Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(Hoog)begaafdheid

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Jun 2018 11:14

Re: (Hoog)begaafdheid

Even een upje, Chiq heb je al meer duidelijkheid over J?
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Jun 2018 22:57

Re: (Hoog)begaafdheid

Ik zal er nooit achter komen :(
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 35297

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Jun 2018 22:58

Re: (Hoog)begaafdheid

Misschien wacht ze tot het exact een jaar later is? :-)
Lieve kleine man. 01-04-2017
Lief klein meisje. 22-09-2020


Afbeelding

Afbeelding
<<

ChiQ

Major Yipyapper

Berichten: 3714

Geregistreerd: 24 Jun 2016 16:43

Bericht 04 Jun 2018 08:11

Re: (Hoog)begaafdheid

Lol, nee ik zie het nu pas haha.
UN, ik zal je binnenkort even een pm sturen. Er is hoogbegaafdheid idd vastgesteld. Zijn juf is heel alert en begaand met hem, hij zit in leesgroepjes en doet 2 ochtendjes in de week mee met groep 3 en hun taakjes.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6794

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Jun 2018 18:37

Re: (Hoog)begaafdheid

Wat fijn dat zijn juf zo meedenkt. Naar welke groep gaat hij volgend jaar?
Blog: http://nog1ding.nl over liefde, luierwasjes, duurzaamheid en nog veel meer!

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 04 Jun 2018 21:53

Re: (Hoog)begaafdheid

Wat goed om te horen ChiQ. Wat fijn, zo'n meegaande juf! Is er op school later ook genoeg voor hem? Enigzins aangepast onderwijs, een plusklas, etc?
Laatst gewijzigd door Parisienne op 04 Jun 2018 22:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 04 Jun 2018 22:05

Re: (Hoog)begaafdheid

Ben ook benieuwd hoe het gaat Chiq! Onze oudste is ook hoogbegaafd. Hij gaat volgend jaar naar fulltime hb onderwijs. Dit is beschikbaar op zijn school dus daar vonden we wel een reden om hem echt te laten testen. Een iq van 130 of hoger was namelijk een vereiste en nu krijgt hij de uitdaging die hij nodig heeft. Hopelijk hebben jullie voor J ook iets gevonden!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 04 Jun 2018 22:07

Re: (Hoog)begaafdheid

Oh suf lees er weer half overheen. Super dat het goed gaat!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Jun 2018 22:11

Re: (Hoog)begaafdheid

Parisienne schreef:Wat goed om te horen UN. Wat fijn, zo'n meegaande juf! Is er op school later ook genoeg voor hem? Enigzins aangepasy onderwijs, een plusklas, etc?
Ik denk dat je Chiq bedoelt!
#teammaple🍁
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 04 Jun 2018 22:14

Re: (Hoog)begaafdheid

Bedoel ik inderdaad, sorry! :palm:
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 04 Jun 2018 23:08

Re: (Hoog)begaafdheid

Muppetje schreef:Ben ook benieuwd hoe het gaat Chiq! Onze oudste is ook hoogbegaafd. Hij gaat volgend jaar naar fulltime hb onderwijs. Dit is beschikbaar op zijn school dus daar vonden we wel een reden om hem echt te laten testen. Een iq van 130 of hoger was namelijk een vereiste en nu krijgt hij de uitdaging die hij nodig heeft. Hopelijk hebben jullie voor J ook iets gevonden!


Onze kinderen zijn ook allebei hoogbegaafd en gaan na de zomervakantie naar een andere school in een andere gemeente waar ze fulltime HB-onderwijs aanbieden. Wat fijn dat ze het bij jullie op school aanbieden! Wij hebben ons echt rot gezocht naar een geschikte school waar ze terecht konden. Overal zijn enorme wachtlijsten hier (regio Utrecht).

Ik ben heel benieuwd wat het ze gaat brengen.

