Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Mei 2017 18:26

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

O sokpop, wat rot zeg! Hopelijk kan je genieten van je weekje weg en dan is het zo volgende week woensdag, LM27 en ik hebben ook de 10e een echo, ik duim voor je.

Chipa, war leuk, gefeliciteerd? Welkom.

Olijfje, snap je bezorgdheid wel hoor, maar heb vertrouwen.

Ik voel me ook elke dag anders, zaterdag goed & uit eten, gisteren honds beroerd en spugen, vandaag ook misselijk, maar buik deed steeds zeer en nu veel minder, ik probeer er maar niet teveel mee bezig te zijn.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem252

Bericht 02 Mei 2017 03:36

Fijn sokpop dat scheelt toch weer een week wachten.

Wij hebben het aan onze ouders verteld en teee vriendinnen weten het van mij. Met twaalf weken willen we het aan iedereen gaan vertellen.

Ik heb nu nachtdienst. Gelukkig niet misselijk daar was ik bang voor. Hoewel ik ook constant aan het eten ben.
Ben wel erg moe. Maar dat is ook niet gek voor een eerste nachtdienst. Normaal drink ik minstens elke 2/: uur een bakje koffie maar dat durf ik nu niet. Heb het bij wat cola en een koffie gehouden.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mei 2017 08:27

Is de nachtdienst goed gegaan AM, zonder problemen? Mag je dat zwanger gewoon blijven doen?

Ik helaas erg beroerd steeds, gisteren ook moe van werk en vervolgens enorm misselijk en spugen, heel vervelend. Tel toch wel af naar de echo hoor!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem256

Bericht 02 Mei 2017 08:29

Ik voel me ook niet echt top. Redelijk misselijk steeds, moet echt zoeken ook naar wat ik wel wil eten. Darmen zijn ook van slag, lijken enorm traag te werken. En moet er heel erg op letten genoeg te drinken, krijg anders last van m'n blaas en pijn in m'n rug.
Nog 2 weken tot de termijnecho, merk dat ik dat nog heel lang vind. De klachten geven me wel een soort bevestiging, bij m'n ma namen die ineens af.

Voor de tabel, ik ben 30, uitgerekend op 8-12 zwanger door Icsi en 1 MA. Geslacht willen we weten.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mei 2017 08:33

Punto, maar jij hebt wel al een eerste echo gehad, toch? Snap dat je t wel spannend vindt. Lastig met eten he? Ik vind ook echt niks lekker, en na spugen hoef ik dat eten sowieso niet meer haha.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem256

Bericht 02 Mei 2017 08:37

Ja klopt, 2 inmiddels al. De eerste vanwege bloedverlies met 6+4 en een week later weer 1. Toen was alles goed en zei ze dat de kans dat het goed blijft gaan, heel groot is. Maar toch blijft de angst wat aanwezig. De weg hierna toe was al zo lang, kan haast niet geloven dat het gelukt is.
Ik leef nu voornamelijk op geroosterd brood en fruit. Warm eten doe ik haast niet, m'n vriend is helaas nog 5 weken weg dus echt koken hoeft ook niet haha.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mei 2017 08:44

O dat is wel "handig" je hoeft dus alleen aan jezelf te denken. Met avondeten gaat het nu steeds mis, dus ik ga ook maar wat anders bedenken om te eten. Wel heel goed dat je 2 mooie echo's hebt gehad, maar snap dat je het eng vindt, ik duim voor je, het is je gegund!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Olijfje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mei 2017 13:03

Oef allemaal misselijke en niet fitte zwangeren hier.
Ik heb sinds 2 dagen knallende hoofdpijn. Bij m'n rechter wenkbrauw/oog en het straalt door naar mn rechterkaak. Had ik bij mn vorige zwangerschap ook. Heb al paracetamol gehad maar helpt niks. Zit nu lekker even buiten in de frisse lucht nu zoon slaapt.
Vanmorgen is moeders voor moeders geweest. Een mooie knaltest! Fijn weer even die bevestiging. Vrijdag ga ik beginnen.

Am hoe is je nachtdienst gegaan? Tot hoe lang in je zwangerschap mag je daarmee doorgaan? Ik drink ook aardig wat koffie maar beperk het nu tot 2 koppen per dag. Die 2 koppen heb ik echt nodig hoor! :palm:
Hoe reageerden je ouders? Voorzichtig heel blij?

Punto en Anna vervelend he die misselijkheid. En tegelijkertijd is de bevestiging stiekem ook wel een beetje fijn. Toch?

Wat zijn deze eerste weken spannend he?

Ik hoorde gisteren van een vriendin over een gender predictor. En test die je vanaf 6 weken al kunt doen en die het geslacht van je baby laat zien. Zij heeft dat destijds gedaan op aanraden van collega's en bij hun klopte het allemaal! Maar ik zou dat nooit doen. Voelt niet goed. Eerst maar eens een paar goede echo's. Veel belangrijkee dan het geslacht. En dan daarna eventueel een pretecho met 15/16 weken.
Willen jullie ook een pretecho of wachten jullie tot de 20 weken echo mbt het geslacht?
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mei 2017 14:20

Ja ergens is het een fijne 'bevestiging' dat je lichaam flink zwanger is (heb ook echt enorm grote borsten en veel last van buik, die begint ook licht te groeien) alleen vind ik spugen en misselijk dan weer niet zo leuk, haha!

Wij willen graag weten wat het wordt, maar ik weet niet of we dat eerder gaan uitzoeken, of 'gewoon' wachten. Ik kijk wel even hoe nieuwsgierig ik ben tegen die tijd. Eerst maar goede echo's inderdaad, dat is het belangrijkste!

Vervelend van je hoofdpijn ook, helpt paracetemol wel? Ik durf het niet te nemen voor hoofdpijn.

Doen jullie allemaal mee met MvM? Ik zie vooral erg veel bezwaren op dit moment en heb me daarom (nog) niet aangemeld, al helemaal niet nu ik me zo rot voel..
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Olijfje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mei 2017 16:58

Anna paracetamol is geen enkel probleem bij een zwangerschap!

Wat voor bezwaren heb je tegen moeders voor moeders?
Ik heb jarenlang in de medische molen gezetet en zonder moeders voor moeders was onze zoon er waarschijnlijk niet eens geweest. En was ik nu ook niet zwanger. Tuurlijk is het opvangen van je urine niet iets wat je met plezier doet maar je helpt er andere vrouwen zo enorm mee! Gewoon door je mond ademhalen, dan ruik je er weinig van!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mei 2017 17:21

Ja daarom denk ik er ook over na, mijn oma heeft er jaren voor gewerkt ook. Maar ik kan het niet in het portiek zetten, daar wonen ook andere mensen, wegbrengen kan niet voor mij, ik ben enorm beroerd en misselijk en spuug steeds in de avond en overdag ben ik werken, kan t eigenlijk nu niet kwijt in huis ivm verbouwing enz. Maar ik hoop me straks iets beter te voelen, dan zou ik nog wel een paar weken kunnen meedoen misschien.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Olijfje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mei 2017 17:59

Ja dat snap ik!
Elke week is meegenomen dus wie weet dat het inderdaad later nog lukt!
<<

Anoniem256

Bericht 02 Mei 2017 20:07

Ik kan helaas niet meedoen aan MvM ivm een bloedtransfusie, had het anders graag gedaan.

De misselijkheid is inderdaad wel een bevestiging haha. Collega zei vandaag ook dat m'n borsten zo groot leken :smile: Veeder heb ik sinds gisteren hoofdpijn, beetje zoals vlak voor m'n menstruatie. Maakt me dan weer wat onzeker. En ontzettende dorst ook, drink veel maar hoef niet veel te plassen lijkt het. Pff misschien morgen toch eens bellen of is dit herkenbaar voor anderen?
<<

Anoniem252

Bericht 03 Mei 2017 05:02

Anna schreef:Is de nachtdienst goed gegaan AM, zonder problemen? Mag je dat zwanger gewoon blijven doen?

Ik helaas erg beroerd steeds, gisteren ook moe van werk en vervolgens enorm misselijk en spugen, heel vervelend. Tel toch wel af naar de echo hoor!

Ik moet tot drie maanden nachtdiensten draaien. Deze week vier en over een maand nog drie. Dan ben ik er even vanaf.
Ik ben wel echt super moe. Godzijdank niet misselijk daar was ik bang voor.

Anna wat naar dat je zo beroerd bent. Hopelijk is het reeede trimester voor jou ook beter.

Ik ben die moeheid zo zat trouwens. Wil gewoon Mn energielevel weer terug :/.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 03 Mei 2017 09:52

Wat vervelend dat sommige al zo'n last hebben van misselijkheid en/ of hoofdpijn. Paracetamol mag gewoon maar dan wel die zonder cafeine. Ik slik heel af en toe een kinderparacetamol als mijn nek weer eens vastzit.

Ik gebruikte tegen misselijkheid okugest van vsm. Fruitmelk en vanilleyoghurt, en van die droge crackers waar je normaal salade of een kaasje op doet. Cream crackers hielpen ook.

Ik voel nog helemaal niets. Vandaag precies 6 weken. Is nog vroeg dus het kan zo de kop opsteken. Wel extreem moe maar dat zal ook wel komen door burn out en utrogestan.

Ik heb me trouwens nog niet opgegeven voor mvm. Vorige keer wel gedaan en nog voordat ik starte had ik een slechte echo/ miskraam. Wil dus nog even afwachten voordat weer de hele buurt weet dat ik zwanger ben.
<<

LM27

Noob

Bericht 03 Mei 2017 18:27

Oh bah sokpop, probeer we niet teveel mee bezig te zijn. Al is dat makkelijk gezegd natuurlijk. Wel fijn dat je zoveel eerder voor de echo mag.

Ik lees veel misselijken hier, ik dacht de dans te ontspringen maar helaas. Krijg al een paar dagen geen hap door mijn keel, met moeite een droge cracker waar ik me dan een paar uur goed op voel. Het zal wel een goed teken zijn! En pff Anna, die rottige buik.. Ik herken het, alles rommelt en doet en groeit. Gelukkig houd ik wel van jurkjes dragen want mijn broeken knellen wat later op de dag zo.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Mei 2017 20:23

Chipa, moe betekent ook al wat toch? Heb vertrouwen!

LM27, ook al misselijk! Het is vooral nu de avond bij mij, heel vervelend, ga zo maar weer slapen. Jurkjes vind ik normaal fijn, maar vind legging of panty op mijn buik zo vervelend voelen, hoop straks met groeiende buik lekker jurkjes te kunnen dragen! Nog een week!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem252

Bericht 04 Mei 2017 07:22

Lol zei ik 1,5 week geleden nog dat ik liever misselijk zou zijn dan geen klachten hebben nu vervloek ik het :facepalm:
<<

Olijfje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Mei 2017 09:26

Chipa ik gebruik gewone paracetamol. Heb ik bij de vorige zwangerschap ook gedaan. Mij is ook nooit verteld dat ik paracetamol zonder cafeine moest gebruiken. Ik zal er nog eens navraag naar doen!

AM dus bij jou is de misselijkheid ook aanwezig?! Vervelend joh! Maar ja je hebt er zelf om gevraagd :P

Hier is het gelukkig een stuk minder. Wel bij vlagen maar ik eet gewoon. Hopen dat dat zo blijft. Hoofdpijn is gelukkig de afgelopen dagen ook iets minder dan begin van de week. Het leek wel migraine, bah!

Anna en LM ook al zo misselijk dus. Het hoort erbij inderdaad maar misselijkheid kan wel echt vreselijk zijn! Hopelijk gaat het snel wat beter!

Wat duren die weken tot de echo lang he!!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Mei 2017 09:47

Wanneer mag je voor een echo Olijfje?
L2014 & H2017
<<

Olijfje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Mei 2017 09:55

16 mei. Nog ruim 1,5 week geduld hebben dus!
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 04 Mei 2017 10:05

Punto schreef:Ja klopt, 2 inmiddels al. De eerste vanwege bloedverlies met 6+4 en een week later weer 1. Toen was alles goed en zei ze dat de kans dat het goed blijft gaan, heel groot is. Maar toch blijft de angst wat aanwezig. De weg hierna toe was al zo lang, kan haast niet geloven dat het gelukt is.
Ik leef nu voornamelijk op geroosterd brood en fruit. Warm eten doe ik haast niet, m'n vriend is helaas nog 5 weken weg dus echt koken hoeft ook niet haha.

Punto wat Fijn dat je eindelijk weer zwanger bent. Hoop dat het allemaal goed mag gaan!

De anderen ook uiteraard van harte gefeliciteerd!
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

sokpop

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 04 Mei 2017 11:27

Hier helaas geen goed nieuws, vanmorgen heb ik een miskraam gehad.

Nu dus rustig aan en het allemaal even laten bezinken.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Mei 2017 11:29

Ohnee sokpop, veel sterkte :(
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Mei 2017 11:38

Sterkte Sokpop! Dikke knuffel!