Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Forumster van de maand februari

<<

Burgemeester Kaat

Bericht 15 Feb 2017 11:57

Forumster van de maand februari

We zijn alweer over de helft van de maand februari, dus het is weer tijd voor een nieuwe forumster van de maand. Deze maand leren we Maddie beter kennen!

Maddie is al een geruime tijd actief op ons forum, al sinds het moment dat het oude Yesforum werd opgeheven en het eerste zegmaaryes-forum ontstond. Dat zal eind 2010 geweest zijn. Voordat ik de naam Maddie had, ben ik ook nog actief geweest onder de naam maddie_online. Ik ben op het forum terechtgekomen via het weekblad Yes. Ik zag toen de stukjes staan met dingen die op het forum besproken werden. Het leek mij erg leuk om eens te gaan kijken en toen ben ik in eerste instantie vooral gaan meelezen. Pas na een hele tijd ging ik ook dingen posten en pas de laatste jaren ben ik echt actiever geworden met posten, alhoewel ik niet altijd evenveel van mezelf blootgeef.

Over Maddie
Ik heet Madeleine, ben 32 jaar oud en ben woonachtig in de omgeving van Hoorn, waar ik geboren ben. Nu woon ik in een dorpje aan het IJsselmeer. Ik stap de deur uit en met een kwartiertje lopen sta ik aan het randje van het IJsselmeer. Ik houd erg veel van wandelen en doe dit ook met grote regelmaat. Ik vind het heerlijk om dan over de dijk te lopen en uit te kijken over de haven en het IJsselmeer. Al bijna elf jaar heb ik een relatie met mijn partner en in 2014 zijn we een geregistreerd partnerschap aangegaan. We hebben samen drie kinderen: een dochter van 4 jaar, een zoon van 2 jaar en de jongste is een meisje van 9 maanden.

Verder ben ik werkzaam als voorschoolleidster op een voorschool in Amsterdam. Ik werk daar met kinderen van 2,5 tot 4 jaar oud en probeer ze goed voor te bereiden op de basisschool. De meeste kinderen komen binnen met grote achterstanden in de Nederlandse taal. Dit werk is nooit saai, elke dag is weer anders en er is steeds een wisselende groepssamenstelling.

In mijn vrije tijd ga ik graag met vrienden en vriendinnen gezellig wat eten, naar de bios of lekker high-tea’en (schrijf ik dat juist zo?). Mijn grootste passie is zingen, maar dat staat nu even op een laag pitje. Binnenkort wil ik dit wel weer op gaan pakken, al zing ik sowieso elke dag. Even tijdens het schoonmaken, of heerlijk knus kinderliedjes zingen met de kinderen, thuis of op het werk.

Zorgzaam
Als ik mezelf in één woord zou moeten omschrijven, is dat het woord zorgzaam. Dat is tenminste datgene wat ik altijd te horen krijg. Ik vind het uiteraard ook erg fijn om te zorgen. Thuis natuurlijk sowieso, maar zorgen is ook een groot onderdeel van mijn werk. Verder ben ik spontaan en sociaal, perfectionistisch en daardoor wel eens onzeker. Als ik op het forum dingen typ, denk ik daar altijd eerst goed over na. In eerste instantie om te kijken of ik mensen niet kwets, maar ook omdat ik discussies niet altijd fijn vind.

Mijn grootste wens
Als ik één wens zou mogen doen, zou ik op dit moment wensen dat ik een leuke en uitdagende baan hier in de buurt zou vinden, zodat ik minder reistijd heb. Nu is dat zonder file bijna één uur enkele reis. Tijd die ik natuurlijk liever met mijn gezin wil doorbrengen.

Het forum
Ik ben het meeste te vinden in de pijler Zwangerschap & kinderen, alhoewel ik ook veel buiten de “mamagrot” te vinden ben. Ik forum via ongelezen berichten en kom zo in elke pijler wel terecht. De ene dag breng ik door de dag heen wel een paar uur door op het forum, terwijl het op een andere dag bijvoorbeeld maar tien minuten is.

Mijn favoriete topic is op dit moment het Afvaltopic 2017 . Het is zo fijn om mee te lezen en schrijven met meiden die, net als ik, een aantal kilootjes kwijt moeten. Dit werkt motiverend en geeft me nog een extra zetje in de goede richting.