Naar welke groep gaat jullie zoon?
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 04 Jun 2018 23:27

Re: (Hoog)begaafdheid

Ik moet zeggen dat dat wel de doorslag gaf in schoolkeuze. Wij hebben ergens in ons achterhoofd dit idee altijd gehad van hem maar nooit uitgesproken omdat het goed ging en je niet 'die ouder' wilt zijn meteen. Het is sowieso een prima school en de eigen kleuters hebben voorrang op de, inderdaad lange, wachtlijst. Dus toen we keuze moesten maken uit 3 scholen wisten we het wel.

Toen hij uiteindelijk wat vastliep zei zijn juf het meteen ze had nooit een seconde getwijfeld sinds hij in haar klas zat. Toen zijn we een tester gaan zoeken enzo.

Hij gaat naar groep 3
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem272

Bericht 05 Jun 2018 19:22

Re: (Hoog)begaafdheid

Moederkoekje, jij bent de moeder van F en T, toch? Ik ben van Facebook af, jammer dat ik je niet meer kan volgen nu. Wat goed dat je kinderen naar een andere school kunnen! Ik weet nog dat het me je dochter een heel gedoe was met klassen overslaan en het sociaal-emotionele stuk en zo. Hoe vinden ze het om nu om straks weer nieuwe vrienden te moeten maken? En zijn ze nog steeds zo lekker aan het basketballen?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 05 Jun 2018 19:27

Re: (Hoog)begaafdheid

Voor de mensen meteen kind dat nu naar fulltime hb-onderwijs gaat: wat heeft je dat besluit doen nemen? Zou dat anders zijn geweest als je het vertrouwen had gehad dat de reguliere school voldoende kennis en vaardigheden in huis heeft om je kind goed te begeleiden?
#teammaple🍁
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 05 Jun 2018 21:44

Re: (Hoog)begaafdheid

Filoria schreef:Moederkoekje, jij bent de moeder van F en T, toch? Ik ben van Facebook af, jammer dat ik je niet meer kan volgen nu. Wat goed dat je kinderen naar een andere school kunnen! Ik weet nog dat het me je dochter een heel gedoe was met klassen overslaan en het sociaal-emotionele stuk en zo. Hoe vinden ze het om nu om straks weer nieuwe vrienden te moeten maken? En zijn ze nog steeds zo lekker aan het basketballen?


Ja, dat ben ik inderdaad! Jammer dat je van Facebook af bent, mis je het niet? Ik vond de klimfoto’s van T altijd zo stoer!

Ze hebben er heel veel zin in. De oudste begint in de fulltime HB-klas, de jongste start een jaar in een reguliere klas op die school (de HB-klas is er pas vanaf groep 6). Maar hij wordt daar in ieder geval wel al goed begeleid, daar hebben we goede afspraken over kunnen maken. De oudste ziet het als een opluchting om naar een andere school te kunnen gaan denk ik, een avontuur ook. De jongste vindt het wat spannender, die is ook wat meer kat-uit-de-boom kijkerig van aard.

En basketballen doen ze inderdaad allebei nog. Vooral de jongste is heel fanatiek. Hij heeft ook een mega goed balgevoel. De oudste is meer een gezelligheids-speler. Wat helemaal prima is natuurlijk, als ze maar lol heeft!
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 05 Jun 2018 22:02

Re: (Hoog)begaafdheid

Urban Naked schreef:Voor de mensen meteen kind dat nu naar fulltime hb-onderwijs gaat: wat heeft je dat besluit doen nemen? Zou dat anders zijn geweest als je het vertrouwen had gehad dat de reguliere school voldoende kennis en vaardigheden in huis heeft om je kind goed te begeleiden?


Ik heb heel lang het idee gehad dat het niet nodig was. Maar de oudste zit nu in groep 6 en loopt gewoon echt vast. Ze zit in een hele drukke klas, waar best wat kinderen met een achterstand zitten. Dat betekent dat er weinig ruimte is voor extra aandacht voor haar. De noodzaak is er wellicht ook niet voor school: de kinderen scoren goed, dus vanuit hun oogpunt logisch dat er meer aandacht gaat naar de achterblijvers dan naar de HB-kinderen.

We hebben ook vaak aan de bel getrokken op school en ideeen voorgelegd: een dag in de week naar een externe Plusklas, workshops over programmeren of wat mijn part Chinees, we hebben zelfs aangeboden te willen ondersteunen als het financieel ingewikkeld was. Maar uiteindelijk hebben ze er nooit echt iets mee gedaan. Het enige dat ze aanbieden is Acadin voor de jongste (vindt hij trouwens wel heel leuk, maar is helaas maar een uurtje per week) en vorige week is een ouder begonnen met wiskunde voor de kinderen uit de hogere groepen die meer uitdaging willen. Maar wat ons betreft is het gewoon te weinig. Het schijnt dat scholen kinderen tot een IQ van 130 best veel kunnen aanbieden qua verrijkingsstof, maar daarboven heb je in feite echt meer expertise en materialen nodig dan de meeste scholen in huis hebben.

Bij onze oudste resulteert het er vooral in dat ze haar energie niet kwijt kan en heel erg gelijkgestemden om zich heen mist. Ze wil heel veel, loopt altijd voorop en is een echte pionier, maar er valt heel weinig te ontdekken op haar huidige school ;). Andere kinderen vinden haar bazig (en dat is ze ook, maar ja, ze heeft vaak wel gewoon gelijk of het beste idee..En als je graag goed presteert zoals zij, dan doe je dus echt geen water bij de wijn) en zij voelt zich onbegrepen.

Bij de jongste resulteert het er in dat hij letterlijk nooit fouten heeft in zijn Cito-toetsen, en hij totaal niet leert hoe het is om ergens moeite voor te moeten doen, of dat het erbij hoort om fouten te maken. Dat vind ik niet gezond. Ik ken dat van mezelf van vroeger: altijd de beste van de klas, nooit leren ‘leren’ en op mijn sloffen Gymnasium afgerond. Maar toen ik op mijn 17e naar de universiteit ging, had ik geen idee hoe ik mijn studie aan moest pakken en liep ik volledig vast. Nog steeds raak ik in paniek als iets niet meteen begrijp of goed doe.

Wat ik van het voltijds HB-onderwijs verwacht:
- meer gelijkgestemden, dus meer wederzijds begrip en herkenning;
- meer expertise vanuit de leerkrachten;
- meer materialen in huis die aansluiten bij deze specifieke kinderen;
- meer aandacht voor de sociaal-emotionele kant;
- kleinere klassen (max. 20 ipv 30 nu), dus meer 1 op 1 aandacht;
- meer geprikkeld worden door andere vakken, maar ook door een andere manier van werken: meer projectmatig, waarbij ze samen met de leerkracht hun eigen leerproces plannen en afstemmen, ipv volgen van het standaard lesprogramma

Sta jij voor dezelfde keuze UN, gezien je vraag?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6794

