Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Mrt 2017 21:35

Re: Kind vindt zichzelf (te) dik

Hee Jet, hoe gaat het nu?
L2014 & H2017
<<

Anoniem298

Bericht 12 Apr 2017 14:48

Laatst gewijzigd door Anoniem298 op 15 Apr 2017 15:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Apr 2017 15:08

Hee Jet, wat naar dat je dochter zich niet mooi voelt. Ik denk dat buiten het benoemen naar je dochter dat ze goed is zoals ze is het echt enorm belangrijk is dat je dit ook tegen jezelf zegt. Ik heb geen idee hoe positief jouw zelfbeeld is en wellicht sla ik volledig de plank mis maar ik ben ervan overtuigd dat kinderen het overnemen als ze hun ouders vaak horen 'klagen' over te zwaar zijn. Dan kun je nog zo vaak tegen je dochter zeggen dat ze mooi is maar ik denk dat je dan een deel van de oorzaak misschien overslaat.

Ik merk dit zelf bij mezelf (en een moeder die altijd op 'dieet' was) en een vriendin die heel goed in d'r vel zit (en niet maatje 36 heeft) omdat haar moeder nooit een woord zei over gewicht.

Nogmaals, geen idee of dit het geval is in jouw gezin maar ik wilde het toch even meegeven.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Apr 2017 16:02

Ik vind de druk op moeders daarin best groot eerlijk gezegd, je doet het niet gauw goed. Als je helemaal niet op je eten of op je gewicht let omdat je het niet erg vindt om dikker te zijn dan word je erop aangekeken, want dan geef je het verkeerde voorbeeld. Als je niet lekker in je vel zit en je doet er niks aan dan is het niet goed voor je kinderen want dan straal je uit dat je ontevreden bent met je lichaam, als je er wel iets aan doet is het niet goed want dan ben je weer een moeder op dieet. Ik snap de boodschap, maar ik vind het soms wel een lastig iets.

Ik denk trouwens ook niet dat het 100% oorzaak-gevolg is dat je moeder wel of niet op dieet was en dat jij wel of niet lekker in je vel zit. Het zal ermee te maken hebben, maar niet 1 op 1.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 14 Apr 2017 05:53

Ik zou er niet achteraan zeggen '...maar zonder kleren ben je ook mooi'. Daarmee plak je toch iets negatiefs er aan of zo. Gewoon alleen 'jeetje wat zie jij er mooi uit vandaag!'.

Veel sterkte er mee!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen