Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

<<

Anoniem252

Bericht 12 Sep 2017 17:38

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Leuk pippa, mooie lijn is dat!
<<

Anoniem252

Bericht 13 Sep 2017 10:48

Toevallig olijfje jij ook een groeiecho. Ik verwacht er eigenlijk niet zoveel van. In het ergste geval Mss een suikertest doen. Ga maar proberen iets minder te snoepen, was de afgelopen weken een beetje losgeslagen met chips en taartjes :P.

Ik heb vannacht gewoon de halve nacht wakker gelegen, kon zo slecht in slaap komen. De baby was ook echt enorm druk.
<<

Olijfje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Sep 2017 15:24

Ja ik ben ook enorm aan het snaaien de laatste tijd. De avonden dat ik 's avonds niet iets bij de koffie of daarna neem, zijn op 1 hand te tellen. Maar qua gewicht valt het mij nog reuze mee. Verwacht dan ook niet veel van de groeiecho en hoop lekker door te kunnen snaaien :smile:

Een echte kickbokser dus die beeb van jou. Wel vervelend dat je er wakker van ligt!
Ik lag gisteravond op m'n linkerzij en toen zat hij zo hard en pijnlijk in m'n ribben te schoppen. Echt niet tof! Gelukkig hield hij op toen ik op m'n andere zij ging liggen :)

Maar verder kan ik toch zo genieten van het geschop in m'n buik. Dat vind ik echt het allerleukste aan zwanger zijn.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 13 Sep 2017 17:10

Haha herkenbaar. Die kleine van mij schopt zo vaak dat ik me soms echt even niet kan focussen op het werk of niet kan slapen. Maar is inderdaad wel het leukste van zwanger zijn.

Net bij de vk geweest. Bloeddruk goed en groei baarmoeder goed. Kindje zelf kon ze nog niet zo goed voelen. Ik mag deze week of volgende week een glucosetest doen. Vanaf 20uur niets meer eten en drinken. Dan 8uur volgende dag melden en prikken en 2 uur later weer. Hopelijk ga ik niet van mn stokkie en doen ze er op het werk niet al te moeilijk over. Al zou ik nog wel mn laptop mee kunnen nemen.
<<

Anoniem252

Bericht 14 Sep 2017 12:43

Ik merk dat ik nu deze laatste maanden heel voorzichtig iets meer kan genieten (durf dit bijna niet te typen, voordat ik weer een angstperiode krijg :P). Van debewegingen in mijn buik, de opmerkingen van iedereen dat je buik mooi is en het idee dat baby er over 3 maanden gewoon is. En natuurlijk alle bewegingen van ons meisje. Genieten kon ik de eerste maanden helemaal niet, en nog steeds zal zwanger zijn mijn hobby niet worden, maar ik vind het wel heel bijzonder.
Ben druk met de babywasjes nu, zo leuk al die kleine kleertjes :heart:

Sterkte met de suikertest Chipa! Ik duim dat mijn groeiecho goed is morgen en ik hem niet hoef te doen :P.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 14 Sep 2017 12:56

Mooi kamertje Pippa!

Succes met de groeiecho's dames!

Ik ben in het begin 5 kg afgevallen en daarvan ben ik nog steeds stabiel. Dus hier is het nog niet aan de orde.

Ik geniet ook steeds meer van m'n zwangerschap. Blij om dat gevoel ook te voelen.
M'n 'nieuwe' functie op het werk bevalt goed, lekker veel dingen regelen en uitzoeken en ondertussen geen lichamelijk zware taken meer uitvoeren. Ben al gebeld door het UWV, en zal over 6 weken wel naar de bedrijfsarts moeten.