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Jun 2018 22:23

Re: (Hoog)begaafdheid

Ik ben wel benieuwd vanaf wanneer jij het gevoel had dat je dochter hoogbegaafd was/wanneer dat er uit kwam?
Wij hebben hier een heel leergierig bazig meisje, ze heeft 2,5 jaar gekleuterd doordat ze in januari jarig is en sociaal emotioneel was dat echt wel hard nodig, ze begint nu eindelijk wat meer vriendinnetjes te krijgen, allemaal meiden die ook bovengemiddeld scoren overigens. Ze is dus 6, zit in groep 2 en naar wat wij kunnen inschatten leest ze op een niveau dat ze groep 3 waarschijnlijk wel over zou kunnen slaan. Ook met rekenen is ze al een eind, ze kan tot, ik heb eigenlijk geen idee, duizend tellen denk ik, optellen en aftrekken, vermenigvuldigen op een simpele manier.
Wat ik vooral ook zie is dat ze heel vaak geen zin heeft in dingen die ze te simpel vind. De juf vertelde dat ze op school echt geen leeswerkjes meer wil doen maar dat ze als ze toevallig een brief voor de ouders onder ogen krijgt zo die hele brief uitpluist. Ze weet ook ontzettend veel over allerlei onderwerpen. Van Rupsen en vlinders tot vulkanen en magma en lava, ze slurpt alles in zich op, stelt vragen en kan het daarna feilloos reproduceren.
Verder is ze trouwens altijd erg druk en op zoek naar prikkels. Ze kan ook heel erg goed creatieve dingen bedenken en uitwerken. Dan zit ze ineens een trekpop te maken of zo.
Ik denk dat ze op een fijne school zit wat dit betreft, het is een montessorischool en ze gaat nu naar groep 3/4/5 dus er zijn altijd wel kinderen die verder zijn waar ze bij kan aansluiten waarschijnlijk en op creatief gebied kan ze veel kwijt. Maar wat gebeurt er straks in groep 5?
We hebben niet echt de behoefte om haar te laten testen, omdat het inderdaad goed gaat nu. Daarom ben ik wel benieuwd wanneer jullie daar tegenaan begonnen te lopen. Ik weet niet of ze gewoon begaafd is of hoogbegaafd, het maakt me ook niet uit. Ik zie vooral dat ze slim is, heel makkelijk leert en heel erg op zoek is naar uitdagingen.
Blog: http://nog1ding.nl over liefde, luierwasjes, duurzaamheid en nog veel meer!

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 05 Jun 2018 22:34

Re: (Hoog)begaafdheid

Dat klinkt heel erg als F, Pompoen ;). Behalve het lezen dan: F is ernstig dyslectisch dus lezen is nog altijd een uitdaging. Zo zijn we er trouwens wel achtergekomen dat ze hoogbegaafd is: we wilden haar laten testen op dyslexie en toen namen ze ook de WISC af. Maar ik denk eigenlijk dat we het altijd wel wisten, in ieder geval dat ze heel slim is. Het komt ook in de familie voor trouwens, dus onverwacht is het ook niet echt. Jouw man is ook HB en dyslectisch, toch?

Of je het wil testen hangt er denk ik vanaf: wat zou je doen als blijkt dat ze het inderdaad is? Is er mogelijkheid tot ander onderwijs, en wil je dat überhaupt? Wij hebben de jongste dit jaar laten testen omdat het een toelatingseis is voor het voltijds HB-onderwijs van de nieuwe school en we de kinderen alleen wilden laten switchen als ze allebei over konden. Zeker omdat de andere school in een andere stad zit.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 05 Jun 2018 22:39

Re: (Hoog)begaafdheid

Bedankt voor je reactie moederkoekje! Ja wij stonden voor die vraag, maar we hebben goed contact met de (montessori)school van m’n oudste. We hebben veel contact met de hb-juf/ib’er daar. En de school heeft ruime ervaring met hb kinderen. Alle hb kinderen krijgen een eigen handelingsplan met op maat gesneden materiaal en handvatten. Ze volgen extra lessen in een verrijkingsklas. We hebben vertrouwen in de school en zijn heel benieuwd hoe het zal gaan volgend jaar in groep 3/4/5.

Pompoen: voor ons was dat punt een half jaar geleden, toen onze zoon neerslachtig werd en moeite kreeg met naar school gaan. Hij had grote zorgen, flink neerslachtige buien. Na een aantal gesprekken op school kregen we steeds meer het gevoel dat we dit moesten gaan onderzoeken.
#teammaple🍁
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6794

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Jun 2018 23:37

Re: (Hoog)begaafdheid

Mijn man is inderdaad ook hoogbegaafd en nogal dyslectisch. Ik weet soms nog steeds niet wat hij schrijft en het klinkt best wel gek als je op een welbespraakte intelligente manier spreekt maar je verhaspelt wel steeds woorden tot gekke dingen haha. Maar ik vind dat wel lief en het heeft hem verder nooit tegengehouden.