Zonder het forum had ik waarschijnlijk veel dingen die ik in de pijler Zwangerschap & kinderen lees niet geweten. Van voeden met de Rapley methode tot aan het leren van slapen met slaapschaap Ewan. Dat laatste is hier nu echt een uitkomst aangezien de jongste een heel moeilijke slaapster is. Verder lees ik hier ook ervaringen van andere meiden over de meest uiteenlopende dingen, waardoor ik dan weer weet dat wat ik meemaak of voel best wel normaal is.

Wat me het meest is bijgebleven van het forum, is het overlijden van de man van Pompoen. Dat heeft toen echt héél veel indruk op mij gemaakt. Net zoals het overlijden van de moeder van Lady, dat raakt mij enorm. Ik vind het ook erg mooi hoeveel steun de meiden van het forum bieden aan meiden die een dierbare verliezen.

Wat ik minder leuk vind op het forum zijn de discussies die naar mijn mening af en toe meiden kwetsen en waardoor die meiden zich genoodzaakt voelen om weg te gaan. Al is het de laatste tijd wel wat rustiger. Op dit moment is er niets wat ik zou willen veranderen aan het forum.

Volgende forumster van de maand
Ik wil graag Peinture nomineren voor de volgende forumster van de maand. Ik schrijf met haar in het groepje maart/april 2016 kinderen en vind haar zo leuk overkomen. Het lijkt me voor iedereen leuk om haar wat beter te leren kennen.

Mijn favoriete foto
Dit is een foto waar ik heel blij van word. Het is een onderdeel van onze laatste fotoshoot, in mijn armen heb ik ook nog mijn jongste dochter vast.

AfbeeldingF
<<

Anoniem315

Bericht 15 Feb 2017 13:22

Re: Forumster van de maand februari

Leuk om eens wat meer van jou te weten te komen Maddie! Prachtige foto :)
<<

Anoniem278

Bericht 15 Feb 2017 13:30

Wat leuk om dit alles over je te lezen!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 15 Feb 2017 14:20

Wat leuk om meer over je te lezen Maddie! Wat heb je een mooie echte naam, die staat op mijn lijstje voor een meisje ooit. En wat heb je een leuke baan. Ik wist niet eens wat een voorschool was en dat dat bestond. Klinkt leuk! Hopelijk vind je iets een beetje dichterbij huis.
En mooie serene foto van je gezin!
Let's discover the world together.

Afbeelding

Afbeelding
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Feb 2017 14:41

Lieve Maddie, leuk om te lezen! :) :hug:
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 15 Feb 2017 14:54

Wat leuk om wat meer over je te weten te komen!
Klinkt als een leuke uitdagende baan, jammer dat het zo ver reisafstand is voor je.
Mooie foto van jullie allemaal!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Feb 2017 15:48

Leuk Maddie!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Feb 2017 16:02

Mooie foto en een leuk stuk om te lezen!
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem189

Bericht 16 Feb 2017 20:39

Leuk stuk en een prachtige foto.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 16 Feb 2017 20:47

Leuk! Ik woon zelf in Hoorn :)
Be yourself, no matter what they say...

Voor mijn blog:
http://www.teamminicactus.com

Afbeelding

Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Feb 2017 22:48

Wat leuk, Maddie! En leuke foto :D
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Feb 2017 07:39

Het is een super leuk stukje geworden. Dank jullie wel voor de leuke reacties.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Feb 2017 07:39

Huppekee schreef:Leuk! Ik woon zelf in Hoorn :)

Wat leuk!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Feb 2017 15:48

Heel leuk stuk Maddie en wat een prachtige foto!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 18 Feb 2017 21:24

Ahh wat leuk Maddie! Je bent altijd een erg attente forumster!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 19 Feb 2017 08:37

Leuk stuk, staan dingen in die ik nog niet wist van je. Leuk om meer over je te weten!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Feb 2017 15:07

Dank jullie wel voor de lieve reacties :)
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem222

Bericht 01 Mrt 2017 12:01

Ik zie dit nu pas, super leuk!
<<

Burgemeester Lotte

Bericht 08 Mrt 2017 23:15

Bedankt voor je bijdrage, Maddie. Leuk om wat meer over je te weten te komen!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Mrt 2017 04:20

Heel graag gedaan!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016

Terug naar Forumzaken