Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat is er gebeurd? Onze kant van het verhaal.

<<

Burgemeester Irene

Bericht 02 Sep 2013 10:35

Wat is er gebeurd? Onze kant van het verhaal.

Zoals jullie hebben gemerkt is er dit weekend (31 augustus/1 september 2013) ontzettend veel gebeurd op het forum. Met dit topic willen we jullie onze kant van het verhaal vertellen. Waarbij we wel willen opmerken dat ook wij niets zeker weten en dat het vermoedens zijn. Wel sterke vermoedens, maar zekerheid hebben we niet. In dit topic mag daar verder over gepraat worden, discussies in andere topics worden verwijderd.

Zaterdagmiddag merkten we dat het forum deel voor deel offline ging. Pijlers waren niet in één keer verdwenen, dit ging stapsgewijs. Daardoor was onze conclusie dat dit niet aan actieforum lag, dan zou alles namelijk in één keer moeten verdwijnen. Op dat moment waren de rechten van de burgemeesters al verwijderd waardoor we niet konden ingrijpen. Kort na het forum werden de wachtwoorden van ons algemene burgemeesters e-mailadres, de twitter-account en de facebookpagina gewijzigd waardoor we hier ook niet meer op in konden loggen. Gelukkig stonden de mailtjes van het burgemeestermailadres doorgelinkt naar de iPhone van Burgemeester Nicky. Op deze manier hebben wij de social media accounts terug kunnen krijgen. Het forum en het emailadres waren niet meer te redden.

Wij dachten hierbij meteen aan Wendy (Zusje/Iemand). Ondanks dat zij zich had teruggetrokken van het forum was zij achter de schermen nog steeds de Admin. Dit houdt in dat het forum op haar naam geregistreerd stond en zij nog overal toegang toe had.
Na de grote rel in oktober vorig jaar hebben we haar gevraagd het forum over te dragen aan ons maar dit wilde zij niet. Daarna is dit ook nog meerdere keren onderwerp van gesprek geweest onder de burgemeesters, zonder resultaat. Omdat ze nooit inlogde op de Admin account en zelf niet meer actief was hebben we het zo gelaten.
De enige andere keus was een heel nieuw forum opstarten maar dat zou betekenen dat alle topics en gegevens weg zouden zijn. Zonder Wendy's medewerking konden we dat niet overzetten.

Burgemeester Nicky heeft zaterdagmiddag contact met haar opgenomen. De telefoontjes werden niet beantwoord en whats app werd gelezen maar er werd niet gereageerd. Toen Wendy uiteindelijk, veel later pas, reageerde was de reactie vrij laconiek, ze was wel klaar met het forum en zou er later nog wel een keer naar kijken.
Omdat dit iets was waar we altijd al bang voor waren en we geen contact met Wendy konden krijgen hebben we in de tussentijd een nieuw forum opgezet. Gelukkig zijn de gegevens van de domeinnaam zegmaaryes.nl in januari geregeld en hadden we die dus wel volledig in eigen beheer.

Contact met Wendy heeft tot op heden niet veel opgeleverd. Wendy heeft niet bevestigd of ontkend hier achter te zitten. Ze gaf zelf aan dat ze helemaal klaar is met het forum en voor een week het forum open wilde gooien voordat ze het forum definitief gaat deleten. Wij hebben hier mee ingestemd, omdat we het fijn zouden vinden als jullie nog topics kunnen opslaan of posts kunnen verwijderen.
Bij een hacker van buitenaf zou ook Wendy geen toegang tot het forum meer hebben. Het is dus sowieso iemand geweest die de admingegevens van het forum had, diegene wist precies waar de wachtwoorden te vinden waren van alle social media accounts en ook voor het verwijderen van de burgemeesters is wel wat specifieke kennis nodig van het forum. Iemand van buitenaf heeft daar geen belang bij. En alleen Wendy had die gegevens, zelfs de burgemeesters niet. Dus het is óf Wendy zelf geweest, of iemand die de gegevens van haar heeft gekregen. In ieder geval niemand van buitenaf.

Vervolgens is het oude forum door Wendy weer online gezet, wij als burgemeesters kunnen daarop niets meer zonder account en zonder rechten. Alleen Wendy is bevoegd om nieuwe burgemeesters aan te stellen. Doorgaan op het oude forum is wat ons betreft sowieso geen optie, ook al hebben er daar geen keus in, want Wendy blijft dan de Admin. Het vertrouwen is daarvoor teveel beschadigd.