Ik heb echt geen idee wat voor mogelijkheden er op school zijn, ze heeft nu een hele fijne goede juf die haar altijd al, vanaf het begin af aan, heeft uitgedaagd, verdiepingswerkjes heeft aangeboden, haar extra projecten heeft laten doen. De juf heeft haar ook heel veel met montessori-materiaal laten werken. Geen schriftje sommen maar beleven en voelen. Het 2 jaar kleuteren heeft haar echt goed gedaan maar ze is er nu wel echt heel erg klaar mee. De juf zei ook: ze moet nu echt naar groep 3. Maar ik weet totaal niet wat groep 3/4/5 haar gaat brengen wat dat betreft en in hoeverre ze er op ingespeeld zijn dat ze meer uitdaging nodig heeft. Ze heeft al flink wat dagen in groep 3/4/5 mogen doorbrengen, ze wil dolgraag maar ze vind het wel stom dat ze vanalles moet. Moeten vinden ze vreselijk dus ik hou mijn hart een beetje vast. Wat gebeurt er als ze dingen moet doen die ze saai vind, ziet de meester of juf dat dan en dat soort dingen. En ook, wat gebeurt er als je in groep 5 zit maar je hebt die stof eigenlijk al onder de knie. Sociaal emotioneel is het denk ik nog steeds niet wenselijk dat ze sneller gaat, ze kan erg nukkig doen, praat vaak onaardig en praat al twee jaar met grote regelmaat babytaal. Gelukkig zijn driftbuien inmiddels zeldzamer geworden, maar het moet wel altijd zoals zij het in haar hoofd heeft en anders niet.

Er is hier in de stad wel Leonardo-onderwijs. Maar daar zullen vast ook wachtlijsten voor zijn, mijn man heeft er wel nog heel even over gedacht om bij voorbaat een school uit te kiezen waar ze dat aanboden, maar we waren gewoon meer te spreken over deze school en hopen nog steeds dat er in het montessori-onderwijs genoeg uitdaging en ruimte voor haar zit.

Mijn zoontje is overigens denk ik niet hoogbegaafd, maar het is moeilijk te zeggen, hij is zo perfectionistisch, hij wil zijn eigen naam niet schrijven want als de L een beetje scheef is begint hij overnieuw en de S lukt wel goed dus hij begint liever bij de S. En naast zijn zus die totaal anders is is het sowieso lastig vergelijken. Hij heeft ook totaal andere interesses. Het maakt ook niet uit voor ons trouwens, maar wat jij zegt met 1 school voor de kinderen zou hier ook zeker wel belangrijk zijn. Bovendien komt er een derde aan.

UN, lijkt me inderdaad een duidelijk punt. Lo. wordt vooral verschrikkelijk recalcitrant thuis momenteel, is je continue aan het verbeteren en weigert op school werkjes te doen. Maar dat vindt de juf prima, dan gaat ze lekker wat anders doen waar ze wel zin in heeft of voldoening uit haalt. We gaan het zien in de middenbouw.
Blog: http://nog1ding.nl over liefde, luierwasjes, duurzaamheid en nog veel meer!

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 06 Jun 2018 17:35

Re: (Hoog)begaafdheid

Wij hebben voor dit onderwijs gekozen omdat het ons heel erg aansprak. Ik heb zelf montessori gedaan maar was eigenlijk eind gr 6 klaar. Ik mocht ook twee klassen overslaan maar wilde dit niet. Ben niet getest maar mijn moeder heeft zó vaak gehoord dat ze dat zou moeten laten doen maar ze zag de noodzaak niet zo em daarbij had ze op dat moment andere dingen aan haar hoofd.

Bij Lars heb ik altijd het idee gehad en ik wil voorkomen dat hij vast gaat lopen of zich gaat vervelen. Ze doen zo veel extra. Verdieping. Schaken. Chinees.

Sociaal emotioneel doen ze heel veel en hij zal leren leren dat vind ik belangrijk,
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 14 Jun 2018 20:52

Re: (Hoog)begaafdheid

Onze oudste is ook hoogbegaafd. Toen we een school uitkozen was dat ook een van mijn weinige vragen: hoe ze daarmee omgingen.
Ze zit op een reguliere basisschool, en ik vind dat ze er super goed mee om gaan. Vanaf groep 2 zit ze een aantal momenten in de week in een "plusklasje". Daar leren ze haar geen dingen van een klas hoger, maar meer in een breder kader. Dus in groep 2 leerde ze bv niet lezen (wat zou maken dat ze zich gaat vervelen in groep 3), maar dingen over weerstand en wat ze dachten dat zwaarder was ed, wat zou zinken...