Straks weer controle bij de VK, ben benieuwd.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 14 Sep 2017 16:17

De beeb en ik zijn weer goed gekeurd!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem252

Bericht 15 Sep 2017 15:36

Onze groeiecho was goed, baby wordt nu geschat op 1200 gram. Qua formaat gemiddeld 28+1 dus 3 dagen voor en qua vruchtwater ook geen bijzonderheden. Gelukkig geen tekenen van zwangerschapssuiker Oid. Ik had van schrik al drie dagen niets gesnoept :P.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Sep 2017 15:46

Fijn dat alles goed was AM! Mag je nu wel weer een snoepje haha
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 15 Sep 2017 16:37

Fijn AM!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Olijfje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Sep 2017 16:46

Wat fijn Burn!! Toch weer een opluchting he. En nu op naar de 20 weken echo. Een echte mijlpaal!

Fijn AM! En nu losgaan met de m&m's en chips :razz:
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 15 Sep 2017 17:06

Thnx Olijfje!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem256

Bericht 15 Sep 2017 18:56

Fijn Burn en AM dat alles goed was!
Ik ga de laatste tijd ook echt los met eten, inmiddels ook al bijna 9 kilo aangekomen. Aan m'n buik is het echter nog niet echt te zien, die blijft wat achter.
Vandaag na overleg besloten weer een uur minder te gaan werken. Had aan het eind van m'n dienst toch snel harde buiken. Moet zeggen dat het me wel frustreert, moet op alle fronten gas terug nemen en kan dus ook thuis niet alles doen. Het is vooral veel op de bank en online shoppen.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Sep 2017 20:31

Wat rot voor je punto. Maar rust kan wonderen doen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 15 Sep 2017 20:32

Das wel even wennen kan ik me voorstellen Punto. Gelukkig werkt het weer een beetje mee :)

Fijn dat jullie ook weer goedgekeurd zijn AM en Burn!

Ik had vanochtend weer een GUO, de 20 wk. Heerlijk weer een uur kijken! Alles helemaal goed, en ook heel duidelijk echt een jongen gelukkig haha. Deze week gestart met Zwanger & Fit en ook met zwangerschapsyoga. Dat laatste helemaal niks voor mij maar ik vond het toch eigenlijk best relax!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem243

Bericht 15 Sep 2017 21:03

Ben ik ook weer eens :) Merk dat ik deze keer niet zo'n behoefte heb om heel veel mee te schrijven. Komt denk ik ook omdat ik qua termijn een beetje de hekkensluiter ben hier, haha.

De afgelopen weken door (niet vervelende) omstandigheden elke week wel een keer bij de verloskundige geweest, heel luxe, maar heel fijn om elke week even bevestiging van het horen van een mooi kloppend hartje te hebben. Over anderhalve week mag ik alweer en over iets minder dan drie weken de 20-weken-echo. Daar zie ik erg tegenop en zou hem het liefst binnen nu en heel snel achter de rug hebben, maar nog even afwachten dus. Verder voel ik me wel steeds ietsje minder onzeker, al blijft het zeuren af en toe. Oh, en ik denk dat ik beebje al een paar keer gevoeld heb! Nog maar heel onregelmatig een paar keer en ik durf, ondanks dat het de tweede keer is, het niet met 100% zekerheid te zeggen maar eigenlijk kan het niet anders.

Ik ben begonnen met zwemmen en ga over een paar weken over op ZwangerFit bij de fysio. Helaas wel echt last nog van mijn onderrug/bil dus hopelijk kunnen ze daar wat mee. Verder ben ik sinds een paar dagen weer hondsmoe maar dat kan ook te maken hebben met de rotzooi thuis vanwege de kleine verbouwing boven. Ook mijn bloeddruk is weer belachelijk laag (kom maar door met die drop!!). En ondanks de vreetbuien die ik ook wel herken ben ik nog niet heel veel aangekomen. Een aardig buikje heb ik al wel. Heb alleen nog geen enkele buikfoto gemaakt :palm:

@geslacht/naam: Ik ben ook benieuwd naar het geslacht , had eerst wel een voorgevoel voor een jongetje maar dat is weer wat wegge-ebt. De meisjesnaam ligt al aardig klaar dus dat zou makkelijk zijn, haha. Bij J. waren we veel sneller uit de jongensnaam en volgens een vriendin is dit dus een teken dat dit een meisje is :clown:

@verlof: ik krijg geen verlof als thuisblijfmoeder, haha. Gelukkig nemen opa's en oma's en man wel al veel over wanneer het nodig is dus dat zal bij de laatste loodjes niet minder zijn.

