00 wakker, vanaf een maand op 7 sliep hij door tot 5.00.
De jongste sliep met 6 weken door van 23.00 tot 8.00, om vanaf 8 maanden vaak wakker te worden totdat hij 1,5 was.
- Vanaf welke leeftijd ging je kindje naar zijn/haar eigen kamer
overdag?
De oudste pas vanaf een maand of 6.
De jongste veel sneller, vanaf 6 weken ongeveer.

We hadden ouderwetse kinderwagen beneden staan waar ze in sliepen.
De oudste gelijk bij thuiskomst uit het ziekenhuis, hij was toen 3 weken.
De jongste met 2 weken.
Die ouderwetse kinderwagen, soms in de box, op hun bed en bij mij :love:
Ja hoor, maar vaker in die kinderwagen die ook in de kamer stond.
Vanaf dat ze in hun eigen bedje sliepen.
Zoals ? Ik denk vanaf een week of 6, pyjama aan, liedje zingen, voorlezen (al vonden beide zoons daar weinig aan), de laatste fles geven, op bed en muziekje aan.
<<

Anoniem197

Bericht 13 Jun 2017 12:46

Vanaf welke leeftijd sliep je kindje door? Wat voor tijden waren dat (dus van 21.30 - 06.30 bijv)? Zoon 6 weken en dochter met 3 maanden
- Vanaf welke leeftijd ging je kindje naar zijn/haar eigen kamer overdag? Meteen vanaf dag 1
- Vanaf welke leeftijd ging je kindje naar zijn/haar eigen kamer 's nachts? Vamaf dag 1
- Op welke plekken slaapt/sliep je kindje allemaal? In bed en af en toe in de wandelwagenbak tot de 3 mnd als we ergens waren. Bij mijn ouders in bed als we op bezoek waren en bij schoonouders in een kinderbedje.
- Laat je je kindje in de box slapen of is dat puur voor spelen? Nee de box is om te spelen. Zoon deed dat wel heel soms (als dat zo uitkwam met kraamvisite) maar dochter niet want zoon maakt teveel herrie.
- Vanaf wanneer begon je ook met je kindje 's avonds in z'n bedje te leggen (dus echt naar boven brengen voor de avond, ipv bij je beneden slapen en mee naar bed als je zelf ook naar bed gaat)? Meteen vanaf het begin.
- Vanaf wanneer begon je met een slaapritueel? Met een maand. Met 6 mnd kreeg dochter een pyjama of schone kleren aan, zoon al met 4 mnd. Kwam door de hapjes. Geen vuile kleren aan in bed.
Zoon kreeg consequent met een jaar een pyjama aan 's avonds.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Jun 2017 20:45

Mijn aapje van 2 slaapt nog steeds niet door.. ligt vaak regelmatig nog bij ons in bed. Toen ze klein was sliep ze ook gewoon in de box, kinderwagen, doek of op mij. Tot ruim 5 maanden clusterde ze elke avond. Dan lagen we gezellig op de bank. Ze slaapt verder prima in haar eigen bed, maar het lukt haar slecht om zelf weer in slaap te vallen als ze wakker wordt. Tegenwoordig helpt een aai over haar bol dan best goed :)

Tijdens het typen is ze alweer wakker. Vaak wel een keer of 3 per nacht.
19 april 2013 en 18 april 2015

Afbeelding
Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen