Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Maat fietsje met zijwieltjes.

<<

Anoniem204

Bericht 01 Mei 2017 09:24

Maat fietsje met zijwieltjes.

Hoi hoi,

Wat voor fietsje hebben jullie gekocht voor jullie kindje ?
Hij is nu 99 cm zonder schoentjes aan.

Misschien goede tips ?
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 01 Mei 2017 10:16

Re: Maat fietsje met zijwieltjes.

Mijn dochter is even lang en heeft nu een 12 inch fietsje.
<<

Anoniem272

Bericht 01 Mei 2017 10:23

Ik las vandaag nog een interessant artikel over kinderen leren fietsen. Het schijnt over het algemeen het beste te zijn, om een fiets te kopen die wat aan de kleine kant is. Eerst oefenen op een loopfiets, dan een fiets met trappers als loopfiets gebruiken, dan met één voet trappen en één voet lopen (en van voet wisselen), en dan beide trappers proberen. Dus de zijwieltjes helemaal achterwege laten. Beter voor het evenwicht.

Ik heb het zelf niet zo gedaan, maar het klinkt wel logisch!
<<

Callie

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 01 Mei 2017 10:26

Dan zou ik ook 12 inch doen..
Mag ik dan ook direct van je topic gebruik maken? :redface: Mijn dochter wordt nml 5 volgende week en krijgt ook een nieuwe fiets. Zij is ongeveer 115cm. Maar ik twijfel zo tussen een 16inch en 18inch. De berekeningen op internet verschillen telkens tussen die 2!
I. juni '10 - N. mei '12 - J. augustus '16
<<

Anoniem193

Bericht 01 Mei 2017 11:34

Callie schreef:Dan zou ik ook 12 inch doen..
Mag ik dan ook direct van je topic gebruik maken? :redface: Mijn dochter wordt nml 5 volgende week en krijgt ook een nieuwe fiets. Zij is ongeveer 115cm. Maar ik twijfel zo tussen een 16inch en 18inch. De berekeningen op internet verschillen telkens tussen die 2!

Dat ligt ook heel erg aan het frame. De ene 16 inch is qua zadelmaat anders dan de andere 16 inch.
Dat is echt een kwestie van passen.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 01 Mei 2017 11:59

Mijn zoon van 1.20m was zijn 16 inch al vrij snel ontgroeid. Hij zal nu naar een 20 of 22
inch gaan als hij over een paar maanden jarig is. Maar inderdaad wel passen ivm het frame.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 01 Mei 2017 12:33

Mijn zoon is iets korter en heeft een 12 inch en dat gaat prima.

Callie, ik zou toch even gaan passen. Met die leeftijd had mijn dochter een 16 inch. Groter had wel gekund maar dat vond ze toch nog wat eng. Inmiddels heeft ze een 18 inch en het gekke is dat het frame aan de kleine kant lijkt, maar het zadel kan niet eens te hoog omdat ze anders niet bij de grond kan (en dat wil ik wel altijd ivm veiligheid). In elk geval is de ene fiets de andere niet heb ik al gemerkt, dus ik zou zeker even passen.
<<

Anoniem275

Bericht 01 Mei 2017 12:58

Merlin, 12 inch inderdaad.

Filoria, bij de jongste hebben we het ook zo gedaan (behalve dat oefenen met één been), hij vond de fiets met zijwieltjes helemaal niet interessant en fietste er zonder zijwieltjes zo op weg.. (hij had al wel super veel (en hard!) 'gefietst' op z'n loopfiets, daar kende hij het evenwicht van).

Callie, ik denk dat mijn zoon qua lengte aardig overeen kwam op die leeftijd. Hij heeft toen een fiets van puky gekregen van 18 inch. Ivm zadelhoogte zou hij van andere merken 16 inch moeten, dus ik zou idd adviseren daar goed op te letten.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Mei 2017 13:41

Het uiteindelijke leren fietsen zonder zijwieltjes, leren ze het best op een iets te kleine fiets. Dus niet net de tenen op de grond kunnen, maar echt met platte voeten op de grond kunnen staan. Zo hebben ze meer zelfvertrouwen om zichzelf op te kunnen vangen voor het geval ze uit evenwicht raken en vallen.

Verder geen tips qua maat frame e.d. Maar wellicht wel iets om op te letten.

Terug naar Zwangerschap & kinderen