Op dit huidige forum hebben we dat anders geregeld, we hebben als burgemeesters allemaal beheerdersrechten, dus het ligt niet meer bij één persoon.
Zekerheid hebben we dus niet, we vermoeden zelf dat het Wendy is geweest, gezien haar reactie en het feit dat zij gewoon nog toegang had. Maar dat blijft gissen als ze het niet toegeeft of ontkent.

Nu zijn jullie ook op de hoogte, hopelijk kunnen we hier rustig verder forummen. Het oude forum is deze week nog online, daarna niet meer. Mocht je vragen hebben dan kun je ze uiteraard hier of via pm stellen.

Groetjes,

De Burgemeesters
<<

Anoniem9

Bericht 02 Sep 2013 10:39

Re: Wat is er gebeurd? Onze kant van het verhaal.

Wat een zielig meisje. En dan te bedenken dat ze de 30 al lang heeft aangetikt. Dat is alles wat ik er over te zeggen heb.
<<

Anoniem58

Bericht 02 Sep 2013 10:43

Daar kan ik mij alleen maar bij aansluiten Forti.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Sep 2013 10:48

Wat een bizar verhaal eigenlijk. Je moet dan wel heel veel wrok hebben tegen "ons" wil je dit doen denk ik. In elk geval ben ik blij dat jullie burgemeesters nu alle rechten in handen hebben, dat voelt voor mij toch een stuk veiliger.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Sep 2013 10:51

Om het maar even op z'n Yrsa's te zeggen:

Dat is een beetje gek!
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem12

Bericht 02 Sep 2013 10:55

Haha Susan!
<<

Anoniem17

Bericht 02 Sep 2013 11:00

Ik vind het een bizar verhaal, waarom doet iemand zoiets? En waarom zo ineens? Kijk, als ze het direct na die rel had gedaan had ik het me nog kunnen voorstellen. Maar zoveel maanden later.. En terwijl er alweer zoveel nieuwe forummers waren die dit hele verhaal amper hebben meegekregen. Lekker zinloos.

Gelukkig hebben we nu een nieuw, veilig forum. Hulde aan de burgemeesters!
<<

Anoniem58

Bericht 02 Sep 2013 11:04

Eigenlijk vind ik het daarom ook helemaal niet zo erg dat dit gebeurd is. Nu is het tenminste veilig, zonder dat een labiel persoon allerlei gegevens heeft en vanalles achter de schermen kan mee lezen en uitspoken.
Ik wil de burgermeesters ook complimenteren met het zo snel opzetten van dit nieuwe forum!
<<

Burgemeester Julia

Bericht 02 Sep 2013 11:07

Bolletje, dat is inderdaad wel het grote voordeel van de hele gebeurtenis. We hebben alles nu in eigen handen en zijn van niemand meer afhankelijk. Het was alleen fijner geweest als we dat geleidelijk hadden kunnen doen, eerst een forum bouwen en dan pas over gaan. Had een hoop stress gescheelt ;)
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 02 Sep 2013 11:08

Wat een mafkees!
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem33

Bericht 02 Sep 2013 11:10

Bolletje schreef:Eigenlijk vind ik het daarom ook helemaal niet zo erg dat dit gebeurd is. Nu is het tenminste veilig, zonder dat een labiel persoon allerlei gegevens heeft en vanalles achter de schermen kan mee lezen en uitspoken.
Ik wil de burgermeesters ook complimenteren met het zo snel opzetten van dit nieuwe forum!

eens!
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Sep 2013 11:18

Hulde aan het snelle handelen van de burgemeesters. Verder heb ik er niet veel over te zeggen.
<<

TOETER

Bericht 02 Sep 2013 11:21

Bedankt voor de opheldering en jullie inzet Burgemeesters, echt heel fijn!

Wat betreft Wendy.. Tsja, ik heb er geen woorden voor. Het meest trieste vind ik nog dat zoveel mensen haar hebben vertrouwd, zoveel mensen bleven keer op keer in haar geloven en nu komt dan eindelijk uit dat het gewoon één groot leugen was. Ikzelf vertrouwde haar al heel lang niet, al tijdens die grote rel niet maar er was geen beginnen aan mensen daarvan te overtuigen, zodra ik het 'opnam' voor Smikkell/Weetjewel werd dat door iedereen weggeblazen. En waarom? Omdat zij wel gewoon hun mond opentrekken en Wendy schijnheilig is. Ik hoop oprecht dat ze hulp gaat zoeken, als je zó ver gaat, is er heel wat met je aan de hand.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Sep 2013 11:25

Maar komt Weetjewel hier dan nog?
En Smikkell, kwam die nog op het oude forum?
Want ik weet niet beter dan dat ze al een hele tijd weg was, maar misschien heb ik een nieuwe naam ofzo gemist?
<<

Anoniem273

Bericht 02 Sep 2013 11:27

Ze voelde zich zaterdag denk ik in het nauw gedreven omdat ze als 'Iemand' een paar érg openhartige dingen heeft geschreven over haar seksleven en nieuwe vriend en uiteindelijk herkend werd als Zusje.

Burgemeesters, bedankt voor jullie inzet en snelle handelen!
<<

Anoniem17

Bericht 02 Sep 2013 11:28

MissBitchy schreef:Maar komt Weetjewel hier dan nog?
Want ik weet niet beter dan dat ze al een hele tijd weg was, maar misschien heb ik een nieuwe naam ofzo gemist?

Weetjewel komt hier gewoon nog, maar ik snap niet waarom haar naam steeds genoemd wordt? Zij heeft er toch niets mee te maken?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Sep 2013 11:31

Oké gezellig! Maar ze was toch een tijdje weggeweest en sinds kort pas terug op het vorige forum?

En ik weet niet of ze er iets mee te maken heeft, maar misschien dat ze vaker wordt genoemd omdat zij toch aan Zusje gelinkt wordt/werd? (zij waren/zijn toch bevriend?)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Sep 2013 11:44

Aziraphale schreef:Ze voelde zich zaterdag denk ik in het nauw gedreven omdat ze als 'Iemand' een paar érg openhartige dingen heeft geschreven over haar seksleven en nieuwe vriend en uiteindelijk herkend werd als Zusje.

Daar dacht ik ook al aan. Maar ik snap dan ook niet dat ze dan niet heeft gezorgd dat ze wat minder herkenbaar was, er was nota bene een biechtaccount beschikbaar. Dus het lijkt dan wel een beetje alsof ze het erop heeft aangestuurd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem12

Bericht 02 Sep 2013 11:45

Ja, die kwam ook nog op het forum hiervoor.
<<

Anoniem205

Bericht 02 Sep 2013 11:45

Ik wil niet meedoen aan alle speculaties omdat ik niet volledig op de hoogte ben van alles wat er heeft plaatsgevonden in de periode dat ik weg was. Maar ik wil wel graag de Burgemeesters een dikke pluim geven! Jullie hebben fantastisch gehandeld en dank jullie wel voor jullie openheid!
<<

Anoniem193

Bericht 02 Sep 2013 11:47

Rush schreef:

Oh, ik dacht dat zij geen internet toegang meer had, of inmiddels dus wel weer?
<<

Anoniem273

Bericht 02 Sep 2013 11:48

Susan schreef:
Aziraphale schreef:Ze voelde zich zaterdag denk ik in het nauw gedreven omdat ze als 'Iemand' een paar érg openhartige dingen heeft geschreven over haar seksleven en nieuwe vriend en uiteindelijk herkend werd als Zusje.

Daar dacht ik ook al aan. Maar ik snap dan ook niet dat ze dan niet heeft gezorgd dat ze wat minder herkenbaar was, er was nota bene een biechtaccount beschikbaar. Dus het lijkt dan wel een beetje alsof ze het erop heeft aangestuurd.

Ja, het is wel raar. Misschien dacht ze niet dat ze later herkend zou worden? Het is uiteindelijk best bijzonder om zóveel dingen van iemand te weten, die ik bijv. nog nooit in het echt gezien heb, maar die ik moeiteloos zou herkennen op straat of ergens in een werksituatie. En met mij natuurlijk nog véél meer mensen, meelezers, etc. Internet is een raar iets ;)
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 02 Sep 2013 11:50, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem12

Bericht 02 Sep 2013 11:49

Alibi schreef:
Rush schreef:

Oh, ik dacht dat zij geen internet toegang meer had, of inmiddels dus wel weer?

Dat denk ik wel, anders kon ze niet op het forum. ;)
<<

Anoniem60

Bericht 02 Sep 2013 11:49

Als ze er dan echt zo klaar mee is, hoop ik dat ze het hierna los kan laten en hier ook niet meer komt meeschrijven/meelezen of wat dan ook.

Wat mij betreft is het alleen maar fijn dat we nu een nieuw forum hebben wat door betrouwbare mensen gerund wordt. Bedankt voor jullie snelle handelen burgemeesters!
<<

Anoniem17

Bericht 02 Sep 2013 11:50

Susan schreef:

Nou ja, gezien de manier waarop zij zelf met dat biechtaccount omging had ze daar misschien niet voldoende vertrouwen in? ;)
Volgende

Terug naar Forumzaken