Ik heb dit topic wel enigszins met verbazing gelezen over alle testen die kinderen moeten doen, om alleen al in een plusklas te komen. Hebben juffen toch snel genoeg door of een kind meer nodig heeft dan aangeboden?! Mijn dochter heeft de standaard citotoetsen, zegt dat niet genoeg? Moet een kind persé dat stickertje krijgen om er goed mee om te kunnen gaan?

Nou moet ik zeggen dat mijn dochter het verder prima doet op school, qua sociaal is het de eerste jaren lastig geweest, maar dat gaat tegenwoordig hartstikke goed, ook in nieuwe situaties. Ze gaat wat steviger in haar schoenen staan, is minder gevoelig aan het worden, heeft geen problemen in gedrag.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 14 Jun 2018 20:58

Re: (Hoog)begaafdheid

Snoezel, ik neem aan dat jouw dochter ook een test heeft gedaan, anders kun je toch niet met zekerheid zeggen dat ze hoogbegaafd is?
#teammaple🍁
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 14 Jun 2018 21:20

Re: (Hoog)begaafdheid

Urban Naked schreef:Snoezel, ik neem aan dat jouw dochter ook een test heeft gedaan, anders kun je toch niet met zekerheid zeggen dat ze hoogbegaafd is?


Inderdaad. En hoogbegaafdheid is meer dan alleen goed kunnen leren en lang niet altijd even makkelijk wij hebben best wat te stellen met onze jongens (ik vermoed dat de jongste ook hb is)

Maar hartstikke fijn dat het goed gaat in het plusklasje Snoezel!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6794

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Jun 2018 10:36

Re: (Hoog)begaafdheid

Onze dochter heeft geen Cito-toetsen gemaakt, mijn man wilde niet dat ze toetsen deed in de kleuterklas, vind ik prima. Wij weten dus niets behalve dan wat wij merken en de juf merkt. Wij merken nu wel aan dochter dat ze zich verveeld, de juf zegt ook dat het hoog tijd is dat ze door gaat. Ze wil dus ook absoluut geen ‘werkjes’ meer doen, niet lezen op school etc., ze stort zich meer op de creatieve dingen, dat vindt ze gelukkig ook heel leuk. Ze is thuis ontzettend druk en opstandig en uitdaging aan het zoeken (op een helaas niet altijd positieve manier). We hopen dat het straks als ze in groep 3/4/5 zit weer beter gaat, sowieso is het in het begin gewoon een uitdaging omdat het nieuw is. Mocht ze dan op den duur weer zo opstandig worden dan moeten we misschien toch verder gaan kijken, sowieso of ze meer uitdaging op school kan krijgen. Thuis is ze wel voortdurend alles aan het lezen en heeft ze enorme behoefte aan creatieve uitdaging. Ik heb haar nu leren naaien met naald en draad, ze heeft gelijk een tasje genaaid. Ze snapte het gelijk, ze had een lapje wat ze dubbel ging vouwen en dan de zijkanten dichtnaaien en ze wilde er zakken op, ze had het lapje voor zich liggen en heeft de zakken keurige beiden met de andere kant boven er op genaaid zodat ze als ze het dubbel vouwde de zakken goed zouden zitten. Ik was wel verbaasd over dat inzicht. Ze kwam ook al heel snel tot de conclusie dat er te grote ‘gaten’ in de zakken zaten en dat dat niet zou werken, toen heb ik haar laten zien dat je dat voorkomt met een kleinere steek.
Ik weet niet of dat kenmerkend is voor hb hoor, maar ik verbaas me gewoon soms echt over wat ze allemaal al kan.
Blog: http://nog1ding.nl over liefde, luierwasjes, duurzaamheid en nog veel meer!

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Suus