@liggingsecho: nog even nagevraagd maar dat is hier dus niet standaard, zoals ik al dacht. Volgens de vk wordt dit door zorgverzekeraars niet vergoed (zonder medische indicatie) en doen zij het dus niet standaard. Wel lopen er een aantal onderzoeken of het beter zou zijn dit wel te doen vandaar dat sommige praktijken het toch al aanbieden.

Zora, wat leuk dat je vriend ook al zo snel de baby kan voelen!

Burn, J. voelde ik met 17/18 weken voor het eerst. Placenta lag voor maar door mijn postuur kon het al zo snel volgens de vk. Nu denk ik beeb dus te voelen met 16 weken (vanaf vorige week), drie dagen terug wel echt duidelijk herkenbare beweging. Placenta ligt weer voor, schijnt, en ik denk wel 'rechter' voor want bij J. werd het veel sneller veel duidelijker.

Punto, dat klinkt goed zo'n roze wolk, genietze! Goed om rustiger aan te doen, inderdaad, deze tijd krijg je niet meer terug! Wel lastig om daaraan toe te geven soms, maar het is echt goed om gas terug te nemen bij harde buiken. Zo'n compacte buik is wel verrekte handig hoor trouwens, vond ik althans, haha.

Pippa, wat leuk dat de baby reageert op muziek, wat voor muziekje heb je? Of gewoon van alles? Balen dat de misselijkheid weer terug is. Mooie meubeltjes heb je gekocht!

Kippetje, bij mij zagen ze dat de (aanleg voor?) de placenta voor lag met de termijnecho. Al ben ik wel benieuwd hoe dat nu zit. Yay, een goede 20-weken-echo, super!!

Kris, fijn dat alles goed gaat.

Oh, herkenbaar Olijfje. Als ik om te beginnen de komende drie weken maar kon fast-forwarden... Rot dat je zo weinig meer kunt, de zorg voor je kind niet meer (helemaal) op je kunnen nemen is zo naar. Ik vond dat nog het moeilijkste aan de lichamelijke ellende rond de miskraam, toen kon ik ook even niets en ik voelde me zo schuldig!

Hier ook maagzuur Chipa, vooral na het eten van chips :angel: Binnenkort de rennies maar weer eens in huis halen. Ook druk met de kinderkamers dus, leuk maar wel een gedoe hè!

Lekker AM, yoga! En je leert nog eens wat he, haha. Leuk dat jullie bijna alle babyspullen lekker geshopt hebben. Had het kamertje nog gezien, mooi geworden! Heerlijk dat je wat meer kunt genieten!

Wat leuk Burn, een meisje (jongens ook trouwens :wink: )! Leuke taart ook. Kan me wel voorstellen dat het even schakelen is als je een nub-theorie met 'jongen' hebt en zelf ook dat voorgevoel.

Verder: hoera voor alle goede controles / groei-echo's / GUO's! En succes voor alle aan-kwaaltjes-lijders, rust-pakkers en nog-niet-altijd-durven-genieters :wink: Ben ik weer bij in dit topic :P
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Sep 2017 08:32

Ik ga later even rustig op iedereen reageren, dat lukt via telefoon niet zo goed.. zag dat er allemaal goede (groei) echo's zijn geweest, super fijn! Zora, moet wel opluchting zijn dat alles helemaal goed is denk ik & nog een jongetje, erg leuk!

