Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

diplomatieke rel NL TR

<<

Anoniem249

Bericht 12 Mrt 2017 17:04

Re: diplomatieke rel NL TR

Ik snap ook niet goed wat hun beweegredenen zijn, maar heb me daar ook niet goed in verdiept.
Zag wel dat Denemarken de minister nu ook weigert, dus dat krijgt nog wel een staartje.
<<

Anoniem315

Bericht 12 Mrt 2017 17:10

Dat is precies wat ik bedoel, Susan. Bedankt voor het handiger verwoorden.
<<

Anoniem313

Bericht 12 Mrt 2017 18:09

Susan schreef:Ik snap ook dat het zo hoort en dat dit geen uitzondering kan zijn. Maar ik krijg er wel een naar gevoel bij dat mensen in feite gebruik maken van hun vrijheid om anderen hun vrijheid juist af te pakken.

Wat het ook nog complexer maakt dat het voorbeeld van Marsy in Australië, is dat de Turkse regering sowieso actief invloed uitoefent op Turkse mensen in andere landen. Die worden in de gaten gehouden en Turkse mensen letten zelf vaak meer op elkaar. Dus in hoeverre iemand hier zich vrij voelt om bepaalde keuzes te maken is moeilijk in te schatten.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Mrt 2017 23:26

Ik snap het eigenlijk wel. Ik stem nu tegen Wilders en inderdaad wat ík belangrijk vindt. Voor het zelfde geld was ik een onwijze Wilders fan, stem daarop en zadel wellicht Nederland, ook al met maar 1 stem, met hem op, maar ondervindt de gevolgen er nauwelijks van. Ik snap dat dat met een man als Erdogan niet anders is. Maar we blijven Nederlanders, ik ook mijn hele leven. Mijn kinderen straks ook. Mijn man is ook Irakees maar stemt daar niet. Maar ik stem straks wel voor Australië (krijg 2e paspoort in augustus). Ik weet niet of ik mijn hele leven voor Nederland blijf stemmen hoor, maar wel als er verkiezingen blijven wat grote gevolgen kan hebben voor mijn familie en vrienden. Dus die Turken die willen stemmen vanuit Nederland - hopelijk denken die ook zo: gebruiken het recht om tegen hem te stemmen. Maar daar ben ik te slecht voor geïnformeerd.
Edit: m'n zusje zegt dat het gros op hem wil stemmen. Vraag me echt af waarom? Zelfde als Trump verhaal? Mensen willen verandering? Een sterke leider en zien daarbij over het hoofd wat dat voor lange termijn gevolgen heeft?
Afbeelding Afbeelding
<<

Anoniem249

Bericht 13 Mrt 2017 12:12

Marsy: heb je de laatste wetgevingen gevolgd over een 2e paspoort aannemen als je al een tijd in het buitenland verblijft? Zou het even in de gaten houden als ik jou was. Er bestaat een kans dat Nederland je paspoort inneemt namelijk (lees: bij verlenging weigert). Die wetgeving zal met de nieuwe regering vast weer veranderen, maar gewoon voor de zekerheid.

Wilders staat niet meer aan kop in de peilingen van gister (gelukkig!), maar PVV zal zeker 1 van de grootste partijen worden. Ik denk dat veel mensen bang zijn voor het onbekende (waaronder vreemden). Ze weten niet hoe het hun zal beinvloeden en zijn daarom tegen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Mrt 2017 12:57

Vanzelfsprekend. Maar getrouwd met een buitenlander staat vooralsnog gewoon als uitzondering op het verkrijgen van een tweede paspoort.
Afbeelding Afbeelding
<<

Anoniem249

Bericht 13 Mrt 2017 13:05

Oh ik wist niet dat hij Australier was!
<<

Anoniem278

Bericht 13 Mrt 2017 16:22

Hebben jullie het artikel in de AD al gelezen? Maakte wel indruk op me, vooral de verwarring van het geheel.

http://www.ad.nl/dossier-rel-met-turkij ... haring_web
<<

Anoniem249

Bericht 14 Mrt 2017 19:49

Misschien een beetje een domme vraag maar nav deze rel daalt PVV in de peilingen. Waardoor komt dat? Switchen veel PVV stemmers dan naar de VVD omdat ze vinden dat Rutte het goed aanpakt? Is dat echt de enige reden? Het zijn nogal wat zetels!
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Mrt 2017 20:01

Wellicht dat mensen nav deze rel zoiets hebben van we moeten toch maar als Europa samen strijden hiertegen ipv alleen. En gezien Wilders natuurlijk nogal anti-Europa is dat ze dan switchen naar een andere partij? Geen idee hoor maar dat is het eerste wat in mij opkomt.
<<

Anoniem197

Bericht 14 Mrt 2017 20:45

Ik denk dat Rutte nu goed reageert? Al denk ik dat nl na de verkiezingen alsnog door de knieën gaat om zn excuses te maken. Ik ben dus nog niet overtuigd.
<<

Anoniem315

Bericht 14 Mrt 2017 22:47

Dat vermoeden heb ik ook, wat betreft Rutte.
<<

Anoniem221

Bericht 14 Mrt 2017 23:20

Persoonlijk denk ik dat uitspraken van Rutte mensen weinig doet. In mijn omgeving zijn veel mensen geswitcht van PVV naar FvD of SP. Laatste voornamelijk vanwege het overlijden van een dierbare vriend en het feit dat broer in de partij zit, maar hoe dan ook, PVV verliest populariteit. En dat heeft naar mijn mening niets met de ietwat laffe houding van Rutte te maken.

Wel ben ik van mening dat deze verkiezingen er één met verrassingen is en dat we morgenavond pas weten wie wel of niet gewonnen heeft.
<<

Anoniem245

Bericht 15 Mrt 2017 07:21

Ik vind dat Rutte deze kwestie goed heeft aangepakt, en ook het vluchtelingenprobleem dat er is. Ik zal nooit op de VVD stemmen maar Rutte heeft wel mijn sympathie. Ik zou het mooi vinden als VVD, GL en Sp samen een coalitie gaan vormen.
Ik denk dat Wilders in de peilingen zakt omdat mensen wel roepen op hem te gaan stemmen maar als puntje bij paaltje komt ze toch niet goed durven.
<<

Anoniem244

Bericht 15 Mrt 2017 09:25

En ik denk ook dat een hoop mensen tot het besef zijn gekomen (althans dat hoop ik) dat het een verloren stem is... waarom zou je stemmen op iemand die alleen maar roeptoetert maar geen plan heeft hoe alles op te lossen.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Mrt 2017 11:50

Ik ben juist bang dat door deze daling in de peilingen meer mensen naar de stembus gaan om op wilders te stemmen. Mensen die anders thuis zouden blijven omdat het toch wel goed gaat.
En omgekeerd hetzelfde, dat merk ik nu bij een enkeling in mijn omgeving. Weinig interesse in de politiek maar willen niet dat wilders aan de macht komt. Die mensen waren van plan om te gaan stemmen toen wilders hoog stond in de peilingen maar nu is het opeens niet meer zo belangrijk.

Het trump en brexit effect, als wilders straks toch de grootste blijkt te zijn dan slaan ze zichzelf voor hun kop.
Afbeelding
<<

Anoniem249

Bericht 15 Mrt 2017 19:26

Fedora schreef:Persoonlijk denk ik dat uitspraken van Rutte mensen weinig doet. In mijn omgeving zijn veel mensen geswitcht van PVV naar FvD of SP. Laatste voornamelijk vanwege het overlijden van een dierbare vriend en het feit dat broer in de partij zit, maar hoe dan ook, PVV verliest populariteit. En dat heeft naar mijn mening niets met de ietwat laffe houding van Rutte te maken.

Wel ben ik van mening dat deze verkiezingen er één met verrassingen is en dat we morgenavond pas weten wie wel of niet gewonnen heeft.
Ok, maar waar heeft het dan wel mee te maken?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Bericht 15 Mrt 2017 19:33

Elska schreef:Ik ben juist bang dat door deze daling in de peilingen meer mensen naar de stembus gaan om op wilders te stemmen. Mensen die anders thuis zouden blijven omdat het toch wel goed gaat.
En omgekeerd hetzelfde, dat merk ik nu bij een enkeling in mijn omgeving. Weinig interesse in de politiek maar willen niet dat wilders aan de macht komt. Die mensen waren van plan om te gaan stemmen toen wilders hoog stond in de peilingen maar nu is het opeens niet meer zo belangrijk.

Het trump en brexit effect, als wilders straks toch de grootste blijkt te zijn dan slaan ze zichzelf voor hun kop.

Dit inderdaad. Plus mooi weer. Heel lullig, maar je ziet toch altijd dat met slecht weer de meer plichtsgetrouwe mensen die politiek sowieso serieus nemen toch wel gaan. En met mooi weer zie je hogere opkomst van proteststemmers en extremere partijen.
Vorige

Terug naar Algemeen