Hier alles wel goed, was lekker drie dagen vrij en we hebben een hoop kunnen doen! Kamertje is qua basis helemaal af, gordijnen waren helaas niet goed (zaten halen in de stof) dus die worden opnieuw besteld & gemaakt, autostoel en wipstoel worden morgen bezorgd (Cybex cloud q is het geworden!!) en volgende week komt het kamertje, heb ik vakantie & kunnen we het gelijk in elkaar zetten en kan ik los met inrichten en kopen! Box + kleed krijgen we van mijn ouders, dus die hebben we ook uitgezocht! Fijn om alles zo te regelen :)

Morgen weer controle! Even hartje luisteren is altijd fijn. Ik voel hem wel, maar afgelopen dagen is die wat rustiger, misschien ook omdat ik rustig vrij was. Ik blijf wel misselijk & buik/rug doen zeer, merk toch dat het iets zwaarder wordt :)

Nu onderweg naar werk, maar ben vanaf vandaag boventallig, dus doe heel veel minder, wat administratie, even bij collega's wat dingen doen enz en om 14 uur lekker naar huis, erg fijn.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem252

Bericht 18 Sep 2017 09:54

Pippa mjjn baby was ook rustiger ineens vorige week een paar dagen. Ze zeggen wel eens dat bij een groeispurt de baby ineens rustiger is.
Fijn dat je boventallig verklaard bent, hopelijk kom jij zo je laatste zes weken goed door.
<<

Anoniem256

Bericht 18 Sep 2017 11:11

Oh wat grappig/fijn om te lezen, mijn baby is nu ook af en toen dagen rustiger.
Ik begin nu ook slechter te slapen, vaak vroeg wakker of midden in de nacht uren wakker. Elke keer draaien word ook wakker van.

Pippa, fijn dat je nu echt rustiger aan kan doen.

Had zaterdag echt een goede dag, best veel kunnen doen zonder harde buiken. Maar gister en vandaag komen ze weer veel sneller. Maar weer rustig aan dus.
<<

Anoniem243

Bericht 18 Sep 2017 11:15

Die van mij begint juist steeds meer van zich te laten horen :love:
Maar bij J had ik inderdaad ook periodes, vooral als ik zelf een tijd rustig was, dat hij ook wat rustiger werd. Na een drukke dag en dan rust was hij veel actiever.
<<

Olijfje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Sep 2017 11:17

Hier ook wisselend hoor hoe druk de baby is. De ene dag voel ik hem de hele dag door en is hij 's avonds extra actief.
En andere dagen voel ik hem slechts af en toe een schopje geven en is hij 's avonds als ik op de bank of in bed lig ook niet erg actief. In het begin maakte me dat wel onzeker, maar nu weet ik dat het een dag later zo weer anders kan zijn. Als ik hem maar af en toe voel gedurende dag, dan is het oke.
<<

Anoniem243

Bericht 18 Sep 2017 11:19

Als ik me zorgen maakte bij J ging ik op bed liggen met mijn handen op m'n buik en dan 'Hansje Pansje Kevertje' neuriën. 9 van de 10 keer kreeg ik dan reactie :)
<<

Olijfje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Sep 2017 11:23

Wij hebben zo'n muziekmuis die we elke avond voor het slapen gaan op m'n buik leggen en afspelen. Dan krijg ik bijna altijd wel een reactie. Dus als ik me een keer zorgen zou maken, wat gelukkig nog niet is gebeurd, dan zou ik de muis erbij pakken :)

Mooi he Sookie hoe ze nu al reageren op muziek :love:
<<

Anoniem243

Bericht 18 Sep 2017 11:24

Ja echt superleuk was dat, de eerste weken buiten de buik bleef dat ook echt ons liedje. Bij deze beeb trouwens nog niks met muziek gedaan, voel hem / haar sowieso nog heel onregelmatig dus dat komt later wel.
<<

Olijfje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Sep 2017 11:34

Hoe ver ben je nu precies Sookie? Wij zijn daar ook pas mee begonnen toen ik de baby dagelijks duidelijk voelde, vanaf een week of 22 dacht ik.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen